LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte service DAS Rechtsbijstand

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Melanie Raaijmakers
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 feb 2009 21:25

Slechte service DAS Rechtsbijstand

Ongelezen bericht door Melanie Raaijmakers »

Wij hebben zeer slechte ervaring met advocaten-juristen van DAS Rechtsbijstand verzekeringen. Ondanks het betalen van je premie geven ze half advies, werken traag, slordig, dossiers raken zoek, er wordt nauwelijks teruggebeld of gemaild en doen daarom je zaak GEEN goed! Dit gaat over een ontslagkwestie en het niet adequaat reageren. Dit speelt al sinds oktober 2008.
Wie heeft nog meer slechte ervaringen met deze ambtenarenclub? Misschien kunnen we krachten en klachten bundelen. Graag je bericht.

Amie
Berichten: 23
Lid geworden op: 11 jan 2009 13:56

Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand

Ongelezen bericht door Amie »

Kan ik van mee spreken. Ik ben bij Ohra verzekerd voor de rechtsbijstand bij DAS. Ik kreeg in oktober 2008 samen met nog andere collega's te horen dat wegens bedrijfseconomische redenen mijn baan, per 31/12/08 werd opgeheven. De rechtsbijstand gebeld en ja hoor ze namen de zaak in behandeling. Uiteindelijk niks geen hulp, bellen, mailen. Nul komma nul. Om te huilen daar sta je dan met lege handen ondanks dat je dacht hiervoor (je inkomen) rechtsbijstand te krijgen. Toen alles achter de rug was heb ik een klacht ingediend bij Ohra. Die zijn er na weken nog niet uit. Ook dit gaat lang duren. Kan je nagaan hoe ze met jouw belangen omgaan. De rode loper wordt uitgelegd wanneer je een verzekering neemt. Maar als je er gebruik van wilt maken geven ze niet thuis. Heeft verzekeren wel zin?

vorage
Berichten: 12
Lid geworden op: 12 jan 2009 17:01

Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand

Ongelezen bericht door vorage »

Gerechtelijke procedures duren altijd lang, maar ook ik heb zo mijn bedenkingen bij de werkwijze van (rechtsbijstand)verzekeraars. Vaak is het mogelijk om een second-opinion o.i.d. aan te vragen. Dat dwingt ze vaak om wel wat te doen of om de zaak aan iemand anders (vaak een advocaat) uit handen te geven

m'n gedult raakt op
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2009 18:43

Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand

Ongelezen bericht door m'n gedult raakt op »

Hier nog iemand die niet helemaal tevreden is. Ik heb nu na 4 (!)maanden eindelijk een conceptbrief voor een loonvordering ontvangen, er klopt alleen heel weinig van. Ik ga maandag maar weer eens bellen.

Ik heb sinds Mei 2008 een probleem met m'n werkgever, het enige wat gebeurd is is dat ik tegen mijn zin in gedetacheerd ben bij een ander bedrijf en dat ik nog een aantal maanden salaris tegoed.


( en geduld is met een d, sorry )

lifeline1980
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 mar 2009 19:41

Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand

Ongelezen bericht door lifeline1980 »

Mijn ervaringen met de DAS zijn niet geheel negatief. Ze hebben voor mij goed werk geleverd, het grote nadeel bij de DAS alleen is dat je ze heel vaak achter de broek aan moet zitten. Vaak bellen, vragen om een vast contactpersoon voor je zaak, dat zijn dingen die ze serieus nemen. Maar volgens mij helpen ze je dan alleen maar vlot om van je gezeur af te zijn. Hoe dan ook werkt het.

cardo
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 okt 2008 19:38

Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand

Ongelezen bericht door cardo »

Vraag : hoe kan je voor zo weinig premie -per jaar -enige rechtsbijstand verwachten?? Toch niets. Alleen eenvoudige zaken doet men bij DAS. Das is trouwens onderdeel van OHRA/ Delta- Lloyd. Dat zegt al genoeg. Een advocaat kost gemiddeld €170.= per uur. Als je tenminste een zaak hebt.

marjangros
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 dec 2006 21:48

Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand

Ongelezen bericht door marjangros »

