LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] besloten evenement zonder toesteming openbaar maken op facebook

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Barry.bb
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jan 2017 11:41

besloten evenement zonder toesteming openbaar maken op facebook

Ongelezen bericht door Barry.bb »

een vriend van mij had uit een besloten facebook groep de teksten over genomen en het op een andre paginas geplakt en de tekt aan gepast zo dat het openbaar lijkt .nu word gezegt dat er aangiften is gedaan ik vraag me af of de politie er werk van maakt zo net kwam er een email binnen met de vraag om het telefoon nummer of het huis aders van die geene die het bericht heeft gejat ze zegen dat de politie die wil om contact op te nemen hij gebruikt wel een pvn verbinding Dat bericht die openbaar was gemaakt stond er heel even op daarna na verzoek verwijderd het evenement gaat over eind volgende maand ze hebben het besloten bericht er gewoon nog opstaan ze kunnen geen shade hebben
Bijlagen
photo_2019-09-24_21-37-50.jpg
(137.93 KiB) 2392 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
photo_2019-09-24_21-31-13.jpg
(23.4 KiB) 2392 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
photo_2019-09-24_21-27-26.jpg
(96.92 KiB) 2392 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: besloten evenement zonder toesteming openbaar maken op facebook

Ongelezen bericht door alfatrion »

justitiekanweloptredentegenauteursrechtbreukmaarblijftoverhetalgemeenuitditsoortzakencivielrechterlijkisernogwelwatmogelijkmaaralleendoordeauteurs
Laatst gewijzigd door alfatrion op 24 sep 2019 21:57, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: besloten evenement zonder toesteming openbaar maken op facebook

Ongelezen bericht door witte angora »

Barry.bb schreef:
24 sep 2019 21:42
een vriend van mij had uit een besloten facebook groep de teksten over genomen en het op een andre paginas geplakt en de tekt aan gepast zo dat het openbaar lijkt .nu word gezegt dat er aangiften is gedaan ik vraag me af of de politie er werk van maakt zo net kwam er een email binnen met de vraag om het telefoon nummer of het huis aders van die geene die het bericht heeft gejat ze zegen dat de politie die wil om contact op te nemen hij gebruikt wel een pvn verbinding Dat bericht die openbaar was gemaakt stond er heel even op daarna na verzoek verwijderd het evenement gaat over eind volgende maand ze hebben het besloten bericht er gewoon nog opstaan ze kunnen geen shade hebben
Hoewel het niet gebruikelijk en zelfs ongewenst is een bericht in zijn geheel te quoten...

- Kun jij me uitleggen waarom die vriend (als je het niet zelf bent) die teksten uit een besloten groep openbaar heeft gemaakt?
- Uit de screenshots die ik gemaakt heb maak ik op dat er meerdere keren geprobeerd is dit in der minne te schikken. Waarom heeft die vriend die berichten niet direct verwijderd?
= Je vraagt of de politie dit wel op gaat pakken. Wel, er is aangifte gedaan, en er volgt dus onderzoek. Waarom zou de politie dit niet oppakken? Het gaat nota bene om berichten van een hulpdienst, de brandweer in dit geval, en er wordt kennelijk gevreesd voor ordeverstoring. Gegarandeerd dat dit opgepakt gaat worden.
- Je stelt dat het bericht nog steeds in de besloten groep staat en dat ze er 'dus' geen schade van hebben. Zolang de doelgroep die gesloten groep is niet nee. Maar op het moment dat 'iemand', jij dus, dat openbaar maakt, en velen meer komen, wordt het wel erg lastig. Dat kun je ook in de screenschots terug vinden.

Dus de hoofdvraag is:
- Waarom zijn jij en die vriend zo verschrikkelijk eigengereid dat jullie menen voor anderen beslissingen te kunnen nemen zonder de verantwoordelijkheid voor de gevolgen te kunnen en willen dragen?

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: besloten evenement zonder toesteming openbaar maken op facebook

Ongelezen bericht door witte angora »

@ alfa: dit gaat niet over inbreuk op auteursrechten. Dit is het doelbewust verstoren van een besloten aangelegenheid.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: besloten evenement zonder toesteming openbaar maken op facebook

Ongelezen bericht door crazyme »

Eerst een bericht openbaar gemaakt en nu ook persoonlijke berichten op een forum gezet.

Digitale omgangsvormen blijven lastig voor jou nietwaar ?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: besloten evenement zonder toesteming openbaar maken op facebook

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Drop het maar op feestboek maar hier hoort zoiets naar mijn mening niet thuis.

