LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onterechte boete parkeerverbod?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
DaisySam
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2015 14:57

Onterechte boete parkeerverbod?

Ongelezen bericht door DaisySam »

Ik kreeg een boete van 97 euro voor : parkeren in strijd met parkeerverbod/parkeerverbodszone (bord E1)

het gaat om een gebied buiten de bebouwde kom, en op geen van de toegangswegen naar dat gebied staat een bord die dat verkeersverbod aangeeft. Hoe moest ik dan weten dat je hier niet mag parkeren? ik stond overigens in de berm, dus niet in strijd met andere parkeer regels.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

Moneyman
Berichten: 30040
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Onterechte boete parkeerverbod?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Staat er geen bord of heb je het bord niet gezien?

Er valt niet zoveel te adviseren als je niet eens verteld waar het precies was. Dat je bezwaar kunt maken weet je vast zelf ook wel.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Onterechte boete parkeerverbod?

Ongelezen bericht door moederslink »

DaisySam schreef:Ik kreeg een boete van 97 euro voor : parkeren in strijd met parkeerverbod/parkeerverbodszone (bord E1)

het gaat om een gebied buiten de bebouwde kom, en op geen van de toegangswegen naar dat gebied staat een bord die dat verkeersverbod aangeeft. Hoe moest ik dan weten dat je hier niet mag parkeren? ik stond overigens in de berm, dus niet in strijd met andere parkeer regels.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
misschien stond er wel een bord en heb je het niet gezien, wat Moneyman ook al aangaf.
Maar, als het op een 2baansweg was, buiten de bebouwde kom, mag je vlg mij nooit je auto in de berm parkeren , een berm is per definitie natuurlijk geen parkeerplaats , toch? :shock:

Harm.calc
Berichten: 672
Lid geworden op: 22 dec 2010 12:25

Re: Onterechte boete parkeerverbod?

Ongelezen bericht door Harm.calc »

Hart onder de riem:

Ik heb eens een boete gehad omdat ik mijn auto met 2 banden op de stoep had geparkeerd.
Het bedrag van die boete weet ik niet exact meer maar wel dat hij mij voor de helft is kwijtgescholden.

Mijn verweer was dat de straat zodanig smal is dat ik het niet verantwoord vond om niet zo te parkeren. Bijvoorbeeld als de brandweer er langs zou moeten. Eigen ervaring dat taxibusjes er al niet fatsoenlijk door konden bij normaal geparkeerde auto's.

De rechter kon zich daar deels in vinden maar wees mij op het feit dat ik ergens anders had kunnen parkeren, en dat ik dit aanhangig had kunnen maken bij de beheerder van deze straat.
Uiteindelijk is de straat na een paar maanden ook nog werkelijk verbreedt.

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Onterechte boete parkeerverbod?

Ongelezen bericht door tijger1 »

Op een tweebaansweg buiten de bebouwde kom mag je juist wel in de berm parkeren, maar wel helemaal in de berm, dus niet ook een stukje op de rijbaan.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Onterechte boete parkeerverbod?

Ongelezen bericht door moederslink »

tijger1 schreef:Op een tweebaansweg buiten de bebouwde kom mag je juist wel in de berm parkeren, maar wel helemaal in de berm, dus niet ook een stukje op de rijbaan.
Ok, lijkt mij niet logisch en zelfs gevaarlijk, maar goed, weer wat geleerd :)

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Onterechte boete parkeerverbod?

Ongelezen bericht door tijger1 »


kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Onterechte boete parkeerverbod?

Ongelezen bericht door kokka »

@ Daisy. waar heb je die bekeuring gekregen dan?

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Onterechte boete parkeerverbod?

Ongelezen bericht door toeslagen »

vogels schreef:
Bord E1: Er mag niet worden geparkeerd aan de kant van de weg waar dit bord staat, maar wel worden stilgestaan.