Ook wij hebben momenteel een arbeidszaak lopen (werkgever wil mijn man ontslaan maar heeft geen legitieme redenen) en DAS lijkt zich tot nu toe niet erg in te spannen. Eigenlijk hebben ze nog totaal niets gedaan, terwijl dit wel is beloofd (de jurist zou o.a. een tegenvoorstel schrijven, hij reageert niet op onze e-mails en belt niet terug). Ik begin me behoorlijk zorgen te maken. Des te meer omdat ik mij nu realiseer dat zij waarschijnlijk helemaal geen druk voelen om harder voor ons te werken. De premie is immers al betaald, ze verdienen niet meer door sterker aan de zaak te trekken! Een betere constructie zou zijn als je zelf je advocatenkantoor kon uitkiezen om je zaak te behandelen, zoals je bij je ziektekostenverzekeraar zelf je arts kunt uitkiezen.

Nu lees ik in een eerdere reactie iets over de mogelijkheid van een second opinion. Valt dit binnen je verzekering? Of betekent dit extra kosten? Ik ga de voorwaarden hierop eens nalezen.

Aangezien DAS het momenteel zeer druk blijkt te hebben met arbeidszaken (was pas in het nieuws), ben ik zeer benieuwd of dit forum de komende weken vol gaat stromen. Zou mooi zijn als Radar de werkwijze van DAS eens onder de loep kon nemen.

Ad Verkaad
Berichten: 642
Lid geworden op: 23 jan 2009 14:09
Locatie: 51.926316, 4.450772

Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand

Ongelezen bericht door Ad Verkaad »

Bij de meeste rechtsbijstandverzekeringen mag je ook zelf een advocaat naar keus inschakelen (zie de voorwaarden). Deze loopt meestal een stuk harder voor je dan de juristen (of soms advocaten) in dienst van de rechtsbijstandverzekering zelf.

Lees dus even je polisvoorwaarden goed door, en trek aan de bel.

marjangros
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 dec 2006 21:48

Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand

Ongelezen bericht door marjangros »

Dank voor de snelle reactie Ad.
Ik heb meteen de polisvoorwaarden erop nageslagen (ook gemakkelijk te googelen overigens) en lees helaas het volgende in artikel 5, lid 1: "De rechtsbijstand wordt verleend door deskundigen in loondienst van DAS, tenzij DAS besluit de verlening van de rechtsbijstand of een deel daarvan over te dragen aan een externe deskundige".

Als DAS-verzekerde lijkt het dus niet mogelijk proactief een advocaat in te schakelen (onder de verzekering), maar wie weet heb je als verzekerde wel rechten die niet in de voorwaarden staan. Ik zal morgen eens een advocatenkantoor bellen of zij hier meer over weten.

BSandra
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 aug 2009 15:09

Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand

Ongelezen bericht door BSandra »

Ik ben sinds oktober vorig jaar met Das bezig en mijn klacht is dat zij niks doen zonder dat je belt en zeurt. Zij weten van mijn klacht af. Het lijkt dat het nu opgelost gat worden maar het heeft allemaal veel te lang geduurd. Ik ga kijken naar een andere rechtsbijstandverzekering. Misschien is mijn tussenpersoon er niet blij mee omdat ze daar minder geld van krijgen maar dat is niet mijn probleem. Dus als Radar onderzoek doet naar Das zit ik voor de buis gekluisterd!

marjangros
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 dec 2006 21:48

Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand

Ongelezen bericht door marjangros »

Inderdaad hebben wij to nu toe ook de ervaring dat DAS niet veel doet. Alleen wanneer je veel belt en mailt, schrijven ze uiteindelijk de beloofde brieven. Deze zijn echter nagenoeg gelijk aan de tekst die wij daarvoor aan DAS stuurden, dus wij vragen ons af wat de toegevoegde waarde van DAS in deze is. Bovendien stuurt DAS ons de conceptbrieven en concepttegenvoorstellen (ter goedkeuring) steeds op de dag dat ze eigenlijk al bij de tegenpartij hadden moeten zijn. Daardoor krijgt de tegenpartij onze reactie steeds later dan de afgesproken datum.

