LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik wil claimprocedure bij vlucht-vertraagd.nl intrekken

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
ruudzud
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 sep 2019 11:37

Ik wil claimprocedure bij vlucht-vertraagd.nl intrekken

Ongelezen bericht door ruudzud »

Heb bij vlucht-vertraagd.nl een machtiging met handtekening die totaal niet overeenkomt met de handtekening in mijn paspoort per ongeluk naar hun gemaild.
Verder heb ik nooit paspoortgegevens , instapkaart en boekings-bevestiging naar hun gemaild. Vlucht vertraagd is wel de claimprocedure gestart bij de luchtvaartmaatschappij. Volgens mij ga je pas claimen als een dossier compleet is.
Wil deze claim nu intrekken omdat ik bij een ander bedrijf wel het dossier compleet heb.
Krijg nu wel een nota van 200 Euro van Vlucht-vertraagd omdat ze procedure al zijn gestart.
Zijn telefonisch niet te bereiken en op mail reageren ze pas na een week of 3.
Iemand tips?

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Ik wil claimprocedure bij vlucht-vertraagd.nl intrekken

Ongelezen bericht door BL2 »

Als je niet voldoet aan het herroepingsrecht zul je de kosten moeten betalen. Met het afgeven van de machtiging ben je daarmee akkoord gegaan. Dat je handtekening niet helemaal dezelfde is, is nu natuurlijk een wat flauwe grap.
Dit soort bedrijven zijn juridisch erg sterk, dus helaas zal je gewoon moeten betalen voor hun reeds gedane werk.
Zie ook de voorwaarden:

Herroepingsrecht:

De mogelijkheid van de cliënt om binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen af te zien van de overeenkomst op afstand. Sommige diensten worden eenmalig uitgevoerd. Een voorbeeld van zo’n dienst is bijvoorbeeld een eenmalig advies of juridische actie. In principe geldt voor zulke diensten het herroepingsrecht wanneer deze op afstand worden besteld. Dit herroepingsrecht bestaat ook wanneer een consument/cliënt heeft ingestemd met het leveren van de dienst of de aanvang van de (op maat te verrichten) werkzaamheden binnen de bedenktijd. Middels het ondertekenen van de Volmacht/lastgeving verklaart de consument in te stemmen met de directe aanvang van de werkzaamheden door Yource. Indien na ondertekening van de volmacht/lastgeving alsnog verklaart gebruik te willen maken van de geldende bedenktijd, is Yource genoodzaakt om hiertoe de redelijk gemaakte kosten in rekening te brengen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ik wil claimprocedure bij vlucht-vertraagd.nl intrekken

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Als je aan twee bedrijven opdracht geeft betaal je er ook twee. Daar kom je niet vanaf.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ik wil claimprocedure bij vlucht-vertraagd.nl intrekken

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het was te proberen natuurlijk. Geen juiste handtekening opsturen en hopen dat ook zonder alle papieren de aanvraag in behandeling wordt genomen. En dan gek vinden dat er wel kosten voor in rekening gebracht worden.
U hoort mij niet zeggen dat het bij u zo is, maar bedrijven in de dienstverlenende sector wapenen zich tegen alle soorten mogelijkheden om klanten niet met hun te laten sollen.
U hebt de aanvraag gedaan en bent dus verplicht om te betalen.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ik wil claimprocedure bij vlucht-vertraagd.nl intrekken

Ongelezen bericht door 16again »

Hoe ver ben je bestelproces doorgegaan?
Dit vind ik op
https://www.vlucht-vertraagd.nl/veelgestelde-vragen
Hoe dien ik een claim in bij Vlucht-vertraagd.nl?
Je kunt een claim indienen door op onze homepagina Vlucht-vertraagd.nl jouw vluchtgegevens in te vullen en op ‘Check mijn vlucht’ te klikken. Je beantwoordt een paar simpele vragen en binnen een paar seconden weet je of jouw vlucht in principe recht geeft op compensatie. Je bent op dit moment nog tot niets verplicht: hierna kun je als je door wilt gaan een account aanmaken en vervolgens jouw claim indienen. Besluit je inderdaad verder te gaan, dan vul je jouw persoonlijke informatie in en voer je de details in van de passagierslijst en jouw vluchtschema. Deze gegevens kun je later zo nodig nog aanpassen. Je selecteert zelf een wachtwoord en het e-mailadres waarmee je jouw account wilt aanmelden. Je hebt de claim pas ingediend als je op 'Rond bestelling af' hebt geklikt en akkoord bent gegaan met de algemene voorwaarden. Vanaf dit moment gaat ons claimteam voor je aan de slag met de tweede juridische check van jouw claim. Desgewenst kun je meteen de relevante documenten uploaden; je kunt dit ook op een later moment doen met behulp van jouw online dossier

