LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] D66 wil het recht op partneralimentatie inkorten

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: D66 wil het recht op partneralimentatie inkorten

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

En zo wordt het standpunt van de d'66 door de reagerende van tafel geveegt?
Het ís de bedoeling door inkorten van de partnerallimentatie dat de andere partner aan het werk gaat.
Ik zie plotseling een topic over de bijstand voorbij gaan.
Een vraagje, waarom mag de andere partner geen nieuw leven opbouwen? Die heeft toch ook rekeningen liggen, die wil toch ook een nieuwe toekomst.
Het rare is de partnerallimentatie vervalt alleen als de ex partner opnieuw trouwt, en dat is in vele gevallen niet zo als de betalende partner op nieuw trouwt en een nieuw gezin begint.
Die mag dubbel betalen, en voor het nieuwe gezin, en voor de ex.
Je kiest voor samen scheiden, dan moet je ook de ander een nieuwe start gunnen.
Zowel man áls vrouw.
Je moet toch vooruit kijken, en niet achteruit?
O anders voor kiezen met haat en nijd bij elkaar blijven vanwege achteruit lopende financiën?

**zolang er geen extra allimentatie verzekering kan afsluiten voor echtscheiding bij afsluiten van een huwelijk, met apart bijlage :mrgreen: lees eerst de bijsluiter voor gebruik van dit product.** .. :mrgreen:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: D66 wil het recht op partneralimentatie inkorten

Ongelezen bericht door ciske »

Ik schrijf ook nergens dat een minimuminkomen een vetpot is, maar je kunt er nog steeds van rond komen. Het is de auto die zij zich eigenlijk helemaal niet kan veroorloven. Brommertje is stukken goedkoper.

Ik ken toch iemand met een bijstands uitkering die wel auto rijdt , gewoon normaal inkopen doet , geen overbodige luxe , dus valt wel mee toch?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: D66 wil het recht op partneralimentatie inkorten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

@ Violetprue, je kennis heeft geen bijstand maar is goedgekeurd door UWV dan vraag ik me in hemelsnaam af waar zij nu de inkomsten van krijgt.
Het is heel erg voor die mevrouw in kwestie maar haar ex hoeft niet verantwoordelijk voor haar te blijven, einde = einde.

hansdevries2
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2011 16:41

Re: D66 wil het recht op partneralimentatie inkorten

Ongelezen bericht door hansdevries2 »

Een hele goede zet!
Mijn ex werkt drie dagen in de week, meer hoeft voor haar niet, omdat ik haar inkomen toch 12 jaar moet aanvullen!
Het argument dat de vrouw altijd voor de kinderen heeft gezorgd zodat de man carriere kon maken gaat ook niet altijd op!
Wij hebben altijd samen voor de kinderen gezorgd, en dat blijkt ook wel : na de scheiding zijn de kinderen, uit eigen vrije keus, voor 75% bij mij, maar niettemin mag ik maandelijks meer dan € 1.000,= aan partneralimentatie overmaken, zodat zij haar oude luxe leventje met een nieuwe partner kan voortzetten op mijn kosten!!!
D'66, op mijn stem kunnen jullie rekenen!!!!!
Kinderalimentatie graag en zonder problemen, maar partner-alimentatie is echt niet meer van deze tijd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: D66 wil het recht op partneralimentatie inkorten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

hansdevries2 schreef:Een hele goede zet!
Mijn ex werkt drie dagen in de week, meer hoeft voor haar niet, omdat ik haar inkomen toch 12 jaar moet aanvullen!
Het argument dat de vrouw altijd voor de kinderen heeft gezorgd zodat de man carriere kon maken gaat ook niet altijd op!
Wij hebben altijd samen voor de kinderen gezorgd, en dat blijkt ook wel : na de scheiding zijn de kinderen, uit eigen vrije keus, voor 75% bij mij, maar niettemin mag ik maandelijks meer dan € 1.000,= aan partneralimentatie overmaken, zodat zij haar oude luxe leventje met een nieuwe partner kan voortzetten op mijn kosten!!!
D'66, op mijn stem kunnen jullie rekenen!!!!!
Kinderalimentatie graag en zonder problemen, maar partner-alimentatie is echt niet meer van deze tijd.
Is inderdaad te schandalig voor woorden gewoon, begrijp ook niet dat er mensen zijn die het maar normaal vinden dat een ex zoveel jaar moet betalen voor een ex........ex nog wel.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: D66 wil het recht op partneralimentatie inkorten