Waar wij ook enorm gefrusteerd van raken is de niet-klantgerichte houding van deze organisatie. Als mijn man zijn jurist wil spreken, moet hij eerst naar het hoofdkantoor bellen. Per definitie is de jurist niet op zijn plek en wordt beloofd dat mijn man zsm teruggebeld zal worden. Dit gebeurt vervolgens niet of op de valreep voor sluitingstijd. Mis je toevallig net de oproep, dan blijkt er ingesproken te zijn door de sercretaresse (nog steeds niet de gewenste persoon!) met het verzoek om direct terug te bellen. Er is echter om 17.50uur gebeld met een 000-nummer, dus terugbellen moet via het hoofdkantoor en dat zit om 17.45uur dicht. Wachten tot morgen dus maar weer.

Opvallend: DAS KAN wel snel reageren, namelijk als je ze een klachtmail stuurt. Daar krijg je binnen 1 uur een reactie op. Ongelooflijk, he? Niet dat die reactie erg bevredigend of oplossingsgericht is, hoor. Maar ze REAGEREN dan wel snel.

Onze zaak loopt nog en komt zeer waarschijnlijk in september voor het kantongerecht. We zijn al bezig om zelf stukken voor het verweer te schrijven, want afwachten op een versie van DAS vinden we te riskant. Dat is zeer waarschijnlijk niet compleet, zeer mild en veel te laat.

Nasalim
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jan 2009 03:00

Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand

Ongelezen bericht door Nasalim »

In het begin toen ik me aansloot Bij DAS dacht ik dat ik in goede handen was tot ik aanspraak deed op hun dienstverlening. Sindsdien is het voor mij een enorme teleurstelling. Ik wacht nu alleen maar op de hoofdpremievervaldatun om over te stappen.
Het is vandaag bijna 2 jaar dat ze bezig zijn met mijn zaak zonder uitzicht op een oplossing. Ze werken inderdaad traag, onzorgvuldig en gaan meestal uit eigen standpunten zonder oog voor de meningen van de eigen klanten.

Bij een simpel verkeersongeluk waarbij de tegenpartij onterecht in het gelijk is gesteld op basis van twee valse getuigen, die bij het ongeluk niet aanwezig waren, lijkt DAS zo graag met de beslissing van de tegenassuradeur mee te willen gaan zodat zij niets meer hoeven doen. Hetgene eigenlijk voor mij ook niet zo vreemd is gezien de moeite en de centen die ze hierdoor kunnen besparen. Elke keer als ik hen bel krijg ik te horen dat ik het er maar bij moet laten en dat ze mijn dossier gaan afsluiten omdat ik geen bewijs zou hebben om mijn schade te kunnen verhalen ondanks al de foto's van het ongeluk die ik hen had opgestuurd en de door mij opgegeven getuige die daadwerkelijk bereid is om zijn getuigenis onder ede te doen.
Ik vraag simpelweg dat alle getuigen onder ede verhoord worden maar dat wil mijn DAS niet.

Na het raadplegen van een andere advocaat is mij pas echt gebleken hoe DAS is tekort geschoten. Ze houden zich inderdaad niet aan hen verzekeringsovereenkomsten. Deze advocaat zei dat hij ook DAS kent en de manier waarop zij werken. Hij adviseerde me dat ik behoorlijk boos moet worden wil ik dat ze iets voor mij gaan doen. Ook adviseerd hij mij dat ik een officiele klacht moet indienen en dan kunnen ze pas in actie komen. Als dit allemaal niet helpt dan heeft hij mij belooft bij te zullen staan bij een eventuele gerechtelijke proceduur. Het leuke is heeft deze advocaat mij ook beloofd dat hij, indien de zaak zou winnen, zijn kosten op DAS zal verhalen indien zij niets doen met mijn klacht.

Daarom ben ik behoorlijk boos op DAS en heb gisteren een officiele klacht ingediend.

