Uithuiszetting vakantiewoning (na avondklok)

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Arizonakid
Berichten: 1097
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Uithuiszetting vakantiewoning (na avondklok)

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Sorry hoor, maar dan heb je al iets te veel lachgas gebruikt, als je denkt dat het normaal is om dat mee te nemen naar je vakantiehuisje.
Hersenverweking, heet dat geloof ik.

En ik ben er van overtuigd dat de andere kant van het verhaal veel duidlijk zou maken.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Uithuiszetting vakantiewoning (na avondklok)

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

kuklos schreef:
26 mar 2021 14:27
Bob Schurkjens schreef:
26 mar 2021 14:25
Waar kan ik die informatie dan vinden?
jj2021 schreef:
26 mar 2021 14:05
Op de website van de Rijksoverheid staat o.a.:
‘Zij (de consument, red) mogen alleen lachgas in ampullen kopen en bezitten met het doel hier slagroom mee op te kloppen. Hiervoor geldt dat ze alleen verkocht mogen worden aan consumenten van 18 jaar en ouder en in hoeveelheden van niet meer dan 1 verpakking van maximaal 10 ampullen. Ook moet voor het winkelpersoneel aannemelijk zijn dat het wordt gekocht met het doel er voedsel mee te bereiden. Lachgas in gasflessen valt voor consumenten buiten alle eigenlijke toepassingen en wordt dus in alle gevallen verboden.
https://www.rijksoverheid.nl/actueel/ni ... onsumenten
Lachgas is dus niet verboden. Ook niet in gasflessen. De gequote info gaat over een wetsvoorstel dat niet is doorgegaan.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 26 mar 2021 14:59, 2 keer totaal gewijzigd.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Uithuiszetting vakantiewoning (na avondklok)

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Tja, jullie zijn niet echt handig. Jullie zijn op één af andere manier negatief opgevallen en de kampleiding komt niet zomaar langs. Als jullie de muziek hard hebben aanstaan, dan komen er vanzelf klachten. En met een soort van drugs sta, je zo buiten.

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Uithuiszetting vakantiewoning (na avondklok)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bob Schurkjens schreef:
26 mar 2021 14:54
Lachgas is dus niet verboden.
Zucht. In de vorm waarvan hier sprake is, is het wél verboden.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Uithuiszetting vakantiewoning (na avondklok)

Ongelezen bericht door moederslink »

roosvk2209 schreef:
26 mar 2021 08:22
Wat kunnen wij verder als vervolgstappen ondernemen?
Niets , denk ik.
Jullie hebben Coronaregels overtreden door met 4 mensen uit verschillende huishoudens samen te komen, dat wisten jullie, dat ten eerste.
Ten tweede wilden jullie kennelijk een feestje bouwen met lachgas en muziek.
Dat zou uitgelopen kunnen zijn op " keterij " . Mevrouw heeft dit mogelijk geconstateerd/ voorzien , of er waren al klachten van buren gekomen.
Dat kan ook.
Je kunt proberen op een rustige manier om 1 dag financieel terug te vorderen.
Dat jullie na de avondklok buiten waren, is verboden maar heeft kennelijk geen consequenties gehad, dus dat is mazzel.

16again
Berichten: 16029
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Uithuiszetting vakantiewoning (na avondklok)

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
26 mar 2021 14:57
Bob Schurkjens schreef:
26 mar 2021 14:54
Lachgas is dus niet verboden.
Zucht. In de vorm waarvan hier sprake is, is het wél verboden.
Onderbouwing?

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Uithuiszetting vakantiewoning (na avondklok)

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
26 mar 2021 15:16
Moneyman schreef:
26 mar 2021 14:57
Bob Schurkjens schreef:
26 mar 2021 14:54
Lachgas is dus niet verboden.
Zucht. In de vorm waarvan hier sprake is, is het wél verboden.
Onderbouwing?
Die link is nu al meerdere keren gegeven volgens mij

Lady1234
Berichten: 26910
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Uithuiszetting vakantiewoning (na avondklok)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Dat was dus een wetsvoorstel. Is dat wet geworden?

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Uithuiszetting vakantiewoning (na avondklok)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ik wil liever de vraag stellen of de beveiliging gerechtigd is om zonder toestemming een gehuurde vakantiewoning te betreden? Volgens mij heeft de politie niet eens de bevoegdheid om ongevraagd een woning te betreden zonder papieren. Als de beveiliging illegale activiteiten vermoed hadden ze de politie moeten informeren. Een beveiliger heeft veel minder bevoegdheden dan de politie.
Mocht deze actie van de beveiliging illegaal zijn dan mag ik ervan uitgaan dat alle vervolgstappen die uit de illegale binnentreding voortvloeien onrechtmatig zijn.

jj2021
Berichten: 16
Lid geworden op: 19 mar 2021 14:51

Re: Uithuiszetting vakantiewoning (na avondklok)

Ongelezen bericht door jj2021 »

[/quote]
witte angora schreef:
26 mar 2021 14:47
Hier nog wat informatie van de rijksoverheid over hoeveel mensen er samen in één huisje mogen. Vind je het gek dat jullie er uit zijn gezet? Twee stelletjes in één huisje kan de beheerder/eigenaar een forse boete opleveren.
Behalve wanneer het twee stelletjes zijn die bij elkaar in het studentenhuis wonen, dan zijn ze ook 1 huishouden.

