LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ANWB verhoogt INEENS de aanbiedingsprijs!!

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

ANWB verhoogt INEENS de aanbiedingsprijs!!

Ongelezen bericht door Nicky_The »

In 2012 ben ik ingegaan op de jongeren voordeel aanbieding van de ANWB. Ze hadden toen een actie dat je 2 jaar lang voor 40 euro per jaar lid kon worden. Leuk prijsje toch? Dus waarom niet..

Het duurde al vrij lang voordat ik eindelijk mijn lidmaatschapskaart binnen had, waar ik weer voor naar dure nummers moest bellen. Maar goed, ik was lid en ik betaalde de eerste 40 euro.

In december 2012 werd er voor het jaar 2013 geld afgeschreven van mijn rekening. Tot mijn verbazing was dit meer dan 50 euro!!! Een rekening van de ANWB moet ik tot de dag van vandaag nog ontvangen, dus heb ik het bedrag terug laten halen door mijn bank en heb ik direct de ANWB een mail gestuurd met de mededeling dat ik lid was geworden met de actie van 40 euro per jaar en dus niet meer dan 50 euro ging betalen.
De ANWB deelde mij mee dat ik een een of ander blad van hun gehad heb, waarin de nieuwe prijzen vermeld stonden en dat het ook op hun site staat en dat die prijzen verhoogd zijn door de BTW verhoging.
Ik heb echter nooit wat van de ANWB ontvangen! Daarbij is een actie van 40 euro per jaar, toch ook gewoon een actie van 40 euro per jaar? Dat dan de BTW veranderd en dat dat door gerekend wordt, vind ik niet zo gek, maar dat zou dan 44 euro per jaar worden en niet meer dan 50 euro per jaar!!!

Terwijl ik dus met de ANWB per mail in discussie ben, krijg ik de mededeling dat ik niet meer verzekerd ben van wegenwacht tot ik meer dan 50 euro betaal. De dag daarna krijg ik nog even een ongevraagde acceptgiro thuis met de mededeling dat ik 1,50 euro extra administratie kosten moet betalen en dat als ik dat ook niet betaal, ik nog eens 2,50 euro extra administratie kosten in mijn mik krijg!

De ANWB geeft helemaal geen thuis.. Wat nu?

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ANWB verhoogt INEENS de aanbiedingsprijs!!

Ongelezen bericht door nevermind »

In 2012 ben ik ingegaan op de jongeren voordeel aanbieding van de ANWB. Ze hadden toen een actie dat je 2 jaar lang voor 40 euro per jaar lid kon worden. Leuk prijsje toch? Dus waarom niet..
Je hebt gelijk, ook nu wordt deze actie aangeboden met maximaal 2 jaar.
Maar inderdaad nu € 50.00

Jongeren van 18 t/m 24 jaar kunnen éénmalig maximaal twee jaar voordelig profiteren van Wegenwacht Service. Geef het als cadeau of bestel het voor je zelf:

http://www.anwb.nl/wegenwacht/jongeren

Ik kan niets lezen, of je toen een bevestiging had over de actie van € 40.00!

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: ANWB verhoogt INEENS de aanbiedingsprijs!!

Ongelezen bericht door Nicky_The »

G-Girl schreef:Betalen en de discussie vervolgen.
Als ik betaal, krijg ik mijn geld never nooit meer terug, tewijl ik gewoon in mijn recht sta.. Ze moeten zich houden aan de aanbiedingsprijs waar ik mee in stemde. Als ze een uitzondering in hun regels hebben staan in de vorm dat ze hun tarieven mogen wijzigen, dan hadden zij mij tijdig op de hoogte moeten stellen.

Het tijdschrift van hun dat ik gehad zou moeten hebben, zou overigens pas in december verspreid zijn, terwijl je voor november je lidmaatschap dient op te zeggen. De rede dat het pas in december verspreid zou zijn, is dat de BTW verhoging pas in december bekend gemaakt zou zijn door de regering. Naar mijn weten is dit door de regering al eerder bekend gemaakt.. Van mijn andere verzekeringen kreeg ik namelijk in november al bericht.
Maar van de ANWB heb ik dus totaal geen bericht gehad over een verhoging en zelfs niet eens een factuur!

