LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
musicfan47
Berichten: 14
Lid geworden op: 29 sep 2010 10:43

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door musicfan47 »

Helaas is mijn verhaal echt waar en ik durf echt uit pure angst niet eens mijn naam te vermelden. De Telegraaf heb ik al meerdere malen geschreven zelfs gebeld maar krijg geen reactie. Het verhaal is ook te bizar voor woorden we snappen zelf amper hoe het is ontstaan.
We doen ons best om te overleven ik heb troubelshooter net een mail geschreven naar aanleiding van de opmerking dat hij mij het voordeel van de twijfel gunt heb als bewijs mijn paspoort ingescand en meer kan ik echt niet doen.
Liftend naar Nederland? Ik ben daar á veel en veel te ziek voor ´b ik heb geen familie meer wil dus mijn vrouw en kinderen zeker niet achterlaten we willen in princiepe NOOIT meer terug naar Nederland want Nederland heeft ons letterlijk gebroken en dat met toestemming van de wet.
Dank je wel voor je lieve en vooral normaal reactie

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Denk eens aan Hart van Nederland, die besteeds soms ook
wel aandacht aan zulke zaken.

Nederlandse ambasade kan ook niets voor u doen ?

Begrijp heel goed dat je naam hier niet heen zet, zou ik ook niet
doen, overigens hebben ze daar ook totaal niets mee te maken.
Trek u niets aan van de mensen die overal onzin inzien, sla die schrijvens
over. :wink:

jeanne-veghel
Berichten: 2913
Lid geworden op: 03 nov 2009 08:46

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door jeanne-veghel »

musicfan47 schreef:Helaas is mijn verhaal echt waar en ik durf echt uit pure angst niet eens mijn naam te vermelden. De Telegraaf heb ik al meerdere malen geschreven zelfs gebeld maar krijg geen reactie. Het verhaal is ook te bizar voor woorden we snappen zelf amper hoe het is ontstaan.
We doen ons best om te overleven ik heb troubelshooter net een mail geschreven naar aanleiding van de opmerking dat hij mij het voordeel van de twijfel gunt heb als bewijs mijn paspoort ingescand en meer kan ik echt niet doen.
Liftend naar Nederland? Ik ben daar á veel en veel te ziek voor ´b ik heb geen familie meer wil dus mijn vrouw en kinderen zeker niet achterlaten we willen in princiepe NOOIT meer terug naar Nederland want Nederland heeft ons letterlijk gebroken en dat met toestemming van de wet.
Dank je wel voor je lieve en vooral normaal reactie

Door Helena1906 heb ik het mailadres van de reporter van de Telegraaf
die haar zaak heeft behandeld. Wilt u dat mailadres hebben?

wini25
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 okt 2010 13:32

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door wini25 »

Er zijn zat regelingen en wetten waarmee rekening gehouden moet worden. Hierbij moet je denken aan de beslagvrije voet en dergelijke. Zo zijn er gewoon regels met betrekking tot leefgeld en dat moet door een gerechtsdeurwaarder en in jou geval het UWV netjes bekeken en afgehandeld worden. Als je compleet in de bijstand zit kan maximaal 20% van de totale bijstand alsnog beslagen worden, maar dan hou je dus 80% over van de bijstand. Dit is zeker niet veel, maar wel jou recht. De informatie hierover is goed op internet terug te vinden, maar eventueel wil ik ook wel eens even kijken naar jou specifieke situatie en eventueel even sturen.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door Chocomelk »

wini25 schreef:Er zijn zat regelingen en wetten waarmee rekening gehouden moet worden. Hierbij moet je denken aan de beslagvrije voet en dergelijke. Zo zijn er gewoon regels met betrekking tot leefgeld en dat moet door een gerechtsdeurwaarder en in jou geval het UWV netjes bekeken en afgehandeld worden. Als je compleet in de bijstand zit kan maximaal 20% van de totale bijstand alsnog beslagen worden, maar dan hou je dus 80% over van de bijstand. Dit is zeker niet veel, maar wel jou recht. De informatie hierover is goed op internet terug te vinden, maar eventueel wil ik ook wel eens even kijken naar jou specifieke situatie en eventueel even sturen.
Is dat ook zo als je niet meer in Nederland leeft ?

wini25
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 okt 2010 13:32

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door wini25 »