Ongelezen bericht door manondoris »

Chocomelk schreef:
hansdevries2 schreef:Een hele goede zet!
Mijn ex werkt drie dagen in de week, meer hoeft voor haar niet, omdat ik haar inkomen toch 12 jaar moet aanvullen!
Het argument dat de vrouw altijd voor de kinderen heeft gezorgd zodat de man carriere kon maken gaat ook niet altijd op!
Wij hebben altijd samen voor de kinderen gezorgd, en dat blijkt ook wel : na de scheiding zijn de kinderen, uit eigen vrije keus, voor 75% bij mij, maar niettemin mag ik maandelijks meer dan € 1.000,= aan partneralimentatie overmaken, zodat zij haar oude luxe leventje met een nieuwe partner kan voortzetten op mijn kosten!!!
D'66, op mijn stem kunnen jullie rekenen!!!!!
Kinderalimentatie graag en zonder problemen, maar partner-alimentatie is echt niet meer van deze tijd.
Is inderdaad te schandalig voor woorden gewoon, begrijp ook niet dat er mensen zijn die het maar normaal vinden dat een ex zoveel jaar moet betalen voor een ex........ex nog wel.
ik sluit me aan bij jullie,belachelijk :?en je ex is zeker ook gezellig aan het latten :?:

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: D66 wil het recht op partneralimentatie inkorten

Ongelezen bericht door Jolijn »

hansdevries2 schreef:Een hele goede zet!
Mijn ex werkt drie dagen in de week, meer hoeft voor haar niet, omdat ik haar inkomen toch 12 jaar moet aanvullen!
Het argument dat de vrouw altijd voor de kinderen heeft gezorgd zodat de man carriere kon maken gaat ook niet altijd op!
Wij hebben altijd samen voor de kinderen gezorgd, en dat blijkt ook wel : na de scheiding zijn de kinderen, uit eigen vrije keus, voor 75% bij mij, maar niettemin mag ik maandelijks meer dan € 1.000,= aan partneralimentatie overmaken, zodat zij haar oude luxe leventje met een nieuwe partner kan voortzetten op mijn kosten!!!
D'66, op mijn stem kunnen jullie rekenen!!!!!
Kinderalimentatie graag en zonder problemen, maar partner-alimentatie is echt niet meer van deze tijd.
Ook 3 jaar is dan teveel. Het ligt niet zozeer aan de regeling, maar aan de instelling van je ex.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: D66 wil het recht op partneralimentatie inkorten

Ongelezen bericht door ciske »

Ook 3 jaar is dan teveel. Het ligt niet zozeer aan de regeling, maar aan de instelling van je ex.

vind die regeling niks, en vind dit ook van je ex niet echt netjes.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: D66 wil het recht op partneralimentatie inkorten

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Uitgaande van een werkende partner die jaren achtereen rechten heeft opgebouwd en een inkomen geniet van 5.500.-- per maand is de alimentatie terecht. Je moet je in deze echter afvragen welke eigenbelang hierbij wordt beklonken. Ze doen alleen wat in eigenbelang voorziet.

Kennelijk behoeft deze tekst nader toelichting welnu, daar komt het dan.
Stel een man heeft 40 jaren trouwe dienst bij de politie geleverd, inmiddels eervol met pensioen en diens maandsalaris getuige van:€ 5.500,00 per maand. Op die leeftijd botert het niet meer lekker tussen man en vrouw en de vrouw ziet ineens het licht. Als ze gaat scheiden krijgt ze de helf van diens salaris plus pensioen! Die vlieger gaat dus mooi niet op. De vrouw krijg alimenatie echter conform de maatstaven.
Laatst gewijzigd door Chanmaster op 15 jun 2011 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: D66 wil het recht op partneralimentatie inkorten

Ongelezen bericht door ciske »

vogels schreef:
Zij/hij redt het blijkbaar, degene waar VP het over heeft, komt te kort. Dan lijkt mij een brommer/scooter stukken goedkoper om mee te rijden.

Dat lijkt mij wel ja, met brommer/scooter ben je wel goedkoper uit.

