LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Opheffen gezamelijke rekening!

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
jominjo
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 jul 2010 13:18

Re: Opheffen gezamelijke rekening!

Ongelezen bericht door jominjo »

Marcel75,

Jij bent vast ambtenaar. Regels zijn regels!!!

Als je rood staat en je betaald niet, moet je eens opletten wat de bank dan allemaal kan.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Opheffen gezamelijke rekening!

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

jominjo schreef:Echter, voor de rekening worden wel maandelijkse kosten in rekening gebracht, waar ik nu voor op kan draaien.
Ik snap 'm even niet.
Zou voor 'ik' niet 'wij' moeten staan?

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: Opheffen gezamelijke rekening!

Ongelezen bericht door marcel75 »

Jominjo,
Leg mij eens uit wat de bank dan allemaal kan behalve je verplichten het tekort aan te zuiveren, rente te laten betalen en in ultimo beslag leggen.

Maar nog steeds kunnen ze dat dan bij TS en/of zijn ex doen. De bank mag kiezen wie van de schuldenaren hij aanspreekt voor welk deel. Dat kan dus beiden voor het geheel zijn en dan wacht de bank wel totdat ze het geld krijgen van een van hen of van beiden.

Ben overigens geen ambtenaar, maar ben wel van mening dat regels regels zijn ook als die een keer in je nadeel werken (maar volgens 1,5 miljoen mensen moet je dat vooral toch anders zien).

jominjo
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 jul 2010 13:18

Re: Opheffen gezamelijke rekening!

Ongelezen bericht door jominjo »

Marcel75,

Het spijt me, maar ik ben het niet met je eens. Regels zijn er om nageleefd te worden tenzij: de regel te algemeen en niet goed toepasbaar is en blijkt, dat er uitzonderingen kunnen zijn. Dan wordt de regel in de regel aangepast.

Maar dit is niet in het voordeel van de bank, want zij strijken zo de bankkosten op.

Ik heb met officiële dukumenten aangetoond:

a. Het samenlevingscontract per mei 2009 is beëindigd.
b. Mijn ex op een ander adres woont.
c. Via mijn advocaat alles heb gedaan, om mijn ex ertoe te bewegen haar hantekening te zetten voor de opheffing.
d. De rekening sinds mei 2009 niet meer wordt gebruikt.

Hoe star als bank kun je zijn, om domweg alleen de regels te volgen? Hoezo klantvriendelijk? Niemand wordt hiermee benadeeld!!!!

jominjo
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 jul 2010 13:18

Re: Opheffen gezamelijke rekening!

Ongelezen bericht door jominjo »

Tis,

Je hebt gelijk het is wij, maar als mijn ex niet betaald en er worden maatregelen genomen via, b.v.b. een incassobureau ben ik ook de pineut!

Ik zit niet te wachten op een BKR registratie.

Dus betaal ik braaf al een jaar de bankkosten.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Opheffen gezamelijke rekening!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

jominjo schreef:Tis,

Je hebt gelijk het is wij, maar als mijn ex niet betaald en er worden maatregelen genomen via, b.v.b. een incassobureau ben ik ook de pineut!

Ik zit niet te wachten op een BKR registratie.

Dus betaal ik braaf al een jaar de bankkosten.
Of het kan , weet ik niet - maar de helft van de kosten in rekening brengen bij ex?
Desnoods via zo`n no cure, no pay incassoburo ?

jominjo
Berichten: 24
Lid geworden op: 05 jul 2010 13:18

Re: Opheffen gezamelijke rekening!

Ongelezen bericht door jominjo »

Guardian72

Bedankt dat je meedenkt.

Maar we praten hier over kosten van € 25,00 per jaar. Het zou toch niet nodig moeten zijn om zo'n hele toestand overhoop te moeten halen.

Mijn ex benadeel ik niet.(ze maakt al een jaar geen gebruik van deze rekening).
Sterker nog, er kan op deze rekening niet rood gestaan worden, hoe dom zou ze zijn als ze geld naar deze rekening over zou maken? Ik kan er toch zo bij?