Zolang hij een inkomen in Nederland heeft (dus de bijstand in dit geval) zijn er gewoon wetten en regels met betrekking tot beslagen en dergelijke. Het kan nooit zo zijn dat iemand letterlijk als een zwerver op straat komt te staan. We zijn immers een verzorgingsstaat en hierin moet op een menselijke manier gekeken worden naar de situatie. Er gaat hier duidelijk iets mis met betrekking tot de beslagen, maar dat had iemand al moeten opmerken toch?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door Guardian72 »

wini25 schreef:Er zijn zat regelingen en wetten waarmee rekening gehouden moet worden. .
Alleen, soms vallen er mensen tussen de wal en het schip - en worden al hun rechten door zo`n beetje alle instanties genegeerd.
Er zijn meerdere gevallen bekend - en dat word pas opgelost als dit in de publiciteit komt.

Standaard reactie van verantwoordelijke instanties: Wij herkennen ons niet in het geschetste beeld, en dit is een incident.. en meer bla bla.
Echter, vaak word het dan wel opgelost.

Een alternatief op de Telegraaf zou het NoordHollandsch Dagblad kunnen zijn - mits je (voorheen) in de provincie NH woonde.

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door mich24 »

En geef er maar weer aandacht aan :)

Iemand komt hierboven uit het niets met een tip voor de telegraaf, en ja hoor, die is natuurlijk al meerdere malen aangeschreven.

Niets helpt en alles mislukt.. Ik vind het een verhaal op zeer sterk water :roll:

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door Pavlova »

wini25 schreef:Er zijn zat regelingen en wetten waarmee rekening gehouden moet worden. Hierbij moet je denken aan de beslagvrije voet en dergelijke. Zo zijn er gewoon regels met betrekking tot leefgeld en dat moet door een gerechtsdeurwaarder en in jou geval het UWV netjes bekeken en afgehandeld worden. Als je compleet in de bijstand zit kan maximaal 20% van de totale bijstand alsnog beslagen worden, maar dan hou je dus 80% over van de bijstand. Dit is zeker niet veel, maar wel jou recht. De informatie hierover is goed op internet terug te vinden, maar eventueel wil ik ook wel eens even kijken naar jou specifieke situatie en eventueel even sturen.
Ten eerste betaalt het UWV geen bijstandsuitkeringen uit. Daarnaast is normaliter de beslagvrije voet 10 % van de bijstandsnorm. Maar indien bekend is dat iemand in het buitenland verblijft (ook al komt het inkomen uit NL) kan de beslaglegger besluiten geen beslagvrije voet toe te passen, in dat geval gaat het gehele loon/uitkering naar de beslaglegger.
Wel kan degene die hierdoor wordt getroffen aan de executierechter vragen alsnog een beslagvrije voet vast te laten stellen, dan moet degene wel aantonen wat de hoogte van het totale inkomen en een aantal vaste lasten is. Vaak is de deurwaarder al bereid mee te werken aan een verzoek een beslagvrije voet vast te stellen zonder tussenkomst van de rechter, maar dat is niet altijd het geval.

Wat ik vreemd vind is dat de deurwaarder niet op mail van TS reageert. Dit valt onder de noemder klachtwaardig gedrag. TS zou hiervoor een klacht bij de Kamer voor Gerechtdeurwaarders kunnen indienen.

Als TS iets zou doen met deze adviezen zou dit tot gevolg kunnen hebben dat de deurwaarder wel gaat communiceren met TS en dat er zelfs een beslagvrije voet toegepast kan worden (zelfs met terugwerkende kracht) met als gevolg dat niet de gehele uitkering wordt ingehouden en er weer inkomen binnenkomt. Zodat TS ook weer een paspoort kan aanvragen.

Helaas, niet geschoten is altijd mis. Ik zie geen andere oplossing dan het bovenstaande in eerste instantie.

wini25
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 okt 2010 13:32

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door wini25 »

Ik ben het er wel mee eens dat het aan de TS de schone taak is om in acie te komen voor zijn eigen recht. Over het algemeen reageert een deurwaarder niet op een e-mail, maar schriftelijk per brief. Hier is misschien weer iets misgegaan? Dan moet de TS misschien eens in de telefoon klimmen, want anders wordt de situatie alleen maar erger!

