Intertoys Schiedam accepteert mijn muntgeld niet

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Intertoys Schiedam accepteert mijn muntgeld niet

Ongelezen bericht door witte angora »

Door het in overweging te nemen wordt er juist wél iets met het advies gedaan. Het wordt in ieder geval meegenomen in de besluitvorming.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Intertoys Schiedam accepteert mijn muntgeld niet

Ongelezen bericht door kuklos »

alfatrion schreef:
15 mei 2021 21:57
kuklos schreef:
15 mei 2021 20:59
Helper777 schreef:
15 mei 2021 20:51
........ en dat storten zal ik ook in overweging nemen.
De tip waarmee je in een keer je hele probleem kan oplossen ga je in overweging nemen. Waarom vraag jij hier nog hulp als je er toch niets mee doet?
Advies dient vrijblijvend te zijn. Advies vragen kan behulpzaam, ook als het neergeslagen wordt, omdat dat kan helpen om alles op een rijtje te zetten. Het is niet aan ons om te mogen verlangen dat TS iets met het advies doet.
Ja en nee.
Als je om advies vraagt en er niks mee gaat doen hoef je ook niet om advies te vragen. Als je zoals TS keer op keer op keer om advies vraagt en er net zo vaak niks mee doet, dan is de vraag waarom je nog om advies vraagt. Op het hockeyveld geldt voor een scheidsrechter de regels dat als hij of zij aan de collega advies vraagt deze ook geacht wordt het over te nemen.
Dat gezegd hebbende, je bent inderdaad niet verplicht iets met een advies te doen.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Intertoys Schiedam accepteert mijn muntgeld niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wij zijn geen scheidsrechters.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Intertoys Schiedam accepteert mijn muntgeld niet

Ongelezen bericht door Erthanax »

Helper777 stelt zo nu en dan een vraag, reageert op antwoorden en opmerkingen, blijft altijd netjes, scheldt niemand uit, zoekt geen ruzie, en bedankt ook nog eens vriendelijk voor de adviezen en bijdragen. Wie kan daar nu bezwaar tegen hebben? Ik niet, in ieder geval.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Intertoys Schiedam accepteert mijn muntgeld niet

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Zo is het. Ik heb zelf, al zeg ik het zelf, ook enige zeer waardevolle adviezen gegeven. Maar dat is wat het zijn, het zijn slechts adviezen. Dus als TS dat niet opvolgt, even goede vrienden.

NeoDutchio
Berichten: 12260
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Intertoys Schiedam accepteert mijn muntgeld niet

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Erthanax schreef:
15 mei 2021 22:42
Helper777 stelt zo nu en dan een vraag, reageert op antwoorden en opmerkingen, blijft altijd netjes, scheldt niemand uit, zoekt geen ruzie, en bedankt ook nog eens vriendelijk voor de adviezen en bijdragen. Wie kan daar nu bezwaar tegen hebben? Ik niet, in ieder geval.
Het bezwaar dat er is is dat er veelal al een oplossing voor handen is voordat de vraag al gesteld is. Met de smartwatch had zijn zus al aangegeven waar er gekocht kon worden. En in zijn vroegere tijdperk was dat meer regel dan uitzondering.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Intertoys Schiedam accepteert mijn muntgeld niet

Ongelezen bericht door witte angora »

Misschien is Ridder/Helper wel heel erg onzeker? We kennen hem niet. Er zal vast wel een reden zijn dat hij in zijn vorige leven steeds weer naar bekende wegen vroeg, is het niet?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Intertoys Schiedam accepteert mijn muntgeld niet

Ongelezen bericht door scontra »

witte angora schreef:
16 mei 2021 09:05
Misschien is Ridder/Helper wel heel erg onzeker? We kennen hem niet. Er zal vast wel een reden zijn dat hij in zijn vorige leven steeds weer naar bekende wegen vroeg, is het niet?
Denk het niet, aangezien hij een 'sleutelfunctie' heeft bij de Gemeente Schiedam.

sake1987

Re: Intertoys Schiedam accepteert mijn muntgeld niet

Ongelezen bericht door sake1987 »

Hij krijgt het wel voor elkaar dat een topic 6 pagina's door gaat met iets wat in 1 pagina gezegd kan worden.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Intertoys Schiedam accepteert mijn muntgeld niet

