LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] En-ofrekening met moeder een goed idee of niet?

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
langste adem
Berichten: 1258
Lid geworden op: 20 jan 2011 12:30

Re: En-ofrekening met moeder een goed idee of niet?

Ongelezen bericht door langste adem »

Ik probeer ook een wat helderder beeld te krijgen hier.... Ik los trouwens netjes maandelijks af en heb geen betalingsachterstanden .. Ik zou het wel heel bont moeten maken eer ik met een deurwaarder te maken krijg die beslag legt op mijn rekeningen.
Maar niemand kan in de toekomst kijken ,en er raken ook genoeg mensen werkloos. Zoals jij het beschrijft is dat wel een risico van een en/of rekening natuurlijk.....

Maar hoe zit dat eigenlijk ? : ik heb bijvoorbeeld ook een en/of rekenig met mijn partner. (niet getrouwd, maar geregistreerd partner). We zijn niet in gemeenschap van goederen "gepartnerschapt" maar hebben "partnerschapsvoorwaarden" laten vastleggen bij de notaris . Zeg maar om mijn partner niet met een schuld achter te laten mocht de relatie niet slagen. De en/of rekening is louter voor alle vaste lasten zoals huur, verzekeringen , energie, boodschappen etc... Daarnaast hebben wij ieder onze eigen priverekening, en mijn schulden betaal ik van die priverekening. In hoeverre zou een deurwaarder beslag kunnen leggen op de en/of rekening met mijn partner ?

Lady1234
Berichten: 27119
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: En-ofrekening met moeder een goed idee of niet?

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat is simpel, die rekening is in voorkomende gevallen geheel voor beslag vatbaar.

Lees eens hier.

https://www.schuldinfo.nl/index.php?id=53

Moneyman
Berichten: 30081
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: En-ofrekening met moeder een goed idee of niet?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Exact. Het saldo van en/of-rekeningen wordt geheel tot het vermogen van de schuldenaar gerekend.

Bij een soortgelijke constructie als waar jij hier mee wilt gaan werken, heb ik eens 27.000 euro van de vader van de schuldenaar in beslag genomen. Was het spaargeld, maar stond op een en/of-rekening. Was de familie niet blij mee....

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: En-ofrekening met moeder een goed idee of niet?

Ongelezen bericht door moederslink »

Nou ....is goed om dat te weten ..😉 ik wist dit ook niet, maar klinkt wel gewoon erg logisch eigenlijk.

Gesloten