LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] budgetcoach

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
FHV
Berichten: 89
Lid geworden op: 22 feb 2008 18:37

Re: budgetcoach

Ongelezen bericht door FHV »

@Chan, een VTLB houdt rekening met een beetje vakantiegeld.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: budgetcoach

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Nee, het vakantiegeld gaat in z'n geheel naar de schuldeisers. Zodra men in het WSNP-traject zit dan gaat daarvan gedurende de eerste anderhalf jaar het vakantiegeld de boedel in. Maar datn is het nog geen vetpot.
Geen Bahama's etc.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: budgetcoach

Ongelezen bericht door puma73 »

Hoe wordt mijn vakantiegeld berekend?

Eén keer per jaar ontvangt u in mei/juni vakantiegeld ter hoogte van 95% (indien u een uitkering heeft) of 100% (indien u inkomen uit arbeid heeft) van de voor u toepasselijke bijstandnorm.
Indien u minder dan 12 maanden voorafgaand aan de betaling van het vakantiegeld in de Wsnp zit, ontvangt u vakantiegeld ter hoogte van het aantal maanden waarvoor binnen de Wsnp gereserveerd is. Bijvoorbeeld; als u vijf maanden in de Wsnp zit bij betaling van het vakantiegeld, dan heeft u recht op vijf maal het gereserveerde maandbedrag aan vakantiegeld.
Even ter compensatie van de onzin door chanmaster uitgekraamd.

te vinden op:

http://www.wsnp.rvr.org/faq.cfm?cat_seq ... 9DBE7D2771

weegschaal58
Berichten: 17
Lid geworden op: 06 apr 2010 13:50

Re: budgetcoach

Ongelezen bericht door weegschaal58 »

ik heb 2 jaar lang geen vakantiegeld gehad van de budget coach van de kredietbank.alles word op zij gezet voor de schuldeisers.
nu ik in de wsnp zit krijg ik maar iets vakantie geld

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: budgetcoach

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Kijk, dat kan kloppen.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: budgetcoach

Ongelezen bericht door puma73 »

als het je eerst wordt voorgekauwd chanmaster, ja dan kan ik de oplossing ook geven.

Geert L, je bent al een keer eerder hier ontmaskerd als een nepper, iemand die zich groter voordeed dan hij in werkelijkheid was.

FHV
Berichten: 89
Lid geworden op: 22 feb 2008 18:37

Re: budgetcoach

Ongelezen bericht door FHV »

Chan is master in het geven van foute antwoorden?

Fransmees
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 apr 2011 20:12

Re: budgetcoach

Ongelezen bericht door Fransmees »

Is er. Ook een website voor een budgetcoach, eentje die is aan gesloten bij een branchorg?

Fransmees
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 apr 2011 20:12

Re: budgetcoach

Ongelezen bericht door Fransmees »

Weten julie al iets

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: budgetcoach

Ongelezen bericht door Chanmaster »

FHV schreef:Chan is master in het geven van foute antwoorden?
Niet de bedoeling hier foutieve antwoorden neer te zetten maar ik zeg niet dat dit uitgesloten is. Wie onder beschermingsbewind, een budget coach of WSNP bewindvoerder is gesteld (al dan niet op eigen verzoek) kan, mede omdat er vaak problematische schulden aan de orde zijn, te maken krijgen met het niet uitbetaald krijgen van vakantiegeld. Ik zou niet weten waarom dit, wat ik veel of dagelijks mee maak, fout zou moeten zijn!
Verklaar nader zou ik zeggen onder voorbehoud van excusses mijnerzijds?

Fransmees
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 apr 2011 20:12

Re: budgetcoach

Ongelezen bericht door Fransmees »

Oké, duidelijk

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: budgetcoach

Ongelezen bericht door puma73 »

chanmaster hou op mensen op het verkeerde been te zetten, je bent geen jurist, geen schuldhulpverlener. van bewindvoering heb je geen kaas gegeten. hou op met die onzin geert l. ik ken nog steeds je ecchte naam en zal deze bekendmaken als dat nodig is.

mensen met finacieele problemen hebben al problemen genoeg die hoeven er niet meer bij te krijgen door iemand die zich meer voordoet dan hij is. je bent een nepfiguur.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: budgetcoach

Ongelezen bericht door Chanmaster »

@Puma73, ik lees uw berichten niet dus doe geen moeite.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: budgetcoach

Ongelezen bericht door puma73 »

ze zijn niet voor jouw, maar voor de lezers, om te waarschuwen voor jouw persoontje zodat ze niet nog meer problemen krijgen

Fransmees
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 apr 2011 20:12

Re: budgetcoach

Ongelezen bericht door Fransmees »

Chanmaster is gefrustreerd, heeft geen eigen leven en gaat dan hier iederen afzeiken. maar ik zie nu dat gelukkig meerdere mensen dat ook vinden.

