Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
sammyboy40
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2023 10:00

Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door sammyboy40 »

Goedemorgen
Zijn er meer mensen die problemen hebben met Mijndomein Energie en de uitbetaling van de jaarafrekening ?
Al wekenlang zitten wij te wachten op de uitbetaling van de jaarafrekening en al vele mails telefoontjes enz enz verder blijft de uitbetaling achterwege , het gaat om een fors bedrag en iedere keer krijgen we dezelfde smoesje te horen over dat de betaling is mee gegaan met de uitbetalingsronde en dan weer dat er problemen met de bank software waren dan weer dat er problemen waren met de software ivm met het prijs plafond. Maar ondertussen incasseren ze wel vlotjes de maandbedragen maar hebben wij tot op de dag van vandaag nog geen betaling ontvangen !
Er gaat iets grondig fout daar bij de administratie en financiële afdeling en ik begin me toch wel zorgen te maken of het bedrijf wellicht het niet kan betalen ? Zoals gezegd bij ons gaat het echt om een paar duizend euro na veel aanpassingen en investeringen in huis en anders omgaan met verbruik en een veel te hoog maandbedrag is het zover opgelopen dat wij nu zoveel terug moeten krijgen .
Wat kan ik juridisch doen nu Mijndomein Energie hun eigen voorwaarden overschrijd door niet binnen 10 dagen tot uitbetaling is te zijn overgegaan en we inmiddels al 6 weken op ons geld moeten wachten ! Is het storneren van bijvoorbeeld het geïncasseerde maandbedrag een optie of het sturen van een aangetekende brief?
De helpdesk is daarnaast zeer slecht bereikbaar soms meer dan een half uur moeten luisteren naar een dom bandje voordat je überhaupt iemand aan de lijn krijgt om dan vervolgens weer of dezelfde excuses en smoesje te moeten horen .
Ook gisteren na ellenlang wachten weer een medewerker gesproken die wederom met een zelfde verhaal op de proppen kwam en het zou uitzoeken en ons zou terugbellen wat wederom niet is gebeurt ....dus vanmorgen weer gebeld en na ruim 25 minuten de helpdesk medewerker aan de lijn gekregen en die kwam weer met het verhaal problemen bij de bank bij de administratie enz enz maar dat we echt het geld wel gaan krijgen maar wanneer dat dan zou zijn wist hij niet maar beloofde dat wederom na te gaan vragen en ons daarover terug te bellen ...Nou hebben we daar geen vertrouwen meer in dat ze dat ook gaan doen .
Kortom wat kunnen wij nu doen ?
Vriendelijk bedankt

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een jaarafrekening moet binnen zes weken worden opgesteld. Ik zou niet meer bellen, maar schrijven. Beklaag je over het feit dat de jaarafrekening niet binnen zes weken is opgesteld.
Laatst gewijzigd door alfatrion op 30 mar 2023 12:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:
30 mar 2023 11:51
... niet binnen zes maanden ...
Weken, zoals je al schreef.

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Stuur hun eenmalig een mail of chatbericht. Geef hun de laatste kans om te betalen en dreig dat u naar de geschillencommissie en de deurwaarder gaat.

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering of met www.juridischloket.nl voor hulp of advies.

U kunt naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... s/energie/ voor een bindend uitspraak. Hierna kunt u naar de deurwaarder om de uitspraak ten uitvoering te brengen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Seinhuis schreef:
30 mar 2023 12:26
U kunt naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... s/energie/ voor een bindend uitspraak. Hierna kunt u naar de deurwaarder om de uitspraak ten uitvoering te brengen.
Nou, nee. Als de uitspraak van de geschillencommissie niet wordt nagekomen, moet je eerst nog terug naar de commissie en daarna nog naar de rechter. Pas daarna komt de deurwaarder in beeld.
https://www.degeschillencommissie.nl/pr ... fhandelen/

