LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] schade door ondeugdelijke tank

Andere onderwerpen over auto en vervoer
paulbusje
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2015 16:26

schade door ondeugdelijke tank

Ongelezen bericht door paulbusje »

dit overkomt mij bij TOTAL
heb ik om ongeveer 15:45 getankt op bovengenoemde locatie. mijn voertuig heb ik rechts van de pomp geplaatst om achtereen volgens te gaan tanken. mijn vulopening zit ook rechts maar dat mag geen probleem zijn daar de slangen uittrekbaar moeten zijn om zo aan beide zijde van een personenvoertuig te kunnen tanken. ook het pistool is met een rubber voorzien om beschadiging aan voertuigen te voor komen. nu ik wilde het pistool in de vulopening doen maar de slang bleek niet uittrekbaar te zijn waardoor het pistool wel in de vulopening kon maar tegelijkertijd ook tegen mijn auto kwam.(de slang was totaal niet uittrekbaar) hierdoor zijn er krassen op de lak rond de vulopening gekomen. ik heb het voertuig nog verplaatst (dichterbij gereden) om het tanken te kunnen afmaken. ik heb bij het afrekenen mij onvrede duidelijk gemaakt en de caissière gewezen op het feit dat de slang niet uittrekbaar was en het pistool niet met een rubber beschermt was waardoor ik dus schade heb,. het eerste wat zij toen zij dat dat niet kon want alles was pas vernieuwd. uiteindelijk liep zij mee om daarna direct te zeggen dat de ontstaande schade er al wel gezeten had. daar nam ik geen genoegen mee daarop kwam er een andere vrouw bij die zich niet aan mij heeft voorgesteld liep mee en de discussie werd direct al ik stond aan de verkeerde zijde want als de vulopening rechts zit dan moet je met het voertuig links van de pomp gaan staan. hierop werd ik zo boos dat ik alleen nog maar gezegd heb dat dat onzin is. ben in mijn auto gestapt en naar huis gereden. nu zit ik met schade waar ik indirect niks aan kan doen. de slangen moeten lang genoeg zijn om te kunnen tanken aan beide zijde van het voertuig er staat ook nergens dat je links moet staan als je vulopening rechts zit of andersom. ik ben dan ook van mening dat hier het genoemde pompstation aansprakelijk is voor de ontstaande schade. om niet in een juridisch gevecht te belanden heb ik total benaderd. Zij geven zelf aan dat de slangen uittrekbaar moeten zijn en dat het niet mag uitmaken aan welke zijde men het voertuig plaatst. Ondanks deze bevestiging nemen zij geen enkele verantwoording en laten mij met de schade zitten. Ik heb juist total benaderd om als volwassen messen tot een oplossing te komen maar dit is gewoon onmogelijk daar zij alle verantwoordelijkheid weg schuiven.
een juridische weg is duurder dan de schade en dat weten zij denk ik ook ondanks het feit dat total nog niet een maal gevraagd heeft waaruit de schade bestaat laat staan hoe groot de schade is.
de grote tegen de kleine en dat is het gewoon.

alle reacties zijn prima.
maar totlal geeft zelf aan dat altijd aan beide zijde van de pomp afgetankt moet kunnen worden........
hiervoor zijn/moeten de slangen juist uittrekbaar zijn.(dit is dus geen aanname maar een feit).
ik stond niet te ver van de installatie en redelijk ver voorbij behoefde alleen maar achterlangs mijn auto....
dus mag ik ervan uit gaan dat de installatie aan de eisen voldoet.
in mijn verhaal is de situatie niet zo eenvoudig ui te leggen.
klantvriendelijkheid zou in dit geval van de eigenaar moeten komen door zich normaal voor te stellen en niet direct dingen te roepen zonder zich voor te stellen en wat later blijkt ook nog onjuistheden beweren.

dan zie ik wel een verantwoordelijkheid/aansprakelijkheid.
daar laat ik het dan maar bij.
Laatst gewijzigd door paulbusje op 18 nov 2015 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: schade door ondeugdelijke tank

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja, je maakt zelf de schade op basis van de aanname dat het wel zou kunnen. Als ik aan de verkeerde kant van een pomp ga staan, is dat het eerste wat ik check. Jij hebt dat duidelijk niet gedaan, das jouw keuze.