Het is gewoon om mij te pesten en op kosten te jagen. (hoe kun je je in iemand vergissen en hoe kinderachtig kun je zijn?

Dit heb ik de ING ook voorgehouden, maar van de regels afwijken homaar!

Ik heb van mijn ex nog zo'n € 10.000,00 tegoed. Dit is mij ook door de rechter toegewezen, maar pluk maar eens van een kale kip. Werken wil ze niet, ze sabboteerd gewoon de boel. Dit kun je hier in Nederland heel lang volhouden. Dus de helft van de bankkosten op haar verhalen is geen optie.

bert-1962
Berichten: 6
Lid geworden op: 17 okt 2009 09:15

Re: Opheffen gezamelijke rekening!

Ongelezen bericht door bert-1962 »

hallo
Nou ga ik me dr ook maar ff mee bemoeien . :D
Maar ik zou toch voor de valse handtekening gaan .
Als je weet hoe die eruit ziet van je ex ,paar keer oefenen, hup en klaar is kees .
Waar de wijsheid vandaan komt dat handtekeningen gecontroleerd word weet ik niet maar dit gebeurd alleen bij transacties hoger dan € 5000,- euro.En dan ook nog digitaal controleren? Mijn eigen handtekening is al nooit het zelfde.Dus ik bedoel maar. En daarna als het gelukt is alles bij de ING opheffen en gewoon naar een andere bank gaan , want als het moet kan je ex ook dingen bestellen op jou rekening nummer . (is mijn dochter ook overkomen , ook gebeurd bij de ING )
Bij de Rabo heb ikzelf 1 zijdig een en/of rekening op kunnen zeggen, daar doen ze niet moeilijk

Groet bert

Plopzelf
Berichten: 6
Lid geworden op: 02 mar 2007 17:09

Re: Opheffen gezamelijke rekening!

Ongelezen bericht door Plopzelf »

Ergens, tussen de regels door, lees ik, dat ze nog van je houd.


Ben een vrouwen kenner. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: Opheffen gezamelijke rekening!

Ongelezen bericht door Guusje61 »

courier schreef:Marcel:
Vergelijk het met een spaarrekening waar al weken/maanden/jaren 50 eurocent op staat: die heffen ze op, boeken het geld naar een verzamelrekening en als de klant zich meldt dan betalen ze die 50 eurocent gewoon uit! Einde verhaal.
ook dan gaat de bank niet zelfstandig over tot opheffing.
rekeninghouders krijgen een brief om toestemming te geven de rekening op te heffen.
zo heb ik zelf een spaarrekening met ƒ 1,00 gehad die 15 jaar op die manier heeft doorgelopen.

plien32
Berichten: 31
Lid geworden op: 09 apr 2010 09:39

Re: Opheffen gezamelijke rekening!

Ongelezen bericht door plien32 »

Ik snap het even niet. Het is toch een en/of rekening? Dan mag je toch los van elkaar beslissen wat er met de rekening gebeurt, dus ook opheffen? Behalve het wijzigen van een rekeninghouder.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Opheffen gezamelijke rekening!

Ongelezen bericht door tennis »

plien32 schreef:Ik snap het even niet. Het is toch een en/of rekening? Dan mag je toch los van elkaar beslissen wat er met de rekening gebeurt, dus ook opheffen? Behalve het wijzigen van een rekeninghouder.
Als je het hele topic leest, dan snap je het wel.
Jouw vraag is al meerdere keren beantwoord!

Ik heb voor de gein eens de vraag aan ING gesteld, en deze antwoord van gekregen:

Geachte heer, mevrouw Tennis,

U beëindigt uw Betaalrekening via een schriftelijk verzoek voorzien van de handtekeningen van beide rekeninghouders.

Het is niet mogelijk om eenzijdig de Betaalrekening te beëindigen.

Wij adviseren u enige tijd te wachten. Mogelijk dat uw partner binnenkort alsnog wil meewerken aan het beëindigen van uw Betaalrekening.

Wij wensen u veel sterkte toe de komende tijd.

