Pagina 1 van 1

Telefoon kapot door Specsavers-medewerker, bedrijf handelt het niet netjes af

Geplaatst: 12 nov 2019 13:15
door Tessaloni
Hallo allemaal,

Ik heb een groot probleem met Specsavers, waar ik zelf niet meer uitkom. Misschien heeft een van jullie tips.

Een lang verhaal kort: een medewerkster van Specsavers Utrecht Overvecht heeft mijn telefoon laten vallen toen ik daar was voor een lenzencontrole, op 4 augustus 2019.

Ik heb toen voor 150 euro een nieuw Apple-scherm gekocht, nadat ik met de Consumentenbond overlegd had dat ik recht had op het product zoals het was voor de schade.

De manager van Specsavers Utrecht Overvecht heeft bij een volgend bezoek beloofd dat hij het zou regelen en dat ik mijn geld terug zou krijgen. In september ben ik voor werk tijdelijk naar Londen verhuisd, en ik kan dus niet langsgaan.

De manager laat niets meer van zich horen. Ik heb in de afgelopen tijd zes keer gebeld, en zes keer is mij beloofd dat hij terug zou bellen. Hij had me ook zijn persoonlijke nummer gegeven, maar dat bleek niet te werken. Vervolgens heb ik een klacht ingediend bij Specsavers Nederland, maar ook daar heb ik niets meer van gehoord totdat ik zelf weer contact op heb genomen. Zij gaven toen aan dat ze niks voor me kunnen doen en dat ik het met de manager zelf op moet lossen.

Ik begrijp er niets van, want het lijkt mij dat Specsavers gewoon een AVB-verzekering heeft voor zulk soort zaken. Ik weet niet meer wat ik moet doen, maar
1) voel mij onjuist behandeld door het hele bedrijf
2) wil gewoon mijn geld terug.

Wat te doen??

Groeten,
Tessa

Re: Telefoon kapot door Specsavers-medewerker, bedrijf handelt het niet netjes af

Geplaatst: 12 nov 2019 13:24
door berndv
misschien een rare vraag, maar waarom heeft u niet direct uw verzekering hiervoor ingeschakeld? Daar heeft u toch een verzekering voor? Uw verzekering zal vervolgens de schade gaan claimen bij (de verzekering van) de winkel.

Re: Telefoon kapot door Specsavers-medewerker, bedrijf handelt het niet netjes af

Geplaatst: 12 nov 2019 13:34
door tttlocke
berndv schreef:
12 nov 2019 13:24
misschien een rare vraag, maar waarom heeft u niet direct uw verzekering hiervoor ingeschakeld? Daar heeft u toch een verzekering voor? Uw verzekering zal vervolgens de schade gaan claimen bij (de verzekering van) de winkel.
Misschien een raar antwoord, maar misschien is er geen verzekering?
Het doet in ieder geval niet (meer) ter zake.

Verder: misschien dat Specsavers nu wél reageert, na deze voor hen niet gunstige publiciteit. Goede zet.

Re: Telefoon kapot door Specsavers-medewerker, bedrijf handelt het niet netjes af

Geplaatst: 12 nov 2019 13:38
door Klaas Jan
Hallo @Tessaloni, dat Specsavers Nederland niets voor u zou kunnen betekenen klopt van geen kant.
U hebt immers een probleem met een medewerker van een landelijk opererend bedrijf.
Ik zou er een brief aan wagen en wel aan Specsavers Nederland.
Over het ontstaan van de schade, de gedane toezeggingen en zeker ook over de uitermate onzorgvuldige reacties van Specsavers.
Succes!

Re: Telefoon kapot door Specsavers-medewerker, bedrijf handelt het niet netjes af

Geplaatst: 12 nov 2019 15:54
door Komkommertijd
Welke winkel, ze hebben vele Franchise nemers die zelf verantwoordelijk zijn dus niet landelijk.

Re: Telefoon kapot door Specsavers-medewerker, bedrijf handelt het niet netjes af

Geplaatst: 12 nov 2019 16:27
door Moneyman
Klaas Jan schreef:
12 nov 2019 13:38
Hallo @Tessaloni, dat Specsavers Nederland niets voor u zou kunnen betekenen klopt van geen kant.
U hebt immers een probleem met een medewerker van een landelijk opererend bedrijf.
Ik zou er een brief aan wagen en wel aan Specsavers Nederland.
Over het ontstaan van de schade, de gedane toezeggingen en zeker ook over de uitermate onzorgvuldige reacties van Specsavers.
Succes!
Dit dus: niets aan toe te voegen. Stel ze desnoods gewoon gelijk in gebreke.
Komkommertijd schreef:
12 nov 2019 15:54
Welke winkel
Eerst lezen, dan schrijven is een betere volgorde.

Re: Telefoon kapot door Specsavers-medewerker, bedrijf handelt het niet netjes af

Geplaatst: 12 nov 2019 19:16
door crazyme
Moneyman schreef:
12 nov 2019 16:27
Klaas Jan schreef:
12 nov 2019 13:38
Hallo @Tessaloni, dat Specsavers Nederland niets voor u zou kunnen betekenen klopt van geen kant.
U hebt immers een probleem met een medewerker van een landelijk opererend bedrijf.
Ik zou er een brief aan wagen en wel aan Specsavers Nederland.
Over het ontstaan van de schade, de gedane toezeggingen en zeker ook over de uitermate onzorgvuldige reacties van Specsavers.
Succes!
Dit dus: niets aan toe te voegen. Stel ze desnoods gewoon gelijk in gebreke.
Komkommertijd schreef:
12 nov 2019 15:54
Welke winkel
Eerst lezen, dan schrijven is een betere volgorde.
Wanneer het een franchisenemer betreft moet je daar zijn en niet bij de franchisegever.

Dat zal je toch eerst moeten weten toch?

Re: Telefoon kapot door Specsavers-medewerker, bedrijf handelt het niet netjes af

Geplaatst: 12 nov 2019 20:26
door Moneyman
Ook franchise-winkels zijn via het hoofdkantoor aanspreekbaar op dit soort zaken.