Total zou hooguit aansprakelijk zijn als zij garanderen dat je aan beide kanten probleemloos kunt tanken.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: schade door ondeugdelijke tank

Ongelezen bericht door renewouters »

Ik probeer me voor te stellen wat voor schade dit zou kunnen veroorzaken. In het geval dat de slang niet uittrekbaar is kan je niet bij de vulopening en ga je wat anders proberen lijkt me. Als die wel uittrekbaar is komt hoogstens de slang over de achterkant van de auto en je moet wel hele rare dingen om daarmee schade te veroorzaken.

stofzuigertje

Re: schade door ondeugdelijke tank

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zag iemand met een nieuwe auto van enkele dagen oud met een lederen jas met diverse ritsen in krappe parkeerplek lopen....

En ja hoor, de buren hadden niets maar zijn eigen auto.
Dit zie ik gelijk als jou tankbeurt want je had ook een pomp aan andere kant kunnen nemen.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: schade door ondeugdelijke tank

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

stofzuigertje schreef:Ik zag iemand met een nieuwe auto van enkele dagen oud met een lederen jas met diverse ritsen in krappe parkeerplek lopen....

En ja hoor, de buren hadden niets maar zijn eigen auto.
Een rits maakt alleen oppervlakkige krassen.
Dat de auto pas enkele dagen oud was, is weer een sprookje, waar alle mee kunnen leven. :lol:

Een vulpistol "kan" krassen maken, maar TS is toch zelf aan tanken, om dan de pomphouder aansprakelijk te stellen, ........ :lol:

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: schade door ondeugdelijke tank

Ongelezen bericht door kokka »

Je zou een punt hebben als het een full service station was, waar je auto door een medewerker van het tankstation wordt beschadigd
In dit geval heb je zelf schade gemaakt. Als de slang daadwerkelijk te kort was, had je altijd nog kunnen besluiten alsnog aan de andere kant van de pomp te gaan staan.

@ stefanhouterman.
Een rits, en al zeker een metalen rits, kan hele diepe krassen maken. Hangt helemaal af van hoe en vooral, met welke druk hij tegen je lak komt.

stefanhouterman
Berichten: 509
Lid geworden op: 20 aug 2015 20:10

Re: schade door ondeugdelijke tank

Ongelezen bericht door stefanhouterman »

kokka schreef:Je zou een punt hebben als het een full service station was, waar je auto door een medewerker van het tankstation wordt beschadigd
In dit geval heb je zelf schade gemaakt. Als de slang daadwerkelijk te kort was, had je altijd nog kunnen besluiten alsnog aan de andere kant van de pomp te gaan staan.

@ stefanhouterman.
Een rits, en al zeker een metalen rits, kan hele diepe krassen maken. Hangt helemaal af van hoe en vooral, met welke druk hij tegen je lak komt.
@kokka

Als je gewoon langs loopt, dan denk ik, dat het best meevalt.

Om zich tussen twee auto's door te persen, maar ja......

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: schade door ondeugdelijke tank

Ongelezen bericht door sjohie »

