LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door elmo43 »

Ik denk dat Deurwaarder Mark hier het beste zinvolle informatie kan geven.
Dat hoop ik ook of Guusje of Pavlo, wellicht dat zij nog iets zinnigs voor je hebben om dit te stoppen.

Nml
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 feb 2010 15:55

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door Nml »

Laat haar zelf maar bewijzen dat ze studeert en/of inkomsten heeft en dus eventueel recht op uw alimentatie !

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door elmo43 »

Het LBIO doet er alles aan om de alimentatie voor u te innen.
Het LBIO kan echter geen garantie geven dat de achterstand in de alimentatie ook daadwerkelijk (volledig) wordt geïnd. Er kan niet (volledig) tot inning worden overgegaan:

als het LBIO het officiële woonadres van de betalingsplichtige
niet kan achterhalen;
als de betalingsplichtige geen of onvoldoende formele
inkomsten of bezittingen heeft;
als er schuldeisers zijn die voorrang hebben (bijv. de Belastingdienst).

Als er sprake is van omstandigheden zoals hierboven vermeld, dan stelt het LBIO u hiervan op de hoogte


Lijkt mij dat je hier aan voldoet: onvoldoende inkomsten, waarom gaan zij dan daaraan voorbij.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Nml schreef:Laat haar zelf maar bewijzen dat ze studeert en/of inkomsten heeft en dus eventueel recht op uw alimentatie !
Dat gebeurt dus over 5 of 6 maanden, voor de rechter, dat is dus het probleem. Ondertussen heeft de dochter wel geincasseerd, heeft Eagleone een probleem, en als dochterlief inderdaad moet terugbetalen, is het maar de vraag of ze nog wel geld heeft.

En wil je dan een incassoprocedure tegen je eigen dochter opzetten...

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door elmo43 »

Het LBIO int uw alimentatie als uw betalingsplichtige ex-partner in gebreke blijft. Dat kunnen we alleen doen:

als de bijdrage door de rechter is vastgesteld
als er minimaal één maand achterstand is (u ontvangt niets of te weinig)
als de betalingsachterstand minimaal € 10,- is
voor een achterstand die op het moment van uw verzoek niet ouder is dan 6 maanden (hieronder valt dus ook een rechterlijke uitspraak die binnen die 6 maanden is afgegeven en waarin een bijdrage met terugwerkende kracht is opgelegd)
als uw betalingsplichtige ex-partner op de hoogte is gesteld van het (bank)rekeningnummer waarop hij of zij de alimentatie over kan maken


Ook dit staat op de site van LBIO, en het verzoek is ouder dan 6 maanden toch.

Echt bizar dit.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door witte angora »

als uw betalingsplichtige ex-partner op de hoogte is gesteld van het (bank)rekeningnummer waarop hij of zij de alimentatie over kan maken
Voor zover ik lees is dit dus niet gebeurd.

Als dit klopt, dan zingt de LBIO voor de muziek uit.

Verder kan er maximaal 6 maanden geind worden, dus 6 x 280 euro, is 1680 euro. Dat is toch al heel andere koek.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door elmo43 »

Daarom en als je alles leest op hun site gaan ze heel vaak buiten hun boekje.
En daar zo toch iets tegen gedaan moeten kunnen worden.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

witte angora schreef:
Nml schreef:Laat haar zelf maar bewijzen dat ze studeert en/of inkomsten heeft en dus eventueel recht op uw alimentatie !
Dat gebeurt dus over 5 of 6 maanden, voor de rechter, dat is dus het probleem. Ondertussen heeft de dochter wel geincasseerd, heeft Eagleone een probleem, en als dochterlief inderdaad moet terugbetalen, is het maar de vraag of ze nog wel geld heeft.

En wil je dan een incassoprocedure tegen je eigen dochter opzetten...
Incasso nee, maar gerechtigheid, wie geeft haar het recht een gezin ongestraft naar de afgrond te sturen uit hebzucht?

