LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hotel goldcard

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Willy50
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 aug 2005 07:14

hotel goldcard

Ongelezen bericht door Willy50 »

Ik heb sinds een aantal jaren een hotel goldcard voor het leven, dit houdt in dat je je leven lang gratis overnachting in div. hotels krijgt mits je er je ontbijt/dinner neemt.hiervoor heb ik destijds eenmalig 98 euro voor betaald. nu werd er onlangs een berdag van 19,95 +4,95 verz.kosten van mijn rekening afgeschreven i.v.m. een hotelgids, hier heb ik niet om gevraagd en in de oude voorwaarden komt deze ook niet voor, maar ze hebben de nieuwe voorwaarden dusdanig aangepast dat je nu zonder aangetekend opzeggen je verplicht bent om die gids te nemen.
Ik neem toch aan dat niemand tussentijds naar de voorwaarden gaat kijken en dat ik destijds getekend heb voor dat gene wat er instond?
Zijn er nog meer mensen die dit is overkomen?ik weet ook niet of ik verplicht ben om dit te betalen, ik heb de oude voorwaarden wel bewaard!

Kabee-
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 mar 2008 16:13

Re: hotel goldcard

Ongelezen bericht door Kabee- »

Een beding in een algemene voorwaarde kan vernietigd worden, omdat het voor de wederpartij (u dus) onredelijk bezwarend is. Om te beoordelen of een beding onredelijk bezwarend is, moet de rechter alle omstandigheden van het geval in aanmerking nemen. Het is dus moeilijk om hiervoor algemene regels te geven. De wetgever heeft echter twee lijsten samengesteld van bedingen, die in transacties met consumenten onredelijk bezwarend zijn (de zogenaamde zwarte lijst) of vermoed worden te zijn (de zogenaamde grijze lijst). Komt een beding voor op de zwarte lijst, dan moet de rechter dit beding vernietigen. Een beding op de grijze lijst moet vernietigd worden, tenzij de gebruiker kan aantonen dat het beding in dit geval niet onredelijk bezwarend is.

Willy50
Berichten: 26
Lid geworden op: 31 aug 2005 07:14

Re: hotel goldcard

Ongelezen bericht door Willy50 »

Hierbij kan ik mededelen dat het tot mijn tevredenheid is opgelost met hotelgoldcard , ik heb een aangetekende brief met mijn bezwaren gestuurd en daarop kreeg ik mijn geld terug en krijg geen gids meer thuis gestuurd.
zo kan het dus ook!

Kabee-
Berichten: 54
Lid geworden op: 30 mar 2008 16:13

Re: hotel goldcard

Ongelezen bericht door Kabee- »

Leuk om eens te lezen dat niet altijd de juridische weg bewandeld hoeft te worden! :D

Remco619
Berichten: 11
Lid geworden op: 03 nov 2009 13:30

Re: hotel goldcard

Ongelezen bericht door Remco619 »

Tja, ik word nog steeds van het kastje naar de muur gestuurd!

In september 2009 ben ik telefonisch benaderd door shorttrips.nl ook wel de Gold Hotel/travelcard aanbieder. Eenmalig zou 139,90 worden afgeschreven, wat ook is gebeurd op 23 september 2009 door MAT Consultancy.

Na ontvangst van de Hotel/Travel Gold card deze retour gestuurd naar een postbusnummer in Maastricht, aangezien ik er achteraf te weinig gebruik van zou maken en deze kosten niet wilde maken.

Tot op heden is het bedrag niet teruggeboekt op mijn rekening en is Shorttrips.nl en Travel Goldcard niet bereikbaar. Alle achterhaalde telefoonnummers van het bedrijf dat is gevestigd aan de Boschcour 34, 6221 JR, Maastricht zijn niet meer in gebruik. Met wat zoeken kwam ik erachter dat op dit adres meerdere "projecten" gaande zijn zoals Certuz Recruitment.

Hun 0900 nummer is tevens niet meer in gebruik.

Zijn er nog meer mensen die slechte ervaringen hebben met dit bedrijf?

