LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door Guusje61 »

sorry hoor was niet persoonlijk, maar bedoelde de dingen die er omheen gebeuren :wink:[/quote]
ik ben ook niet boos, vandaar :? :wink:
en ik blijf deze topic volgen

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Guusje61 schreef:sorry hoor was niet persoonlijk, maar bedoelde de dingen die er omheen gebeuren :wink:
ik ben ook niet boos, vandaar :? :wink:
en ik blijf deze topic volgen[/quote]
Ik zal zeker de nieuwste actualiteiten hier plaatsen en het blijven doen tot het geheel tot een eind is.
Hoe het ook af moge lopen, ik heb veel steun gehad aan mensen die ook serieus hiermee om gingen.
Helaas zie je telkens weer de wreedheid van mensen met geen kennis en onbegrip, maar die moeten we maar wegdenken.

Word vervolgd

elmo43
Berichten: 542
Lid geworden op: 03 sep 2009 19:53

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door elmo43 »

eaglesflame2002 en eagleone2002, probeer je niks aan te trekken van de mensen die hier alleen maar negatief kunnen reageren.
Ik hoop van harte dat het voor jullie snel opgelost gaat worden, en dat jullie als gezinnetje weer verder kunnen gaan zonder ellende. :wink:

En ik blijf dit topic ook volgen, en gelukkig zijn er genoeg die hier positief naar jullie toe reageren.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door jor »

Je kunt er verschillend over denken van wat EagleOne2002 in dit topic verteld en dat kan en mag natuurlijk. Maar op zijn minst kunnen wij de andere met respect antwoorden en hoeven ons niet een oordeel aan te matigen omdat niemand precies weet hoe hij of zij in een dergelijk situatie zou handelen.Onderling respect , daar hoort het op dit forum om te gaan en daarin kan je het best oneens zijn met de ander.
jor

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

jor schreef:Je kunt er verschillend over denken van wat EagleOne2002 in dit topic verteld en dat kan en mag natuurlijk. Maar op zijn minst kunnen wij de andere met respect antwoorden en hoeven ons niet een oordeel aan te matigen omdat niemand precies weet hoe hij of zij in een dergelijk situatie zou handelen.Onderling respect , daar hoort het op dit forum om te gaan en daarin kan je het best oneens zijn met de ander.
jor

Helaas vinden sommige mensen het nodig om te reageren, zonder te
beseffen wat dat voor iemand kan betekenen en soms weten ze niet
eens WAAR het precies over gaat, omdat ze gewoon de moeite niet
nemen om alles te lezen en roepen daarom maar wat :!: :roll:
Men hoeft het echt niet eens te zijn met e.e.a., maar sla dit topic
dan gewoon over, of reageer met respect,
zonder iemand te beledigen en maak
je standpunt gewoon op een normale manier duidelijk.
Zo moeilijk kan dat toch niet zijn :?:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

EagleOne, is er ondertussen al wat duidelijkheid gekomen
of nog niet ?

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Vandaag zijn de 5 dagen om dat ze konden reageren dus wacht even op telefoon of de post.

groetjes
Eagle

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

EagleOne2002 schreef:Vandaag zijn de 5 dagen om dat ze konden reageren dus wacht even op telefoon of de post.

groetjes
Eagle

Hopelijk is er vandaag wat positief nieuws voor u. :D

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Al nieuws Eagleone ?

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Het laatste nieuws omtrent deze zaak is dat het LBIO niet stopt en zijn actie doorzet.
Men heeft alleen aantal mensen op het adres aangepast, maar nog belachelijk laag.
De advokaat is aangesproken om hogerop te gaan en met spoed.
De tegenpartij advokaat is ook aangesproken en geeft geen antwoord.
De aankomende week zal spannend worden, maar als het op uitbetalen van loon komt, dan ben ik benieuwd.
Hopelijk krijgen we versnelt een rechtzaak van de grond.
De spanning hier is verschrikkelijk hoog, met het oog op betalingen van vaste plichten, die nu dreigen te mislukken.
Ik laat zo snel mogelijk iets weten.

