Schade aan interieur gehuurde auto door slijtage - in hoeverre ben ik aansprakelijk?
Geplaatst: 08 nov 2020 20:38
Een paar dagen geleden huurde ik een auto van een particulier via het deelplatform SnappCar. Bij het hanteren van de handrem stootte ik tegen de middenconsole. Deze brak af. De kracht waarmee ik er tegenaan stootte stelde niets voor, en het deel brak af zonder herrie/gekraak.
Mijn vermoeden is dat het materiaal van het middenconsole op de plek van de breuk al erg zwak was (of zelfs eerder al gebroken en provisorisch gefixed), en dat mijn stootje de druppel was die de emmer deed overlopen. De auto is uit 2011, dus niet heel oud.
Hoe moet ik dit schadegeval aanpakken? De auto is via SnappCar verzekerd bij Allianz, maar er is een eigen risico van €750. Het lijkt me niet redelijk als ik nu de gehele kosten (tot aan het eigen risico) van het vervangen/herstellen van het middenconsole zou moeten betalen.
Alle hulp/informatie is welkom!
Mijn vermoeden is dat het materiaal van het middenconsole op de plek van de breuk al erg zwak was (of zelfs eerder al gebroken en provisorisch gefixed), en dat mijn stootje de druppel was die de emmer deed overlopen. De auto is uit 2011, dus niet heel oud.
Hoe moet ik dit schadegeval aanpakken? De auto is via SnappCar verzekerd bij Allianz, maar er is een eigen risico van €750. Het lijkt me niet redelijk als ik nu de gehele kosten (tot aan het eigen risico) van het vervangen/herstellen van het middenconsole zou moeten betalen.
Alle hulp/informatie is welkom!