wat kan ik doen als ze er niet uit gaat

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: wat kan ik doen als ze er niet uit gaat

Ongelezen bericht door kuklos »

Helper777 schreef:
28 mei 2021 22:13
Ik kreeg te horen dat ze nu in het ziekenhuis ligt.
Problemen met haar maag.
Heel vervelend voor haar, maar straks is de opzegtermijn voorbij en krijg je haar er niet meer uit. Dus ik blijf bij mijn advies, niet treuzelen, niet wachten, niet overleggen, nu de huur opzeggen.

witte angora
Berichten: 30719
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: wat kan ik doen als ze er niet uit gaat

Ongelezen bericht door witte angora »

Desnoods zoek je haar in het ziekenhuis op en geef je de opzegging persoonlijk aan haar.

Lady1234
Berichten: 27068
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: wat kan ik doen als ze er niet uit gaat

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Laat haar tekenen voor ontvangst op een kopie van die opzegging.

alfatrion
Berichten: 21896
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: wat kan ik doen als ze er niet uit gaat

Ongelezen bericht door alfatrion »

witte angora schreef:
28 mei 2021 23:03
Desnoods zoek je haar in het ziekenhuis op en geef je de opzegging persoonlijk aan haar.
Neen, moet aangetekend, anders is de opzegging niet geldig.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: wat kan ik doen als ze er niet uit gaat

Ongelezen bericht door scontra »

J. Deltoer schreef:
28 mei 2021 21:49
Even off topic, maar hoe lukt het je toch om allerlei topics over verzonnen situaties aan te maken waarop zo heerlijk veel mensen happen zonder dat ze je van het forum gooien. Ik vraag dit voor een vriend..
Heeft u een vriend ???!!!

Ik_weet_niet_alles
Berichten: 931
Lid geworden op: 18 sep 2020 14:49

Re: wat kan ik doen als ze er niet uit gaat

Ongelezen bericht door Ik_weet_niet_alles »

scontra schreef:
29 mei 2021 08:43
J. Deltoer schreef:
28 mei 2021 21:49
Even off topic, maar hoe lukt het je toch om allerlei topics over verzonnen situaties aan te maken waarop zo heerlijk veel mensen happen zonder dat ze je van het forum gooien. Ik vraag dit voor een vriend..
Heeft u een vriend ???!!!
Zijn we virtueel niet allemaal vrienden, anders zouden we niet zo vaak kibbelen?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: wat kan ik doen als ze er niet uit gaat

Ongelezen bericht door scontra »

Ik_weet_niet_alles schreef:
29 mei 2021 08:59
scontra schreef:
29 mei 2021 08:43
J. Deltoer schreef:
28 mei 2021 21:49
Even off topic, maar hoe lukt het je toch om allerlei topics over verzonnen situaties aan te maken waarop zo heerlijk veel mensen happen zonder dat ze je van het forum gooien. Ik vraag dit voor een vriend..
Heeft u een vriend ???!!!
Zijn we virtueel niet allemaal vrienden, anders zouden we niet zo vaak kibbelen?
Ik heb een heel ander idee over vrienden zijn en naar mijn beleving bestaan virtuele vrienden echt niet.
Je hoeft bepaald geen vrienden te zijn om te kibbelen, want dan zou de hele wereldbevolking met elkaar bevriend zijn. :wink:

Maar we gaan O.T. en er heeft een wending in het topic plaatsgevonden aangezien de onderhuurster nu plots in het ziekenhuis schijnt te zijn opgenomen. :?:

J. Deltoer
Berichten: 3077
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: wat kan ik doen als ze er niet uit gaat

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik stel de volgende wending voor. TS krijgt in het ziekenhuis een affaire met de onderverhuurster.

sake1987

Re: wat kan ik doen als ze er niet uit gaat

Ongelezen bericht door sake1987 »

Ik_weet_niet_alles schreef:
29 mei 2021 08:59
scontra schreef:
29 mei 2021 08:43
J. Deltoer schreef:
28 mei 2021 21:49
Even off topic, maar hoe lukt het je toch om allerlei topics over verzonnen situaties aan te maken waarop zo heerlijk veel mensen happen zonder dat ze je van het forum gooien. Ik vraag dit voor een vriend..
Heeft u een vriend ???!!!
Zijn we virtueel niet allemaal vrienden, anders zouden we niet zo vaak kibbelen?
was sich liebt das neckt sich

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: wat kan ik doen als ze er niet uit gaat

Ongelezen bericht door scontra »

J. Deltoer schreef:
29 mei 2021 10:20
Ik stel de volgende wending voor. TS krijgt in het ziekenhuis een affaire met de onderverhuurster.
Degene die in het ziekenhuis schijnt te liggen verhuurt geen kamer, maar huurt een kamer. :wink:

TS had al een verhouding en dat is niet al te best gegaan, dus hij zal zich wel duidend maal bedenken alvorens in uw plot mee te gaan. :)

Moneyman
Berichten: 29987
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: wat kan ik doen als ze er niet uit gaat

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
28 mei 2021 17:26
Ik ben even achter de computer gekropen. Artikel 7:231 BW regelt dat ontbinding op grond dat de huurder tekort geschoten is in zijn verplichtingen via de rechter moet en gelet op artikel 7:232 lid 3 BW is die bepaling ook hier van toepassing. Helaas.

Opzegging dient via een aangetekende brief te geschieden (artikel 7:271 lid 3 BW) en met een opzegtermijn van drie maanden (artikel 7:271 lid 5 BW) en tegen en "tegen een voor huurbetaling overeengekomen dag" (artikel 7:228 BW). Van artikel 7:271 BW is alleen lid 4 niet van toepassing. Dit alles hoeft niet via de rechter te verlopen. Artikels 7:272 BW is niet van toepassing.
Moneyman schreef:
28 mei 2021 17:07
Tenzij je het recht in eigen hand neemt en gewoon de sloten vervangt.
Volgens mij mag je de sloten vervangen op het moment dat het huurcontract is beeindigd. Of zie je daarin huisvredebreuk?
Dit handelt allemaal over de opzegging. Daarin ga ik met je mee: er kan gewoon opgezegd worden in de casus van dit topic.

Maar een opgezegde en beëindigde huurovereenkomst betekent niet dat je ook mag ontruimen: daarvoor is nog altijd een rechtelijke uitspraak nodig. Je zult die kamer immers moeten (laten) ontruimen voordat hij weer ter vrije en algehele beschikking van de (onder)verhuurder komt. De onderhuurder zit er dankzij de rechtsgeldige opzegging feitelijk zonder recht of titel, zoals dat zo mooi heet, en dat levert standaard gewoon een ontruimingstitel op.

Zie hier een blog met wat recente jurisprudentie over dit onderwerp.

Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: wat kan ik doen als ze er niet uit gaat

Ongelezen bericht door Radar »

Ik ga dit topic dichtgooien, ik heb hier gezien de voorgeschiedenis van 'Helper777' en zijn toch vaak wat merkwaardige topics enigszins mijn bedenkingen bij.

Groeten, Radar^SK

Gesloten