Overstappen van energieleverancier

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
iby1945

Re: Overstappen van energieleverancier

Ongelezen bericht door iby1945 »

IK wilde vragen, hoe kan ik mijn warmtekosten omlaag krijgen. Wij hebben stadsverwarming

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heb gisteren weer 12,7 kwh opgewekt met mijn zes zonnepanelen. Zo gaat er elke dag weer wat van mijn energierekening af.

Mark1992

Ongelezen bericht door Mark1992 »

fonsflons schreef:
20 apr 2020 23:56
Bij essent garandeerde ze me een uptime van de stroom van 99%. En nog belangrijker: geen vertraging als de hele buurt thuis stroom zit te verbruiken.
Maar al die dingen worden toch beheerd door de netbeheerder, zoals o.a. Stedin? Essent is gewoon één van de aanbieders van stroom. Wanneer je toevallig wél onder die 99% komt en een klacht indient bij Essent, dan verwijzen ze je waarschijnlijk door naar Stedin, of geven ze aan dat zij er niets aan kunnen doen, want Stedin.

(Stedin als voorbeeld gebruikt, ik weet namelijk dat dat een beheerder is)

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Fonsflons maakt maar een grapje. Hij doet alsof het een internetabonnement betreft.

Frankhof

Ongelezen bericht door Frankhof »

Als je die rekenvoorbeelden van overstappen in Radar zag kun je in sommige gevallen wel tot 600 euro per jaar besparen. Het was me echter niet geheel duidelijk of dit nu inclusief een welkomstbonus was, af dat deze er nog bovenop komt.
Met deze besparingen wordt het wel interessant om de opzegboete te betalen en over te stappen.

fonsflons

Ongelezen bericht door fonsflons »

Ik heb dus zoals eerder gezegd ruim 600 euro bespaard. Maar.....ik had een vast tarief, was al zeker 6 a 7 jaar (misschien zelfs langer) niet gewisseld en verbruik meer dan gemiddeld. En dit was geen geplande actie, maar toevallig las ik er ergens iets over ('dit is het moment om over te stappen!'), had op dit forum al vaker gelezen hoe makkelijk het was om over te stappen (normaal bespaar ik me die moeite) en inderdaad, een paar muisklikken leverde mij een forse besparing op.

Tip, vertel dit niet tegen je vrouw, want de 'winst' hangt inmiddels aan de kapstok.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Radar schreef:
20 apr 2020 17:34
Dit is het moment - tenminste als het boetevrij mogelijk is - om over te stappen naar een andere energieleverancier. De gemiddelde gasprijzen liggen net boven het bodempunt dat in 2016 werd bereikt. Je kunt dus flink besparen op je energienota. Ga jij overstappen? En moet je als consument vanwege deze lage energieprijzen het tarief nu voor drie jaar vastzetten of toch kiezen voor een jaar?
En dan krijgen we weer allemaal klachten als over drie maanden blijkt dat de energieprijzen nog verder gedaald zijn. "Ja maar jullie zeiden dat nu het moment was om over te stappen!"

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is nog maar de vraag hoever de gasprijzen verder gaan dalen. Het kan - de olieprijzen zijn ook nog aan het dalen. Maar op een gegeven moment houdt het op. Daarbij is het merendeel nog altijd belasting, en die daalt dus niet.

John Dales

Ongelezen bericht door John Dales »

Eerlijk gezegd zie ik naast welkomstpremie etc dat de gasprijzen per M3 en de electraprijzen per kWh vrijwel niet gedaald zijn, De gasprijzen variëren tussen 68 cent en 75 cent per m3 en de elektra tussen 19,5 en 22 cent per kWh. Deze prijzen zijn ongeveer dezelfde als vorig jaar. De daling van de olieprijzen zijn niet zo zichtbaar in de elektra- en gasprijzen.Als de olieprijzen gehalveerd zijn hoe zichtbaar is dit dan in de M3 en kWh prijzen? Niet... Ik begrijp ook wel dat er in de prijs belasting en transportkosten zit en dat gas en elektra een deel van de totale kosten zijn. De energie nota is al zo ingewikkeld, en wordt door welkomstbonussen en een bonus als je langer blijft nog ingewikkelder Heeft Radar zich voor het karretje van aanbieder als Prizewise en Gaslicht.com laten spannen?

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Toch was de gasprijs eind 2019 een stuk hoger: iets boven de 80 cent per m3. In bijgaande links kun je de ontwikkeling van de gasprijzen zien:

https://www.energiemarktinformatie.nl/beurzen/gas/

https://www.energievergelijk.nl/nieuws/ ... ste-europa

https://www.essent.nl/grootzakelijk/ken ... -en-stroom

Maartenl

Ongelezen bericht door Maartenl »

Ik moet zeggen dat ik de enorme besparingsbelofte van Radar, gezien de berichten over dalende energieprijzen, niet begrijp. Nu ik een verlengingsaanbieding van Greenchoice krijg van mijn vorig jaar eind juni afgesloten 1 jaars contract en dit vergelijk met andere bieders via consumentenbond of gaslicht.com zie ik amper verschillen in de prijzen van gas en elektriciteit ten opzichte van een jaar geleden. Het maakt dus nogal uit vanuit welke situatie je komt. Het is wel raadzaam om te blijven vergelijken, want slapers bij energiebedrijven worden niet rijk maar arm.

Geip Suusje

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

witte angora schreef:
20 apr 2020 17:56
Eerlijk gezegd zou ik nu, op dit moment, dus vandaag, nog niet overstappen. Los van het feit dat ik pas vanaf 2 mei a.s. boetevrij over kan stappen. Maar als ik naar gaslicht.com kijk, kunnen de aanbiedingen (geld terug actie) nog een stuk beter. De hoogste welkomstpremie is op dit moment 155 euro, dat kan makkelijk 190-200 worden als je lang genoeg wacht.
Die indruk heb ik ook.
Ik heb onlangs een overstap gekozen en heb nadien voortdurend gekeken of het nog goedkoper kon :mrgreen:
Er was 1 annulering voor nodig, en toen kwam er een nòg goedkopere. Bij dezelfde aanbieder. Omdat de tijd drong heb ik die niet meerl meer geannuleerd, het ging ook maar om €1/mnd. Een dag later was het voordeel verdwenen.

Het bleek dat je op gas meer korting kreeg dan op stroom. Als je dan meer gas en minder stroom "schat" hou je dezelfde maandlast, maar na 1 jaar krijg je meer geld terug.

Een ander fenomeen was dat ik op mijn adres bij Energiedirect geen mooi aanbod kreeg, maar wel als ik ander huisnummer/postcode invoer.
Waarschijnlijk is het dan de bedoeling dat je overlegt en elkaar klant maakt: dan hebben ze in 1 klap 2 klanten gescoord.

MichielFRL

Ongelezen bericht door MichielFRL »

Overstappen naar een energieleverancier die levert tegen inkoopprijs + €5 vaste vergoeding. Goedkoper kan niet!

Plaats reactie