[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 176: Illegal string offset 'forum_id'
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 178: Illegal string offset 'forum_id'
Radar • Abonnement aan de deur afgesloten, hoe zeg ik op?
Pagina 1 van 1

Abonnement aan de deur afgesloten, hoe zeg ik op?

Geplaatst: 06 dec 2019 21:02
door WimVer
Gisteren werd ik aan de deur benaderd door wervers ( verkleed als roetveeg Piet) van Lot of Happiness loterij (FAIRSHARE Nederland B.V.).
Ik heb op hun iPad getekend met het idee 1 lotje gekocht/geschonken te hebben.
Vandaag op de website gekeken en nu blijkt dat ik aan een abonnement vast zit voor minimaal 1 jaar a 12,50 per maand.
Is het mogelijk om die overeenkomst per direct op te zeggen.
Of zit ik voor minimaal 1 jaar vast aan deze overeenkomst.
Ik las dat loterijen niet onder de colportage wet vallen en ook niet onder de 14 dagen opzeg termijn van de De Wet Kopen op Afstand.
Kunt u mij adviseren wat ik moet doen om de overeenkomst te stoppen.
Met vriendelijke groeten,
Wim

Re: Abonnement aan de deur afgesloten, hoe zeg ik op?

Geplaatst: 07 dec 2019 11:20
door Har45
Artikel 10: Geldigheid en annulering deelname
1. Deelname aan de door FAIRSHARE te organiseren loterijen is geldig nadat de deelnemer de prijs van een of meerdere loten, waarmee hij of zij speelt, heeft betaald en hem of haar daarvan een bewijs is verstrekt.

2. Deelname aan de door FAIRSHARE te organiseren loterijen is alleen geldig als deze is geregistreerd in de centrale computer van FAIRSHARE. Indien de gegevens op het deelname- of betalingsbewijs afwijken van de in de centrale computer opgeslagen gegevens, dan gelden uitsluitend de in de centrale computer opgeslagen gegevens.

3. Bij (een redelijk vermoeden van) misbruik of fraude behoudt FAIRSHARE zich het recht voor om een of meerdere deelnames of deelnemers te weigeren of deelnames ongeldig te verklaren.

4. Eventuele annulering van een deelname kan:
• schriftelijk: FAIRSHARE Nederland B.V., Entrada 100, 1114 AA Amsterdam;
• telefonisch: 085-303 64 81;

5. Annulering van een deelname aan een specifieke loterij kan uitsluitend plaatsvinden voordat de Stichting Beheer Derdengelden FAIRSHARE het verschuldigde bedrag via automatische afschrijving heeft geïncasseerd en tenminste vijf (5) dagen voorafgaand aan de desbetreffende trekking.

6. Bij (tijdige) annulering van deelname wordt de betaalde inleg, na inlevering van het deelname- of betalingsbewijs, terugbetaald.

Bron: https://www.lotofhappiness.nl/deelnemersreglement

Re: Abonnement aan de deur afgesloten, hoe zeg ik op?

Geplaatst: 07 dec 2019 11:29
door Komkommertijd
Via jou eigen bank indien er nog niets is afgeschreven hun bank nummer reeds blokkeren is mogelijk!

Teken nooit aan de deur, je weet geen adres en hier boven moet je dan zoeken en gebruiken.
Gewoon elke verkoper weigeren want op collecte bussen na is 99% niet gewenst!

Verder is al je gegevens weg geven aan onbekende verkoper nooit slim.
Zij werken vaak op provisie dus kijk goed of ze jou niet aangemeld hebben voor nog meer goede doelen?
Kijk wekelijks jou bank na....

Re: Abonnement aan de deur afgesloten, hoe zeg ik op?

Geplaatst: 07 dec 2019 11:31
door Bob Schurkjens
U kunt nagaan bij uw gemeente of er een ventvergunning aangevraagd moet worden. Of dat er een meldplicht is voor dit bedrijf. Dit is terug te vinden in de APV van uw gemeente.

Zie uitleg https://www.jordanvanbergen.nl/post/173 ... huis-leden
"Ook als je geen bedenktijd hebt, of afstand hebt gedaan van je recht om de koop ongedaan te maken, moet de verkoper je daarover informeren.."
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... colportage

Ze moeten u dus uitdrukkelijk hebben verteld dat u GEEN bedenktijd heeft. Hebben ze dat verzuimd, dan is er geen geldige overeenkomst.

Re: Abonnement aan de deur afgesloten, hoe zeg ik op?

