LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schulden door ex

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Muskusrat
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 jan 2010 23:28
Locatie: Bucharest

Schulden door ex

Ongelezen bericht door Muskusrat »

Ik ben sinds een aantal weken bij m'n inmiddels ex-vriendin weg en nu krijg ik op mijn nieuwe adres allemaal aanmaningen en incassobureaus. Het schijnt dat ik een hele hoop rekeningen niet betaald heb. Het "probleem" is echter dat ik zeker weet dat mijn ex die rekeningen heeft achter gehouden, want ik heb ze 100% zeker nooit gezien. Nadeel is alleen dat die rekeningen op mijn naam stonden en dat ze gestuurd zijn naar het adres waar ik en mijn ex woonden. Ik kan dus zeer moeilijk bewijzen dat ik ze nooit ontvangen heb.

Heeft iemand nog een goed advies hierover?

Btw, we zijn niet echt "leuk" uit elkaar gegaan, dus contact met haar heeft geen zin.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Schulden door ex

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Heeft iemand nog een goed advies hierover?
Betalen of een betalingsregeling treffen. Het zijn immers terechte nota's

Muskusrat
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 jan 2010 23:28
Locatie: Bucharest

Re: Schulden door ex

Ongelezen bericht door Muskusrat »

Zover snapte ik het ook al... mijn uitgangspunt was of ik iets tegen m'n ex kan ondernemen, omdat zij de rekeningen heeft achtergehouden. Kan ik haar evt verantwoordelijk houden voor de onstane kosten?

kees.bugter
Berichten: 71
Lid geworden op: 05 apr 2010 22:55

Re: Schulden door ex

Ongelezen bericht door kees.bugter »

Ik heb ook nog een vordering op mijn ex van een paar duizend euro. Van mij mag ze het houden ik ga weer verder met mijn leven !

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Schulden door ex

Ongelezen bericht door tennis »

Muskusrat schreef:Zover snapte ik het ook al... mijn uitgangspunt was of ik iets tegen m'n ex kan ondernemen, omdat zij de rekeningen heeft achtergehouden. Kan ik haar evt verantwoordelijk houden voor de onstane kosten?
Ik denk, dat je dit niet kan bewijzen.
SR 2 heeft gelijk, dit zijn jou rekeningen, dus betalen.
Misschien kan je met de betreffende bedrijven enz. een regeling treffen zonder tussenkomst van de incasso!
suc6

Muskusrat
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 jan 2010 23:28
Locatie: Bucharest

Re: Schulden door ex

Ongelezen bericht door Muskusrat »

Ben ik idd al mee bezig... en had ook al zo'n vermoeden dat het moeilijk/onmogelijk zou worden...

iig bedankt voor de antwoorden :)

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Schulden door ex

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Als er niemand met dezelfde achternaam op je 'oude' adres achter blijft, kan je alsnog TNT verhuisservice inschakelen.
Dan is je probleem met verdwijnende post met een dag of 7 ook opgelost.

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: Schulden door ex

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Btw, we zijn niet echt "leuk" uit elkaar gegaan, dus contact met haar heeft geen zin.
Hier geef jezelf het antwoord al.

Lijkt me onzin om hiervoor naar het gerecht te gaan, dit nog onafhankelijk van de kansen die je daar maakt.

stofzuigertje

Re: Schulden door ex

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Omdat het geen aangetekende brieven zijn kunt U zeggen nooit iets te hebben gekregen en proberen de oorspronkelijke rekening te vragen en binnen enkele dagen deze te betalen.

Zij moeten dan voor een geslaagde incasso kosten bewijzen dat U wel deze post heeft gekregen.
Dus benader niet het incasso bureau dat alleen maar wil verdienen en roept;
U moet betalen maar het bedrijf waar de schulden zijn.
Proberen kan nog als het niet te lang terug is.

Gesloten