Diamond4ever
Berichten: 4
Lid geworden op: 09 nov 2009 11:48

Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand

Ongelezen bericht door Diamond4ever »

Ik heb het gevoel dat de kwaliteit van DAS steeds minder wordt.
Had in het verleden goede ervaring met één zaak.
Dat laatst van vorige jaar ging echter niet goed.
Mijn auto stond geparkeerd en werd de portier geraakt.
Krijg geen advies hoe om te gaan met de waarborgfonds. Moet alles zelf doen en DAS stuurt alleen maar door. Over de vordering niets meer gehoord.
Toen na half jaar geen bericht maar eens informeren hoe ermee was, bleek dat het allang afgewezen werd en DAS heeft niets laten weten. De zaak is wat DAS betreft afgedaan en kon ik niets meer eraan doen.

Henk25
Berichten: 227
Lid geworden op: 03 sep 2008 10:40

Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand

Ongelezen bericht door Henk25 »


giobenko
Berichten: 13
Lid geworden op: 25 jan 2010 01:39

Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand

Ongelezen bericht door giobenko »

Ik heb ook zeer slechte ervaringen met Das rechtbijstand. Ik heb inmiddels 2 zaken bij Das aangemeld en beide zaken zijn met hele doorzichtige redenen als niet door de verzekering dekkende zaken door Das rechtbijstand afgedaan. Ik heb zelf het vermoeden dat de hoofdtaak van Das rechtbijstand elders ligt. Dit bedrijf heeft geheel tegen de normale gang van zaken van een rechtsbijstand verlener ook een incasso en Deurwaarders bureau. Ik vermoed dat DR ingeval van een incasso zo makkelijk aan de de persoongegevens van de bij haar ingeschreven rechtsbijstand verzekerden kan komen omdat deze al in de eigen administratie zijn opgeslagen. De incasso- en deurwaarderskantoor van DR blijken namelijk wel heel voorvarend te werk te gaan. Dit in complete tegenstelling tot de rechtsbijstand verlening.

marjangros
Berichten: 19
Lid geworden op: 13 dec 2006 21:48

Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand

Ongelezen bericht door marjangros »

Hierbij nog een vervolg op mijn eerdere berichten. Onze "zaak" is inmiddels voorbij. Samengevat komt het er op neer dat we hoofdzakelijk ZELF achter alles aan moesten zitten en ZELF hebben moeten bepalen wat ons tegenvoorstel aan de tegenpartij (werkgever) was. DAS was geneigd het reguliere protocol ("kantonrechtersformule") te volgen, terwijl dit in ons geval totaal niet gunstig was. We hebben er echt aan moeten trekken dat het verweer op tijd werd geschreven en hebben de volledige inhoud van dit verweer ZELF aan DAS verstrekt. DAS heeft er alleen een mooi juridisch jasje omheen gegoten (en toegegeven, dat was wel een mooi jasje). Uiteindelijk besloot onze tegenpartij 3 dagen voor de zitting met ons tegenvoorstel akkoord te gaan, iets dat onze DAS jurist voor onmogelijk had gehouden (hij vond onze eis in eerste instantie veel te ruim, maar zag pas veel later in hoe onterecht de tegenpartij had gehandeld).

Helaas blijkt er nog een klein staartje aan onze zaak te zitten (getouwtrek over de laatste verrekeningen van vrije dagen), waarbij we opnieuw DAS weer proberen te contacteren. En het is werkelijk een never ending story: op mail aan de jurist wordt niet gereageerd; als je het kantoor belt, wordt geprobeerd contact te krijgen met de betreffende jurist, die is steevast niet op z'n plek en zal terugbellen. Dit gebeurt vervolgens NIET, en ook bij een volgend telefoontje + belofte wordt je NIET teruggebeld. Zo frusterend! Je zou ze bijna een keer voor de rechter slepen...

We hebben hier 1x een klacht over ingediend (via de site) en je gelooft het niet: die is binnen 1 uur beantwoord! Kennelijk werken de mensen WEL snel op de klachtenafdeling. Alleen zo jammer dat zij niet inhoudelijk kunnen reageren...