Het gaat er voornamelijk om dat ze niet eens de zaak afwachten, en een gezin de regelrechte ondergang tegemoet laten gaan.
Het ergste is, destijds zijn zij vertrokken, en ik kwam thuis van het werk, er lag een papiertje, gefrommeld met daarop, Sorry wij willen een nieuw leven starten ergens ver weg van hier.
groetjes,
Dit was voor mij een zware dobber destijds en ben met veel moeite erbovenop gekomen, het gezin was kapot gemaakt door hun vertrek.
Nu ze op afstand zitten gebeurd min of meer hetzelfde en maken ze weer alles kapot.
Waar is de gerechtigheid ?

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

witte angora schreef:
als uw betalingsplichtige ex-partner op de hoogte is gesteld van het (bank)rekeningnummer waarop hij of zij de alimentatie over kan maken
Voor zover ik lees is dit dus niet gebeurd.

Als dit klopt, dan zingt de LBIO voor de muziek uit.

Verder kan er maximaal 6 maanden geind worden, dus 6 x 280 euro, is 1680 euro. Dat is toch al heel andere koek.
je vergeet de jaarlijkse verhoging van 6% dus inmiddels een maandbedrag van 315 euro per maand.
En ja mischien zingt het LBIO voor zich uit, het feit is dat ze beslag hebben kunnen leggen zonder enig onderzoek en het kwaad al geschied

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Begrijp totaal niet dat het LBIO dit zomaar kan doen !
Hun behoren eerst uit te zoeken OF ze nog wel recht er op heeft, of ze werkt, studeerd en etc.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door witte angora »

Pffff wat een verhaal. Op delen herkenbaar.

Eerst krijg je een klap als ze ineens vertrokken zijn, heb je met veel pijn en moeite de boel voor jezelf op de rit en de rails, krijg je precies weer zo'n klap. Die dubbel hard aankomt, omdat je meteen herinnerd wordt aan hoe het toen ging.

Nml
Berichten: 25
Lid geworden op: 05 feb 2010 15:55

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door Nml »

@ chocomelk
Begrijp totaal niet dat het LBIO dit zomaar kan doen !
Hun behoren eerst uit te zoeken OF ze nog wel recht er op heeft, of ze werkt, studeerd en etc.
laat haar zelf maar bewijzen dat ze studeert en/of inkomsten heeft en dus eventueel recht op uw alimentatie !
Als oud jurist zeg ik in Nederland staat niemand boven de wet ook die instelling niet. Overigens krijg ik de indruk dat TS niet alles vertelt.

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door elmo43 »

Het zijn maar opties hoor om je te helpen, maar kan je niet een fractielid of meerdere aanschrijven.
Wellicht dat zij je kunnen helpen of adviseren hierin, want dit moet toch op de 1 of andere manier zo snel mogelijk ongedaan worden gemaakt.
Of de media hierin betrekken, leuk is dat niet, maar wie weet helpt het.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

witte angora schreef:Pffff wat een verhaal. Op delen herkenbaar.

Eerst krijg je een klap als ze ineens vertrokken zijn, heb je met veel pijn en moeite de boel voor jezelf op de rit en de rails, krijg je precies weer zo'n klap. Die dubbel hard aankomt, omdat je meteen herinnerd wordt aan hoe het toen ging.
Weet je, je staat machteloos en kunt het alleen maar zien gebeuren, nadat ik mijn leven op rij had en alles weer zijn gangetje had, schoolgaande kinderen enz.
Alles komt weer boven en wederom word je leven in een klap weggevaagd.
Mijn inmiddels nieuwe vrouw is aan een inzinking toe, ik sta machteloos.
En ben in ziektewet omdat het effe teveel wordt.
1 mei aankomend zou ik vast contract krijgen, maar waar doe je het voor? voor alleen nog maar schuldeisers die nu op me afkomen.
Ook DSB heeft hun best gedaan nergens op te reageren, en alle brieven naar de curatoren kwamen bij incasso terecht, zelfs hun trokken hun handen terug en nu ligt het bij de klachten commisie.
Aangezien ik daar weinig vertrouwen in heb, heb ik maar vast een makelaar genomen die de waarde van de woning natrekt, om vervolgens de verkoop zo snel mogelijk rond te krijgen alvorens de dsb het doet want dan zijn de schulden niet meer te overzien.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Nml schreef:@ chocomelk
Begrijp totaal niet dat het LBIO dit zomaar kan doen !
Hun behoren eerst uit te zoeken OF ze nog wel recht er op heeft, of ze werkt, studeerd en etc.
laat haar zelf maar bewijzen dat ze studeert en/of inkomsten heeft en dus eventueel recht op uw alimentatie !
Als oud jurist zeg ik in Nederland staat niemand boven de wet ook die instelling niet. Overigens krijg ik de indruk dat TS niet alles vertelt.
Oh jawel heb niets te verbergen, anders was ik hier niet eens over begonnen

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Topicplaatser, wat als je aan je ex vraagt of ze het nog alsnog op het
papier zet dat jullie een mondelijke afspraak hadden dat je NIET hoefde
te betalen tot haar 18de ?

