Geen service van Hornbach
Geplaatst: 02 aug 2020 16:14
Net als de heer Van Wijnen die op 21 mei 2019 een reactie/review heeft geplaatst over de “Nieuwe Badkamer” die hij bij Hornbach had gekocht wil ik reageren. Het werd volgens hem een drama en een complete nachtmerrie.
Ik heb helaas hetzelfde meegemaakt. Wij hebben voor bijna € 15.000,- bij Hornbach een badkamer gekocht in 2019. Ook bij ons leek het bij de aankoop dat alles goed ging. Nadat wij de badkamer hadden gekocht werd ons verzekerd dat wij de beste badkamer/aannemer zouden krijgen die heel zorgvuldig door Hornbach was geselecteerd.
Nou, dit werd voor ons een ware nachtmerrie. Vanaf het moment dat er 2 pallets met materialen (o.a. zware tegels) op een late zaterdagmiddag bij de voordeur werden gedumpt, ging werkelijk alles maar dan ook alles mis.
De aannemer stuurde mensen die de Nederlands taal niet machtig waren en was zelf allerminst capabel om de hele klus te overzien. Met regelmaat ging er van alles mis. Ik heb zelf werkelijk 4 weken lopen opperen omdat ik van alles mis zag gaan.
Ik had ook gezien dat de gekochte materialen niet compleet waren zodat o.a. de badkamer met de zijwanden niet geplaats zouden kunnen worden. Ik heb hier Hornbach wel 5x voor moeten bellen omdat zij mij niet wilden geloven. De reacties waren abominabel. Ik kwam geen stap verder.
De werknemers werden a.h.w. door de aannemer hier gedumpt want ze moesten zelf met de Metro naar hun werk en naar huis en ze hadden absoluut het juiste materiaal niet. Zo zag ik een werknemer bij de voordeur met een tegel op zijn knieën een gat zagen. Ik heb hem o.a. maar m’n mobile werkbank geleend, een verlengsnoer (voor het stof dat naar binnen waaide), een trap een veger en een blik. Ook als er een stuk gereedschap werd gemist werd met gebaren taal aan mij om vervanging gevraagd. Ik had medelijden met deze jongens want ze presteerden het soms (onder protest van mij) om tot 24.00 uur door te gaan. Ik heb ze enkele keren midden in de nacht nog naar de metro gebracht. Ik vond dat ze uitgebuit werden, iets anders kan ik er ook niet van maken.
Na slopende en uitputtende 3 weken kwam er een monteur alles afmonteren. Ook met deze man was slecht te communiceren. Bij het plaatsen van het bidet bleek deze niet te passen. Het resultaat was dat er nieuwe tegels uit de alkoof werden gesloopt, een stuk uit het porselein van het bidet werd afgezaagd (je gelooft het niet) leidingen werden omgelegd en vervolgens werd het bidet geplaatst. Het lelijke gat aan de onderkant van het bidet werd vol gestopt met pur schuim. Het was geen gezicht. Vervolgens bleek ook het bidet te lekken en de warme en koude leidingen zaten aan de verkeerd kant.
Ondanks vele waarschuwingen hadden wij een grauwsluier over de nieuwe tegels op de badkamervloer. De aannemer stelde voor om zijn werkster te sturen om deze te reinigen(!). De monteur vroeg aan mij of ik foto’s had gemaakt van de leidingen van de vloerverwarming omdat hij schroeven in de vloer moest boren voor de douchecabine. Dit allemaal omdat er geen tekeningen waren, geen sturende aannemer, geen overzicht en ontbrekende materialen.
Al spoedig bleek dat het toilet zo hard spoelde dat er regelmatig spetters water over de rand en op de bril spatten. Zeer onhygiënisch natuurlijk. De reactie van Hornbach was, “nou dan doe je de bril maar dicht voordat je op de knop drukt”.
Eerder had ik dit al besproken met de verkoper maar die garandeerde dat het toilet in orde was en als dat niet zo zou zijn dan zou het toilet worden gewisseld danwel zou er een zg. doorstroombegrenzer worden aangebracht. Niets van dit alles natuurlijk. De slogan “we gaan door voor een tevreden klant” is echt een loze kreet van Hornbach. Ik heb vijf A-4tjes en verder veel foto’s van alle tekortkomingen!
Uit oogpunt van privacy zal ik de naam van de aannemer echter niet noemen. Het gaat mij nu om de werkelijk verschrikkelijke slechte service van Hornbach. Wij hebben inmiddels een stevige correspondentie gevoerd met diverse e-mails waarin wij steeds correct vroegen om in te grijpen en om hulp. We zijn tot het laatst correct gebleven.
Hornbach verdraaid nu de waarheid en verteld pertinente onzin. Zoals ik al eerder las in diverse reviews: ze liegen en bedriegen. Helaas klopt dit allemaal. Had ik deze reviews maar voor de opdracht gelezen! Ik heb tot m’n 70ste nog nooit zo’n slechte service van een bedrijf gekregen en het heeft me gesloopt. Nu is alles betaald want ik wil er geen “zaak” van maken. Dat kost me teveel stress.
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat Hornbach inmiddels geen zaken meer doet met deze aannemer. Ook de verkoper werkt daar niet meer en/of is overgeplaatst naar een ander filiaal.
Hoe zou dat nu toch komen?
Wat ons het meest intrigeerde was het feit dat Hornbach bij hoog en bij laag bleef volhouden dat ze de beste aannemer hadden gestuurd. Service van de overige produkten (t.w. €15.000,-) kan ik nu wel vergeten.