Miess20
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 nov 2007 20:34

Re: budgetcoach

Ongelezen bericht door Miess20 »

Jeetje, wat ik hier allemaal lees is gewoon schande!
Ik hoop voor de mensen die in de problemen zitten met die organisatie er snel uit kunnen komen! Ik noem dit toch geen coaching meer...
Coaching is er toch juist voor bedoeld om iemand te helpen en overzicht en inzicht te laten krijgen. Dit is niet bepaald motiverend te noemen!
Ik heb helaas in het verleden ook flink schulden gehad en gelukkig gaat het nu weer goed en ben ik helemaal financieel opgeschoond dankzij hulp van mijn vriend. Geen schulden meer. Echt waar het kan! Als je maar wilt! Niet opgeven..
Ik vindt het toch wel erg ver gaan dat er zelfs bij sommigen ernstige gezondheids/hart klachten optreden door zulke bedrijven. Ik hoop echt dat het met jullie iets beter gaat en dat jullie eruit komen!

khali-witch
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 mar 2011 12:29

Re: budgetcoach

Ongelezen bericht door khali-witch »

Hallo allemaal,
Onderhandelingen met onze schuldeisers is bijna volleig rond, 1tje doet moeilijk ( maar wordt door CeBuS onder druk gezet,gnehgneh! ).
Alles wordt op tijd betaald en wij zijn inmiddels afgebouwd tot Vaste Lasten Beheer, heb van de week laatste gesprek tot einde schuldentraject.
Ik ben tot nu zeer positief over Kredietbank Nederland, over andere instanties niet zo ( Rabobank vindt het noodzakelijk om de rekening van mijn man te blokkeren omdat CeBuS wat details had opgevraagd. Zeggen dan tegen ons dat Cebus dat had opgedragen! Ha! Consulent gebeld en die heeft de waarheid verteld, kon ik de Rabobank op hun punten wijzen! Cebus heeft daarna ook gebeld met Rabobank, dat was lachen!! ).
Wij mogen de helft van onze vakantiegeld houden, ze houden ons nu al aan de WSNP regels ook al hoeven wij er niet in. Dit hebben ze vanaf het begin af aan al gedaan, zodat er niet zoveel hoefde te worden veranderd als we de WNSP in hadden gemoeten!

Voor iedereen die in financiële problemen zitten, houd moed en zoek hulp!!
Wij hebben nu geen stress, voldoende geld voor boodschappen en alle andere uitgaven die we hebben en er wordt zelfs al gereserveerd voor eindafrekeningen, ziektekosten eigen risico en onverwachte uitgaven!!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: budgetcoach

Ongelezen bericht door bprosman »

er wordt zelfs al gereserveerd voor eindafrekeningen, ziektekosten eigen risico en onverwachte uitgaven!!
Dit word hier gebracht als een "Eureka moment" maar dit zijn zaken die in een huishouden redelijk normaal zijn.

khali-witch
Berichten: 28
Lid geworden op: 23 mar 2011 12:29

Re: budgetcoach

Ongelezen bericht door khali-witch »

bprosman schreef:
er wordt zelfs al gereserveerd voor eindafrekeningen, ziektekosten eigen risico en onverwachte uitgaven!!
Dit word hier gebracht als een "Eureka moment" maar dit zijn zaken die in een huishouden redelijk normaal zijn.
Wordt neergezet om te laten zien dat er niet altijd een zooitje van wordt gemaakt.
En heb jij wel eens een loonbeslag meegemaakt? Ja, dit is voor ons een Eureka moment, we hadden altijd net genoeg om vaste lasten en misschien eten kopen dat het voor ons onmogelijk was om te reserveren!

Vincent vd Woude
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 nov 2011 14:13

Re: budgetcoach

Ongelezen bericht door Vincent vd Woude »

Jeetje, ik schrik toch wel van de felle reacties hier.
Zelf ben ik bezig om gecertificeerd budgetcoach te worden.
En ik moet mevrouw Roosloot toch gelijk geven.
De naam budgetcoach wordt in een erg negatief daglicht gesteld.
Terwijl de meeste dingen die hier worden geroepen toch echt tot de taken van een schuldhulpverlener en/of bewindvoerder/budgetbeheerder horen.
Een budgetcoach is eigenlijk een (tijdelijke) steun en toeverlaat voor mensen die het overzicht in hun financiele huishouding kwijt zijn. Een budgetcoach begeleidt mensen met budgetproblemen en stelt samen met de cliënt weer orde op zaken.
(bijvoorbeeld door samen een maand- jaarbegroting/planning te maken, zodat u inzicht krijgt in uw inkomsten en uitgaven. Een budgetcoach geeft je tips en adviezen over het omgaan met geld, een budgetcoach helpt je om je administratie weer op orde te krijgen. Daarnaast worden in sommige gevallen betalingsafspraken met schuldeisers gemaakt).
Het is een kortdurend traject (van enkele weken tot enkele maanden) en dus geen jaren. Een budgetcoach is o.a. geschikt voor mensen die dreigen in de schuldhulpverlening te komen of die daar net uitkomen.

Een budgetcoach zou iemand die bijv. van een bijstandsuitkering rond moet komen en met veel schulden, juist doorverwijzen naar een schuldhulpverlener.
En dan krijg je dus te maken met schuldbemiddeling, schuldsanering het minnerlijke en het wettelijke traject (WSNP). En dan heb je dus vaak te maken met budgetbeheerders/bewindvoerders etc.

Daarom klopt de naam Budgetcoach niet bij de kredietbank. Want bij hun gaat budgetcoaching altijd samen met budgetbeheer en dat is absoluut niet zo bij een "echte" budgetcoach.

Een "echte" budgetcoach werkt in sommige gevallen SAMEN met een kredietbank maar nooit VOOR een kredietbank.

Ik hoop dat ik hiermee de naam budgetcoach wat gezuiverd heb. :D

Rest mij iedereen heel veel sterke en succes toe te wensen voor de toekomst.
En denk eraan, geld is niet belangrijk! Gezondheid en het gelukkig zijn met jezelf, familie, vrienden en andere naasten is veel belangrijker! Onze familiemotto is dan ook: "Als liefde geld zou zijn, dan waren wij stinkend rijk"

Gesloten