LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkeren = blokkeren

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Parkeren = blokkeren

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Beste mensen,

Ik deel een oprit met mijn buren en overburen, allemaal wonend in meerdere appartementencomplexen. Nu komt het regelmatig voor dat zij hun auto's niet in de garage maar ervoor parkeren. Dit is met enige moeite ook nog wel te overbruggen, maar de overburen parkeren hun auto vaak ook nog in het 'straatje' erachter, zodat ik onvoldoende draairuimte heb bij het in- en uitparkeren. Waardoor ik dus niet in of uit mijn eigen garage kan.

Overal op deze oprit zijn 'verboden te parkeren, verboden te stoppen' verkeersborden aangebracht.

Ik heb briefjes op de auto's achtergelaten maar ze blijven het gewoon doen, vaak zelfs telkens dezelfden. Bellen helpt niet want ik heb met name bij de overburen geen idee bij welk appartment welke auto hoort. De buren denken blijkbaar dat het verbod in hun geval niet geldt omdat het hun 'eigen' oprit is. Me dunkt dat dat niet opgaat wanneer je anderen hindert.

Wat kan ik doen? Komt de politie in actie als ik erom vraag? Of moet ik bij de verhuurder of beheerder klagen?
Laatst gewijzigd door Bor Komorovski op 27 apr 2012 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Parkeren = blokkeren

Ongelezen bericht door nevermind »

Wat kan ik doen? Komt de politie in actie als ik erom vraag? Of moet ik bij de verhuurder of beheerder klagen?
Zoals ik uit het bericht kan opmaken, is dit een privé oprit voor de appartementen, dus daar komt geen politie voor in actie.
Je zult bij de verhuurder moeten aankloppen.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Parkeren = blokkeren

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Hartelijk dank, ik was er al bang voor. Ze gaan natuurlijk niet in de bosjes wachten of controles houden op opritten.

Ik neem aan dat ik wel de politie kan vragen of ze de auto wegslepen als ik echt geblokkeerd sta, dringend weg moet, en de eigenaar niet bereikbaar is? Of vinden ze het ook dan nog een prive-zaak?

trappist
Berichten: 197
Lid geworden op: 23 okt 2003 11:02

Re: Parkeren = blokkeren

Ongelezen bericht door trappist »

politie kan alleen bekeuren als sprake is van een verkeersovertreding, (dat is van hieruit moeilijk te beoordelen) en wegslepen kunnen ze volgens mij alleen wanneer doorgang voor hulpdiensten etc wordt geblokkeerd...

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Parkeren = blokkeren

Ongelezen bericht door berndv »

Bor Komorovski schreef:Hartelijk dank, ik was er al bang voor. Ze gaan natuurlijk niet in de bosjes wachten of controles houden op opritten.

Ik neem aan dat ik wel de politie kan vragen of ze de auto wegslepen als ik echt geblokkeerd sta, dringend weg moet, en de eigenaar niet bereikbaar is? Of vinden ze het ook dan nog een prive-zaak?
Zoals hiervoor al gezegd is, zal de politie alleen tot afslepen over gaan als de veiligheid in het geding is. En als u haast heeft is de veiligheid nog niet per definitie in het geding. Hoewel als mij dit vaak zou overkomen de veiligheid van de andere autoeigenaren nog wel in het geding zo kunnen komen :lol:

U zou kunnen overwegen bij de gemeente te informeren over de mogelijkheid voor een sleepvergunning, dan zou het mogelijk zijn om tot afslepen over te gaan door een particuliere partij. Echter kan dit alleen als u dus een vergunning hier voor heeft.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Parkeren = blokkeren

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Of anders een wielklem ;)

Ik niet rijden dan jij ook niet rijden...

witte angora
Berichten: 30756
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Parkeren = blokkeren

Ongelezen bericht door witte angora »

Wieltjes er af, blokjes er onder. :mrgreen:

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Parkeren = blokkeren

Ongelezen bericht door nevermind »

Bor Komorovski schreef:Of anders een wielklem ;)

Ik niet rijden dan jij ook niet rijden...
Niet doen, dan ben je strafbaar!

stofzuigertje

Re: Parkeren = blokkeren

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

"Schade aan fout parkeerders is geheel voor eigen risico."

Dit heeft geen enkele waarde maar een bordje met deze tekst zal vermoedelijk wel helpen.

Wel kan de Politie ook op privé terrein een boete geven als er duidelijke regels zijn aangegeven en er een in/uitrit geblokkeerd word zoals jou garage.

