LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bruiloft in coronatijd als regels niet (voldoende) versoepelen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Maantje67
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2021 02:33

Bruiloft in coronatijd als regels niet (voldoende) versoepelen

Ongelezen bericht door Maantje67 »

Hallo, over 2,5 maand ga ik trouwen. De bedoeling was om een niet al te groot feest (+/- 50 volwassenen en een paar kinderen) op een mooie locatie te houden. Hoe het over 2,5 maand eruit ziet is totaal onbekend. Nu lees ik dat veel bruidsparen verzetten en dat kan op veel locaties ook kosteloos, zo ook op onze locatie. Wij willen echter niet verzetten maar persee nú trouwen, omdat wij sowieso 6 mensen hebben van eind 80/begin 90. Maar welke rechten - en plichten - hebben wij als de maatregelen niet of naar onze zin niet voldoende versoepeld zijn? Als we nu trouwen heeft een feest ergens volgend jaar namelijk geen enkele meerwaarde voor mij, daar zit ik niet op te wachten. Daarbij; dan zou de trouwceremonie al afvallen, we zijn dan immers al getrouwd, de kerkelijke inzegening hebben we al gehad, fotoreportage doen we op de trouwdag zelf... rest in ons geval alleen loungen, een diner en een korte naborrel. Om daar een locatiehuurprijs van alleen al bijna 2000 euro neer te tellen...en nog andere vaste, verplichte kosten...
Nu is mijn vraag dus: waar staan wij juridisch als we over 2,5 maand niet of onvoldoende ons bruiloftsfeest op locatie kunnen vieren?? Zijn wij verplicht om te verzetten, mogen ze ons een (hoog?) percentage van de oorspronkelijk opgestelde prijs laten betalen (zoals dat zou zijn als je onder normale omstandigheden vrijwillig zou annuleren) en hoe zit het met de aanbetaling van 20 procent die we al voldaan hebben?
We zijn verder nog niet in gesprek geweest met de locatie, maar wil graag voor dat gaat plaatsvinden mijn huiswerk doen en weten hoe of wat als dat gesprek plaats gaat vinden;-)

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bruiloft in coronatijd als regels niet (voldoende) versoepelen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Maantje67 schreef:
13 mar 2021 02:39
Zijn wij verplicht om te verzetten, mogen ze ons een (hoog?) percentage van de oorspronkelijk opgestelde prijs laten betalen (zoals dat zou zijn als je onder normale omstandigheden vrijwillig zou annuleren) en hoe zit het met de aanbetaling van 20 procent die we al voldaan hebben?
Dit is afhankelijk van de situatie over 2,5 maand. Stel dat er dan 30 mensen mogen komen dan kan de zaal gewoon zijn verplichting nakomen van de overeenkomst. Dat jij 50 gasten wilt staat niet vast in de overeenkomst....

Ze mogen dan gewoon de annuleringkosten rekenen als jij niet akkoord gaat met een verplaatsing uit coulance, immers zijn ze zelf daartoe niet verplicht.

Methusalah
Berichten: 1165
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Bruiloft in coronatijd als regels niet (voldoende) versoepelen

Ongelezen bericht door Methusalah »

Dar valt helemaal niets zinnigs over te zeggen voordat je dit met de locatie hebt besproken.

En verder heb je je gewoon aan de regels te houden.

Seinhuis
Berichten: 2374
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Bruiloft in coronatijd als regels niet (voldoende) versoepelen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

De corona maatregelen geld voor ons allemaal. Je kunt over een paar dagen stemmen naar een politieke partij die bij je past. Daarna moet je braaf aan de regels houden.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Bruiloft in coronatijd als regels niet (voldoende) versoepelen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Seinhuis schreef:
13 mar 2021 14:31
De corona maatregelen geld voor ons allemaal. Je kunt over een paar dagen stemmen naar een politieke partij die bij je past. Daarna moet je braaf aan de regels houden.
En wat helpt dat stemmen, er zijn twee partijen tegen de Corona maatregelen. Beide partijen waren in maart 2020 nog voor een strenge lock-down dan de meerderheid in de twee kamer wilde en nu is die strengere lock-down er en beide partijen willen het lichter. Erg betrouwbare partijen en zeer verstandig om hierop te stemmen. Voor je huwelijk maakt het weinig uit, op basis van de huidige peilingen zal het weer een lange formatie periode worden.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Bruiloft in coronatijd als regels niet (voldoende) versoepelen

Ongelezen bericht door mahadma »

Als u de levens/kans op besmetting van 50 "gasten" incl 6 80 plussers in de waagschaal gaat/kan stellen omdat u willens en wetens NU wil trouwen, zou ik beslist niet op uw bruiloft komen als ik op de gastenlijst zou staan. Denk aub dieper en langer na voordat u na uw bruiloft kans op een aantal mogelijke uitvaarten heeft. Overigens, max 30 personen die minimaal op 1,5 meter afstand MOETEN ZITTEN. Leuk, wat een feest ...........