Barry.bb
Berichten: 20
Lid geworden op: 14 jan 2017 11:41

Re: besloten evenement zonder toesteming openbaar maken op facebook

Ongelezen bericht door Barry.bb »

het gaat over een besloten opendag van de brandweer die in hun vrije tijd activiteiten voor kinderen willen doen

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: besloten evenement zonder toesteming openbaar maken op facebook

Ongelezen bericht door tttlocke »

witte angora schreef:
24 sep 2019 22:00
@ alfa: dit gaat niet over inbreuk op auteursrechten. Dit is het doelbewust verstoren van een besloten aangelegenheid.
Ik zie daarvoor vooralsnog geen enkel bewijs.
Welke informatie is er precies verspreid? Hoezo doelbewust? Wat was dan de intentie? Heeft u daarvan bewijs?
De 'besloten aangelegenheid' (een bijeenkomst, een evenement) heeft nog niet eens plaatsgevonden. Dus van 'verstoring' daarvan kan nog geen sprake zijn.
Er wordt gesproken over aangifte doen, de politie erbij halen. Dat betekent: strafbare feiten. Als je dan perse iets wilt vinden wat strafbaar is, dan zou dan in de hoek van het auteursrecht moet zitten. Ik denk dat Alfatrion dat bedoelt. Het zonder toestemming overnemen van bepaalde teksten/foto's.
Welke andere strafbare feiten ziet u?

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: besloten evenement zonder toesteming openbaar maken op facebook

Ongelezen bericht door witte angora »

Barry.bb schreef:
24 sep 2019 22:17
het gaat over een besloten opendag van de brandweer die in hun vrije tijd activiteiten voor kinderen willen doen
Ja en dan? Geloof jij nu echt dat jij het recht hebt om andere kinderen uit te nodigen dan degenen die door de brandweer zijn uitgenodigd?

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: besloten evenement zonder toesteming openbaar maken op facebook

Ongelezen bericht door tampie74 »

Volgens mij heb ik deze topics ook op het kassa forum gelezen en volgens mij ook nog verwijderd.

Lady1234
Berichten: 26923
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: besloten evenement zonder toesteming openbaar maken op facebook

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Er wordt blijkbaar een besloten feest voor kinderen georganiseerd. En de uitnodiging is nu openbaar gemaakt en door een gek aangepast.

Dus wellicht worden nu alle kinderen uitgenodigd, wat niet de bedoeling zal zijn.

En de een of de andere stomme idioot heeft dat gedaan als “lolletje”?

Straks zijn daar misschien heel veel kinderen die geweigerd moeten worden.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: besloten evenement zonder toesteming openbaar maken op facebook

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Deze vraag is 2 dagen geleden ook op de site van Kassa gesteld, maar daar is deze al verwijderd. Voor de lezers hier het hele verhaal:

Er is in een besloten groep op facebook een bericht geplaatst voor leden van deze besloten groep. Er zou een evenement komen speciaal voor deze leden. De vriend van TS heeft die tekst gekopieerd, aangepast en openbaar via andere facebookgroepen weer verspreid. Dus in plaats van een besloten evenement voor een bepaalde groep mensen zou er een projext x kunnen ontstaan.

In de tekst die daar geplaatst is staat dat de de beheerders van de bewuste groep wilde weten hoe uw maat aan de tekst kwam aangezien deze persoon geen lid was. Zou daar geen antwoord op komen zou uw maat verantwoordelijk gehouden worden voor de gevolgen voortkomend aan het openbaar maken.

Wat mij bevreemd is hoe u aan alle communicatie komt van uw maat? En waarom gooit u dat allemaal openbaar? Op 30 juni heeft u hier ook al een vraag gesteld over of een Facebookgroep beheerder stappen kan ondernemen naar iemand die foto's en teksten uit besloten groepen kopieert en openbaar maakt. Schijnbaar heet u(w maat) toen ook al foto's en/of gegevens uit besloten groepen openbaar gemaakt.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: besloten evenement zonder toesteming openbaar maken op facebook

Ongelezen bericht door moederslink »

Het is óf ' besloten ' dus alleen voor een selecte groep intimi óf het is ' open ' dus voor Jan en alleman.
Een " besloten open dag " bestaat niet.
En door dit bericht " voor de grap aan te passen en er een open dag van te maken " komen er dus idd hele groepen , waaronder kinderen voor nop.
Een waardeloze actie waar diegene dan nog wel een staartje van kan verwachten, terecht :evil:
U heeft in uw 4 andere eerdere berichten óók steeds gedoe met FB .... :mrgreen:

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: besloten evenement zonder toesteming openbaar maken op facebook

Ongelezen bericht door moederslink »

Inderdaad een soort project X ...waar de brandweer écht niet op zit te wachten.
Laat die flauwekul toch , dat is pubergedrag .

