LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Conflict met jurist

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Pieter
Berichten: 1874
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:06
Contacteer:

Re: Conflict met jurist

Ongelezen bericht door Pieter »

Na een reactie hierop van mijn kant beweert de beste man dat iemand de eerste specificatie per ongeluk niet juist heeft opgesteld en dat het nu door mij te betalen bedrag 1800 euro is en dreigt mij te dagvaarden als ik niet betaal
Indien je voor dit bedrag wordt gedagvaard valt het onder de kantonrechter. Bij de kantonrechter is het niet verplicht om een advocaat en of jurist in de arm nemen. Je mag het verweer zelf doen en of iemand machtigen die voor jouw het verweer voert.

Indien je geen rechtsbijstand verzekering hebt en/of andere juridische hulpverleneners contracten kun je zelf je eigen zaak behartigen. Vezamel zoveel mogelijk kennis door vraagstelling/stellingname zodat je de uitkomst in het verweer kan brengen. bijvoorbeeld:
De vermeende foutieve administratieve verhandeling van de jurist kan mijn inziens niet afgewenteld worden op mij als afnemer en dus dient de jurist mijn inziens voor zijn eigen fouten de schadelijke gevolgen dienen te dragen.
Zet het op dit forum ter discussie en er zullen forum leden hun visie op jouw steling geven met vaak verwijzigingen naar wetsartikelen met hun uitleg hoe dit wetsartikel te lezen.
Zodra je dit alles verzameld hebt kun je pogen jezelf te verweren.

Met vriendelijke groet,
Pieter Hezemans
Vereniging Payback

MoonQueen
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jul 2009 19:09

Re: Conflict met jurist

Ongelezen bericht door MoonQueen »

Ook ik heb een conflict met een jurist.
Ik had hem destijds in de arm genomen om mijn zaak te behartigen in de zaak tegen mijn oude werkgever. Juli vorig jaar is er een begin me egemaakt. De eerste brief die hij verzond aan mijn oude werkgever was in december, in januari nogmaals en in februari naar de advocaat van mijn oude werkgever. Hierna is nooit meer ene reactie van hem geweest.

Nu heb ik hem bijna 3000 euro betaald. Twee declaraties betaald na werkzaamheden en één op voorhand (het grootste bedrag). Hij gaf me destijds aan er werk van te maken (lees: maart jl., maar er kwam totaal niets van hem uit) Inmiddels ben ik overgestapt naar een andere advocaat. Zij heeft hem meerdere malen gesommeerd om de declaraties te crediteren (wegens onbehoolijk mijn zaak te vertegenwoordigen en declaraties te verzenden die nooit kunnen overeenstemmen met de specificatie, ook maakte hij gebruik van artikelen die alleen een curato kan gebruiken).

De jurist vind zelf dat hij totaal niets verkeerd heeft gedaan en geeft dat ook geen geld retour. Aangezien ik niet zou hebben aangegeven ontevreden te zijn. Volgens mij had ik vaak genoeg gevraagd of hij me aub op de hoogte wilde houden, of hij er werk van maakte en of hij nog mijn advocaat was? Verder staat ook nog in een mail aan mij dat ik het NIET netjes vind dat hij niets laat horen. In mijn ogen toch genoeg mijn ontevredenheid geuit?
Hij is ook niet aangesloten bij een of andere vereniging. Verder overhandigd hij ook het procesdossier niet aan mijn advocaat.

Wie kan hier wat mee en heeft meer informatie voor me?

Groetjes,
MoonQueen

alderwood
Berichten: 273
Lid geworden op: 20 feb 2006 16:34

Re: Conflict met jurist

Ongelezen bericht door alderwood »

Raadpleeg de lijst van de Orde van Advocaten of advocaat aangesloten is
bij de Geschillencommissie Advocatuur.
In dit college zit ook een vertegenwoordiger voor het behartigen van de
belangen van de cliënt.
Daar kun je ook een financiële vergoeding claimen.

MoonQueen
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jul 2009 19:09

Re: Conflict met jurist

Ongelezen bericht door MoonQueen »

Helaas is hij zoals bovengenoemd nergens bij aangesloten.
Hij zou eigenlijk een berisping of iets dergelijks moeten krijgen of dat hij zijn beroep niet meer mag uitoefenen.

stofzuigertje

Re: Conflict met jurist

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als U 2 verschillende rekeningen kreeg waar bij de duurdere 2e de geleverde diensten zijn aangepast is dit een bewijs van slordige en onbetrouwbare boekhouding!

Dus niets betalen en vooral nooit meer zaken doen.

jet1965
Berichten: 17
Lid geworden op: 24 jan 2009 21:20

Re: Conflict met jurist

Ongelezen bericht door jet1965 »

Iedereen bedankt voor de reacties en het meedenken.
Het ligt nu toch bij een advocaat, stofzuigertje stelt dat er sprake is van onzorgvuldige boekhouding en hij heeft gelijk. Na alles nog eens grondig bekeken te hebben blijkt dat er veel onvolkomen heden gedurende de gehele periode zijn. Mijn advocaat heeft een forse claim ingediend.

Gesloten