De ANWB gaat volledig buiten de wet om en doet gewoon alsof zij de wet zijn..

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: ANWB verhoogt INEENS de aanbiedingsprijs!!

Ongelezen bericht door Nicky_The »

nevermind schreef:
In 2012 ben ik ingegaan op de jongeren voordeel aanbieding van de ANWB. Ze hadden toen een actie dat je 2 jaar lang voor 40 euro per jaar lid kon worden. Leuk prijsje toch? Dus waarom niet..
Je hebt gelijk, ook nu wordt deze actie aangeboden met maximaal 2 jaar.
Maar inderdaad nu € 50.00

Jongeren van 18 t/m 24 jaar kunnen éénmalig maximaal twee jaar voordelig profiteren van Wegenwacht Service. Geef het als cadeau of bestel het voor je zelf:

http://www.anwb.nl/wegenwacht/jongeren

Ik kan niets lezen, of je toen een bevestiging had over de actie van € 40.00!
Dit is dus precies wat de ANWB ook doet. Zij halen de nieuwe voorwaarden erbij, terwijl ik toen akkoort ben gegaan met de 'oude' voorwaarden.. Ik heb geen nieuw contract getekend of iets dergelijks.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: ANWB verhoogt INEENS de aanbiedingsprijs!!

Ongelezen bericht door Nicky_The »

G-Girl schreef:
Nicky_The schreef: Als ik betaal, krijg ik mijn geld never nooit meer terug, tewijl ik gewoon in mijn recht sta..
Je staat niet in je recht want je hebt het gehele bedrag gestorneerd en je zal toch echt moeten betalen. Dat bestrijdt je zelf ook niet. Dus was het verstandiger geweest het gedeelte dat jij beschouwt als te veel afgehouden terug te halen en niet alles.
Ik sta wel degelijk in mijn recht. Je kunt immers niet een gedeelte terug halen. Er is een foutieve afschrijving gedaan en die heb ik terug gehaald. Dat is mijn recht.
Een ander recht dat ik heb en een verplichting dat de ANWB heeft, is mij tijdig op de hoogte te brengen van tariefwijzigingen. Bij elke tarief wijziging heb ik ook nog eens het recht om er niet mee akkoort te gaan.
De ANWB is in gebreke daar ik totaal niet (en dus ook niet tijdig) geinformeerd ben over de tariefswijziging en ik dus ook niet de gelegenheid heb gekregen om mijn lidmaatschap te beeindigen.

Mijn vraag is echter: hoe krijg ik nu mijn recht? En dan doel ik op:
1. Wat ik het liefste heb is een lidmaatschap van 44 euro voor dit jaar, maar anders
2. Beeindiging van het lidmaatschap.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: ANWB verhoogt INEENS de aanbiedingsprijs!!

Ongelezen bericht door ciske »

Alle kleine regeltjes gelezen Nicky_The? Denk toch dat je problemen gaat krijgen door het gestorneerde bedrag.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: ANWB verhoogt INEENS de aanbiedingsprijs!!

Ongelezen bericht door berndv »

Nicky_The schreef: Mijn vraag is echter: hoe krijg ik nu mijn recht? En dan doel ik op:
1. Wat ik het liefste heb is een lidmaatschap van 44 euro voor dit jaar, maar anders
2. Beeindiging van het lidmaatschap.
Je recht haal je bij een rechter. Gewoon niet betalen, komt er vanzelf een incasso procedure en als je die ook niet betaald, komt het vanzelf voor de rechter.

Hoe je aan die 44 euro komt is mij een raadsel. Je geeft zelf al aan dat je na de btw verhoging 44 euro zou betalen, maar de verhoging was maar 2 procent en geen 20, dat zou op 4 euro uit komen. Als jij vind dat je in je recht staat, zul je 40,40 over meten maken, dat is een verhoging van 2%. En dat is het bedrag dat je volgens jou verschuldigd zou zijn.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: ANWB verhoogt INEENS de aanbiedingsprijs!!

