Vinted: problemen met identificatie en uitbetalen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
conny-van-der-wiel
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 apr 2021 11:56

Vinted: problemen met identificatie en uitbetalen

Ongelezen bericht door conny-van-der-wiel »

Hallo,

Ik loop tegen een fiks probleem aan met Vinted; sinds drie maanden verkoop ik daar kleding en tot voor twee weken ging dat zeer succesvol en zonder problemen; inmiddels staat er een behoorlijk bedrag open aan uitstaande bestellingen en is het bedrag dat geparkeerd staat in de Vinted portemonnee ook niet onaardig; ik wilde dat bedrag dan ook laten uitbetalen maar ik moest me daar ineens voor identificeren; ik zou een uitbetalingslimiet hebben bereikt? Beetje raar maar enfin: men werkt daar met Mangopay, een mij bekend en goed bekend staande organisatie, dus ik heb me geïdentificeerd en het was okay. Althans dat bericht kreeg ik.. maar uitbetalen dat ging niet...mijn bankgegevens zouden niet meer kloppen.. Nu gebruik ik al jaren dezelfde rekening maar voor Vinted gebruik ik de gezamelijke rekening van mij en mijn man. En ik probeer nu al dagen dat bedrag uitbetaald te krijgen en men blijft de opdrachten die ik daarvoor geef terug draaien... ik heb het nog even geteld net: ik heb 32 opdrachten gegeven.. en niemand die het oplost voor me.. ik heb inmiddels een paar andere rekeningnummers doorgegeven, mijn naam een aantal keren gewijzigd naar mijn meisjesnaam, mijn volledige voornamen ingegeven, etc etc... en zo'n 20 berichten gestuurd naar klantenservice..gedreigd met maatregelen enz.. maar het enige dat ik terug krijg is dat ik moet afwachten tot management het heeft opgelost.. inmiddels ben ik aardig radeloos, gaat om pittig wat geld..en ik kan er gewoon niet bij .... hoe bizar is dit??? En wat kan ik in vredesnaam nog doen?? Heb echt geen vertrouwen meer en denk dat ik zwaar opgelicht ben/wordt... wie herkent dit en kan me helpen?
Laatst gewijzigd door Radar op 03 apr 2021 13:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel verhelderd

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Vinted: problemen met identificatie en uitbetalen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Er zijn veel mensen met klachten over Vinted op dit forum. En de Radar-redactie heeft er ook al aandacht aan besteed:

viewtopic.php?f=69&t=194971&p=2784871

Kolibrie
Berichten: 669
Lid geworden op: 02 jun 2015 17:35

Re: Vinted: problemen met identificatie en uitbetalen

Ongelezen bericht door Kolibrie »

Het zal wel te maken hebben met identificatie.
U gebruikt een ander rekeningnummer en nu gaat u ook nog eens van alles wijzigen.
Kijk eens of bij Vinted en Mangopay u hetzelfde rekeningnummer heeft staan.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Vinted: problemen met identificatie en uitbetalen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

De identificatie is afgerond, dus daar zit het probleem niet. De tenaamstelling van de rekening is ook niet belangrijk. Blijft over: Vinted wil niet uitbetalen. Oplossing: incassomaatregelen treffen. Beginnen met ingebrekestelling. Niet telefonisch maar per e-mail. Etcetera.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Vinted: problemen met identificatie en uitbetalen

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Ik denk dat het fout gaat door de verschillende wijzigingen die je achter elkaar door wilt voeren om het probleem opgelost te krijgen. De IT-systemen van dit soort bedrijven analyseren mutaties via bepaalde algoritmes en iedere wijziging in de profielen heeft een bepaald gedrag tot gevolg. Een opeenhoping van wijzigingen zorgt ervoor dat het algoritmes een profiel als verdacht markeert, gebaseerd op ervaringen uit het verleden. Ga gewoon terug naar de oorspronkelijke accountgegevens en begin dan opnieuw, maar ga geen zaken op eigen houtje wijzigen.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: Vinted: problemen met identificatie en uitbetalen

