LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] omgangsregeling

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
tuinstra
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:52

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door tuinstra »

@vervelend

Ik ken jouw naam nog van het forum legiolease circa 7 jaar geleden, toen kon je nog normaal met elkaar van mening verschillen. Ik zou geen reactie meer geven op dit topic het zijn nu andere mensen en andere tijden.

Sterkte met de situatie :wink:

MarkII
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mar 2009 18:56
Locatie: Ouder-Amstel

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door MarkII »

Oef, nu word het echt moeilijk.

Geloven en de tien geboden.

Ik word nog iedere dag met argusogen aangekeken door mijn schoonouders. Want ik ben een psychopaat. Deze mensen leerde van jongs af aan dat zij zich moesten houden aan de tien geboden. Zij brachten die normen over op hun kinderen.

Met één van deze kinderen trouwde ik. En die maakte zich schuldig aan 7 van de 10 geboden tijdens ons huwelijk. Resultaat dat hogerhand haar zal straffen wanneer de tijd daar is.

Voor mij blijft dan over, er mee leren leven en deze persoon respecteren en haar foutjes vergeven.

Ik ga inderdaad afhaken. Er zijn mij iets te veel mensen die het geloof aanwenden om een ander te straffen. Ik kom inderdaad niet meer in een kerk, want na mijn huwelijk ben ik ervan overtuigd dat er iets teveel schijnheilige zijn.

Alles onder het moto, wat mijn oma mij leerde,

Wat gij niet wil dat u geschied, doe het dan ook een ander niet.

Suc6 met het onderwerp.

vervelend
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 mar 2004 23:14

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door vervelend »

En belofte maakt schuld. Ook in de wereld van andersdenkenden.

En die belofte heeft niets met de 10 geboden te maken.

Zo conservatief ben ik niet.

@Tuinstra : Heb ik toen gewonnen?ken jou niet en ik ben nooit bij legiolease geweest.

MarkII
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mar 2009 18:56
Locatie: Ouder-Amstel

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door MarkII »

Even niet boos worden, vervelend.

Maar eigenlijk vind ik het eerder naïef.
De verwachtingen die jij had en hebt, had ik ook van het huwelijk.
Dat maakt mij inderdaad ook naïef. :lol:

Misschien moeten we de belofte in voor en tegenspoed wel veranderen in tijdens en na het huwelijk? :wink: Dat zou zoveel meer op zijn plaats zijn anno 2011

Wie weet?

vervelend
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 mar 2004 23:14

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door vervelend »

Neen ik word niet boos.

Jij ook veel sterkte met de situatie. Soms word ik ook moedeloos van zwaardenkenden.

tuinstra
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:52

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door tuinstra »

@vervelend
@Tuinstra : Heb ik toen gewonnen?ken jou niet en ik ben nooit bij legiolease geweest.
Als je op jouw profiel klikt dan zie je dat je op het oude aandelenlease forum wel degelijk aanwezig was. Je gaf je daar ook uit als Register 'Accountant' RA.
Aandelenlease (oudere topics) Onderwerp: Nu uitspraak van rechtbank Arnhem geen huurkoop! ! !

vervelend [ Spring naar bericht ] Geplaatst: 06 maart 2004 02:16

Reacties: 34
Bekeken: 1768

Lieve mensen,

Het is net als met de belastingen, daar hebben ze in Nederland ook nog geen eensluidend advies.

In het ene rayon is het zo en in het andere rayon anders.

Zo is het met de rechtspraak idem.


Ik word er ook moedeloos van
vervelend

Geregistreerd: 04 maart 2004 00:14
Berichten: 125

Antwoord met een citaat
Bericht 25 aug 2004 14:38
Ik moet je tegenspreken Dubio bij die belastingaangifte.Of vul je die express verkeerd in.

Ik als RA kan het weten.

NIET ondertekenen is NIET rechtsgeldig.

Dit is mijn uitspraak

vervelend
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 mar 2004 23:14

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door vervelend »

RA betekende in dat geval Rechts Actief.


Metvrgr

tuinstra
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:52

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door tuinstra »

Eerst ontkennen en dan met dit commentaar komen, gewoon jouw verhalen
met een container vol zout nemen :lol:

Metvrgr

witte angora
Berichten: 30792
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door witte angora »

Ik haak dus ook af. Op de oorspronkelijke vraag is door meerdere posters ongeveer hetzelfde antwoord gegeven, maar het is blijkbaar niet wat TS wil horen. In plaats daarvan komen er alleen maar niet ter zake doende argumenten en voor velerlei interpretaties in te vullen one-liners te voorschijn.

En dan nog dat RA gedoe erbij...

tuinstra
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:52

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door tuinstra »

Recht Actief :lol:

vervelend
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 mar 2004 23:14

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door vervelend »

Dat was een geintje. ja,ja humor.

Ik ben nooit RA geweest, en ik heb nooit aan legiolease deelgenomen.

Ja als het moeilijk wordt haken ze af. Heb ik toch voorspeld.

Geen antwoord op bewuste vragen. Lees het maar na.

Maar zodra e.o.a geloof om de hoek komt kijken haken ze af.