Ongelezen bericht door Nicky_The »

berndv schreef:
Nicky_The schreef: Mijn vraag is echter: hoe krijg ik nu mijn recht? En dan doel ik op:
1. Wat ik het liefste heb is een lidmaatschap van 44 euro voor dit jaar, maar anders
2. Beeindiging van het lidmaatschap.
Je recht haal je bij een rechter. Gewoon niet betalen, komt er vanzelf een incasso procedure en als je die ook niet betaald, komt het vanzelf voor de rechter.

Hoe je aan die 44 euro komt is mij een raadsel. Je geeft zelf al aan dat je na de btw verhoging 44 euro zou betalen, maar de verhoging was maar 2 procent en geen 20, dat zou op 4 euro uit komen. Als jij vind dat je in je recht staat, zul je 40,40 over meten maken, dat is een verhoging van 2%. En dat is het bedrag dat je volgens jou verschuldigd zou zijn.
Gaat het echt om 2%?

De ANWB schreef mij dit:
De wettelijke verhoging van de assurantiebelasting van 9,7% naar 21%
Edit: de assurauntie belasting is wel naar 21% verhoogd.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ANWB verhoogt INEENS de aanbiedingsprijs!!

Ongelezen bericht door nevermind »

Nicky_The schreef: Dit is dus precies wat de ANWB ook doet. Zij halen de nieuwe voorwaarden erbij, terwijl ik toen akkoort ben gegaan met de 'oude' voorwaarden.. Ik heb geen nieuw contract getekend of iets dergelijks.
Jij beantwoord mijn vraag niet!
Ik kan niets lezen, of je toen een bevestiging had over de actie van € 40.00!
Inderdaad is de assurantie belasting van 9,7 % naar 21 % gegaan.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ANWB verhoogt INEENS de aanbiedingsprijs!!

Ongelezen bericht door witte angora »

De ANWB deelde mij mee dat ik een een of ander blad van hun gehad heb, waarin de nieuwe prijzen vermeld stonden en dat het ook op hun site staat en dat die prijzen verhoogd zijn door de BTW verhoging.
Ik heb echter nooit wat van de ANWB ontvangen!
Hebben we het hier over de Kampioen? Dat krijgt namelijk ieder lid van de ANWB in de bus, iedere maand weer. Als je het nooit ontvangen hebt dan is er ofwel iets in de bezorging fout gegaan (maar dan kun je dus ook geen acceptgiro en/of aanmaningen krijgen) ofwel heb je dat 'een of andere blad' iedere keer ongelezen bij het oud-papier gegooid... Mag, moet je zelf weten, maar dan krijg je relevante informatie dus niet mee...

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: ANWB verhoogt INEENS de aanbiedingsprijs!!

Ongelezen bericht door Nicky_The »

nevermind schreef:
Nicky_The schreef: Dit is dus precies wat de ANWB ook doet. Zij halen de nieuwe voorwaarden erbij, terwijl ik toen akkoort ben gegaan met de 'oude' voorwaarden.. Ik heb geen nieuw contract getekend of iets dergelijks.
Jij beantwoord mijn vraag niet!
Ik kan niets lezen, of je toen een bevestiging had over de actie van € 40.00!
Inderdaad is de assurantie belasting van 9,7 % naar 21 % gegaan.
Uiteraard heb ik die.

Dirkie
Berichten: 2932
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: ANWB verhoogt INEENS de aanbiedingsprijs!!