Lady1234
Berichten: 26851
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door Lady1234 »

alfatrion schreef:
30 mar 2023 11:51
Een jaarafrekening moet binnen zes weken worden opgesteld. Ik zou niet meer bellen, maar schrijven. Beklaag je over het feit dat de jaarafrekening niet binnen zes weken is opgesteld.
De jaarrekening is al opgesteld. Het gaat over het niet-uitbetalen van het tegoed.

sammyboy40
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2023 10:00

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door sammyboy40 »

Precies de jaarafrekening is allang opgemaakt en het gaat er om dat ze het niet uitbetalen binnen de gestelde 10 dagen en keer op keer allerlei argumenten aanvoeren waarom het nog niet uitbetaald is .
Het is echt niet grappig meer en iedere keer als het al lukt om met de helpdesk in contact te komen blijven ze met allerlei dooddoeners komen .
Ik heb ook op internet al diverse reviews gelezen waarin mensen met hetzelfde probleem zitten en sommigen al ruim 2 maanden lang op hun teruggave van de jaarafrekening wachten .
Ik ga ze inderdaad ook niet meer bellen maar zal ze middels een aangetekende brief en email nogmaals verzoeken tot directe uitbetaling en anders inderdaad naar de geschillen commissie gaan .

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Simpel: stel ze in gebreke en geef aan dat je, als ze niet binnen een week terugbetalen, tot verrekening met je maandtermijnen over zult gaan.

sammyboy40
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2023 10:00

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door sammyboy40 »

Moneyman schreef:
30 mar 2023 15:56
Simpel: stel ze in gebreke en geef aan dat je, als ze niet binnen een week terugbetalen, tot verrekening met je maandtermijnen over zult gaan.
Precies dat ga ik maar doen , dank voor de reactie

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door Moneyman »

Prima. Gewoon even druk zetten.

Bedenk wel dat het daadwerkelijk storneren van je maandtermijnen tot een hoop gezeur kan leiden, ook als je doet waar je recht op hebt. Maar goed, als je een variabel contract hebt kun je natuurlijk ook overstappen om van gedoe af te komen.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Arnoud Engelfriet schreef:Er zit juridisch natuurlijk geen verschil tussen een boek kopen en een energiecontract afsluiten via internet. Praktisch wel, al is het maar omdat de kosten van die laatste veel hoger kunnen zijn én omdat er vaker een enorme bureaucratie achter zit die je onverschillig is voor je argumentatie. Dat liet Radar ook zien, men gelooft de ontkenning niet en blijft hameren op betalen. Dat zou dan naar de rechter moeten gaan, maar als je niet uitkijkt wordt je op het facturatieadres afgesloten (een lezer alhier overkwam het), krijg je gedoe met zwarte lijsten of BKR en ga zo maar door.
Arnoud Engelfriet schreef:Tegelijkertijd is het vaak wel zo dat veel bedrijven hier nogal ijzerenheinig in gaan: er is een contract, uw naam is ingevuld dus u was het, ik hoor bezwaar, dat zijn smoesjes dus wij gaan dagvaarden. En dan krijg je als consument tegenwoordig wel vaak gelijk bij de rechter (ook bij verstek) maar je ziet de kosten per brief oplopen, je krijgt enorme stress omdat alles heel juridisch en dreigend klinkt, een incassobureau kan héél nadrukkelijk aangeven dat je er toch echt aan vast zit en je moet maar hopen dat de rechter ambtshalve toetst zoals verwacht. Anders hang je voor 2500 euro bij iets dat begon bij 80.
https://blog.iusmentis.com/2023/03/29/m ... ontracten/

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door 16again »

Moneyman schreef:
30 mar 2023 21:24
Prima. Gewoon even druk zetten.

