[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 176: Illegal string offset 'forum_id'
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/viewtopic.php on line 178: Illegal string offset 'forum_id'
Radar • Praktijken van energie leveranciers
Pagina 1 van 1

Praktijken van energie leveranciers

Geplaatst: 27 jul 2020 15:45
door ton-a..lobbes
Het was al bekend maar energie bedrijven halen werkelijk alles uit de kast om klanten binnen te halen. Maar het gaat nu wel heel erg ver en in onze ogen juridisch onrechtmatig en strafbaar. Onder valse voorwendselen en met onjuiste informatie wordt je benaderd dat je huidige energie leverancier van naam is veranderd omdat ze overgenomen zouden zijn door een nieuwe leverancier. Alleen de naam is voor u veranderd verder blijft alles hetzelfde, wordt er dan beweerd. Ze willen dan nog even "checken" heet het, of alle gegevens nog kloppen en bieden dan gelijk een nieuw contract aan. Het betreft hier Engie die deze bedrieglijke praktijken hanteert. Er werd ons voorgehouden dat Budget Energie over was gegaan naar Engie. Feitelijk zijn we er gewoon ordinair ingeluisd want Budget Energie bestaat gewoon nog en heeft niets met Engie te maken. We kregen na enige tijd dan ook een schrijven van Budget Energie dat we waren overgestapt en dat ze dat zeer betreurden. Toen voelden we gelijk nattigheid. Helaas was de 14 dagen bedenktijd overschreden. Deze laag bij de grondpraktijken moeten onmiddellijk stoppen en strafvervolging lijkt me hier op zijn plaats. Een nieuwe wet naast de colportage wet lijkt me heel erg noodzakelijk, en er mogen van mij heel hoge boetes opgelegd worden. Daarbij denk ik aan € 100.000 per overtreding. De callcenters die ze voor deze praktijken inhuren mogen dan ook nog eens € 50.000,- aan hun broek krijgen. Er zijn legio gevallen bekend en de valse voorwendselen die ze verzinnen zijn stuitend. Wees gewaarschuwd!

Re: Praktijken van energie leveranciers

Geplaatst: 27 jul 2020 18:21
door NeoDutchio
Dank u voor de zoveelste waarschuwing. Maar wat hebben al die waarschuwingen voor nut als u ze ook allemaal niet gehoord hebt?
Als een bedrijf van naam veranderd zal u een schrijven krijgen van dat bedrijf met de informatie er in. Er al dan nooit een ander u zomaar opbellen met een vaag verhaal.

Elke ongevraagde verkoper heeft maar 1 doel: zijn bonus. En dat gaat met hele leugens en halve waarheden.

Re: Praktijken van energie leveranciers

Geplaatst: 27 jul 2020 18:26
door omega19
Ik vind dat iets te kort door de bocht.

Als de energieleverancier je opbelt en aangeeft dat ze overgenomen zijn en onder een andere naam verder gaan, kan ik voorstellen dat je dit gewoon gelooft.

Het is inderdaad misleiding, en zou aangepakt moeten worden

Ik zou de boete op 1.000.000 euro stellen, te verdelen onder alle Trosradar forumleden wiens nickname eindigt op 19.

Re: Praktijken van energie leveranciers

Geplaatst: 27 jul 2020 18:42
door scontra
Ik weiger consequent elke telefonische benadering door energie aanbieders.
Als er wijzigingen zijn, dan krijg je daarover schriftelijk of per e.mail bericht en die melding is heel eenvoudig te verifiëren.

Re: Praktijken van energie leveranciers

Geplaatst: 27 jul 2020 18:44
door Komkommertijd
Huismerk Energie werd Green Choice dus het komt voor.....
Dan kreeg je E mail met oude en later de nieuwe firma en overstap..

Ze bellen niet, komen niet langs de deur en als ze dat wel doen.... even je oude firma bellen en binnen week dit contract ontbinden.
Dan hebben ze veel werk voor niets.

Helaas zijn niet de beide bedrijven schuldig maar een verkoper die per nieuw contract betaald werd.
Als ze mensen vinden die afgelopen jaar overgestapt zijn is deze fraude met al uw gegevens mogelijk helaas.

Maar binnen weekje annuleren en vooral niets bij die nieuwe betalen.
Gelijk terug halen als er iets werd afgeschreven wegens misleiding dat strafbaar is.
Als een verkoper vele contracten binnen haalde, en weekje later heel veel annuleringen word hij er zeker uitgegooid.

Administratie van in en uitschrijven koste veel geld en werk en verpest hun naam.
En de tussenpersoon raakte ook hun opdracht kwijt en dat is prima.