Ongelezen bericht door Dirkie »

Nicky_The schreef:
G-Girl schreef:
Nicky_The schreef: Als ik betaal, krijg ik mijn geld never nooit meer terug, tewijl ik gewoon in mijn recht sta..
Je staat niet in je recht want je hebt het gehele bedrag gestorneerd en je zal toch echt moeten betalen. Dat bestrijdt je zelf ook niet. Dus was het verstandiger geweest het gedeelte dat jij beschouwt als te veel afgehouden terug te halen en niet alles.
Ik sta wel degelijk in mijn recht. Je kunt immers niet een gedeelte terug halen. Er is een foutieve afschrijving gedaan en die heb ik terug gehaald. Dat is mijn recht.
Dat 'recht' heb je inderdaad. Echter, als je van dit recht gebruik maakt, dan heeft de ANWB ook het recht om je verzekering op te schorten, want je hebt immers niet betaald. Je had ook eerst kunnen afwachten op de verklaring van de ANWB waarom het bedrag verhoogt was en dan een klacht indienen. Als je in de 'recht' staat, dan had je waarschijnlijk een deel van het bedrag terug gehad.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: ANWB verhoogt INEENS de aanbiedingsprijs!!

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Op advies van een ANWB mail-medewerker heb ik zojuist de ANWB gebeld. Op het advies van die ANWB medewerker heb ik een klacht ingediend via de ANWB website. In die klacht heb ik alles nogmaals verduidelijkt en heb ik me beroept op het recht om mijn contract te beeindigen wanneer men meer als de wettelijke verhoging als verhoging doorvoerd. Ook heb ik hierin gezet dat alle kosten die zij in de tussentijd wensen te maken aan deurwaarders ed, voor hun rekening zijn.
Ook heb ik gevraagd om mijn belkosten terug te betalen (ik moest hun immers op hun verzoek bellen om hun fout).

Met andere woorden: Voor mij geen ANWB wegenwacht meer!!

Gister had ik hun vestiging Alkmaar nog gesproken en die zeiden dat ze me per 1-1-2013 opnieuw lid hebben gemaakt en dat ik daardoor de nieuwe tarieven en nieuwe voorwaarden heb. Aangezien ik hier nooit opdracht voor gegeven heb, nooit mee akkoort ben gegaan en nooit info heb ontvangen, ligt de fout toch echt bij hun. Maar als ze dat niet recht willen trekken, prima. Ik heb ze nu genoeg kansen gegeven en beroep me daarom op mijn recht om mijn contract te beeindigen na een eenzijdige verhoging en verandering van voorwaarden.

En wat betreft een eventuele andere wegenwacht: ik ben even genezen. Mijn auto heeft nooit wat en als hij wel eens wat heeft, bel ik zelf wel een garage.
Laatst gewijzigd door Nicky_The op 07 jan 2013 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ANWB verhoogt INEENS de aanbiedingsprijs!!

Ongelezen bericht door nevermind »

En wat betreft een eventuele andere wegenwacht: ik ben even genezen. Mijn auto heeft nooit wat en als hij wel eens wat heeft, bel ik zelf wel een garage.
WW is niet verplicht, iedereen kan een afsluiten, maar het is geen must.
Misschien rij je alleen met de auto in de stad en niet meer, dan kan ik mij best voorstellen, dat je geen WW nodig hebt.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: ANWB verhoogt INEENS de aanbiedingsprijs!!

Ongelezen bericht door Nicky_The »

nevermind schreef:
En wat betreft een eventuele andere wegenwacht: ik ben even genezen. Mijn auto heeft nooit wat en als hij wel eens wat heeft, bel ik zelf wel een garage.
WW is niet verplicht, iedereen kan een afsluiten, maar het is geen must.
Misschien rij je alleen met de auto in de stad en niet meer, dan kan ik mij best voorstellen, dat je geen WW nodig hebt.
Ik rij momenteel door omstandigheden niet veel meer, maar wat ik dan rij zijn geen leuke afstanden om te lopen en ik kom veel in gebieden waar geen ov is.

Toen ik de ANWB nam had ik net een oud wrak weg gedaan (mankeerde van alles, was een miskoop) en mijn huidige auto gekocht. Ik heb toen dus de ww genomen omtrent mijn angst om ergens te stranden. Als de ANWB gewoon hun fout recht getrokken had, dan had ik gewoon verzekerd gebleven. Nu ben ik er helemaal klaar mee.
Laatst gewijzigd door Nicky_The op 07 jan 2013 13:21, 1 keer totaal gewijzigd.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: ANWB verhoogt INEENS de aanbiedingsprijs!!