R. Miltenburg
Rijswijk

booboo80
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 nov 2009 11:53

Re: hotel goldcard

Ongelezen bericht door booboo80 »

Vanmorgen gebeld door een asociale man die bijna niet te verstaan was. Nummer onbekend en kon alleen twee keer horen zeggen dat het om een soort goldcard ging. Even gegoogled en zag dat het een grote oplichtingspraktijk is.
Mensen kijk uit!!! Ik heb zelf gelijk gezegd dat ik in niets geinteresseerd ben en heb opgehangen, maar ik heb al vele malen op internet gelezen dat mensen geld hebben overgemaakt en niet terug krijgen.
De man verstond mij kennelijk ook niet goed, want hij zei op een asociale haagse toon: ik versta er geen **** van!.

Mensen kijk uit! Geef nooit privé gegevens aan een ander over de telefoon, e-mail of fax!!!

WendyR
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2010 10:47

Re: hotel goldcard

Ongelezen bericht door WendyR »

Ik ben zo blij dat ik deze informatie heb gevonden!
Mijn moeder heeft nl een brief ontvangen met als onderwerp 'betalingsherinnering' van Hotelgoldcard.
Ik had al eerder opgemerkt dat er een bedrag (€153,95) van mijn moeders rekening was afschreven, door 'MAT consultancy'.
Ik heb dit geld gelukkig terug kunnen boeken, gezien mijn moeder niet kon aangeven wie MAT Consultancy was.
En ook door te 'googlen' kon ik hier niet achter komen.

In de brief staat vermeld dat mijn moeder telefonisch toestemming heeft gegeven om het geld van haar rekening af te schrijven, dit heeft mijn moeder nooit gedaan. Als mijn moeder het bedrag niet binnen 7 werkdagen op ING rekening 5123769 t.n.v. SELL IT terugstort, wordt er een vordering uit handen gegeven aan het met hun 'samenwerkende incassobureau'.

Ik ben daar nu wel benieuwd naar.. want betalen gaan we natuurlijk niet doen.

Ik heb net een brief opgesteld en deze zal ik per post en per mail verzenden
[email protected] + [email protected].

Ik hou jullie op de hoogte!

urmpie
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 feb 2008 14:59

Re: hotel goldcard

Ongelezen bericht door urmpie »

hou op!!!! Hotelgoldcard bah!!!!!!!!!!

Ik word helemaal gek van die lui. Wij hebben niks van ze en dat willen wij ook absoluut niet. Wij krijgen constant van die brieven van een incassobureau dat wij moeten betalen. Ik heb ze eerst om een bewijs gevraagd. Nu komen ze met een geluidsfragment waarin mijn vriend alleen maar ja zegt verder helemaal niets. alleen maar ja, ja, ja. grrrrrr!!!!!!!! hoe ze het hebben gedaan weet ik absoluut niet, maar ik weet wel dat hij hier nooit ja op zou hebben gezegd.

Nou laat het maar lekker voor de rechter komen. wij betalen niet voor die troep.

igldv
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2011 14:19

Re: hotel goldcard

Ongelezen bericht door igldv »

Omdat Hotel Gold Card nog steeds actief is. 23 december ook bij mij 153,95 afgeschreven van mijn rekening. Ik heb nog nooit met die mensen gesproken, ik heb nog nooit ergens een akkoord op gegeven. En waarom zou ik in hemelsnaam zo'n kaart willen nu ik in het buitenland woon?!

Vorig jaar was het de eerste keer dat er zomaar geld afgeschreven werd (ik heb niet eens een credit card, dus hoe ze dat doen weet ik niet) en nu dus de tweede keer. Ook ik word niet goed van dergelijke praktijken.

Bah!

NB: Ik heb een telefoonnummer weten te achterhalen: 0900- 777 07 00. Succes voor iedereen die ook last heeft van deze oplichters.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: hotel goldcard

Ongelezen bericht door ArneLH »

@igldv: de betaling laten storneren (het gaat om een automatisch incasso immers) en dat rekeningnummer laten blokkeren door de bank.

Gesloten