paulbusje schreef:dit overkomt mij bij TOTAL
heb ik om ongeveer 15:45 getankt op bovengenoemde locatie. mijn voertuig heb ik rechts van de pomp geplaatst om achtereen volgens te gaan tanken. mijn vulopening zit ook rechts maar dat mag geen probleem zijn daar de slangen uittrekbaar moeten zijn om zo aan beide zijde van een personenvoertuig te kunnen tanken. ook het pistool is met een rubber voorzien om beschadiging aan voertuigen te voor komen. nu ik wilde het pistool in de vulopening doen maar de slang bleek niet uittrekbaar te zijn waardoor het pistool wel in de vulopening kon maar tegelijkertijd ook tegen mijn auto kwam.(de slang was totaal niet uittrekbaar) hierdoor zijn er krassen op de lak rond de vulopening gekomen. ik heb het voertuig nog verplaatst (dichterbij gereden) om het tanken te kunnen afmaken. ik heb bij het afrekenen mij onvrede duidelijk gemaakt en de caissière gewezen op het feit dat de slang niet uittrekbaar was en het pistool niet met een rubber beschermt was waardoor ik dus schade heb,. het eerste wat zij toen zij dat dat niet kon want alles was pas vernieuwd. uiteindelijk liep zij mee om daarna direct te zeggen dat de ontstaande schade er al wel gezeten had. daar nam ik geen genoegen mee daarop kwam er een andere vrouw bij die zich niet aan mij heeft voorgesteld liep mee en de discussie werd direct al ik stond aan de verkeerde zijde want als de vulopening rechts zit dan moet je met het voertuig links van de pomp gaan staan. hierop werd ik zo boos dat ik alleen nog maar gezegd heb dat dat onzin is. ben in mijn auto gestapt en naar huis gereden. nu zit ik met schade waar ik indirect niks aan kan doen. de slangen moeten lang genoeg zijn om te kunnen tanken aan beide zijde van het voertuig er staat ook nergens dat je links moet staan als je vulopening rechts zit of andersom. ik ben dan ook van mening dat hier het genoemde pompstation aansprakelijk is voor de ontstaande schade. om niet in een juridisch gevecht te belanden heb ik total benaderd. Zij geven zelf aan dat de slangen uittrekbaar moeten zijn en dat het niet mag uitmaken aan welke zijde men het voertuig plaatst. Ondanks deze bevestiging nemen zij geen enkele verantwoording en laten mij met de schade zitten. Ik heb juist total benaderd om als volwassen messen tot een oplossing te komen maar dit is gewoon onmogelijk daar zij alle verantwoordelijkheid weg schuiven.
een juridische weg is duurder dan de schade en dat weten zij denk ik ook ondanks het feit dat total nog niet een maal gevraagd heeft waaruit de schade bestaat laat staan hoe groot de schade is.
de grote tegen de kleine en dat is het gewoon.
Voor de beeldvorming, om wat voor (formaat) voertuig gaat het precies?

igen
Berichten: 259
Lid geworden op: 29 aug 2015 00:38

Re: schade door ondeugdelijke tank

Ongelezen bericht door igen »

Vreemd, waarom heeft alleen TS er last van? Met onze Tesla hebben we dat probleem nooit....

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: schade door ondeugdelijke tank

Ongelezen bericht door kweenie »

de slangen moeten lang genoeg zijn om te kunnen tanken aan beide zijde van het voertuig
Wie zegt dat?

Je kiest er zelf voor om tóch te proberen te gaan tanken als je met het vulpistool niet goed bij de tankingang kunt. Als je vervolgens ook zelf krassen op je auto veroorzaakt, dan is dat je eigen schuld. Je had er dan beter voor kunnen kiezen om niet te gaan tanken of de auto anders neer te zetten.

Overigens zijn er ook benzinepompen waar de slangen bewust korter zijn gemaakt. Bijvoorbeeld als de pomp dicht bij de openbare weg is en er anders risico zou zijn dat de slangen op straat zouden komen.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: schade door ondeugdelijke tank

Ongelezen bericht door Moneyman »