Ongelezen bericht door nevermind »

Nicky_The schreef:
nevermind schreef:
En wat betreft een eventuele andere wegenwacht: ik ben even genezen. Mijn auto heeft nooit wat en als hij wel eens wat heeft, bel ik zelf wel een garage.
WW is niet verplicht, iedereen kan een afsluiten, maar het is geen must.
Misschien rij je alleen met de auto in de stad en niet meer, dan kan ik mij best voorstellen, dat je geen WW nodig hebt.
Klopt, maar als de ANWB gewoon hun fout recht getrokken had, dan had ik gewoon verzekerd gebleven. Nu ben ik er helemaal klaar mee.
Je hebt de incasso terug gehaald, en dus de premie dus niet betaald, en daarom ben je dan ook niet meer verzekerd.
Je had het eerst moeten klaren met de ANWB, en dan binnen 56 dagen nog altijd de incasso terug laten boeken.

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: ANWB verhoogt INEENS de aanbiedingsprijs!!

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Je leest mijn tekst niet goed.. Ik wil nu niet meer verzekerd zijn bij de ANWB, maar als ze gewoon naar mijn mails hadden gekeken en gedacht hadden 'ja, dat wat zij zegt is waar en wat wij zeggen klopt niet' (ze mailen dingen die nergens op slaan) en er dus serieus mee aan de slag waren gegaan, dan had ik gewoon dit jaar 44 euro betaald en verzekerd gebleven. Nu zijn ze een klant kwijt.

Renske99
Berichten: 263
Lid geworden op: 19 dec 2011 13:00

Re: ANWB verhoogt INEENS de aanbiedingsprijs!!

Ongelezen bericht door Renske99 »

of je nou genoeg geduld met de anwb gehad hebt of niet, of je ze genoeg tijd en geduld hebt getoont of niet, het boeit de anwb niet, jij bent maar 1 van de zovelen, zij liggen er niet wakker van.

Ik begrijp je wel hoor, ik zou er ook wel klaar mee zijn, maar zoals gezegt de anwb ligt er niet wakker van (althans de medewerkers).
ANWB is een grote organisatie en zo werken ze dan ook, niks begrip voor de klant meer (in veel gevallen dan).

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: ANWB verhoogt INEENS de aanbiedingsprijs!!

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Renske99 schreef:of je nou genoeg geduld met de anwb gehad hebt of niet, of je ze genoeg tijd en geduld hebt getoont of niet, het boeit de anwb niet, jij bent maar 1 van de zovelen, zij liggen er niet wakker van.

Ik begrijp je wel hoor, ik zou er ook wel klaar mee zijn, maar zoals gezegt de anwb ligt er niet wakker van (althans de medewerkers).
ANWB is een grote organisatie en zo werken ze dan ook, niks begrip voor de klant meer (in veel gevallen dan).
Jep, dat heb ik door... Maar ben er inderdaad goed klaar mee ;)

Nicky_The
Berichten: 804
Lid geworden op: 01 dec 2010 11:51
Locatie: Noord-Holland

Re: ANWB verhoogt INEENS de aanbiedingsprijs!!

Ongelezen bericht door Nicky_The »

Goh kijk, nog iemand die geen info over de verhoging heeft ontvangen:
http://www.telegraaf.nl/watuzegt/212020 ... hap__.html

Het enigste wat die meneer volgens mij vergeet (weet ik niet zeker) is dat je bij een wettelijke verhoging niet op kunt zeggen.
Wel is het zo dat je sinds 2010 je verzekeringen per maand kunt opzeggen wanneer zij stil zwijgend verlengd worden. Stil zwijgend verlengen mag namelijk niet meer.

Maar in mijn geval is er dus niet alleen de wettelijke verhoging geweest. Er is met meer dan de wettelijke verhoging verhoogd en dan heb je wel het recht om de boel te beeindigen.

Gesloten