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Ik wil claimprocedure bij vlucht-vertraagd.nl intrekken

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

NeoDutchio schreef:
07 sep 2019 13:47
U hoort mij niet zeggen dat het bij u zo is [...]
Dat hebt u zojuist dus wel gedaan.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Ik wil claimprocedure bij vlucht-vertraagd.nl intrekken

Ongelezen bericht door tttlocke »

ruudzud schreef:
07 sep 2019 11:52
Heb bij vlucht-vertraagd.nl een machtiging met handtekening die totaal niet overeenkomt met de handtekening in mijn paspoort per ongeluk naar hun gemaild....
In principe zult zich aan de voorwaarden moeten houden van het contract dat u bent aangegaan.
Met 'Ik zit volgens mij niet vast aan deze overeenkomst, want ik heb een valse handtekening gezet' gaat u het niet redden. :roll:

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Ik wil claimprocedure bij vlucht-vertraagd.nl intrekken

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Hallo @ruudzud, ik zie op hun website https://www.vlucht-vertraagd.nl/algemene-voorwaarden het telefoonnummer 020 261 67 61 staan er verder onder contact:'Voor vragen over lopende dossiers adviseren wij je om in te loggen in jouw online dossier en via support contact met ons op te nemen. Wij streven ernaar om je binnen 48 uur van een antwoord te voorzien (tijdens kantooruren).'
Verder staan er ook links naar hun Facebookpagina en Twitter.
Succes.

Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Ik wil claimprocedure bij vlucht-vertraagd.nl intrekken

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Flauw gezegd, eigen stomme schuld. Op het moment dat jij tekent voor hun dienstverlening zal je moeten betalen als je er toch geen gebruik van maakt. Voor niets werken doen ze niet.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ik wil claimprocedure bij vlucht-vertraagd.nl intrekken

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Je kunt maar bij 1 Claim bedrijf een claim indienen.

Dat andere sneller werken en vermoedelijk meerdere klagers kregen en verder zijn doet er niet toe.
Soms werken ze samen, doe jij deze, pak ik die andere wel en handelen ze elkaars klanten af....
Minder kosten en werk en of het mag? De kans bestaat dus dat ze claims onderling uitwisselen.

Enkele Claim bedrijven met totaal andere namen zijn namelijk van 1 eigenaar!

Zelf ging ik na vertraging bij verlaten toestel even alle mensen verzamelen en gezamenlijk een Claim groep indienen.
Elk persoon dus zelfstandig bij 1 firma en ik verzamelde alle bewijzen dus in 1x insturen en was via WhatsApp groep contact persoon... ging snel en binnen week uit Coulance betaald!
Alle die zelf gingen Claimen hadden maanden werk en konden niet meer aansluiten!
Het enige nadeel is nu dat ondanks de snelle afhandeling is bij invoeren van Naam en Geboorte datum geweigerd word!
Ze willen mijn niet als lastige dure klant hebben, de ervaring is dat een groot deel de vertraging accepteerde en niets claimde en door te verzamelen en groepsclaim kost het hun meer geld....

Op dit Forum kon ik mijn vorige naam nog wijzigen, op Paspoort lukt dat niet!
groetjes Klaas Kommer!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Ik wil claimprocedure bij vlucht-vertraagd.nl intrekken

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Dan maar met de fiets op vakantie.

Lady1234
Berichten: 26916
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ik wil claimprocedure bij vlucht-vertraagd.nl intrekken

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of met de step.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Ik wil claimprocedure bij vlucht-vertraagd.nl intrekken

Ongelezen bericht door 16again »

Zat TS binnen 14 dagen bedenktijd?
https://www.vlucht-vertraagd.nl/algemene-voorwaarden
C. Herroepingsrecht van Cliënt
1
Cliënt komt de wettelijke mogelijkheid toe om binnen de wettelijke bedenktijd van 14 dagen af te zien van de overeenkomst op afstand vanaf het moment van ondertekening van de volmacht.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Ik wil claimprocedure bij vlucht-vertraagd.nl intrekken

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als er een 14 dagen regel is zou ik die firma nooit nemen....
Wist niet dat het bestond, dan zou ik als bedrijf elke Claim ook eerst 14 dagen laten liggen om te voorkomen dat ik voor niets zou werken!

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Ik wil claimprocedure bij vlucht-vertraagd.nl intrekken

Ongelezen bericht door renewouters »

Komkommertijd schreef:
08 sep 2019 08:36

Op dit Forum kon ik mijn vorige naam nog wijzigen, op Paspoort lukt dat niet!
groetjes Klaas Kommer!

Als je nu ook nog eens de onzin die je continu neerplempt ging wijzigen wordt iedereen blij...

Gesloten