Re: Praktijken van energie leveranciers

Geplaatst: 27 jul 2020 18:58
door hebra98
ton-a..lobbes schreef:
27 jul 2020 15:45
Het was al bekend maar energie bedrijven halen werkelijk alles uit de kast om klanten binnen te halen. Maar het gaat nu wel heel erg ver en in onze ogen juridisch onrechtmatig en strafbaar. Onder valse voorwendselen en met onjuiste informatie wordt je benaderd dat je huidige energie leverancier van naam is veranderd omdat ze overgenomen zouden zijn door een nieuwe leverancier. Alleen de naam is voor u veranderd verder blijft alles hetzelfde, wordt er dan beweerd. Ze willen dan nog even "checken" heet het, of alle gegevens nog kloppen en bieden dan gelijk een nieuw contract aan. Het betreft hier Engie die deze bedrieglijke praktijken hanteert. Er werd ons voorgehouden dat Budget Energie over was gegaan naar Engie. Feitelijk zijn we er gewoon ordinair ingeluisd want Budget Energie bestaat gewoon nog en heeft niets met Engie te maken. We kregen na enige tijd dan ook een schrijven van Budget Energie dat we waren overgestapt en dat ze dat zeer betreurden. Toen voelden we gelijk nattigheid. Helaas was de 14 dagen bedenktijd overschreden. Deze laag bij de grondpraktijken moeten onmiddellijk stoppen en strafvervolging lijkt me hier op zijn plaats. Een nieuwe wet naast de colportage wet lijkt me heel erg noodzakelijk, en er mogen van mij heel hoge boetes opgelegd worden. Daarbij denk ik aan € 100.000 per overtreding. De callcenters die ze voor deze praktijken inhuren mogen dan ook nog eens € 50.000,- aan hun broek krijgen. Er zijn legio gevallen bekend en de valse voorwendselen die ze verzinnen zijn stuitend. Wees gewaarschuwd!
>>
Als dit een vaker voorkomende methode is, kunt u dan niet de ACM hiervan op de hoogte brengen?

Re: Praktijken van energie leveranciers

Geplaatst: 27 jul 2020 19:02
door Lady1234
Maar je krijgt een nieuw contract toegestuurd wat bevestigd moet worden.

Re: Praktijken van energie leveranciers

Geplaatst: 27 jul 2020 20:21
door Komkommertijd
Nee Lady1234, op deze manier verkregen, ongeacht hoe goed deze aanbieding ook is altijd wegens ongewenst bedrag opzeggen en weigeren.

Dan leren ze het af, want inschrijven en uitschrijven is duur uurloon en dat willen ze nooit.
Als het vaker gebeurd zullen ze deze tussenpersoon eruit gooien.

Re: Praktijken van energie leveranciers

Geplaatst: 27 jul 2020 20:39
door Lady1234
Daar gaat het niet over KKT. Als je dat contract toegestuurd krijgt, dan lees je dat toch en dan zie je dat ze liegen dat het gedrukt staat.

Is iedereen nou zo naïef als een kleuter?

Re: Praktijken van energie leveranciers

Geplaatst: 27 jul 2020 20:53
door moederslink
Uit de OP :
ton-a..lobbes schreef:
27 jul 2020 15:45
Helaas was de 14 dagen bedenktijd overschreden.
Engie heeft vermoedelijk Budget Energie te laat geïnformeerd waardoor de 14 dagen bedenktijd zijn overschreden en Budget Energie dus ook pas na die 14 dagen die mail naar TS kon sturen , waarin ze schrijven het opzeggen te betreuren , dan valt er niets meer aan te doen, toch?
Dat vind ik nog al een stuitende manier van doen als dat idd zo is gegaan :x .

Re: Praktijken van energie leveranciers

Geplaatst: 27 jul 2020 20:58
door kuklos
Lady1234 schreef:
27 jul 2020 20:39
Daar gaat het niet over KKT. Als je dat contract toegestuurd krijgt, dan lees je dat toch en dan zie je dat ze liegen dat het gedrukt staat.

Is iedereen nou zo naïef als een kleuter?
Volledig mee eens.

Ook de openingspost: mensen proberen te waarschuwen, nadat dit al keer op keer op keer op keer op keer is gebeurd en het nog steeds niet werkt voor hen die daarna hier proberen te waarschuwen.

Re: Praktijken van energie leveranciers

Geplaatst: 27 jul 2020 21:55
door Lady1234
moederslink schreef:
27 jul 2020 20:53
Uit de OP :
ton-a..lobbes schreef:
27 jul 2020 15:45
Helaas was de 14 dagen bedenktijd overschreden.
Engie heeft vermoedelijk Budget Energie te laat geïnformeerd waardoor de 14 dagen bedenktijd zijn overschreden en Budget Energie dus ook pas na die 14 dagen die mail naar TS kon sturen , waarin ze schrijven het opzeggen te betreuren , dan valt er niets meer aan te doen, toch?
Dat vind ik nog al een stuitende manier van doen als dat idd zo is gegaan :x .
Onzin, je hoort een contract te krijgen van de nieuwe. Er is niets overschreden. Die kan je bevestigen. Heb je dat niet gedaan, dan gebeurt er verder niets. Nemen ze je dan toch over, kan je simpel naar de geschillencommissie.

Re: Praktijken van energie leveranciers

Geplaatst: 27 jul 2020 22:44
door Komkommertijd
Het is geen binnen 14 dagen na afsluiten maar 14 dagen na ontvangst brief,
die kan per post of per E mail komen....

Re: Praktijken van energie leveranciers

Geplaatst: 28 jul 2020 04:37
door Bob Schurkjens
Helaas was de 14 dagen bedenktijd overschreden.
Die gelden hier niet omdat er sprake is van dwaling. U bent voorgelogen. De overeenkomst is daarom nietig.

Stuur Engie een mail waarin u aangeeft wat er is gebeurd. Geef ze 14 dagen de tijd de overeenkomst te ontbinden. Dertig dagen na ontstaan van de klacht kunt u naar de www.geschillencommissie.nl