Ongelezen bericht door Revoked »

PeterPeters1966 schreef: Ik denk ....
Doe maar niet. Je zit er faliekant naast. Dat hele Vinted moet men gewoon vergeten. Er is niets klantvriendelijks aan. Organisatie is een zooitje en iedereen doet maar wat. Tegenwoordig ook een Nederlander is de hogere regionen, maar die zit er voornamelijk om zijn eigen zakken te vullen en wat damage-controle uit te voeren.
In Amsterdam zit een "kantoor" waar je heen zou kunnen, maar daar verstoppen ze zich maar al te graag voor klanten. Schandalige bedrijfsvoering.

J. Deltoer
Berichten: 3082
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Vinted: problemen met identificatie en uitbetalen

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

conny-van-der-wiel schreef:
03 apr 2021 12:09
En ik probeer nu al dagen....

maar het enige dat ik terug krijg is dat ik moet afwachten tot management het heeft opgelost..
Geef het management dan ook de tijd om het op te lossen. En niet een paar dagen. We zitten in de aanloop naar de feestweek, witte donderdag, goede vrijdag, stille zaterdag, eerste feestdag, tweede feestdag, dan is de bezetting allemaal wat minder.

WZZ
Berichten: 144
Lid geworden op: 14 mar 2018 13:17

Re: Vinted: problemen met identificatie en uitbetalen

Ongelezen bericht door WZZ »

Als ik die reclame zie met al die quasi blije mensen beginnen mijn nekharren al te kriebelen.

Arizonakid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Vinted: problemen met identificatie en uitbetalen

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Vinted is een puinzooi, gericht op (logischerwijs) eigen gewin, maar je moet ze wel de kans geven dingen te regelen, op hun manier. Als jij tussen de puinhooen door 20 keer dingen gaat veranderen, help je daar niemand mee. Oplichters zijn het niet, maar dat mensen daar zaken willen doen begrijp ik echt niet.

MauHe
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 okt 2015 10:44

Re: Vinted: problemen met identificatie en uitbetalen

Ongelezen bericht door MauHe »

Ik verkoop ook regelmatig spullen via Vinted en heb nog nooit problemen ondervonden met de uitbetaling. Maar ik laat die dan ook altijd direct na het verkopen van een artikel uitvoeren en laat niet een hoop uitbetalingen bij elkaar komen. Op die manier voorkom je ook dat er een "uitbetalingslimiet" ontstaat. Maar het helpt natuurlijk ook niet dat u verschillende rekeningnummers en namen gaat doorgeven, dan gaan daar wellicht bellen rinkelen.

C.jackie
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2021 07:41

Re: Vinted: problemen met identificatie en uitbetalen

Ongelezen bericht door C.jackie »

Hallo ik heb namelijk ook een soort gelijke vraag. Een tijdje terug had ik mijn bankkaart/bankgegevens van mijn vinted app verwijderd. Nu heb ik ondertussen weer een paar spullen verkocht en wou het bedrag overzetten naar mijn bankrekening. Wanneer ik mijn bankgegevens probeer in te vullen krijg ik telkens de foutmelding “we konden je bankrekening niet verifiëren, controleer je invoer en probeer nog eens.”
Ook heb ik al gelezen over je id te moeten uploaden. Dit zou ik beste willen doen als het het probleem zou oplossen. Alleen weet ik niet waar en hoe ik dit kan doen. Ook zie ik nergens een nummer of email adres waar ik vinted kan berijken op dit probleem op te lossen. Zou iemand weten wat ik hieraan kan dien?