paulbusje schreef:ik heb het voertuig nog verplaatst (dichterbij gereden) om het tanken te kunnen afmaken.
Tsja, dan stond je dus verder weg dan nodig was. Wie heeft het voertuig zo neergezet? Jij, toch? Waarom zou Total daarvoor aansprakelijk zijn?
paulbusje schreef:daarop kwam er een andere vrouw bij die zich niet aan mij heeft voorgesteld liep mee
En jij hebt als echte heer in het verkeer natuurlijk het voortouw genomen om alsnog even jezelf voor te stellen?
paulbusje schreef:en de discussie werd direct al ik stond aan de verkeerde zijde want als de vulopening rechts zit dan moet je met het voertuig links van de pomp gaan staan.
Vind je dat gek? Dat zou de reactie van ieder normaal denkend mens zijn.
paulbusje schreef:nu zit ik met schade waar ik indirect niks aan kan doen.
Niks aan kan doen...? Jij bent de enige die hier zowel direct als indirect iets aan kon doen... door je auto aan de goede kant te zetten, door de auto dichterbij te zetten, door te checken of het wel past in plaats van 'm er zo maar in te rammen, ga maar door...
paulbusje schreef:de slangen moeten lang genoeg zijn om te kunnen tanken aan beide zijde van het voertuig
En wie zegt dat dat moet? Dat dat vaak wel zo is, maakt niet dat dat moet. Sterker, er zijn soms hele goede redenen om dat niet te doen. Gevaarzetting bijvoorbeeld, als je aan de verkeerde kant gaat staan tanken.
paulbusje schreef:er staat ook nergens dat je links moet staan als je vulopening rechts zit of andersom.
Rijd je je auto ook de rivier in omdat er nergens staat dat dat niet mag? Waar is je eigen verantwoordelijkheid en gezond verstand gebleven?

Conclusie: ik wens je zeer veel succes in je juridische strijd tegen Total :lol:

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: schade door ondeugdelijke tank

Ongelezen bericht door bprosman »

de slangen moeten lang genoeg zijn om te kunnen tanken
Ik ken geen wetsartikel / voorschrift waar dat in staat. Ik ken WEL (veiligheids)voorschriften die voorschrijven dat op sommige locaties (vaak in de bebouwde kom) slangen NIET uittrekbaar mogen zijn en dus korter zijn dan langs de snelweg.

henk51
Berichten: 1677
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:59

Re: schade door ondeugdelijke tank

Ongelezen bericht door henk51 »

Bij mij zit de tankopening aan de passagierskant. Ik tank altijd met een pomp aan die kant,zoals de meeste automobilisten.Als ik een pomp aan de bestuurderskant zou kiezen moet ik hem strak tegen de pomp zetten aan de passagierskant uitstappen en de slang strak over dak of langs de achterkant van mijn auto trekken wat dus niet erg goed is voor de lak. U dacht misschien steeds waarom staan er zoveel mensen te wachten voor de rechter pompen terwijl de linker pompen vrij zijn nou die mensen zijn zuinig op hun auto.Het is geen ondeugdelijke tank maar onhandig handelen van u uit.

gr Henk

Pien1312
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 nov 2015 16:53

Re: schade door ondeugdelijke tank

Ongelezen bericht door Pien1312 »

Zelf heb ik jarenlang op diverse pompstations gewerkt en dit verhaal over slangen en de nozzles (tankpistolen) zijn geen onbekende discussies. Het is en blijft uw eigen verantwoordelijkheid! Zo had ik een keer een klant die ook aan de verkeerde zijde van de pomp parkeerde en zo gehaast en geirriteerd was, dat hij de nozzle en slang over het autodak trok om maar te kunnen tanken zonder de auto opnieuw te moeten verzetten. Omdat hij vergat dat hij de nozzle in geknepen had, stroomde de benzine over zijn auto en hoofd. Nou, toen had ik het gedaan natuurlijk he?! (u moet weten dat dit soort mensen altijd de ander de schuld geven, vooral de tankstationsmedewerker....)
Ik had me een drama aan de kassa dat wilt u niet weten! Maar helaas voor deze meneer kon hij maar eén ding doen en dat was de auto door de wasstraat rijden (op onze kosten dan maar om ongelukken te voorkomen) en hierna huiswaarts te keren om zichzelf ook even goed af te spoelen. Toch kwam meneer de dag erop terug omdat hij zijn kleding en schoenen vergoed wilde hebben. Nee..... zo werkt het dus niet. U bent zelf verantwoordelijk voor het feit dat u rare manieren bedenkt om toch te kunnen tanken, u bent namelijk volwassen en dient uw eigen verantwoording te nemen op het moment dat uw keuze niet te juiste bleek. Zo hadden we ook een keer een man die in de wasstraat ging staan om te kijken hoe zijn auto gewassen werd. Toen hij uiteindelijk zag dat zijn witte pantalon en suede schoeisel onder het sop en modder zatten, wilde ook hij dat wij de kosten hiervan op ons namen. HAHAHA U maakt er soms zelf een potje van beste klant, en gelukkig hebben wij altijd de beelden om te bewijzen dat u zelf rare capriolen uithaalde om iets gedaan te krijgen.