Met vriendelijke groet,
ING Klantenservice

Anne Nas
Berichten: 63
Lid geworden op: 30 apr 2010 15:27

Re: Opheffen gezamelijke rekening!

Ongelezen bericht door Anne Nas »

Ik heb voor de gein eens de vraag aan ING gesteld, en deze antwoord van gekregen:
Bayer113 deed ook altijd navraag over dit soort kwesties. Is het dus toch een alter ego :D :D

verkeersleider
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 sep 2005 21:58

Re: Opheffen gezamelijke rekening!

Ongelezen bericht door verkeersleider »

Juridisch gezien kun je je jezelf laten verwijderen van de gezamelijke rekening. Wel op aantal voorwaarden:

Er zit geen krediet op de rekening
Er wordt geen hypotheek van geïncasseerd
Er staan geen verzekeringen meer aan vast

Dan kunt u naar de bank gaan om u zelf van de rekening te laten afhalen. Als de bank netjes is stuurt ze een briefje naar de andere partij.

Succes

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Opheffen gezamelijke rekening!

Ongelezen bericht door tennis »

verkeersleider schreef:Juridisch gezien kun je je jezelf laten verwijderen van de gezamelijke rekening. Wel op aantal voorwaarden:

Er zit geen krediet op de rekening
Er wordt geen hypotheek van geïncasseerd
Er staan geen verzekeringen meer aan vast

Dan kunt u naar de bank gaan om u zelf van de rekening te laten afhalen. Als de bank netjes is stuurt ze een briefje naar de andere partij.

Succes
verkeersleider
even lezen:
U beëindigt uw Betaalrekening via een schriftelijk verzoek voorzien van de handtekeningen van beide rekeninghouders.

Het is niet mogelijk om eenzijdig de Betaalrekening te beëindigen.

majakabin
Berichten: 43
Lid geworden op: 23 feb 2007 07:18

Re: Opheffen gezamelijke rekening!

Ongelezen bericht door majakabin »

Ik heb dit probleem ook gehad, had 2 gezamenlijke rekeningen lopen met mijn ex waar ik voor opdraaide.
Nu ben ik na veel zoekwerk erachter gekomen dat er een nieuwe regel is dat je je kan terugtrekken uit de rekening waardoor de rekening op naam van de ex blijft staan.
Dit is bij de ABNAMRO zo, ze deden eerst beetje moeilijk maar het is mij toch gelukt om een rekening op naam van mijn ex te zetten en de andere is zelfs opgeheven.
Het enige waar ik aan moest voldoen was dat de rekening in de plus stond.
Succes ermee.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Opheffen gezamelijke rekening!

Ongelezen bericht door tennis »

majakabin schreef: Nu ben ik na veel zoekwerk erachter gekomen dat er een nieuwe regel is dat je je kan terugtrekken uit de rekening waardoor de rekening op naam van de ex blijft staan.
Dan laat eens horen, of zien, waar je dit hebt gevonden!

verkeersleider
Berichten: 105
Lid geworden op: 02 sep 2005 21:58

Re: Opheffen gezamelijke rekening!

Ongelezen bericht door verkeersleider »

Klopt

je kan hem niet opheffen, maar je van de rekening af laten halen kan indien je aan die voorwaardes voldoet.

brenda229
Berichten: 277
Lid geworden op: 21 mei 2006 17:56

Re: Opheffen gezamelijke rekening!

Ongelezen bericht door brenda229 »

ik zou de handtekening vervalsen!
Misschien niet netjes, maar is het nu ook niet.

Mijn man werkte internationaal en soms moest er handtekening van mijn man komen, vooral als iets haast had, nou ze hebben er nooit moeilijk over gedaan dat de handtekening niet klopte en ben geen megavervalser.
Als het enigzins lijkt blijkt dat ze gauw tevreden zijn :-)

marcel75
Berichten: 1639
Lid geworden op: 12 jan 2008 16:22

Re: Opheffen gezamelijke rekening!

Ongelezen bericht door marcel75 »

Verkeersleider,
Waar staat dat dan? Juridisch gezien is er gewoon een gemeenschap en een hoofdelijk schuldenaarschap.

Gesloten