LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Intimidatie door politieagent

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Baghera
Berichten: 34
Lid geworden op: 17 okt 2007 14:33

Re: Intimidatie door politieagent

Ongelezen bericht door Baghera »

De hoge Raad heeft ooit eens besloten dat vraag + uniform = verordening. Thing is, meerendeel van de boete's van flitsopstellingen zijn van die paar km boetes, die heb je voor een deel voorkomen. De echt grote overtredingen hebben nooit genoeg kunnen afremmen dus die voorkom je niet. Dat is je doel neem ik aan ook niet geweest.

Tip; betaal de boete en vecht m aan. Een rechter kan wel beoordelen of je verordening redelijk is geweest.

rattaplan
Berichten: 209
Lid geworden op: 19 aug 2004 09:24

Re: Intimidatie door politieagent

Ongelezen bericht door rattaplan »

maar heb je het nou gedaan om te voorkomen dat mensen (die te hard rijden) een boete zouden krijgen of vanwege de verkeersveiligheid?

Sta je er dus ook om te waarschuwen dat ze snelheid moeten minderen als er geen flitser staat? zo ja dan ben je egt goed bezig. (alhoewel ik nog steeds zou adviseren om een gewone baan ofzo te nemen, kom je ook nog eens onder de mensen)

Ik vraag me af wat je volgende actie gaat worden. Automobilisten vroegtijdig langs de weg waarschuwen voor een alcoholcontrole bijvoorbeeld. :(

Big-V
Berichten: 979
Lid geworden op: 04 sep 2005 21:02

Re: Intimidatie door politieagent

Ongelezen bericht door Big-V »

maar heb je het nou gedaan om te voorkomen dat mensen (die te hard rijden) een boete zouden krijgen of vanwege de verkeersveiligheid?
Ik kan me niet voorstellen dat het dat laatste is. En dat maakt de daad heel wat minder nobel dan TS wil doen voorkomen.

De Tegenpartij
Berichten: 389
Lid geworden op: 29 mei 2008 17:14

Re: Intimidatie door politieagent

Ongelezen bericht door De Tegenpartij »

Dat wordt dan heel wat radiostations boetes opleggen ivm hinderen van opsporing, gezien hun meldingen 8)

cossie300
Berichten: 113
Lid geworden op: 18 feb 2007 23:31

Re: Intimidatie door politieagent

Ongelezen bericht door cossie300 »

De enige reden is dat je die struikrovers belemmert in het vergaren van geld, voor de staatskas.
Volgens die gesjeesde moraalridder van een Spee zijn deze controles nodig ter handhaving van de maximun snelheid en de verkeersveiligheid. Jij waarschuwd de bestuurder welke vervolgens zijn snelheid eventueel aanpast, ergo: doel van Spee bereikt! Maar zie, dat mag jij niet!
Waren er maar meer zoals jij.
Zelf ben ik bekeurd voor het seinen met groot licht naar medebestuurders. Dit mag dan weer niet omdat dit enkel ter voorkoming van een gevaarlijke situatie is. 400 euro vind ik gevaarlijk genoeg, en dat mag ik vinden!

slachtoffervanpolitie
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 apr 2009 20:22

Re: Intimidatie door politieagent

Ongelezen bericht door slachtoffervanpolitie »

[Dit bericht is verwijderd wegens het overtreden van de gedragsregels.]

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: Intimidatie door politieagent

Ongelezen bericht door roro25 »

graag laatste post verwijderen; dat wens je niemand toe.
zie gedragsregels

Recoco2007
Berichten: 20
Lid geworden op: 29 dec 2008 14:42

Re: Intimidatie door politieagent

Ongelezen bericht door Recoco2007 »

Er zijn verschillende mogelijkheden om uw beklag te doen als u meent dat u in uw recht staat.

In de eerste plaats bij de korpschef van de politieregio waar betrokkene werkt en ten tweede als u met het verkregen antwoord niet tevreden bent bij de Nationale Ombudsman.

Als u er voor kiest de bekeuringen niet te voldoen kan dit leiden tot verhoging van de boete en/of een terechtzitting.

Indien u het niet eens bent moet u tijdig een brief sturen aan de OvJ en motiveren waarom u het niet eens bent met de opgelegde bekeuring. Indien hij uw mening deelt kan hij de zaak seponeren of hij deelt uw mening niet en zal dan moeten motiveren waarom hij van mening is dat u de bekeuring wel zult moeten betalen. Let daarbij op de termijnen.

adviesbureau Recoco
mr. D. Bos

Fabel
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:45

Re: Intimidatie door politieagent

Ongelezen bericht door Fabel »

t is al een jaartje oud, de "held op sokken" a.k.a. de TS zal wel met de staart tussen de benen zijn afgedropen.

Ouwe aap
Berichten: 514
Lid geworden op: 04 jan 2009 00:13

Re: Intimidatie door politieagent

Ongelezen bericht door Ouwe aap »

Maakt niet uit of het een jaar oud is, zo'n topic blijft altijd actueel.
Ik wil me voor de volle 100% achter Big-V scharen.
Daarbij vind ik dat de politie in NL al veel te weinig respect krijgt en/of afdwingt. Vind je het gek dat bepaalde groepen, veelal jongeren maar ook andere, schijt heeft aan de politie, dat ze er letterlijk op spugen, als zo'n kneus van een TS er al mee weg komt ?
En maar klagen dat buschauffeurs, zelfs brandweer- en ambulancepersoneel niet meer veilig zijn.
Machtsmisbruik noemt hij dat, laat me niet lachen ajb.
De politie zou nog veel harder moeten optreden, het zou zo moeten zijn dat als de politie je vraagt om ermee op te houden en weg te gaan dat je met bibberende stem je excuus aanbiedt :evil:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Intimidatie door politieagent

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ze moeten ze gewoon allemaal in een kamp stoppen :D

Fabel
Berichten: 211
Lid geworden op: 11 nov 2006 14:45

Re: Intimidatie door politieagent

Ongelezen bericht door Fabel »

als je iemand moedwillig belemmert in zijn/haar werk, dan verdien je zoiezo een fikse prent, of je nou een agent, kassiere, putjesschepper, vuilnisman, fietsenmaker of kermisuitbater aan t zieken bent.

Gesloten