Uithuiszetting vakantiewoning (na avondklok)

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Uithuiszetting vakantiewoning (na avondklok)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nijogeth schreef:
13 apr 2021 10:13
En lachgas valt dus niet onder de verboden middelen.
Jawel hoor. Lachgas(gebruik) is in de bewuste gemeente verboden.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Uithuiszetting vakantiewoning (na avondklok)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zo'n verbod geldt uiteraard alleen voor de openbare ruimte.

16again
Berichten: 16034
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Uithuiszetting vakantiewoning (na avondklok)

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
13 apr 2021 10:30
Nijogeth schreef:
13 apr 2021 10:13
En lachgas valt dus niet onder de verboden middelen.
Jawel hoor. Lachgas(gebruik) is in de bewuste gemeente verboden.
....op openbare plaatsen. (de zin afmakend)
Achter de voordeur van een vakantiehuisje lijkt me niet zo openbaar.
Jablan schreef:
26 mar 2021 22:29
Opvallend, dat niemand op het idee is gekomen om de APV van de gemeente Bloemendaal op te zoeken.
Artikel 2:51a Verbod gebruik lachgas
Het is verboden op een openbare plaats lachgas te gebruiken als daardoor hinder ontstaat voor personen of de openbare orde, de openbare veiligheid, de volksgezondheid in gevaar komt of het milieu belast wordt.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Uithuiszetting vakantiewoning (na avondklok)

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
13 apr 2021 10:41
Achter de voordeur van een vakantiehuisje lijkt me niet zo openbaar.
Je hebt gelijk. Ik heb de wettelijke definitie even gecheckt; het vakantiehuisje valt er niet onder. Ik ook heb geen verbod tot voorhanden hebben of zoiets kunnen vinden.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Uithuiszetting vakantiewoning (na avondklok)

Ongelezen bericht door jonis »

Moneyman schreef:
13 apr 2021 11:19
16again schreef:
13 apr 2021 10:41
Achter de voordeur van een vakantiehuisje lijkt me niet zo openbaar.
Je hebt gelijk. Ik heb de wettelijke definitie even gecheckt; het vakantiehuisje valt er niet onder. Ik ook heb geen verbod tot voorhanden hebben of zoiets kunnen vinden.
Het parkregelement (roompot sea lodge) voorziet gewoon in een verbod van bezit, gebruik, verhandelen van lachgas, (soft)drugs....******** met de zooi dus, doe dat maar bij jezelf thuis.

jonis
Berichten: 2715
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Uithuiszetting vakantiewoning (na avondklok)

Ongelezen bericht door jonis »

😳 daar kwam geloof ik iets niet door de censuur...viel toch eigenlijk wel mee.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Uithuiszetting vakantiewoning (na avondklok)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het staat inderdaad duidelijk in het parkreglement:
Roompot parkreglement schreef:Verboden (overig)
Het is verboden:
> huis aan huis reclame te bezorgen
> zaken (van deur tot deur) te verkopen op het park
> diensten aan te bieden;een onderhandse of openbare verkoping te houden
> alcohol te gebruiken buiten het vakantieverblijf en/of buiten de horecagelegenheden
> lachgas te gebruiken, bezitten of verhandelen
> (soft) drugs te gebruiken of in bezit te hebben op, om en in het vakantieverblijf
> tapinstallaties met drukcilinders voorhanden te hebben
> (vuur)wapens in bezit te hebben.
En iets verder in hetzelfde reglement staat ook nog:
Roompot parkreglement schreef:Verwijdering van het terrein/ontzegging van de toegang
Alle Gasten dienen de in de Algemene voorwaarden, de Recronvoorwaarden en het Parkreglement opgenomen voorschriften en regels strikt na te leven en aanwijzingen van het personeel van de Ondernemer en/of de eventueel aanwezige bewakingsdienst in welke vorm en in welk verband dan ook op te volgen. Dit geldt eveneens voor de regels die voor het gebruik van de Faciliteiten gelden.

Overtreding van deze voorwaarden en regels alsmede het niet opvolgen van aanwijzingen van het personeel kunnen verwijdering van het park tot gevolg hebben waarbij de toegang tot het park zal worden ontzegd, zonder dat de Recreant recht krijgt op gehele of gedeeltelijke restitutie van de betaalde of nog te betalen (huur) sommen, onverminderd het recht van De Ondernemer om schadevergoeding te vorderen voor de schade die door de overtreding wordt veroorzaakt.Algemeen geldt dat eerst een waarschuwing zal worden gegeven. In dringende gevallen, ter beoordeling van De Ondernemer, kan hiervan worden afgezien en zal overgegaan worden tot onmiddellijke verwijdering en zal de Recreant en/of de Gast de toegang tot het park worden ontzegd. De Ondernemer behoudt zich het recht voor om bij een (eerste) waarschuwing een extra waarborgsom tin [sic!] rekening te brengen.
Daar is geen woord Spaans bij, dunkt me. (De cursivering is van mij, evenals het [sic!], uiteraard.)

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Uithuiszetting vakantiewoning (na avondklok)

Ongelezen bericht door Jablan »

Dan is het nu compleet uitgezocht en de conclusie luidt: onterechte review, nergens recht op (behalve op een enkele reis naar huis).

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Uithuiszetting vakantiewoning (na avondklok)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Vraag is natuurlijk of dat er toen al in stond. Vaak zetten ze zoiets pas erin als er iets is voorgevallen, anders zou je er toch niet aan denken. Maar dan moeten we daar maar vanuit gaan.

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Uithuiszetting vakantiewoning (na avondklok)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Nijogeth schreef:
13 apr 2021 20:08
Vraag is natuurlijk of dat er toen al in stond. Vaak zetten ze zoiets pas erin als er iets is voorgevallen, anders zou je er toch niet aan denken. Maar dan moeten we daar maar vanuit gaan.
De laatste versie die bewaard is bij web.archive.org is van 19 januari 2021; daarin staan diezelfde bepalingen. In de OP van 26 maart heeft TS het over "afgelopen weekend"; dat was dus 20/21 maart. Ofwel: ja, toen stond het er ook al in.

Gesloten