Maar dan nog; als het goed is moet je bij boeking al aangeven of je uit 1 huishouden bestaat. Wellicht is het hier al fout gegaan.

Nijogeth
Berichten: 9912
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Uithuiszetting vakantiewoning (na avondklok)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Voor zover ik weet is lachgas niet illegaal. Je kunt het zelfs snachts nog in flessen bestellen en deze worden dan gebracht door een persoon met werkgeversverklaring. Omdat verkoop van lachgas aan consumenten is toegestaan. Het valt sinds 2016 onder de warenwet.

Overigens was minister Blokhuis bezig met een wet om dit aan banden te leggen. Wat mij betreft moet dat dat dan wel gaan om gebruik in verkeer en niet zozeer om privégebruik. Maar dat vind ik eigenlijk met heel veel middelen.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Uithuiszetting vakantiewoning (na avondklok)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Ik heb even bij een willekeurig huis op de Veluwe gekeken. Bij het boeken staat de volgende informatie:
Extra informatie
In deze accommodatie kunt u met maximaal 4 personen en 2 huisdieren verblijven. Dit aantal mag overschreden worden met 2 baby('s). Een extra babybed is hiervoor niet aanwezig, tenzij expliciet vermeld in de huisindeling.

Er staat niet bij dat deze 4 personen één huishouden moeten vormen. Daarbij is er niet eens eens wettelijk verboden om met 4 personen in één woning te verblijven, al zouden deze 4 allemaal uit verschillende gezinnen komen. De overheid heeft alleen maar een advies gegeven om maximaal 1 persoon op bezoek te hebben. Het staat iedereen vrij om dit advies regel wel of niet na te leven.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Uithuiszetting vakantiewoning (na avondklok)

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Het is niet de bedoeling dat een vakantiepark een feestterrein wordt waar alles mag.

Je geeft aan dat het geluid buiten te horen was. Er zal vast wel in de huisregels staan dat geluidsoverlast niet mag. Er zijn ook mensen met kinderen aanwezig, en oudere mensen die willen slapen.

Overnachten mag alleen met je eigen huishouding vanwege de corona maatregelen. 2 stellen (wat minimaal uit 2 huishouden bestaat (meestal)) mag niet in 1 huisje. Echter, ze hadden jullie bij het boeken of bij de receptie jullie tegen kunnen houden.

Lachgas (dat inderdaad legaal is) wordt niet gewaardeerd. Bij inname is het drugs. Officieel legaal, maar het wordt niet gewaardeerd.

Jullie waren gewaarschuwd. Jullie hadden ook het muziek uit kunnen zetten, een avondje mens erger je niet kunnen spelen en genieten van de vakantie.
Ik_weet_niet_alles schreef:
26 mar 2021 15:35
Ik wil liever de vraag stellen of de beveiliging gerechtigd is om zonder toestemming een gehuurde vakantiewoning te betreden? Volgens mij heeft de politie niet eens de bevoegdheid om ongevraagd een woning te betreden zonder papieren. Als de beveiliging illegale activiteiten vermoed hadden ze de politie moeten informeren. Een beveiliger heeft veel minder bevoegdheden dan de politie.
Mocht deze actie van de beveiliging illegaal zijn dan mag ik ervan uitgaan dat alle vervolgstappen die uit de illegale binnentreding voortvloeien onrechtmatig zijn.
Het huis is van de park, waar je te gast bent. De schoonmaker komt ook in je hotelkamer in. Geen idee hoe dit wettelijk is en welke competenties er hierover zijn.

Moneyman
Berichten: 29869
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Uithuiszetting vakantiewoning (na avondklok)

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
26 mar 2021 15:16
Moneyman schreef:
26 mar 2021 14:57
Bob Schurkjens schreef:
26 mar 2021 14:54
Lachgas is dus niet verboden.
Zucht. In de vorm waarvan hier sprake is, is het wél verboden.
Onderbouwing?
Staat er al lang.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Uithuiszetting vakantiewoning (na avondklok)

Ongelezen bericht door sjohie »

Nijogeth schreef:
26 mar 2021 15:47
Voor zover ik weet is lachgas niet illegaal. Je kunt het zelfs snachts nog in flessen bestellen en deze worden dan gebracht door een persoon met werkgeversverklaring. Omdat verkoop van lachgas aan consumenten is toegestaan. Het valt sinds 2016 onder de warenwet.