Net iets voor t.t.

tuinstra
Berichten: 32
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:52

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door tuinstra »

vervelend

Geregistreerd: 04 maart 2004 00:14
Berichten: 127

Antwoord met een citaat
Bericht 18 jun 2008 23:32
Er zit niets anders achter dan dat de belastingdienst de weg kwijt is.

Ik vul al 40 jaar de belasting in en ik heb nog nooit zo,n puinzooi gezien als dit jaar.

De bankrekeningnummers zijn al jaren bekend, maar ze doen het nu ineens voorkomen dat ze de rekeningnummers niet hebben.

Neem maar van mij aan dat ze ze ook niet hebben.

Wat een organisatie totdat ze geld van jou moeten hebben, dan weten ze alles.
Ben je aan het dementeren ? Je vult al 40 jaar de belasting in en je hebt nog kinderen op de crèche. Hoe oud was je dan toen je nog kinderen kreeg :wink:

morundo
Berichten: 225
Lid geworden op: 12 jun 2010 21:06

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door morundo »

vervelend schreef:Het valt mij op dat er niets wordt gezegd over het vreemdgaan en al 2 jaar bedrogen worden.

Slachtoffer versus dader. Heeft de dader dan net zoveel rechten??

M.i. niet. Hij had ook niet voor vreemdgaan kunnen kiezen, dan had hij zijn kind

pardon(ons) kind altijd bij zich kunnen hebben.

Het huwelijk is uitsluitend hierop stuk gelopen. Zelfs de mediator en psychollog begrijpen hem niet.

Wat en stomme gedachte,vreemd gaan staat totaal los van hoe je als ouder bent.
Lijkt wel chantage,als je niet vreemd was gegaan had je het kind wel gehad,met andere worden je bent wel geschikt als ouder maar omdat je mij pijn heb gedaan pak ik je zo terug.Ba ba zulke vrouwen.

vervelend
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 mar 2004 23:14

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door vervelend »

Heb jij toch niks mee te maken wanneer ik kinderen kreeg.


En heeft de belastingen iets met legiolease te maken??


Jij tuint er zelf in.

MarkII
Berichten: 166
Lid geworden op: 25 mar 2009 18:56
Locatie: Ouder-Amstel

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door MarkII »

Voor zover ik het begrijp is de scheiding uitgesproken en is dus alles rond.
Convenant blijft een richtlijn. Wil jouw ex daarvan afwijken, dan kan hij dat doen in overleg met jou. Een rechtsbijstand inschakelen is aan hem zelf maar lost het probleem niet op als jij vol houd en je vast houd aan het convenant.

Eén en ander resulteert niet in het oplossen, maar dat in het midden gelaten.
Als het bij jou net zo stroef verloopt als bij mij, dan ben je nog wel eens geneigd iets niet meer te doen. Laten we eerst eens kijken wat je dochter er van vind. Want daar gaat het over. En dan niet zelf gaan vragen, maar laat het eens over aan een onpartijdige.

Je kind zal altijd antwoorden: Nee hoor mam, dat wil ik niet. Terwijl het vaak aan de andere partij laat weten dat het graag wil.

Mijn kinderen zien hun moeder al sinds juni niet meer (volgens de omgang die is vastgesteld). Ik luister ook niet naar wat ze zeggen als ze wakker zijn. Het komt eruit als ze slapen. Dan blijkt dat ze mama echt wel missen. Dus probeer ik het via mijn ex-schoonouders. Ze hebben mama nu dit jaar 2 x gezien.

En ook dat liep niet zonder problemen. Maar voor mijn dochters was het toch even mama. En dat telt.

Als de omgang eenmaal is vastgesteld is het niet meer nodig via een jurist te communiceren. Ik weiger dat dan ook in verband met de kosten. Dus mocht mijn ex weer vrolijk via haar advocaat iets sturen, dan verwijs ik naar de regeling en verbreek het contact met de advocaat.

Mijn ex kan nu niet meer anders dan via mij communiceren wat betreft de kinderen. Ik zie het als onvolwassen gedrag om telkens een derde er tussen te zetten. Ik ben bereid om te onderhandelen over de regels wat betreft omgang, maar dan moet ze zelf op de proppen komen. Doet ze dat niet, dan blijft de regeling wat mij betreft zoals hij is.

De 4de vrijdag is volgens de kalender dit jaar inderdaad de 28ste. Zo had ik het probleem dat er in de oneven weekenden omgang moest plaatsvinden terwijl 2009 er 53 telde. Dat hield dus in dat er twee weekenden achter elkaar omgang zou plaatsvinden. Je raad het al, problemen. Dit zijn nu eenmaal de nadelen van een scheiding.

Wat betreft jou vraag.

Stuur een korte mail naar DAS. Vertel daar dat er naar jou mening een duidelijke regeling is en dat deze door de rechtbank is bekrachtigd. Vertel ook dat enige verandering met jou kan worden besproken zonder tussenkomst van een derde. Leg ook uit dat een nieuwe gang naar de rechtbank kan worden voorkomen wanneer hun client zich direct went tot jouw adres. Geef ook aan dat nieuwe zittingen niet in het belang is van de kinderen waarbij jouw ex moet denken aan jouw gemoedstoestand die zijn weerslag heeft op jullie dochter. Een constructief overleg tussen partijen zou dus meer vruchten af kunnen werpen dan een met alle respect, gang naar de rechter.