Je hebt dus blijkbaar even niet goed opgelet.
TS geeft toch aan, dat er GEEN bord staat! :shock:





DaisySam schreef:Ik kreeg een boete van 97 euro voor : parkeren in strijd met parkeerverbod/parkeerverbodszone (bord E1)

het gaat om een gebied buiten de bebouwde kom, en op geen van de toegangswegen naar dat gebied staat een bord die dat verkeersverbod aangeeft. Hoe moest ik dan weten dat je hier niet mag parkeren? ik stond overigens in de berm, dus niet in strijd met andere parkeer regels.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen!

tijger1
Berichten: 1647
Lid geworden op: 31 jan 2013 20:54

Re: Onterechte boete parkeerverbod?

Ongelezen bericht door tijger1 »

vogels schreef:
tijger1 schreef:Lees hier, bij plaatje 5.

http://www.gratisrijbewijsonline.nl/parkerenwet4.htm
Er staat blijkbaar een verboden te parkeren bord (E1), want daar wordt naar verwezen.
Bedoelt u bij dat plaatje? Daar staat dat bord dus niet. Het gaat over de berm, buiten de bebouwde kom.

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Onterechte boete parkeerverbod?

Ongelezen bericht door toeslagen »

vogels schreef:
TS geeft toch aan, dat er GEEN bord staat! :shock:
Ik wil de mensen de kost niet geven die borden niet zien staan. Staat dat bord er echt niet en klopt het verhaal, dan klopt de bekeuring niet.
TS geeft toch duidelijk aan, dat er geen bord staat.
Dus ga ik er vanuit, dat dit toch de waarheid is, een twijfel is dan toch niet mogelijk.

Elzenlander
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 sep 2015 20:20

Re: Onterechte boete parkeerverbod?

Ongelezen bericht door Elzenlander »

@ Daisy, u wilt kennelijk niet zeggen waar het is, en dat hoeft ook niet. Het makkelijkste is, denk ik, even het gebied in Google maps te bekijken. Met dat gele mannetje/vrouwtje/mensje rechts onderaan kunt u als het ware een 'wandeling' maken.

Hoewel de beelden vaak wat ouder, dus niet volledig actueel, zijn, kunt u misschien hier alsnog het betreffende bord vinden, en hebt u het gemist. Zo niet, dan kunt u altijd nog een keertje met de auto er in rijden. Als het bord er echt niet staat, is een bezwaar zinvol.

Eventueel kunt u ook op de site van de gemeente kijken waar dit gebied (ook al is het de onbebouwde kom) onder valt. Wellicht kunt u hier terugvinden waar al dan niet geparkeerd mag worden. Dat schept misschien ook wat duidelijkheid.

Succes ermee!

DaisySam
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2015 14:57

Re: Onterechte boete parkeerverbod?

Ongelezen bericht door DaisySam »

bedankt voor de reacties! voor verduidelijking het gaat om de zeumerseweg in voorthuizen. ik heb inderdaad google maps bekeken en er staat nergens een bord anders had ik ook niet geparkeerd! ik ga inderdaad maar een bezwaarschrift sturen.

toeslagen
Berichten: 120
Lid geworden op: 18 apr 2015 20:07

Re: Onterechte boete parkeerverbod?

Ongelezen bericht door toeslagen »

DaisySam schreef:bedankt voor de reacties! voor verduidelijking het gaat om de zeumerseweg in voorthuizen. ik heb inderdaad google maps bekeken en er staat nergens een bord anders had ik ook niet geparkeerd! ik ga inderdaad maar een bezwaarschrift sturen.
Inderdaad moet je doen, want niet alle boetes zijn terecht.
Parkeerwachters/politie maken ook fouten.
Succes

Elzenlander
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 sep 2015 20:20

Re: Onterechte boete parkeerverbod?

Ongelezen bericht door Elzenlander »

Beste Daisy,

Gaat het om dit gebied? Deze borden staan op de hoek Zeumerseweg/Oude Zeumerseweg. Het gaat om een zone, dus niet slechts één weg. Als het inderdaad hierom gaat heeft u ze inderdaad gemist. Het uploaden lukte niet, dus heb ik de foto's even in een linkje geplaatst.

http://uploadenfoto.nl/show-image.php?i ... 18f30c67c2

http://uploadenfoto.nl/show-image.php?i ... 75ac376017

DaisySam
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2015 14:57

Re: Onterechte boete parkeerverbod?