Overigens was minister Blokhuis bezig met een wet om dit aan banden te leggen. Wat mij betreft moet dat dat dan wel gaan om gebruik in verkeer en niet zozeer om privégebruik. Maar dat vind ik eigenlijk met heel veel middelen.
Je kan ook coke en pillen bestellen die worden afgeleverd op een plek naar keuze, dus het feit dat zoiets kán, zegt niet automatisch iets over de legaliteit van het afgeleverde product. :wink:

Maar goed, TS&co hebben zelf bedacht om een gasfles met lachgas mee te nemen een vakantiehuisje in. Los van de legaliteit, is er het stukje veiligheid wat komt kijken bij zulke gasflessen, aangezien er bij verkeerd gebruik, denk na wat alcohol lomp met zo'n fles kloten, nog wel wat brand- en zelfs explosiegevaar bestaat. Hint, zulke gasflessen worden normaliter niet opgeslagen in vakantiehuisjes onder de hoede van feestende mensen.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Uithuiszetting vakantiewoning (na avondklok)

Ongelezen bericht door Jablan »

Ik beschouw deze review als een gevalletje 'leergeld'.
Ik_weet_niet_alles schreef:
26 mar 2021 15:35
Ik wil liever de vraag stellen of de beveiliging gerechtigd is om zonder toestemming een gehuurde vakantiewoning te betreden?
Ja. dit is op een park, particulier terrein.

N.a.v. je andere opmerking: Voor Corona & Toerisme geldt eerst de landelijke wetgeving (niet alles is meer een advies) en kijk daarna bij de veiligheidsregio, in dit geval Kennemerland, voor de plaatselijke uitzonderingen en sancties.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Uithuiszetting vakantiewoning (na avondklok)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

Seinhuis schreef:
26 mar 2021 15:56
Ik_weet_niet_alles schreef:
26 mar 2021 15:35
Ik wil liever de vraag stellen of de beveiliging gerechtigd is om zonder toestemming een gehuurde vakantiewoning te betreden? Volgens mij heeft de politie niet eens de bevoegdheid om ongevraagd een woning te betreden zonder papieren. Als de beveiliging illegale activiteiten vermoed hadden ze de politie moeten informeren. Een beveiliger heeft veel minder bevoegdheden dan de politie.
Mocht deze actie van de beveiliging illegaal zijn dan mag ik ervan uitgaan dat alle vervolgstappen die uit de illegale binnentreding voortvloeien onrechtmatig zijn.
Het huis is van de park, waar je te gast bent. De schoonmaker komt ook in je hotelkamer in. Geen idee hoe dit wettelijk is en welke competenties er hierover zijn.
Een hotelkamer is toch iets anders dan een zelfstandig gehuurde woonruimte. Als ik een huis huur van de woningbouwvereniging dan mag de verhuurder ook niet zomaar binnen komen lopen.
Als ik u goed begrijp dan moet ik maar accepteren dat ik het risico loop dat zomaar iemand van de beveiliging een gehuurde vakantiewoning binnenkomt terwijl ik net met mijn partner de liefde bedrijf? Ik ben buiten een hotel nog nooit een bordje tegengekomen met "niet storen" die ik aan de deur kan hangen.
Laatst gewijzigd door Ik_weet_niet_alles op 26 mar 2021 16:26, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30546
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Uithuiszetting vakantiewoning (na avondklok)

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik_weet_niet_alles schreef:
26 mar 2021 16:08
Als ik een huis huur van de woningbouwvereniging dan mag de verhuurder ook niet zomaar binnen komen lopen.
Dat had je gedacht. Hier hebben een of meer medewerkers van de wbv van de politie geleerd hoe je zonder schade een deur open kan maken, zelfs als die op slot zit. Net als deurwaarders dat trucje kennen. Daar is ongetwijfeld een wettelijke reden voor.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Uithuiszetting vakantiewoning (na avondklok)

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Mijn advies is om naar de kantonrechter te gaan. Voor een paar honderden euro's zal hij jou streng aanspreken. Hopelijk neem je zij preek mee om volwassen te worden. Tevens heb je minder geld om je hersenscellen kapot te maken.

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 924
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: Uithuiszetting vakantiewoning (na avondklok)

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

witte angora schreef:
26 mar 2021 16:23
Ik_weet_niet_alles schreef:
26 mar 2021 16:08
Als ik een huis huur van de woningbouwvereniging dan mag de verhuurder ook niet zomaar binnen komen lopen.
Dat had je gedacht. Hier hebben een of meer medewerkers van de wbv van de politie geleerd hoe je zonder schade een deur open kan maken, zelfs als die op slot zit. Net als deurwaarders dat trucje kennen. Daar is ongetwijfeld een wettelijke reden voor.
Dus hebben medewerkers van een wbv meer bevoegdheden dan de politie? Het ongevraagd binnen treden van een woning zonder braak is nog altijd insluiping of huisvredebreuk. Beiden zijn strafbaren feiten, evenals inbraak.

Gesloten