Het verstoren van de rust door onenigheden tussen partijen in de rechtbank kan niet als constructief worden beschouwd en is daarom niet in het belang van het kind.

Probeer na die mail zelf contact op te nemen met jou ex. Probeer erachter te komen waarom hij de omgang wil veranderen en zoek raakvlakken. Probeer niet aan jouzelf te denken maar aan wat je dochter zou willen. En leg uit wat je hebt verstuurd naar de DAS.

Weer suc6

witte angora
Berichten: 30792
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door witte angora »

Ja als het moeilijk wordt haken ze af. Heb ik toch voorspeld.

Geen antwoord op bewuste vragen. Lees het maar na.
Je draait de boel om. Jij bent degene die geen antwoord op bewuste vragen geeft. En dat is de reden dat ik afhaak. Niet omdat het inhoudelijk moeilijk wordt (weer een draai van jewelste, want het voorspelde afhaken had met geloof te maken) maar omdat jij degene bent die het moeilijk, zo niet onmogelijk maakt fatsoenlijk te argumenteren.

En ondertussen maar roepen dat jij geen enkele schuld hebt aan het mislukken van de relatie.

Desperate me
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jan 2011 23:35

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door Desperate me »

Vervelend,

Vind je zelf ook niet dat hetgeen jezelf hebt geschreven en terug leest, alleen maar te maken heeft met één ding; zijn leven kapot maken omdat hij je heeft bedrogen.
En...dat je er 'dingen' gaat bijhalen die finaal de plank mis slaan en het niet meer om "jullie" kind gaat.

Ik kan mij voorstellen dat je gekwetst bent, boos en teleurgesteld.
Toch blijf ik van mening dat er "iets" in jullie relatie niet goed is geweest.
Ieder zijn aandeel heeft binnen het huwelijk.

Lijkt het je niet veel verstandiger je energie te steken in de zorgplicht naar je kind toe dan negatieve energie steken in zijn leven kapot te maken (wat je toch NIET gaat lukken)

vervelend
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 mar 2004 23:14

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door vervelend »

@Mark11:

Uitstekend verhaal. Dank daarvoor.

Wat jij schrijft heb ik gedaan. De jurist dreigt met dagvaardigingen e.d.

terwijl ze aantoonbaar via de notaris(ik heb inmiddels alles doorgemaild)
ze geen poot hebben om op te staan.
Ik heb met die jurist gesproken van DAS, maar die zegt gewoon dat ik(cq de notaris) beter moet lezen en dat ik er niets van begrijp. Om moedeloos van te worden.

Een gezond verstand zegt dat een ex geen 3xrecht heeft op ons kind en ik maar 1x. En de tussenliggende fases per week ga ik een oplossing voor zoeken.

Ik begrijp ook wel dat het zijn kind is maar het convenant als richtlijn moet ik handhaven. Want ik geef hem 2 uur en hij pakt er 20.

Net ons kind weer terug en weer een grote puinzooi. Dus weer 2 dagen nodig om alles op zijn pootjes te krijgen.

Nogmaals bedankt en ik wens je sterkte met de positie. Metvrgr

vervelend
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 mar 2004 23:14

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door vervelend »

@Desperate me

Hij wil mijn leven kapotmaken en dat LUKT HEM NIET..


Beter lezen aub.

Desperate me
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 jan 2011 23:35

Re: omgangsregeling

Ongelezen bericht door Desperate me »

Vervelend,

In jou opinie heeft hij jouw leven kapot gemaakt door een relatie aan te gaan met een ander.
Volgens mij is het zo dat iemand anders jouw leven nooit kapot kan maken, (behalve dan als JIJ dit zelf toelaat) Jij bent namelijk zelf verantwoordelijk voor je EIGEN leven en de invulling hiervan.

Momenteel ben je alleen bezig om ZIJN leven zo moeilijk mogelijk te maken gezien hij hiermee is begonnen bla, bla, bla,
Ik ben niet gelovig maar,
volgens mij staat er in de bijbel ook:
U mag geen wraak met wraak vergelden.
Wil dus zeggen, zend hem liefde en vergeef hem zijn zonden.
Wat je zaait zul je oogsten.

Probeer eens positief met een andere insteek deze situatie te bekijken.
Wees verantwoordelijk voor je eigen leven, maak je eigen keuzes, verlies daarbij de realiteit niet uit het oog.
Eén vinger wijzen naar een ander zijn er drie naar jezelf.

Denk aan je kind O nee..JULLIE kind.

Jammer dat je je persoonlijk aangevallen voelt als er iemand met je mee wilt denken. Ook hiermee is het jouw keuze geweest je bericht te plaatsen en niet (altijd) je antwoord te krijgen die JIJ wilt.

Misschien heeft hij dat wel gemist in JULLIE relatie: ZELFREFLECTIE.
Veel succes en sterkte verder.

Gesloten