Maantje67
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2021 02:33

Re: Bruiloft in coronatijd als regels niet (voldoende) versoepelen

Ongelezen bericht door Maantje67 »

mahadma schreef:
13 mar 2021 15:35
Als u de levens/kans op besmetting van 50 "gasten" incl 6 80 plussers in de waagschaal gaat/kan stellen omdat u willens en wetens NU wil trouwen, zou ik beslist niet op uw bruiloft komen als ik op de gastenlijst zou staan. Denk aub dieper en langer na voordat u na uw bruiloft kans op een aantal mogelijke uitvaarten heeft. Overigens, max 30 personen die minimaal op 1,5 meter afstand MOETEN ZITTEN. Leuk, wat een feest ...........
Dat is niet wat ik wil, ik zeg alleen dat het trouwen voor wet en kerk wél over 2,5 maand plaats gaat vinden. Ivm die hoge leeftijden van onze dierbaarsten willen we het trouwen op zich niet uitstellen, we willen dat deze mensen het nog mee kunnen maken dat wij elkaar het ja-woord geven, ook al zullen we met de trouwceremonie maar alleen met getuigen zijn...Ik ga er ook vanuit dat er geen feest zal zijn, laat dat duidelijk zijn! Dus wat ik in de waagschaal stel??? En daarbij, al deze oudjes hebben over 2 weken hun 2e vaccinatie gehad, maar dit terzijde.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Bruiloft in coronatijd als regels niet (voldoende) versoepelen

Ongelezen bericht door mahadma »

Maantje, ik lees elders (vara kassa) : Als we nu trouwen heeft een feest ergens volgend jaar namelijk geen enkele meerwaarde voor mij, daar zit ik niet op te wachten.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Bruiloft in coronatijd als regels niet (voldoende) versoepelen

Ongelezen bericht door Moneyman »

mahadma schreef:
13 mar 2021 19:14
Maantje, ik lees elders (vara kassa) : Als we nu trouwen heeft een feest ergens volgend jaar namelijk geen enkele meerwaarde voor mij, daar zit ik niet op te wachten.
Ik lees dat gewoon bij Radar in de openingspost, dus wat voegt dit statement toe?

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Bruiloft in coronatijd als regels niet (voldoende) versoepelen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

sylvesterb schreef:
13 mar 2021 14:38


En wat helpt dat stemmen, er zijn twee partijen tegen de Corona maatregelen. Beide partijen waren in maart 2020 nog voor een strenge lock-down dan de meerderheid in de twee kamer wilde en nu is die strengere lock-down er en beide partijen willen het lichter. Erg betrouwbare partijen en zeer verstandig om hierop te stemmen.
Typisch populistisch gedrag... Maar we hadden niet anders verwacht van die plucheplakkers.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bruiloft in coronatijd als regels niet (voldoende) versoepelen

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zou de locatie annuleren, het kan immers kosteloos?
Ga lekker trouwen met die oudjes erbij , in de kerk en voor de wet.
Huur Coronaproof een leuke tent voor een lekkere borrel/ receptie en thats it.
Laat het feest vooralsnog zitten .
Volgend jaar een groot feest geven , misschien zijn jullie dan wel zwanger? Nog méér reden voor een feestje 🥂🎈

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Bruiloft in coronatijd als regels niet (voldoende) versoepelen

Ongelezen bericht door BL2 »

moederslink schreef:
13 mar 2021 20:53
.....misschien zijn jullie dan wel zwanger?
Of dat nog lukt en verstandig is op je 53ste is even de vraag.

En verder, bedenk wat je zelf wil, en wat mag en ga in gesprek met de locatie.
Met de nu oplopende cijfers, het compleet verwateren van de zgn Lockdown, kan de situatie sterk veranderen binnen 2 maanden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Bruiloft in coronatijd als regels niet (voldoende) versoepelen

Ongelezen bericht door moederslink »

BL2 schreef:
13 mar 2021 23:48
moederslink schreef:
13 mar 2021 20:53
.....misschien zijn jullie dan wel zwanger?
Of dat nog lukt en verstandig is op je 53ste is even de vraag.
😁 als Maantje van 1967 is is ze nu idd 53/54
Ze kan ook geboren zijn op 6 juli 😉

Gesloten