Geplaatst: 07 dec 2019 12:09
door kokka
je hebt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. als de verkoper je niet heeft verteld dat je 14 dagen bedenktijd hebt, dan is dat automatisch 12 maanden. je kan dus gewoon zonder opgaaf van reden de koop ontbinden en het abonnement opzeggen.

Re: Abonnement aan de deur afgesloten, hoe zeg ik op?

Geplaatst: 07 dec 2019 12:48
door Ridder777
waarom koop je aan de deur als het forum zo vaak waarschuwt :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ?

Re: Abonnement aan de deur afgesloten, hoe zeg ik op?

Geplaatst: 07 dec 2019 12:53
door Komkommertijd
Aan de deur gelden tenminste nog Nederlandse regels... net een website voor Wilde vrouwen bekeken uit Vietnam...
Mooie plaatjes en Google vertaalde.... :mrgreen: !

Re: Abonnement aan de deur afgesloten, hoe zeg ik op?

Geplaatst: 07 dec 2019 13:48
door alfatrion
WimVer schreef:
06 dec 2019 21:02
Is het mogelijk om die overeenkomst per direct op te zeggen.
Je kunt een beroep doen op oneigenlijke dwaling ex art. 3:33 en 3:35 BW. Je geeft dan aan dat jij aan de deur onjuist bent geïnformeerd en dacht voor 1x een lot te kopen.

Re: Abonnement aan de deur afgesloten, hoe zeg ik op?

Geplaatst: 07 dec 2019 13:57
door tttlocke
Bob Schurkjens schreef:
07 dec 2019 11:31
Ze moeten u dus uitdrukkelijk hebben verteld dat u GEEN bedenktijd heeft. Hebben ze dat verzuimd, dan is er geen geldige overeenkomst.
Op zoek naar bewijs voor de stelling dat er dan geen geldige overeenkomst tot stand gekomen is. kwam is juist tegen dat in bepaalde gevallen de verkoper niet hoeft te melden dat er geen bedenktijd is:
Van ACM/Consuwijzer:
Er zijn ook situaties waarin u geen bedenktijd hebt en de verkoper hoeft dit niet te vertellen. U hebt bijvoorbeeld geen bedenktijd:

als u iets koopt onder de 50 euro via huis-aan-huisverkoop, verkoop op straat, verkoopdemonstraties of verkoopparty’s
als u een pakketreis boekt (een reis met meer dan alleen overnachtingen)
als u een woning koopt of huurt
als u meedoet aan een gokspel, zoals een loterij
als u iets koopt op een markt
als u iets koopt van een particulier, bijvoorbeeld via Marktplaats (als een bedrijf iets verkoopt via Marktplaats hebt u wel bedenktijd)
https://www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-d ... bedenktijd , onder: 'Wanneer heb ik géén bedenktijd?'

Re: Abonnement aan de deur afgesloten, hoe zeg ik op?

Geplaatst: 07 dec 2019 14:17
door tttlocke
Har45 schreef:
07 dec 2019 11:20
Artikel 10: Geldigheid en annulering deelname
[...]
4. Eventuele annulering van een deelname kan:
• schriftelijk: FAIRSHARE Nederland B.V., Entrada 100, 1114 AA Amsterdam;
• telefonisch: 085-303 64 81;

5. Annulering van een deelname aan een specifieke loterij kan uitsluitend plaatsvinden voordat de Stichting Beheer Derdengelden FAIRSHARE het verschuldigde bedrag via automatische afschrijving heeft geïncasseerd en tenminste vijf (5) dagen voorafgaand aan de desbetreffende trekking.

6. Bij (tijdige) annulering van deelname wordt de betaalde inleg, na inlevering van het deelname- of betalingsbewijs, terugbetaald.

Bron: https://www.lotofhappiness.nl/deelnemersreglement
Mooi, maar waarschijnlijk niet van toepassing.
In een ander artikel van datzelfde reglement staat onder andere:
Artikel 5: Deelname via abonnement
[...]
2. Een machtiging wordt verleend tot wederopzegging of voor een aaneengesloten kennismakingsperiode van maximaal twaalf (12) maanden. Een kennismakingsabonnement is niet tussentijds opzegbaar.
kokka schreef:
07 dec 2019 12:09
je hebt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. als de verkoper je niet heeft verteld dat je 14 dagen bedenktijd hebt, dan is dat automatisch 12 maanden. je kan dus gewoon zonder opgaaf van reden de koop ontbinden en het abonnement opzeggen.
Nee, de afdeling in het wetboek waarin deze bepaling staat is niet van toepassing op loterijen.

Wil TS eronder uit, dan lijkt me dat het advies van alfatrion hem het best de weg wijst.