welkomskorting energieleverancier budget energie/Oxxio
Geplaatst: 03 okt 2019 10:55
goedemorgen,
Ik stap elk jaar over van energieleverancier, omdat je dan goedkoper uit ben.
Afgelopen maand stapt ik over van Budget energie naar Oxxio.
Het gaat elk jaar goed, en dan ontvang je altijd keurig na je jaarnota de welkomskorting, en die was in dit geval 190 euro.
Je hoeft zelf eigenlijk alleen via internet de overschrijving aan te vragen , en dan regelt de toekomstige energieleverancier(Oxxio) de overstap datum doormidden van een algemeen systeem waar van iedereen staat wanneer het huidige energiecontract afloopt.
3 september was de einddatum van mijn contract bij budget energie , en nu is het geval dat Oxxio al vanaf 2 september het contract heeft laten ingaan.
Waardoor budget energie nu zegt dat ik contractbreuk heb gepleegd(1 dag tekort) waardoor ik nu geen recht heb op mijn welkomskorting.
ik heb hierop Oxxio gebeld met de vraag waarom ze 2 september het contract hebben laten ingaan.
Waarop ze zeggen: in het algemene systeem staat dat de einddatum bij budget energie 2 september was, en hun hier nu niks meer aan kunnen veranderen.
Waarop ik zei: kunnen jullie mij een bewijs van sturen zodat ik hiermee kan aantonen dat budget energie fout zit, en ik evengoed recht heb op mijn welkomspremie.
Waarop hun zeiden: nee dat mag niet vanwege de privacy wet enzo
Dus ik belde hierna Budget energie op heel het verhaal uitgelegd, en nu zeggen hun weer neehoor is Oxxie haar fout wij kunnen er niks meer aan veranderen. je moet bij hun zijn.
Waarop ik zei: kan je me dan bewijs sturen zodat ik hierbij bij Oxxie mijn gelijk kan halen, en je raad het al: NEE dat mag niet vanwege de privacywet blablabla
Na daarna nog een paar keer heen en weer gebeld met allebei de leveranciers willen ze me beide niet helpen, en wijzen ze naar elkaar met de beschuldigende vinger.
Maar aangezien ze geen bewijs mogen opsturen kan ik er helemaal niks tegen doen.
Ik vind dit gewoon een soort van oplichten van je klant, en ze zien wel in wat ik bedoel maar ze kunnen me niet helpen.
Heeft iemand hier misschien een oplissing/idee voor??
Want doordat Oxxie mij 1 dag tevroeg heeft overgeschreven loop ik nu 190 euro mis.
alvast bedankt,
Jette de vries
Ik stap elk jaar over van energieleverancier, omdat je dan goedkoper uit ben.
Afgelopen maand stapt ik over van Budget energie naar Oxxio.
Het gaat elk jaar goed, en dan ontvang je altijd keurig na je jaarnota de welkomskorting, en die was in dit geval 190 euro.
Je hoeft zelf eigenlijk alleen via internet de overschrijving aan te vragen , en dan regelt de toekomstige energieleverancier(Oxxio) de overstap datum doormidden van een algemeen systeem waar van iedereen staat wanneer het huidige energiecontract afloopt.
3 september was de einddatum van mijn contract bij budget energie , en nu is het geval dat Oxxio al vanaf 2 september het contract heeft laten ingaan.
Waardoor budget energie nu zegt dat ik contractbreuk heb gepleegd(1 dag tekort) waardoor ik nu geen recht heb op mijn welkomskorting.
ik heb hierop Oxxio gebeld met de vraag waarom ze 2 september het contract hebben laten ingaan.
Waarop ze zeggen: in het algemene systeem staat dat de einddatum bij budget energie 2 september was, en hun hier nu niks meer aan kunnen veranderen.
Waarop ik zei: kunnen jullie mij een bewijs van sturen zodat ik hiermee kan aantonen dat budget energie fout zit, en ik evengoed recht heb op mijn welkomspremie.
Waarop hun zeiden: nee dat mag niet vanwege de privacy wet enzo
Dus ik belde hierna Budget energie op heel het verhaal uitgelegd, en nu zeggen hun weer neehoor is Oxxie haar fout wij kunnen er niks meer aan veranderen. je moet bij hun zijn.
Waarop ik zei: kan je me dan bewijs sturen zodat ik hierbij bij Oxxie mijn gelijk kan halen, en je raad het al: NEE dat mag niet vanwege de privacywet blablabla
Na daarna nog een paar keer heen en weer gebeld met allebei de leveranciers willen ze me beide niet helpen, en wijzen ze naar elkaar met de beschuldigende vinger.
Maar aangezien ze geen bewijs mogen opsturen kan ik er helemaal niks tegen doen.
Ik vind dit gewoon een soort van oplichten van je klant, en ze zien wel in wat ik bedoel maar ze kunnen me niet helpen.
Heeft iemand hier misschien een oplissing/idee voor??
Want doordat Oxxie mij 1 dag tevroeg heeft overgeschreven loop ik nu 190 euro mis.
alvast bedankt,
Jette de vries