LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Paypal vergoedt verloren bestelling niet

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
JandeWit01
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 mei 2019 13:26

Paypal vergoedt verloren bestelling niet

Ongelezen bericht door JandeWit01 »

Ik heb in Mei een bestelling geplaatst op Ebay en die betaalt met Paypal.
De bestelling is nooit gearriveerd. Ebay verwijst naar Paypal, die een koper bescherming biedt. Volgens de Track en Trace is de zending begin Juni afgeleverd op mijn adres, maar de laatste regel van het verzendlog vermeldt alleen "NL AMSA". (Het postsorteercentrum voor buitenlandse post op Schiphol.)
Ik heb geen mail ontvangen van een Nederlandse vervoerder dat het pakket in behandeling was, noch een "niet thuis" briefje in de bus gehad.

Ik heb een klacht ingediend bij Paypal en gevraagd om mijn geld terug te storten. Paypal heeft de klacht in mijn nadeel beslist. Zij willen niet vertellen hoe zij tot hun beslissing zijn gekomen en biedt geen verdere mogelijkheden. Afleidend uit een telefoongesprek met een medewerker, baseren zij hun beslissing op dezelfde Track en Trace gegevens die ik heb.

Paypal zegt dat ik zelf maar contact moet opnemen met de verkoper. (De verkoper reageert niet op mijn email en is inmiddels geen lid meer van Ebay.)

Hebben meer mensen dit probleem? Wat raden jullie aan?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Paypal vergoedt verloren bestelling niet

Ongelezen bericht door berndv »

JandeWit01 schreef:
04 jul 2019 00:30
Wat raden jullie aan?
Ik raad hetzelfde aan als paypal:
JandeWit01 schreef:
04 jul 2019 00:30
Paypal zegt dat ik zelf maar contact moet opnemen met de verkoper. (De verkoper reageert niet op mijn email en is inmiddels geen lid meer van Ebay.)
En in uw geval zou ik dan via ebay spelen, de koop is via hun platform gesloten.

Om wat voor zending gaat het eigenlijk? Als het een brievenbuspakketje is, kan het zijn dat de track en trace aangeeft dat het bezorgd is, maar als het met briefpost mee is gegaan, is daar geen daadwerkelijk afleverbewijs van.

Eventueel eens vragen bij een postagentschap in de buurt, internationale zendingen worden nog wel eens rechtstreeks op een afhaalpunt gedeponeerd(als ze die zo lang bewaren tenminste). Eventueel de buren vragen of die toevallig een pakket ontvangen hebben.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Paypal vergoedt verloren bestelling niet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je iets stuurde zonder handtekening voor ontvangst uit China en het op Schiphol vast liep is er niet bij jou thuis geleverd.

Dat de firma niet meer via hun mag werken is een slecht teken, maar Paypal heeft wel een garantie gegeven en dat ze op deze leverancier verlies maken is hun probleem.

Ik hoorde dit wel vaker en daarom gebruiken vele Paypal niet meer.
Het kost ondernemers geld, en wel vangen, niet uitbetalen, dan koop ik nooit meer iets met Pay... pal.

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Paypal vergoedt verloren bestelling niet

Ongelezen bericht door yan »

Kan je de betaling die je aan paypal hebt gedaan eventueel terugdraaien?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Paypal vergoedt verloren bestelling niet

Ongelezen bericht door berndv »

yan schreef:
04 jul 2019 14:28
Kan je de betaling die je aan paypal hebt gedaan eventueel terugdraaien?
Wat lost dit op? Behalve dat het account van ts geblokkeerd gaat worden en ook nog eens een incassotraject in zal moeten gaan. Het ontslaat ts namelijk niet van zijn betalingsverplichting richting paypal.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Paypal vergoedt verloren bestelling niet

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Dit is dus die befaamde PayPal Kopersbescherming.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Paypal vergoedt verloren bestelling niet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ze geen bewijs van leveren aan huis kunnen tonen is er ook geen betaal verplichting.

Ik zou geld terug halen en dat je nooit meer iets kunt kopen via Paypal, vind ik prima.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Paypal vergoedt verloren bestelling niet

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ik koop nu al niets wegens deze Topic,

Als we dat massaal gaan doen kan Paypal sluiten.
Ze verdienen aan provisie op kopersbescherming en als ze geen bescherming boden koop ik niets meer.

Ik zie het als verzekering, ietsje duurder en zekerheid... dus betalen we gemiddelde + winstmarge Paypal.

Arizonakid
Berichten: 1124
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Paypal vergoedt verloren bestelling niet

Ongelezen bericht door Arizonakid »

https://www.encyclo.nl/begrip/GEBAZEL

Zoek het eens op en denk er een week of wat over na, komkommer.

Gesloten