Ongelezen bericht door DaisySam »

Elzenlander schreef:Beste Daisy,

Gaat het om dit gebied? Deze borden staan op de hoek Zeumerseweg/Oude Zeumerseweg. Het gaat om een zone, dus niet slechts één weg. Als het inderdaad hierom gaat heeft u ze inderdaad gemist. Het uploaden lukte niet, dus heb ik de foto's even in een linkje geplaatst.

http://uploadenfoto.nl/show-image.php?i ... 18f30c67c2

http://uploadenfoto.nl/show-image.php?i ... 75ac376017

Ja dat is inderdaad vlakbij. wat ik alleen niet snap is dat je niet langs deze borden komt op de weg die ik altijd neem vanaf de snelweg. dus hoe kan die zone daar dan ook gelden.

Elzenlander
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 sep 2015 20:20

Re: Onterechte boete parkeerverbod?

Ongelezen bericht door Elzenlander »

Ik zie wat u bedoeld. Vanaf de snelweg kom ik geen borden tegen. De eerste is pas op bij de kruising Zeumerseweg/Schoonengweg. Maar dat is een stuk verder dan de kruising met de Oude Zeumerseweg. Maar nogmaals: deze foto's zijn natuurlijk van een paar jaar geleden. Het kan zijn dat de werkelijkheid inmiddels anders is.

Het beste lijkt me inderdaad bezwaar aan te tekenen en aan te geven dat u er inmiddels achter bent dat het inderdaad verboden is te parkeren, maar dat er vanaf de snelweg gekomen geen borden staan. Dat u dit dus niet kon weten vanwege een verzuim van de wegbeheerder. Hou het kort en zakelijk, gewoon to-the-point. Dat werkt het beste.

Nogmaals succes ermee!

DaisySam
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 sep 2015 14:57

Re: Onterechte boete parkeerverbod?

Ongelezen bericht door DaisySam »

Elzenlander schreef:Ik zie wat u bedoeld. Vanaf de snelweg kom ik geen borden tegen. De eerste is pas op bij de kruising Zeumerseweg/Schoonengweg. Maar dat is een stuk verder dan de kruising met de Oude Zeumerseweg. Maar nogmaals: deze foto's zijn natuurlijk van een paar jaar geleden. Het kan zijn dat de werkelijkheid inmiddels anders is.

Het beste lijkt me inderdaad bezwaar aan te tekenen en aan te geven dat u er inmiddels achter bent dat het inderdaad verboden is te parkeren, maar dat er vanaf de snelweg gekomen geen borden staan. Dat u dit dus niet kon weten vanwege een verzuim van de wegbeheerder. Hou het kort en zakelijk, gewoon to-the-point. Dat werkt het beste.

Nogmaals succes ermee!
Dankuwel voor de hulp!

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Onterechte boete parkeerverbod?

Ongelezen bericht door kweenie »

Als ik in streetview de weg parallel aan de snelweg volg, dus vanaf de Mercuriusweg en dan voorbij nummer 38, dan zie ik voor de eerste zijweg (die blijkbaar ook zeumerseweg heet...) het zonebord staan. Heb je daar voorbij geparkeerd?

Het wegstuk voor dat bord lijkt mij zo op afstand bekeken moeilijker om te parkeren. De berm ziet er behoorlijk smal uit. Ik vermoed daarom dat is gedacht dat je daar sowieso niet zult (kunnen) parkeren.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Onterechte boete parkeerverbod?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

DaisySam schreef:Ja dat is inderdaad vlakbij. wat ik alleen niet snap is dat je niet langs deze borden komt op de weg die ik altijd neem vanaf de snelweg. dus hoe kan die zone daar dan ook gelden.
Het parkeerverbod-zone is pas geldig als dit bij de ingang van de zone duidelijk is aangegeven.
Ik zou de route nog een keer rijden en goed bekijken of je toch niet ergens langs dit bord bent gekomen, en de route gelijk met dashcam of video opnemen.

Gesloten