Welnu, ik geef u dan nu het advies om daar vooral in te blijven geloven. Voor ons: Hornbach NOOIT MEER!!!
Ik heb helaas hetzelfde meegemaakt. Wij hebben voor bijna € 15.000,- bij Hornbach een badkamer gekocht in 2019. Ook bij ons leek het bij de aankoop dat alles goed ging. Nadat wij de badkamer hadden gekocht werd ons verzekerd dat wij de beste badkamer/aannemer zouden krijgen die heel zorgvuldig door Hornbach was geselecteerd.
Nou, dit werd voor ons een ware nachtmerrie. Vanaf het moment dat er 2 pallets met materialen (o.a. zware tegels) op een late zaterdagmiddag bij de voordeur werden gedumpt, ging werkelijk alles maar dan ook alles mis.
De aannemer stuurde mensen die de Nederlands taal niet machtig waren en was zelf allerminst capabel om de hele klus te overzien. Met regelmaat ging er van alles mis. Ik heb zelf werkelijk 4 weken lopen opperen omdat ik van alles mis zag gaan.
Ik had ook gezien dat de gekochte materialen niet compleet waren zodat o.a. de badkamer met de zijwanden niet geplaats zouden kunnen worden. Ik heb hier Hornbach wel 5x voor moeten bellen omdat zij mij niet wilden geloven. De reacties waren abominabel. Ik kwam geen stap verder.
De werknemers werden a.h.w. door de aannemer hier gedumpt want ze moesten zelf met de Metro naar hun werk en naar huis en ze hadden absoluut het juiste materiaal niet. Zo zag ik een werknemer bij de voordeur met een tegel op zijn knieën een gat zagen. Ik heb hem o.a. maar m’n mobile werkbank geleend, een verlengsnoer (voor het stof dat naar binnen waaide), een trap een veger en een blik. Ook als er een stuk gereedschap werd gemist werd met gebaren taal aan mij om vervanging gevraagd. Ik had medelijden met deze jongens want ze presteerden het soms (onder protest van mij) om tot 24.00 uur door te gaan. Ik heb ze enkele keren midden in de nacht nog naar de metro gebracht. Ik vond dat ze uitgebuit werden, iets anders kan ik er ook niet van maken.
Na slopende en uitputtende 3 weken kwam er een monteur alles afmonteren. Ook met deze man was slecht te communiceren. Bij het plaatsen van het bidet bleek deze niet te passen. Het resultaat was dat er nieuwe tegels uit de alkoof werden gesloopt, een stuk uit het porselein van het bidet werd afgezaagd (je gelooft het niet) leidingen werden omgelegd en vervolgens werd het bidet geplaatst. Het lelijke gat aan de onderkant van het bidet werd vol gestopt met pur schuim. Het was geen gezicht. Vervolgens bleek ook het bidet te lekken en de warme en koude leidingen zaten aan de verkeerd kant.
Ondanks vele waarschuwingen hadden wij een grauwsluier over de nieuwe tegels op de badkamervloer. De aannemer stelde voor om zijn werkster te sturen om deze te reinigen(!). De monteur vroeg aan mij of ik foto’s had gemaakt van de leidingen van de vloerverwarming omdat hij schroeven in de vloer moest boren voor de douchecabine. Dit allemaal omdat er geen tekeningen waren, geen sturende aannemer, geen overzicht en ontbrekende materialen.
Al spoedig bleek dat het toilet zo hard spoelde dat er regelmatig spetters water over de rand en op de bril spatten. Zeer onhygiënisch natuurlijk. De reactie van Hornbach was, “nou dan doe je de bril maar dicht voordat je op de knop drukt”.
Eerder had ik dit al besproken met de verkoper maar die garandeerde dat het toilet in orde was en als dat niet zo zou zijn dan zou het toilet worden gewisseld danwel zou er een zg. doorstroombegrenzer worden aangebracht. Niets van dit alles natuurlijk. De slogan “we gaan door voor een tevreden klant” is echt een loze kreet van Hornbach. Ik heb vijf A-4tjes en verder veel foto’s van alle tekortkomingen!
Uit oogpunt van privacy zal ik de naam van de aannemer echter niet noemen. Het gaat mij nu om de werkelijk verschrikkelijke slechte service van Hornbach. Wij hebben inmiddels een stevige correspondentie gevoerd met diverse e-mails waarin wij steeds correct vroegen om in te grijpen en om hulp. We zijn tot het laatst correct gebleven.
Hornbach verdraaid nu de waarheid en verteld pertinente onzin. Zoals ik al eerder las in diverse reviews: ze liegen en bedriegen. Helaas klopt dit allemaal. Had ik deze reviews maar voor de opdracht gelezen! Ik heb tot m’n 70ste nog nooit zo’n slechte service van een bedrijf gekregen en het heeft me gesloopt. Nu is alles betaald want ik wil er geen “zaak” van maken. Dat kost me teveel stress.
Uit betrouwbare bron heb ik vernomen dat Hornbach inmiddels geen zaken meer doet met deze aannemer. Ook de verkoper werkt daar niet meer en/of is overgeplaatst naar een ander filiaal.
Hoe zou dat nu toch komen?
Wat ons het meest intrigeerde was het feit dat Hornbach bij hoog en bij laag bleef volhouden dat ze de beste aannemer hadden gestuurd. Service van de overige produkten (t.w. €15.000,-) kan ik nu wel vergeten.
Welnu, ik geef u dan nu het advies om daar vooral in te blijven geloven. Voor ons: Hornbach NOOIT MEER!!!