lexgensen
Berichten: 7
Lid geworden op: 02 mei 2009 16:26

Re: schade door ondeugdelijke tank

Ongelezen bericht door lexgensen »

Kijk eens goed op het dashbord van je auto. Ergens staat een tanktekentje met een pijltje. Juist die kant zit de tankdop. De meeste bezine meters zitten ook aan die kant. Als je niet weet aan welke kant je moet tanken is het maar goed dat het stuur in het midden zit.
Prima chauffeur!!! :lol:

Ajacio
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 dec 2008 12:58

Re: schade door ondeugdelijke tank

Ongelezen bericht door Ajacio »

Dit vind ik zeuren om te zeuren, elke auto heeft bij de tankdop wel kleine krasjes, alleen splinternieuwe niet.
Als je vaak dingen in de kofferbak legt, komen er ook ongewild kleine krasjes in de omgeving van het slot.
Er zijn nu eenmaal mensen die van elk dingetje een probleem maken.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: schade door ondeugdelijke tank

Ongelezen bericht door hawkwind »

paulbusje schreef:. nu zit ik met schade waar ik indirect niks aan kan doen. .
O nee?. Die heb je toch zelf veroorzaakt!!

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: schade door ondeugdelijke tank

Ongelezen bericht door renewouters »

Pien1312 schreef:(u moet weten dat dit soort mensen altijd de ander de schuld geven, vooral de tankstationsmedewerker....)
Niet alleen tankstationmedewerkers krijgen de schuld. Lees de berichten op dit forum maar eens door: ieder bedrijf, winkelier, mensen die werken etc zijn per definitie schuldig. De klant maakt nnnooooiiiiittttt fouten.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: schade door ondeugdelijke tank

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ik vermoed dat TS zijn gezicht niet meer laat zien hier ;-)

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: schade door ondeugdelijke tank

Ongelezen bericht door Quark »

Pien1312 schreef:Zelf heb ik jarenlang op diverse pompstations gewerkt en dit verhaal over slangen en de nozzles (tankpistolen) zijn geen onbekende discussies. Het is en blijft uw eigen verantwoordelijkheid! Zo had ik een keer een klant die ook aan de verkeerde zijde van de pomp parkeerde en zo gehaast en geirriteerd was, dat hij de nozzle en slang over het autodak trok om maar te kunnen tanken zonder de auto opnieuw te moeten verzetten. Omdat hij vergat dat hij de nozzle in geknepen had, stroomde de benzine over zijn auto en hoofd. Nou, toen had ik het gedaan natuurlijk he?! (u moet weten dat dit soort mensen altijd de ander de schuld geven, vooral de tankstationsmedewerker....)
Ik had me een drama aan de kassa dat wilt u niet weten! Maar helaas voor deze meneer kon hij maar eén ding doen en dat was de auto door de wasstraat rijden (op onze kosten dan maar om ongelukken te voorkomen) en hierna huiswaarts te keren om zichzelf ook even goed af te spoelen. Toch kwam meneer de dag erop terug omdat hij zijn kleding en schoenen vergoed wilde hebben. Nee..... zo werkt het dus niet. U bent zelf verantwoordelijk voor het feit dat u rare manieren bedenkt om toch te kunnen tanken, u bent namelijk volwassen en dient uw eigen verantwoording te nemen op het moment dat uw keuze niet te juiste bleek. Zo hadden we ook een keer een man die in de wasstraat ging staan om te kijken hoe zijn auto gewassen werd. Toen hij uiteindelijk zag dat zijn witte pantalon en suede schoeisel onder het sop en modder zatten, wilde ook hij dat wij de kosten hiervan op ons namen. HAHAHA U maakt er soms zelf een potje van beste klant, en gelukkig hebben wij altijd de beelden om te bewijzen dat u zelf rare capriolen uithaalde om iets gedaan te krijgen.
Misschien is TS dezelfde :lol:

Gesloten