Pavlova
Berichten: 512
Lid geworden op: 05 feb 2008 20:30

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door Pavlova »

wini25 schreef:Ik ben het er wel mee eens dat het aan de TS de schone taak is om in acie te komen voor zijn eigen recht. Over het algemeen reageert een deurwaarder niet op een e-mail, maar schriftelijk per brief. Hier is misschien weer iets misgegaan? Dan moet de TS misschien eens in de telefoon klimmen, want anders wordt de situatie alleen maar erger!
Waarom zou een deurwaarder niet op email reageren? Wel is het zo dat een deurwaarderkantoor een reactie op een mail niet per mail doet, maar per brief, bedoel je dat?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door Guardian72 »

wini25 schreef:Over het algemeen reageert een deurwaarder niet op een e-mail, maar schriftelijk per brief.
Vreemd. In de huidige tijd zou je 'e-mail' toch ook als schriftelijk kunnen betitelen?

wini25
Berichten: 170
Lid geworden op: 09 okt 2010 13:32

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door wini25 »

Een deurwaarder mailen kan natuurlijk altijd. Veel deurwaarders accepteren dan ook de e-mailtjes die worden ontvangen, maar je zult altijd zien dat deurwaarders schriftelijk per post reageren op deze e-mail. Dit kan een procedure zijn waarbij ze iets willen indekken, want theoretisch gezien zou een antwoord op de gestuurde mail ook voldoende moeten zijn en ook voor het deurwaarderskantoor voldoende bewijs moeten zijn dat er is gereageerd. ik denk dat het bij hun echter om de werkelijke handtekening gaat die ze er onder zetten. Voor de duidelijkheid dus: reageren op de e-mail doen ze wel, maar het antwoord komt gewoon per reguliere post!

Guusje61
Berichten: 354
Lid geworden op: 31 jan 2010 03:40
Contacteer:

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door Guusje61 »

bij ons op kantoor wordt meestal per email op een emailbericht te reageren. Tenzij het afspraken zijn die door de wederpartij ondertekend geretourneerd moeten worden of dat er stukken bij de brief gevoegd moeten worden.
Of sommige brieven die inderdaad een ondertekening van ons kantoor moeten hebben.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door sjoegel »

Prachtig bericht van TS. :D Een typisch oplichtersverhaal. TS blijft vaag. Bewust omdat hij niet geholpen wil worden met advies maar alleen met munten. TS hoopt op een PB van iemand die zegt hem wel even financieel te helpen. En dat ook doet natuurlijk.

Mensen trap hier niet in.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door Chocomelk »

sjoegel schreef:Prachtig bericht van TS. :D Een typisch oplichtersverhaal. TS blijft vaag. Bewust omdat hij niet geholpen wil worden met advies maar alleen met munten. TS hoopt op een PB van iemand die zegt hem wel even financieel te helpen. En dat ook doet natuurlijk.

Mensen trap hier niet in.
:?: :?: :?:

siempiesiem
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 nov 2010 16:42

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door siempiesiem »

Je kan in deze "verzorgingsstaat" zeker wel zonder huisvesting en zonder inkomsten met je complete gezin op straat gezet worden. Dat is mij 3 jaar terug gewoon overkomen. En dan hebben wij echt geen rare dingen gedaan, onze fout was om ondernemer te worden en na 3 jaar snoeihard werken failliet te gaan. Als je dat gebeurt zit je zomaar een half tot een heel jaar zonder inkomsten en zonder huis. Dat zijn "gewoon" de regels.
Ik geloof dus zeker wel in verhalen die te belachelijk voor woorden zijn.

pepsie1971
Berichten: 15
Lid geworden op: 07 nov 2010 21:21

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door pepsie1971 »

hallo

ik heb eens even goed het verhaal en de reacties na gelezen.en daar heb ik toch wel wt punten op.

in nederland kom jenooit zonder zak/kleedgeld te zitten al heb je miljoenen schulden,je zal toch moeten leven en al helemaal als je kinderen hebt.ook al zit je in het buitenland dan kan jenog recht hebben op die wia of wao uitkering.danwel minus een beslaglegging tenzij............................je t uwv ooit heb opgelicht en niet op bent komen dagen op afspraken.

ten tweede snap ik iets niet.als je nooit een lening bent aangegaan dan is er ook geen handtekening.dus kunnen ze je nooit iets maken.tenzij je met een of andere mallifide of hoeje het ook noemt in zee bent gegaan en met een zgn fake deurwaarder te maken hebt die jullie t leven zuur maken.


het lijkt er meer op dat jeooit iets aan bent gegaan met een particulier en dat jullie daarom zijn gaan vluchten andere verklaringen kan ik niet zo 1,2,3benoemen.

iig sterkte en succes.

gallito
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 feb 2010 17:51

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door gallito »

Gepost op 29 september 2010- 9:49u door
musicfan47 schreef:In 2007 zijn we gevlucht uit Nederland na zeer ernstige bedreigingen zowel per telefoon, per post en via internet. Een ziekelijke hetze was tegen mij begonnen en deze houd maar niet op ben nu zelfs veroordeeld tot het betalen van 90.000 euro (officieel weet ik niet) heb dit via via te horen gekregen. Kunt u ons aub. helpen?