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: besloten evenement zonder toesteming openbaar maken op facebook

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Barry.bb schreef:
24 sep 2019 22:17
het gaat over een besloten opendag van de brandweer die in hun vrije tijd activiteiten voor kinderen willen doen
Een besloten open dag? Het was een dag bij de brandweer speciaal voor de leden van de groep **** (uit privacy overwegingen verwijderd). Dit zijn vrijwilligers uit een bepaalde streek van Nederland die voor eenzame moeders bijeenkomsten organiseert om ze uit hun isolement te halen. Zij hadden speciaal voor de moeders en kinderen uit die groep een uitstapje gepland naar de brandweer. Er staat duidelijk voor welke doelgroep deze site is. Om dat openbaar te maken en te zorgen dat er meer mensen gaan komen dan de bedoeling is, is natuurlijk heel verkeerd.
Laatst gewijzigd door NeoDutchio op 24 sep 2019 22:45, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: besloten evenement zonder toesteming openbaar maken op facebook

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Barry.bb schreef:
24 sep 2019 21:42
... hij gebruikt wel een pvn verbinding
Een vraag van u van 2 jaar geleden op Kassa:
"Word het internet verkeer en IP-adresen opgelagen in de vpn sever van pia??
zie uitleg pia is een betaalde vpnhttps://*** Ik heb deze ik vraag me af of hun mijn internet verkeer opslaan"

Wat voor geheimzinnige zaken doet u als het nergens opgeslagen mag worden? En nu is het uw vriend? Sorry, ik geloof er niets van. Accepteer uw fout, biedt uw excuses aan, laat de leden een gratis pizza komen eten bij u en iedereen kan weer verder.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: besloten evenement zonder toesteming openbaar maken op facebook

Ongelezen bericht door moederslink »

Inmiddels is deze OP en bijlage al zo.n 235 x bekeken...véél bezoekers vanavond ... :D

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: besloten evenement zonder toesteming openbaar maken op facebook

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Drie dagen alles van neckermann lezen dan wil je wel eens iets anders.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: besloten evenement zonder toesteming openbaar maken op facebook

Ongelezen bericht door berndv »

geen idee wat voor aangifte er wordt of is gedaan, maar dit vind ik op auteursrecht.nl:
De opsporingsdienst voor inbreuk op Auteursrechten valt onder de FIOD-ECD. Strafrechtelijke vervolging kan worden ingesteld na aangifte van de auteursrechtinbreuk. Er moet dan wel sprake zijn van bedrijfsmatige, grootschalige inbreuken waarmee een maatschappelijk belang is gemoeid. Over het algemeen worden de makers van auteursrechtelijk beschermd werk en hun rechtverkrijgenden geacht zelf via de civiele rechter hun rechten te handhaven.
dus wens ze succes met hun aangifte. Het gaat een heleboel fatoensnormen te boven, maar helaas is onfatsoen niet strafbaar.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: besloten evenement zonder toesteming openbaar maken op facebook

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

berndv schreef:
25 sep 2019 08:12
geen idee wat voor aangifte er wordt of is gedaan, maar dit vind ik op auteursrecht.nl:
De opsporingsdienst voor inbreuk op Auteursrechten valt onder de FIOD-ECD. Strafrechtelijke vervolging kan worden ingesteld na aangifte van de auteursrechtinbreuk. Er moet dan wel sprake zijn van bedrijfsmatige, grootschalige inbreuken waarmee een maatschappelijk belang is gemoeid. Over het algemeen worden de makers van auteursrechtelijk beschermd werk en hun rechtverkrijgenden geacht zelf via de civiele rechter hun rechten te handhaven.
dus wens ze succes met hun aangifte. Het gaat een heleboel fatoensnormen te boven, maar helaas is onfatsoen niet strafbaar.
Het gaat er om dat ze de veroorzaker verantwoordelijk willen houden voor de gevolgen van het openbaar maken van een besloten evenement. Je zou kunnen zeggen dat dit strafrechtelijk niet vervolgbaar is, maar aan de andere kant zal je wel de hulp van de politie moeten hebben zodra het uit de hand loopt en je project x achtige taferelen krijgt. Door middel van de aangifte en het geven van bewijs is de veroorzaker makkelijk te vinden en ook verantwoordelijk te houden voor de politie inzet.

Gesloten