Bedenk wel dat het daadwerkelijk storneren van je maandtermijnen tot een hoop gezeur kan leiden, ook als je doet waar je recht op hebt. Maar goed, als je een variabel contract hebt kun je natuurlijk ook overstappen om van gedoe af te komen.
Ik zou juist niet overstappen, dat ondergraaft je positie: Het geld dat je tegoed hebt staat er niet door op je rekening, en kunt niet meer verrekenen.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik denk dat Moneyman bedoeld dat je kunt verrekenen en overstappen wanneer het te veel gedoe vindt worden. Je zal op die manier iets van twee of drie maanden kunnen verrekenen.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
30 mar 2023 22:37
Moneyman schreef:
30 mar 2023 21:24
Prima. Gewoon even druk zetten.

Bedenk wel dat het daadwerkelijk storneren van je maandtermijnen tot een hoop gezeur kan leiden, ook als je doet waar je recht op hebt. Maar goed, als je een variabel contract hebt kun je natuurlijk ook overstappen om van gedoe af te komen.
Ik zou juist niet overstappen, dat ondergraaft je positie: Het geld dat je tegoed hebt staat er niet door op je rekening, en kunt niet meer verrekenen.
Je kunt verrekenen door te storneren. Geen probleem.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door alfatrion »

Die was ik vergeten. Dat kan vaak tot 13 maanden terug via een Melding Onterecht Incasso bij de bank. Dat zou voldoende moeten zijn.

sammyboy40
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mar 2023 10:00

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door sammyboy40 »

Gisteren Mijndomein Energie per email in gebreke gesteld en het maandbedrag gestorneerd , Vanmorgen al heel vroeg email van Mijn domein Energie dat de automatische incasso is mislukt heb hierop direct gereageerd nogmaals dat ik hen in gebreke stel en binnen 1 week het door ons te ontvangen bedrag van de jaarafrekening op de bank wil hebben uitbetaald en wij dan weer keurig zorg dragen voor de termijn betalingen .
Nu waren ze heel vlot met een email .
We wachten het verloop even verder af !

16again
Berichten: 16016
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door 16again »

alfatrion schreef:
31 mar 2023 00:47
Die was ik vergeten. Dat kan vaak tot 13 maanden terug via een Melding Onterecht Incasso bij de bank. Dat zou voldoende moeten zijn.
Maar dat kan alleen als er geen geldige incassomachting is afgegeven. En heeft dus niets te maken met onterechte betaling.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:
31 mar 2023 08:39
alfatrion schreef:
31 mar 2023 00:47
Die was ik vergeten. Dat kan vaak tot 13 maanden terug via een Melding Onterecht Incasso bij de bank. Dat zou voldoende moeten zijn.
Maar dat kan alleen als er geen geldige incassomachting is afgegeven. En heeft dus niets te maken met onterechte betaling.
In de praktijk is dat 99 van de 100 keer niet het geval, en kan er dus gewoon een MOI gedaan worden. Het heeft inderdaad niets te maken met de uitblijvende betaling, maar kan wel gewoon gebruikt worden om het geld waar je recht op hebt terug te krijgen.

Als Mijndomein dat irritant vindt, hadden ze maar gewoon tijdig moeten terugbetalen.

alfatrion
Berichten: 21876
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door alfatrion »

sammyboy40 schreef:
31 mar 2023 08:17
Gisteren Mijndomein Energie per email in gebreke gesteld en het maandbedrag gestorneerd.
Denk aan het volgende:
- geef schriftelijk aan dat je het termijnbedrag verrekend met de jaarnota (daardoor wordt hun schuld aan jou kleiner);
- dien bij de bank een MOI melding in voor alle afschrijvingen tot het verschuldigde bedrag (grondslag geen rechtsgeldige machtiging);
- als dit te veel is dan maak je het verschil handmatig over;
- geef schriftelijk aan dat je ook die termijnbedragen verrekend met de jaarnota;
- stap over naar een ander;
- laat hun gaar koken in hun eigen sop.

Norbie69
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 apr 2023 08:28

Re: Problemen jaarafrekening Mijndomein Energie

Ongelezen bericht door Norbie69 »

Hallo,

Ik ben eigenlijk wel benieuwd of men nu betaald heeft?
Wij zitten hier in exact dezelfde situatie namelijk...


Gr Norbie.

Plaats reactie