Groetjes
Eagle

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door Chocomelk »

EagleOne2002 schreef:Het laatste nieuws omtrent deze zaak is dat het LBIO niet stopt en zijn actie doorzet.
Men heeft alleen aantal mensen op het adres aangepast, maar nog belachelijk laag.
De advokaat is aangesproken om hogerop te gaan en met spoed.
De tegenpartij advokaat is ook aangesproken en geeft geen antwoord.
De aankomende week zal spannend worden, maar als het op uitbetalen van loon komt, dan ben ik benieuwd.
Hopelijk krijgen we versnelt een rechtzaak van de grond.
De spanning hier is verschrikkelijk hoog, met het oog op betalingen van vaste plichten, die nu dreigen te mislukken.
Ik laat zo snel mogelijk iets weten.



Groetjes
Eagle
Ow wat vreselijk zeg !
Je schrijft ze hebben het aantal personen op je adres aangepast maar
nog belachelijk laag....?
Bedoel je daarmee dat het bedrag waar loonbeslag op ligt niet veel minder
is geworden.
Wat een kind je niet kan aandoen zeg, bah.

Sterkte voor jou en je gezin !

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Het bedrag beslagvrije voet is vastgelegd op 1139 en daar moeten we alles van doen met zijn 4 en 2 honden.
Als je dan bedenkt dat de hypotheek alleen al 1150,- is pffffff
Werkgever heeft een aangepast formulier ontvangen.

Meer zodra ik iets hoor.
Eagle

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

EagleOne2002 schreef:Het bedrag beslagvrije voet is vastgelegd op 1139 en daar moeten we alles van doen met zijn 4 en 2 honden.
Als je dan bedenkt dat de hypotheek alleen al 1150,- is pffffff
Werkgever heeft een aangepast formulier ontvangen.

Meer zodra ik iets hoor.
Eagle

Ook van mij sterkte gewenst voor jullie in deze moeilijke tijd. :(

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door Pavlova »

EagleOne2002 schreef:Het bedrag beslagvrije voet is vastgelegd op 1139 en daar moeten we alles van doen met zijn 4 en 2 honden.
Als je dan bedenkt dat de hypotheek alleen al 1150,- is pffffff
Werkgever heeft een aangepast formulier ontvangen.

Meer zodra ik iets hoor.
Eagle
Heb je het LBIO ook op de hoogte gesteld van je woonkosten en kosten zorgpremie?

EagleOne2002
Berichten: 375
Lid geworden op: 18 sep 2009 09:15

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door EagleOne2002 »

Ja heb ik maar ze kijken naar toenmalig salaris en uitspraak, dat was hun houvast en kan ik niet wijzigen.

wiltin
Berichten: 78
Lid geworden op: 26 aug 2006 16:55

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door wiltin »

Heb nu meer dan een uur dit topic helemaal doorgelezen en wil eigenlijk reageren maar het is net of een totale blokkade me remt. Toch maar even proberen: Zoveel herkenning (niet in de situatie van echtscheiding en gevolgen van Eagle one) maar in de handelswijzen van instanties, hulpverleners, reacties etc..
De starheid van instanties en hulpverlenende instanties brengen mensen vaak in een grotere wanhoop dan waar het oorspronkelijke probleem ligt.
Soms is er een lichtpuntje ( een Deurwaarde, een Jurisiche adviseur, Advocaat of Wergever) die over een streep heen stappen en je net zoals hier een zetje in de goede richting geven. Soms zijn er mensen die direct hun mening klaar hebben en je net zoals hier een extra zetje naar de afgrond geven.
Soms zijn er mensen zoals hier die je moreel ondersteunen.
En soms zijn er mensen als ik, die even niet meer weten wat ze zeggen moeten omdat zij zoveel herkenning in je verhaal zien en daardoor de pijn van de handelswijze van instanties weer naar boven komt.
Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen.