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand

Ongelezen bericht door Pavlova »

giobenko schreef:Ik heb ook zeer slechte ervaringen met Das rechtbijstand. Ik heb inmiddels 2 zaken bij Das aangemeld en beide zaken zijn met hele doorzichtige redenen als niet door de verzekering dekkende zaken door Das rechtbijstand afgedaan. Ik heb zelf het vermoeden dat de hoofdtaak van Das rechtbijstand elders ligt. Dit bedrijf heeft geheel tegen de normale gang van zaken van een rechtsbijstand verlener ook een incasso en Deurwaarders bureau. Ik vermoed dat DR ingeval van een incasso zo makkelijk aan de de persoongegevens van de bij haar ingeschreven rechtsbijstand verzekerden kan komen omdat deze al in de eigen administratie zijn opgeslagen. De incasso- en deurwaarderskantoor van DR blijken namelijk wel heel voorvarend te werk te gaan. Dit in complete tegenstelling tot de rechtsbijstand verlening.
Een incassoafdeling klopt wel. Maar er bestaat volgens mij geen DAS gerechtdeurwaarders of iets dergelijks.

aavanputten
Berichten: 51
Lid geworden op: 12 mei 2009 17:47

Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand

Ongelezen bericht door aavanputten »

Dit is bekend bij alle rechtsbijstandsverzekeraars, niet alleen bij DAS. In eerste instantie wijzen ze het af: het zou niet gedekt zijn. Als je dan klaagt willen ze het wel coulancehalve opnemen. Als je hiermee akkoord gaat, heb je niet alle rechten onder je verzekering. Zo krijg je geen advocaat of proceskosten. Ook hiertegen moet je dus protesteren. Je moet inderdaad jurist zijn om tegen de rechtsbijstandsverzekering dekking te verkrijgen.

Als DAS er niet meer uitkomt, sturen ze de zaak alsnog door aan een advocaat. Het gebeurt niet zelden dat die advocaat DAS weer aansprakelijk stelt voor de schade die zij aan de zaak hebben aangebracht. Dat ewijst maar weer eens de belabberde kwaliteit van hun juristen. Natuurlijk, er lopen een aantal goede rond en die zie je overal op TV opduiken, maar degenen die je aan de lijn krijgt, zijn de schoolverlaters die er allemaal niet veel van snappen.

Nog slechter is het gesteld met de juridische diensten van vakbonden. Daar loopt echt de onderkant van de markt rond.

verzekeraars zijn en blijven boeven. Ze proberen alles om onder hun verplichtingen uit te komen en bestempelen je meteen als fraudeur. Je moet vaak naar de rechter om je gelijk te krijgen. Helaas, het is niet anders.

timkraaijvanger
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2010 10:43

Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand

Ongelezen bericht door timkraaijvanger »

Aangezien ik onlangs een eigen bedrijf startte, krijg ik regelmatig telefoontjes van aanbieders van verzekeringen en dergelijke organisaties.

Zo belde DAS Rechtsbijstandverzekeringen mij vorige week op. Of ik geïnteresseerd was in een gratis offerte om te zien hoe goedkoop rechtsbijstand voor een zelfstandig ondernemer is. Ik ging op dit voorstel in en zou binnen een paar werkdagen een gratis offerte thuisgestuurd krijgen.

Gisteren ontving ik de offerte thuis. Alleen was het geen offerte, ze hadden al een polis aangemaakt! Inclusief acceptgiro met het verzoek om binnen dertig dagen het geld over te maken.

Ik belde hierna DAS. Volgens de vrouw aan de telefoon is dit gebruikelijk. Dit is - volgens hen - een 'gratis offerte'. Als ik niet met de 'offerte' eens was, moest ik het van die vrouw binnen 30 dagen terugsturen, anders zou de polis automatisch worden afgesloten.

Belachelijk!

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Slechte service DAS Rechtsbijstand

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

ARAG is al net zo erg. Ik heb een hele makelijke zaak (vordering op "vriend"voor geleend geld). Ik heb die verzekering al minimaal 10 jaar. Eerste keer dat ik beroep op doe. Ik kan het ook wel zelf maar ik betaal er premie voro toch? Duurt allemaal lang. Dossier wordt steeds overgedragen. Hoor je tweeweken weer niets. Bel je op en dan "moet men zich eerst in het dossier inlezen" Ja JA drie blaadjes lezen. Men heeft nog niks gedaan. Kost idd niksds maar je krijgt ook niks. Als ik mijn klanten zo zou belandelen dan was ik zo werkeloos :twisted:

Gesloten