MAXIEM

Re: D66 wil het recht op partneralimentatie inkorten

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Chanmaster
Je moet je in deze echter afvragen welke eigenbelang hierbij wordt beklonken. Ze doen alleen wat in eigenbelang voorziet.
Ik heb deze zin nu minstens 10 keer gelezen en ik snap er geen jota van. Zou je zo vriendelijk willen zijn, om hierbij enige uitleg te geven.

Met dank, Maxiem.

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: D66 wil het recht op partneralimentatie inkorten

Ongelezen bericht door masterslave »

MAXIEM schreef:Chanmaster
Je moet je in deze echter afvragen welke eigenbelang hierbij wordt beklonken. Ze doen alleen wat in eigenbelang voorziet.
Ik heb deze zin nu minstens 10 keer gelezen en ik snap er geen jota van. Zou je zo vriendelijk willen zijn, om hierbij enige uitleg te geven.

Met dank, Maxiem.
Hier krijg je geen antwoord op, want hij pent iets neer, zonder uitsluitsel te geven.
Op andere topic's vaker gevraagd, maar helaas geen respons!

MAXIEM

Re: D66 wil het recht op partneralimentatie inkorten

Ongelezen bericht door MAXIEM »

masterslave

Dat vind ik dan jammer, want met gebakken lucht schiet ik ook geen meter op.

Groeten, Maxiem.

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: D66 wil het recht op partneralimentatie inkorten

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Beste Maxiem, deze zin heb ik nog niet eens gelezen laat staat dat u deze al tien maal ben tegen gekomen. De zin kan ik geschreven hebben in een antwoord op het één of ender. Behoeft geen nadere toelichting, is op zich duidelijk genoeg.

puma73
Berichten: 5876
Lid geworden op: 28 nov 2003 13:41

Re: D66 wil het recht op partneralimentatie inkorten

Ongelezen bericht door puma73 »

Chanmaster schreef:Uitgaande van een werkende partner die jaren achtereen rechten heeft opgebouwd en een inkomen geniet van 5.500.-- per maand is de alimentatie terecht. Je moet je in deze echter afvragen welke eigenbelang hierbij wordt beklonken. Ze doen alleen wat in eigenbelang voorziet.
chanmaster ben je nou zo dom of hou jij jezelf van de domme? leer eens schrijven in normale taal.

en deze toelichting:
Behoeft geen nadere toelichting, is op zich duidelijk genoeg.
is nog waziger dan de zin zelf

masterslave
Berichten: 169
Lid geworden op: 13 nov 2010 12:11

Re: D66 wil het recht op partneralimentatie inkorten

Ongelezen bericht door masterslave »

Chanmaster schreef:Beste Maxiem, deze zin heb ik nog niet eens gelezen laat staat dat u deze al tien maal ben tegen gekomen. De zin kan ik geschreven hebben in een antwoord op het één of ender. Behoeft geen nadere toelichting, is op zich duidelijk genoeg.
Lees nog eens het bericht van maxiem, dan zie je,dat daar staat, hij heeft het 10 keer gelezen, en snapt er niets van, zoals ook andere.
Duidelijkheid is anders!
Jammer van zo een onzin! :mrgreen:

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: D66 wil het recht op partneralimentatie inkorten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Hoop dat D66 het er door gaat krijgen, mag van mij zelfs
helemaal verdwijnen die partner alimentatie.

19michelle92
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2011 15:32

Re: D66 wil het recht op partneralimentatie inkorten

Ongelezen bericht door 19michelle92 »

Partneralimentatie mogen ze van mij inkorten, als ze van de alimentatie voor de kinderen maar afblijven !

Chanmaster
Berichten: 2893
Lid geworden op: 25 jan 2006 08:05
Locatie: Almelo

Re: D66 wil het recht op partneralimentatie inkorten

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Ik kan mij daarin vinden Michelle!
Maar vindt ook dat ook de alimentatie voor de kinderen wel aan een maximum gebonden moet zijn.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: D66 wil het recht op partneralimentatie inkorten

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Chanmaster schreef:Ik kan mij daarin vinden Michelle!
Maar vindt ook dat ook de alimentatie voor de kinderen wel aan een maximum gebonden moet zijn.
Daar kan ik mij ook in vinden dat kinderalimentatie wel aan een maximum gebonden moet zijn.

Gesloten