jor
Berichten: 4524
Lid geworden op: 08 nov 2006 11:10

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door jor »

wiltin schreef:Heb nu meer dan een uur dit topic helemaal doorgelezen en wil eigenlijk reageren maar het is net of een totale blokkade me remt. Toch maar even proberen: Zoveel herkenning (niet in de situatie van echtscheiding en gevolgen van Eagle one) maar in de handelswijzen van instanties, hulpverleners, reacties etc..
De starheid van instanties en hulpverlenende instanties brengen mensen vaak in een grotere wanhoop dan waar het oorspronkelijke probleem ligt.
Soms is er een lichtpuntje ( een Deurwaarde, een Jurisiche adviseur, Advocaat of Wergever) die over een streep heen stappen en je net zoals hier een zetje in de goede richting geven. Soms zijn er mensen die direct hun mening klaar hebben en je net zoals hier een extra zetje naar de afgrond geven.
Soms zijn er mensen zoals hier die je moreel ondersteunen.
En soms zijn er mensen als ik, die even niet meer weten wat ze zeggen moeten omdat zij zoveel herkenning in je verhaal zien en daardoor de pijn van de handelswijze van instanties weer naar boven komt.
Ik kan je alleen maar heel veel sterkte wensen.
Ik kan deze reactie van wiltin geheel onderschrijven, ook ik wens je oprecht sterkte toe en blijf de lichtpuntjes zien waar wiltin over sprak.

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door Pavlova »

EagleOne2002 schreef:Ja heb ik maar ze kijken naar toenmalig salaris en uitspraak, dat was hun houvast en kan ik niet wijzigen.
Wacht even, LBIO maakt dus geen berekening van de beslagvrije voet rekening houdende met woonlasten en zorgpremie?

Ik kijk nu even naar Deurwaarder Mark en Guusje: Het LBIO moet toch gewoon rekening houden met die kosten als deze bekend zijn gemaakt aan LBIO en op basis hiervan een beslagvrije voet vaststellen? Of gelden er andere regels bij alimentatie? (voor zover mij bekend toch niet?)

Deurwaarder Mark
Berichten: 563
Lid geworden op: 27 dec 2008 21:14

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door Deurwaarder Mark »

Nee, er gelden geen andere regels bij alimentatie. Het LBIO moet gewoon de beslagvrij voet hanteren, net als ieder ander schuldenaar.

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Loonbeslag leidt tot fallisement!!

Ongelezen bericht door Guusje61 »

Het is toch te gek voor woorden dat bij het LBIO naar het inkomen uit het verleden kijkt. De wetten en regels gelden voor iedereen, dus ook het LBIO.

Bij woonkosten staat niet dat het uitsluitend huur betreft, anders had daar wel huur gestaan.

een deel van artikel 475d Rechtsvordering:

5. De beslagvrije voet wordt verhoogd met:
a. de premie van een door de schuldenaar gesloten ziektekostenverzekering, verminderd met de normpremie, bedoeld in artikel 2 van de Wet op de zorgtoeslag, voor zover reeds begrepen in de bijstandsnorm zoals die voor de schuldenaar geldt ingevolge het eerste, tweede en vierde lid, en met de krachtens die wet ontvangen zorgtoeslag, telkens wanneer deze premie vervalt terwijl het beslag ligt;
b. de voor rekening van de schuldenaar komende woonkosten verminderd met ontvangen huurtoeslag of woonkostentoeslag, voor zover de woonkosten, na deze vermindering, meer bedragen dan het bedrag, genoemd in artikel 17, tweede lid, van de Wet op de huurtoeslag, met dien verstande dat de verhoging van de beslagvrije voet niet meer bedraagt dan het huurtoeslagbedrag waarop de schuldenaar, uitgaande van de laagste inkomenscategorie, krachtens artikel 21 van de Wet op de huurtoeslag ten hoogste aanspraak heeft.

6. De beslagvrije voet wordt verminderd met de voor beslag vatbare periodieke inkomsten van de schuldenaar waarop geen beslag ligt, alsmede met het normbedrag voor de kosten van levensonderhoud en de toeslag voor een partner of eenoudergezin, begrepen in aan de schuldenaar toegekende studiefinanciering of tegemoetkoming in de studiekosten die niet vatbaar is voor beslag.
7. Met wijziging van omstandigheden die de beslagvrije voet verhogen, moet de beslaglegger onverwijld rekening houden. Hij is verplicht aan degene die de periodieke betaling moet verrichten, met het tijdstip van ingang, kennis van de verhoging te geven onmiddellijk nadat de reden daarvoor is aangetoond aan hem, zijn advocaat, zijn gemachtigde of de deurwaarder.
8. Tenzij alle betalingen wekelijks geschieden, worden zij, evenals inkomsten van degene aan wie samen met de schuldenaar gezinsbijstand zou kunnen toekomen, voor de toepassing van dit artikel berekend per maand.

Gesloten