LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Borg betalen bij huur pand

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
meveka

Borg betalen bij huur pand

Ongelezen bericht door meveka » 08 nov 2010 19:21

Hallo,

Wie kan mij helpen?

Wij zijn van plan om een horecabedrijf over te nemen. De eigenaar van het pand wil een borg hebben van 3 maanden huur. Mag dit zomaar? Ik vind 3 maanden nl wel erg veel.

Snertjong

Re: Borg betalen bij huur pand

Ongelezen bericht door Snertjong » 08 nov 2010 22:16

Ik zou even informeren wat gebruikelijk is,als leek zeg ik zou ik ook doen want dan ben ik zeker dat ik in ieder geval 3 mnd huur binnen heb .
menig gelukzoeker knapt al na 1 maand af en kan hij fluiten naar zijn centen.
kennis van me heeft het ook gedaan en tekend zelfs voor 5 jaar huur,zoniet dan kreeg hij het pand niet .(maar gelukkig loopt het goed)-succes

Ad Verkaad

Ongelezen bericht door Ad Verkaad » 09 nov 2010 08:12

meveka schreef:Hallo,

Wie kan mij helpen?

Wij zijn van plan om een horecabedrijf over te nemen. De eigenaar van het pand wil een borg hebben van 3 maanden huur. Mag dit zomaar? Ik vind 3 maanden nl wel erg veel.
3 maanden borg is gebruikelijk bij bedrijfsruimte, maar je kunt natuurlijk altijd proberen te onderhandelen over de hoogte van de borgsom.

pieterplanner

Ongelezen bericht door pieterplanner » 11 nov 2010 12:23

Idd is het voor zakelijke panden gebruikelijk contracten voor een lange termijn te sluiten (5 jaar) en een borg van een aantal maanden te vragen.

Ik denk dat een borg op zich acceptabel is, maar zou zelf proberen om vooral het eerste huurcontract niet voor een lange termijn te krijgen. Zeker als je een zaak opstart. Dan is het nog onzeker of je het eerste jaar doorkomt. Als het niet lukt, zit je wel voor lange termijn aan een huurcontract vast waar je niets aan hebt. En probeer dan maar eens van het contract af te komen.

Gesloten