LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Van der Loo administratiekantoor Waddinxveen

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
Paddington
Berichten: 48
Lid geworden op: 14 feb 2010 12:42

Van der Loo administratiekantoor Waddinxveen

Ongelezen bericht door Paddington »

Dit bericht is op verzoek van mijn bejaarde buurvrouw die geen computer heeft.

Al enkele jaren laat deze buuf haar belastingaangifte door dit administratiekantoor afhandelen. Van der Loo in Waddinxveen. Rekening ongeveer 220,00 euro per jaar. Ging goed!

Dit keer was er een extra schenkingsbiljet in te vullen. Buuf wist niet dat je dat gewoon digitaal kunt invullen of even printen, invullen van enkele gegevens en opsturen. Schoonzoon had dat zo even kunnen doen. Maar de medewerker van het administratiekantoor zei dit wel te willen doen.

Het duurde een half jaar voordat het werd geregeld. Buuf heeft een paar keer moeten bellen en dan zei de medewerker dat het formulier "er nog niet was".
"En dat het veel werk was". Eigenaardig, want schoonzoon zag het formulier standaard op de site staan van de Belastindienst en heeft er zelfs over gebeld. "Geen probleem", zei de Belastingdienst "staat op de site". Schoonzoon heeft er later zelf nog eentje ingevuld. Exact 4 minuten werk.

Medewerker stuurde uiteindelijk een rekening. Bijna 300 euro. Buuf heeft gebeld en gezegd dat dat wel veel was. '"Nou, dan betaal je toch niet" was het antwoord. Dus dat doet buuf dan ook maar niet.

Buuf heeft schriftelijk contact opgenomen en er zijn mails verstuurd en een aangetekende brief. Bij een klacht reageert dit buro dus niet op mails en brieven. Telefonisch geen gesprek mogelijk.
Toch vreemd.
Als een bejaarde klakkeloos betaalt is er geen haan die er naar kraait. Temeer omdat de omschrijving op de tweede rekening hetzelfde was als op de de eerste, die van de jaarlijkse werkzaamheden. Fiscale afhandeling. Dus niet: werkzaamheden voor schenkingsrecht.

Een administratiekantoor, daar moet je vertrouwen in hebben. Om er samen voor te zorgen dat het correct gaat met geldzaken.
In (de medewerker van) dit kantoor heeft buuf geen vertrouwen meer.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Van der Loo administratiekantoor Waddinxveen

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Driehonderd EURO voor een schenkingsaangifte :lol:
Hilarisch, dat kost het nog niet bij een bigfour kantoor.
Daarbij is het invullen van dat Biljet super simpel.

Goed dat uw Buuf niet betaald heeft.

Tis weer bijzonder
Berichten: 737
Lid geworden op: 30 mei 2010 21:26

Re: Van der Loo administratiekantoor Waddinxveen

Ongelezen bericht door Tis weer bijzonder »

Paddington schreef:Temeer omdat de omschrijving op de tweede rekening hetzelfde was als op de de eerste, die van de jaarlijkse werkzaamheden. Fiscale afhandeling. Dus niet: werkzaamheden voor schenkingsrecht.
Dan zou ik er vanuit gaan dat het gaat om een totaalbedrag.
De gebruikelijke aangifte 220 en 80 voor het extra biljet. :lol:
Dat is nog erg veel geld voor een waarschijnlijk simpele adminstratie.

Paddington
Berichten: 48
Lid geworden op: 14 feb 2010 12:42

Re: Van der Loo administratiekantoor Waddinxveen

Ongelezen bericht door Paddington »

FiscaalJurist schreef:Driehonderd EURO voor een schenkingsaangifte :lol:
Hilarisch, dat kost het nog niet bij een bigfour kantoor.
Daarbij is het invullen van dat Biljet super simpel.

Goed dat uw Buuf niet betaald heeft.

Ben erg blij met uw en de andere reactie. Ik vind het gewoon zo sneaky om een 80+ mevrouw op deze manier geld uit haar zak te kloppen. Ze betaalt wel, heeft hij vast gedacht. Maar nee, buuf is pienter! En vroeg mij om raad. Ik heb voor haar gevraagd om een credit-nota maar die komt niet. Ook niet na aangetekende brief en drie mails. Mogelijk hoort buuf er niets van.

Maar mijn gevoel zegt dat zij niet het enige oudje is bij wie dit wordt geprobeerd....

Paddington
Berichten: 48
Lid geworden op: 14 feb 2010 12:42

Re: Van der Loo administratiekantoor Waddinxveen

Ongelezen bericht door Paddington »

Tis weer bijzonder schreef:
Paddington schreef:Temeer omdat de omschrijving op de tweede rekening hetzelfde was als op de de eerste, die van de jaarlijkse werkzaamheden. Fiscale afhandeling. Dus niet: werkzaamheden voor schenkingsrecht.
Dan zou ik er vanuit gaan dat het gaat om een totaalbedrag.
De gebruikelijke aangifte 220 en 80 voor het extra biljet. :lol:
Dat is nog erg veel geld voor een waarschijnlijk simpele adminstratie.
Nee hoor, de gebruikelijke rekening was al vijf maanden eerder betaald. Daarom liet de bewuste meneer het zo lang duren met smoesjes van: "het is er nog niet" etc. Zodat bejaarde buuf het inmiddels zou zijn vergeten...

Gesloten