C.jackie
Berichten: 2
Lid geworden op: 05 sep 2021 07:41

Re: Vinted: problemen met identificatie en uitbetalen

Ongelezen bericht door C.jackie »

Hallo ik heb namelijk ook een soort gelijke vraag. Een tijdje terug had ik mijn bankkaart/bankgegevens van mijn vinted app verwijderd. Nu heb ik ondertussen weer een paar spullen verkocht en wou het bedrag overzetten naar mijn bankrekening. Wanneer ik mijn bankgegevens probeer in te vullen krijg ik telkens de foutmelding “we konden je bankrekening niet verifiëren, controleer je invoer en probeer nog eens.”
Ook heb ik al gelezen over je id te moeten uploaden. Dit zou ik beste willen doen als het het probleem zou oplossen. Alleen weet ik niet waar en hoe ik dit kan doen. Ook zie ik nergens een nummer of email adres waar ik vinted kan berijken op dit probleem op te lossen. Zou iemand weten wat ik hieraan kan dien?

Mila1994.
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2021 21:24

Re: Vinted: problemen met identificatie en uitbetalen

Ongelezen bericht door Mila1994. »

Kan iemand mij helpen??
Het is de eerste keer dat ik vinted gebruik. Mijn vraag is als ik het geld heb ontvangen in portomonee en over wil zetten naar bankrekening. Hoelang duurt dit? Ik heb abn bank.

Thanksss

Zafri
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2021 14:25

Re: Vinted: problemen met identificatie en uitbetalen

Ongelezen bericht door Zafri »

Ik heb een uitbetaling in mijn vinted portemonnee staan en deze wil ik uitlaten betalen. Krijg de melding dat ik mijn betalingslimiet heb bereikt!!! Ik moet mij identificeren. Ik hem mijn ID kaart, Paspoort en Rijbewijs zeker al 8 keer verzonden. Zonder bsn zoals in de regels word aangegeven. Iedere keer krijg ik de melding dat de documenten niet worden geaccepteerd. Ze zouden wazig zijn of niet van mij. Heb mijn documenten bij de gemeente late scannen, er is niks mis mee. Ze vragen zelfs aan mij een nieuwe ID kaart of Paspoort aan te vragen waarvan ze ruimschoots nog 3 jaar geldig zijn. Wat kan ik doen om mijn geld te krijgen. Is het mogelijk om als meerdere gedupeerden een front te vormen en aangifte te doen van diefstal, misbruik van persoonsgegevens en desnoods een incassobureau af te sturen. Voor mij is dit een heel groot bedrag en het zijn mijn producten die ik verkocht heb. Heb zelfs de aankoop bon nog. Help!!!

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Vinted: problemen met identificatie en uitbetalen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Stuur dat paspoort dan maar wel met BSN.

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Vinted: problemen met identificatie en uitbetalen

Ongelezen bericht door Seinhuis »

BSN nummer is niet nodig voor uitbetaling. Ook is het onzin dat je ID kaart 3 jaar geldig moet zijn.
(www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/identi ... eitsbewijs)


Ik weet niet hoe groot het bedrag is, maar het beste kan je contact opnemen met je rechtsbijstandverzekering. Zonder rechtsbijstandverzekering kan je contact opnemen met www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies (alleen als je handelt als consument).

Natuurlijk kan je ook een deurwaarder inhuren.

Ik zie geen aanleiding om aangifte te doen bij politie (ik denk van verduistering)

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Vinted: problemen met identificatie en uitbetalen

Ongelezen bericht door Moneyman »

@Seinhuis: dat standaard advies heeft allemaal weinig praktisch nut bij een bedrijf uit Litouwen.

@TS: Er wordt al onderzoek naar de club gedaan door de Europese privacywaakhond. Tot die tijd is de keus uiteindelijk heel simpel: meeveren of de poot stijfhouden. Als je meeveert, krijg je waarschijnlijk je geld. Als je je poot stijf houdt, is dat maar de vraag.

https://www.telegraaf.nl/financieel/167 ... eitsbewijs

IreighnH
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 apr 2023 06:58

Re: Vinted: problemen met identificatie en uitbetalen

Ongelezen bericht door IreighnH »

Geen uitbetalingen van vinted op mijn rekening. Als het door mij gekochte artikel niet word verstuurd, inmiddels al 3 , krijg ik mijn geld niet meer terug.

Plaats reactie