Begrijp gewoon niet dat het bedrag wel is vastgesteld maar dat je het
nooit hebt hoeven te betalen.
Is dit bij de rechter opgelegd ?
Normaal is het gewoon dat een bedrag word vastgesteld als moeder
daar om vraagt bij rechter, wat de normale standaard gang van echtscheiding
is, is daar ook niets besproken over jullie gezamelijke huis van toen ?
Als je ex nu dus l*llig wil zijn kan ze dat alsnog gaan opeisen omdat je
dus niets op papier hebt staan.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

elmo43 schreef:Het zijn maar opties hoor om je te helpen, maar kan je niet een fractielid of meerdere aanschrijven.
Wellicht dat zij je kunnen helpen of adviseren hierin, want dit moet toch op de 1 of andere manier zo snel mogelijk ongedaan worden gemaakt.
Of de media hierin betrekken, leuk is dat niet, maar wie weet helpt het.
Media is een optie die ik nog niet bekeken had, zal eens kijken of die op brieven reageren thx

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

EagleOne2002 schreef:
elmo43 schreef:Het zijn maar opties hoor om je te helpen, maar kan je niet een fractielid of meerdere aanschrijven.
Wellicht dat zij je kunnen helpen of adviseren hierin, want dit moet toch op de 1 of andere manier zo snel mogelijk ongedaan worden gemaakt.
Of de media hierin betrekken, leuk is dat niet, maar wie weet helpt het.
Media is een optie die ik nog niet bekeken had, zal eens kijken of die op brieven reageren thx
Reageren meestal wel op mail hoor. :wink:

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

EagleOne2002 schreef:
elmo43 schreef:Het zijn maar opties hoor om je te helpen, maar kan je niet een fractielid of meerdere aanschrijven.
Wellicht dat zij je kunnen helpen of adviseren hierin, want dit moet toch op de 1 of andere manier zo snel mogelijk ongedaan worden gemaakt.
Of de media hierin betrekken, leuk is dat niet, maar wie weet helpt het.
Media is een optie die ik nog niet bekeken had, zal eens kijken of die op brieven reageren thx

Als je naar de telegraaf on line gaat, staat daar een vakje:
Tip de redactie en dat heb ik ook voor Helena gedaan en als
ze iets zien in je verhaal hoor je gelijk iets van de redactie.
Vertel in het kort je verhaal en je kunt het zo verzenden on line.

Probeer dat vanavond nog als het kan, hoe eerder hoe beter.
Laatst gewijzigd door jeanne-veghel op 09 feb 2010 19:02, 2 keer totaal gewijzigd.

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Chocomelk schreef:Topicplaatser, wat als je aan je ex vraagt of ze het nog alsnog op het
papier zet dat jullie een mondelijke afspraak hadden dat je NIET hoefde
te betalen tot haar 18de ?

Begrijp gewoon niet dat het bedrag wel is vastgesteld maar dat je het
nooit hebt hoeven te betalen.
Is dit bij de rechter opgelegd ?
Normaal is het gewoon dat een bedrag word vastgesteld als moeder
daar om vraagt bij rechter, wat de normale standaard gang van echtscheiding
is, is daar ook niets besproken over jullie gezamelijke huis van toen ?
Als je ex nu dus l*llig wil zijn kan ze dat alsnog gaan opeisen omdat je
dus niets op papier hebt staan.
Het bedrag is met de scheiding in het vonnis uitgesproken, echter beide vonden het van belang dat we verder konden met ons leven, ons huis had een onderwaarde waardoor ze een schuld zou hebben, deze heb ik op me genomen, als zij niet ging vragen om allimentatie, zodat we beide de kans kregen te herstellen.

Gesloten