Ongelezen bericht door grun »

sake1987 schreef:
16 mei 2021 09:29
Hij krijgt het wel voor elkaar dat een topic 6 pagina's door gaat met iets wat in 1 pagina gezegd kan worden.
Ik vind dat er iets is met zijn vragen, die vrijwel altijd redelijk onwaarschijnlijk of absurd zijn. Maar op de een of andere manier word je uitgenodigd om te reageren, daar ben ik zelf ook schuldig aan. Dagelijks komen er dan weer onverwachte aanvullingen en plotwendingen, het is alsof het een doorlopend feuilleton is. De avonturen bij de cafetaria, het gedoe met de vriendin en de dochter, er is altijd weer wat nieuws.
Geen idee wie erachter zit. De kleine mogelijkheid dat hij een trol is sluit ik niet uit.

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Intertoys Schiedam accepteert mijn muntgeld niet

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Witte Angora heeft op pagina 3 gezegd dat het een Engelse Lord is. Daar wil ik me bij aansluiten.

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: Intertoys Schiedam accepteert mijn muntgeld niet

Ongelezen bericht door pedro714 »

collectezakje gerold of collectebus ontvreemd?? LOL
:D :D :D :D :D :D :D :D

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Intertoys Schiedam accepteert mijn muntgeld niet

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik vraag mij af, hoe gaat de vraagsteller reageren als het salaris in muntjejs zou worden uitbetaald? Zou dat gezicht en reactie wel eens willen zien ....... per slot zegt de baas dan dat het een wettig betaalmiddel is.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Intertoys Schiedam accepteert mijn muntgeld niet

Ongelezen bericht door kuklos »

Goeie vraag. Meer dan 10 kilo muntjes mee krijgen, 5 cent, 10 cent, 20 cent en wellicht ook nog een paar 50 cent muntjes. En inderdaad, het is een wettig betaalmiddel, dus volgens de redenatie van Helper777 mag hij het niet weigeren.

witte angora
Berichten: 30454
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Intertoys Schiedam accepteert mijn muntgeld niet

Ongelezen bericht door witte angora »

Jammer dat muntjes van 1 cent niet meer gebruikt worden. Om die te sparen, dat zou pas rap gaan. Voor 100 muntjes van 20 cent krijg je er 2000.

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Intertoys Schiedam accepteert mijn muntgeld niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

mahadma schreef:
16 mei 2021 13:19
Ik vraag mij af, hoe gaat de vraagsteller reageren als het salaris in muntjejs zou worden uitbetaald? Zou dat gezicht en reactie wel eens willen zien ....... per slot zegt de baas dan dat het een wettig betaalmiddel is.
Maar zo mag het salaris wettelijk helemaal niet betaald worden, dus hij mag dat zeker weigeren.

En volgens mij hoeft, in het algemeen, ook een betaling met meer dan 50 munten niet geaccepteerd te worden.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Intertoys Schiedam accepteert mijn muntgeld niet

Ongelezen bericht door kuklos »

@Lady1234, oh, mag een salaris niet cash betaald worden? Ik heb er geen bron voor, maar volgens mij is dat niet verboden, wel ongebruikelijk. Doch als jij een bron hebt waaruit blijkt dat het verboden is, graag.

Even gegoogled, het mag dus wel, cash betalen:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... krekening.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Intertoys Schiedam accepteert mijn muntgeld niet

Ongelezen bericht door scontra »

Tsjonge, tsjonge, jonge en dit allemaal over hoe muntjes kwijt te raken welke aan fooien geld is vergaard bij het aan huis afleveren van 'kwaliteit' snacks uit de snackbar waarbij Ts bijbeunt.
Ti's toch wat !!

Lady1234
Berichten: 26852
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Intertoys Schiedam accepteert mijn muntgeld niet

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@kuklos

Hier de link. Het staat overigens ook in uw eigen link. De verplichting van giraal is beperkt tot het minimumloon.

https://www.mth.nl/salaris-werknemer-ov ... krekening/

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Intertoys Schiedam accepteert mijn muntgeld niet

Ongelezen bericht door kuklos »

@Lady1234, salaris mag dus wel cash betaald worden. Jouw claim dat het niet zou mogen klopt daarmee niet. Alleen als Helper777 het minimumloon zou verdienen, dan moet het via de bank betaald worden.

Gesloten