Wij zijn ONSCHULDIG veroordeeld en op dit moment is door de laatste 2 beslagleggingen het leven ons werkelijk onmogelijk gemaakt. Daarnaast ondervinden nog wekelijks dreigtelefoontjes we weten van wie maar wat heeft het voor een zin om dit kenbaar te maken?
Door volledige beslaglegging op mijn uwv uitkering komen we binnen één maand letterlijk op straat te staan aangezien er geen enkele inkomsten meer zijn. Seizoenswerk is voor mijn vrouw onmogelijk te vinden en de enige kans om de winter door te komen was de kleine erfenis van oom G. K te Almelo. Dit mag de Nederlandse staat toch niet laten gebeuren?
Bovendien verloopt mijn paspoort over 2 maanden en ik MOET aan het uwv jaarlijks een geldige kopie van mijn paspoort ivm. de uitkering laten zien als ik dit niet kan vervalt de gehele uitkering dus daarmee ook de inkomsten van het beslag voor de eiseres te Almere maar nog erger ook mijn ziektekostenverzekering die nu via het uwv loopt en als ik mijn medicijnen niet meer krijg wordt dit LETTERLIJK mijn dood.

Ik ben al onschuldig veroordeeld omdat eiseres een zeer geslepen advocaat in de arm heeft genomen ik kan niets bewijzen want mijn gehele inboedel is gestolen maar ik kan het niet langer aanzien dat mijn kinderen zonder eten naar school moeten.
Er is geen Nederlandse advocaat te vinden die voor mijn rechten op wil komen puur omdat de naam Oscar Hammerstein dan valt.
Ook het verhaal dat mijn adresgegevens er niet zijn is van A tot Z gelogen want het uwv is meerdere malen ter controle bij ons thuis geweest. Er is zo´n gemeen spelletje met ons gespeeld waar het gehele gezin nu de dupe van is geworden. AUB. HELP ONS
Met vriendelijke groet
A K
T te Spanje
Als je de dik gedrukte teksten leest, zit er absoluut geen logica in dit verhaal.
Sinds 2007 uit NL vertrokken zonder achterlating van adres.
Hoe stort het UWV dan uw uitkering nog wel op een NL bank? Vreemd, uitgeschreven uit NL en toch nog een bankrekening daar. Op welk adres dan?

Krijgt nog wekelijks dreigtelefoontjes. In Spanje?
Je kan daar geen telefoonverbinding aanvragen zonder NIE nummer (fiscaal nummer, net zoiets als je BSN) geen huis huren en geen bankrekening openen.

De laatste 2 beslagleggingen en volledige beslaglegging door het UWV.
3x keer een beslaglegging?

Woont dus nu sinds 2007 (illegaal) in Zuid-Spanje met adres aldaar. Is het UWV bij u dus in Spanje meerdere malen ter controle geweest, want dat schrijft u.
Dan hoeft u toch niets meer te bewijzen door middel van het tonen van uw paspoort.

Dan de poging tot bevestiging van slachtoffer met
Wacht op een oproep voor een donorhart.
Waar en door wie wordt die oproep dan naar toegestuurd? En waar wordt die operatie dan uitgevoerd; in NL of in Spanje en wie betaalt deze?

Beste meneer musicfan47, uw verhaal is niet logisch en rammelt aan alle kanten.
Wat verwacht u nu van dit forum met uw slachtofferverhaal ?
Maar inmiddels kunt u niet meer reageren want
u bent eind oktober uit uw huis gezet,
heeft geen telefoon- en internetaansluiting meer en
geen inkomsten per december 2010.
Tsja....... dan zijn we nu dus uitgepraat.

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: gevlucht uit Nederland en nu totaal kapot

Ongelezen bericht door sjoegel »

Nogmaals deze mijnheer hoopt op een email van iemand die het erg zielig vind en die hem wil helpen met het sturen van geld. Een bekende oplichterstruc. Dit figuur wil geen hulp maar geld. Als met een oplossing komt is er weer een nieuw probleem. Met geld zijn al zijn problemen opgelost. Aan oplossingen heeft hij niets.

Gesloten