Rob fiets
Berichten: 100
Lid geworden op: 20 jul 2011 21:49

Re: Parkeren = blokkeren

Ongelezen bericht door Rob fiets »

Als er borden staan dan kan de politie gewoon ingrijpen :wink: .

witte angora
Berichten: 30756
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Parkeren = blokkeren

Ongelezen bericht door witte angora »

stofzuigertje schreef:"Schade aan fout parkeerders is geheel voor eigen risico."
Fout. Dat moet zijn: 'parkeren geschiedt hier op eigen risico'. Meer is niet nodig.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Parkeren = blokkeren

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

nevermind schreef:
Bor Komorovski schreef:Of anders een wielklem ;)

Ik niet rijden dan jij ook niet rijden...
Niet doen, dan ben je strafbaar!
Was maar een grapje, ik was niet van plan voor eigen rechter te spelen. Bovendien zou ik niet weten waar ik die dingen zou moeten kopen en neem aan dat ze ook niet gratis zijn.

Ik heb overigens vriendelijke aansporing op de gemeenschappelijke voordeuren geplakt. Geen dreigementen met politie ed maar wel de mededeling dat ik het behoorlijk beu ben en de vraag of ze er nou echt eens mee kunnen stoppen.

Verder heb ik de politie geinformeerd dat er aan de lopende band fout geparkeerd wordt. Ik weet het, het is klikken en het is kinderachtig, maar het is beter dan iedere keer zelf parkeerkosten of -boetes betalen omdat ik mijn eigen garage niet inkan.
Laatst gewijzigd door Bor Komorovski op 28 apr 2012 22:51, 2 keer totaal gewijzigd.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Parkeren = blokkeren

Ongelezen bericht door nevermind »

Er staan borden op dit terrein met deze tekst, dus dit is toch duidelijk en het hoeven er niet nog meer borden bij.
Overal op deze oprit zijn 'verboden te parkeren, verboden te stoppen' verkeersborden aangebracht.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Parkeren = blokkeren

Ongelezen bericht door GJvdZ »

witte angora schreef:
stofzuigertje schreef:"Schade aan fout parkeerders is geheel voor eigen risico."
Fout. Dat moet zijn: 'parkeren geschiedt hier op eigen risico'. Meer is niet nodig.
Maar degene die tegen een stilstaand object aanrijdt is toch echt schuldig. Bord of geen bord.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Parkeren = blokkeren

Ongelezen bericht door nevermind »

GJvdZ schreef:
witte angora schreef:
stofzuigertje schreef:"Schade aan fout parkeerders is geheel voor eigen risico."
Fout. Dat moet zijn: 'parkeren geschiedt hier op eigen risico'. Meer is niet nodig.
Maar degene die tegen een stilstaand object aanrijdt is toch echt schuldig. Bord of geen bord.
Duidelijk!

witte angora
Berichten: 30756
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Parkeren = blokkeren

Ongelezen bericht door witte angora »

GJvdZ schreef:
witte angora schreef:
stofzuigertje schreef:"Schade aan fout parkeerders is geheel voor eigen risico."
Fout. Dat moet zijn: 'parkeren geschiedt hier op eigen risico'. Meer is niet nodig.
Maar degene die tegen een stilstaand object aanrijdt is toch echt schuldig. Bord of geen bord.
O ja, zeker. Maar wat dacht je van katten die op een lekker warme motorkap liggen te ronken, en af en toe, tijdens het uitrekken, eens even lekker met hun nageltjes over de lak heen gaan?

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Parkeren = blokkeren

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Zie hier de oplossing,

Ben je van alle borrelpraatjes af :mrgreen:

http://www.telegraaf.nl/buitenland/vide ... uwd__.html

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Parkeren = blokkeren

Ongelezen bericht door nevermind »

O ja, zeker. Maar wat dacht je van katten die op een lekker warme motorkap liggen te ronken, en af en toe, tijdens het uitrekken, eens even lekker met hun nageltjes over de lak heen gaan?
Op de openbare weg (parkeervakken)staan ook geen borden:
'parkeren geschiedt hier op eigen risico'.

Zouden daar geen katten op de motorkap liggen?
Teunbosseman schreef:Zie hier de oplossing,

Ben je van alle borrelpraatjes af :mrgreen:

http://www.telegraaf.nl/buitenland/vide ... uwd__.html
Zou dit ook zo in Nederland kunnen gaan, ik denk van niet.
Alleen mis ik de oplossing van dit Candid Camera gebeuren.

witte angora
Berichten: 30756
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Parkeren = blokkeren

Ongelezen bericht door witte angora »

Op de openbare weg (parkeervakken)staan ook geen borden:
'parkeren geschiedt hier op eigen risico'.

Zouden daar geen katten op de motorkap liggen?
Er zijn manieren om katten 'aan te sturen', zogezegd.

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Parkeren = blokkeren

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

nevermind schreef:
Zou dit ook zo in Nederland kunnen gaan, ik denk van niet.
Alleen mis ik de oplossing van dit Candid Camera gebeuren.

Zal altijd wel ergens in NL ook kunnen gebeuren. De "oplossing" vindt je in het filmpje voor onderstaand.
zodat ik onvoldoende draairuimte heb bij het in- en uitparkeren. Waardoor ik dus niet in of uit mijn eigen garage kan.

Gesloten