LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verlengde garantie volkswagen niet meer mogelijk.

Andere onderwerpen over auto en vervoer
cornevw
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2007 22:18

Verlengde garantie volkswagen niet meer mogelijk.

Ongelezen bericht door cornevw »

Ik heb een volkswagen passat die nu nog geen 2jaar oud is.Wil graag door rijden en de garantie verlengen.vanaf 1 jan 2017 is verlenging niet meer mogelijk in nederland bij volkswagen.Het vreemde is dat wij van niets wisten en niet op de hoogte waren gebracht door volkswagen.Nu heb ik gekeken om mij heen en zie ik dat duitsland,belgie,frankrijk dit nog steeds aanbied.

Hier dan de vragen.
1. Kan dit zomaar?
2. Moet volkswagen niet met een regeling komen voor de bestaande vw klant?
3.Is dit misschien nog mogelijk via vw duitsland?

Graag zie ik een reactie tegemoet met iemand die het zelfde probleem heeft.

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Verlengde garantie volkswagen niet meer mogelijk.

Ongelezen bericht door k2p »

Wat je zegt is dat er een aanbod (voor iets) open stond en dat het aanbod is ingetrokken. Het zal af hangen van hoe aanbod was gecommuniceerd (en of je dat kunt bewijzen). Dan heb ik het over dingen als 'tijdelijke aanbieding', 'zolang de voorraad strekt', 'dit aanbod kan worden ingetrokken', 'geldig tot en met'.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Verlengde garantie volkswagen niet meer mogelijk.

Ongelezen bericht door kokka »

Je hebt het dus over een product dat je nog niet gekocht hebt, en waar ook nog geen aanbod voor is gedaan? Waarom zou volkswagen niet mogen besluiten om bepaalde producten niet meer aan te bieden? Als je perse garantie wil, koop je toch garantie bij een onafhankelijke garantie verzekering

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Verlengde garantie volkswagen niet meer mogelijk.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

kokka schreef:Je hebt het dus over een product dat je nog niet gekocht hebt, en waar ook nog geen aanbod voor is gedaan? Waarom zou volkswagen niet mogen besluiten om bepaalde producten niet meer aan te bieden? Als je perse garantie wil, koop je toch garantie bij een onafhankelijke garantie verzekering

Nog niet hebt gekocht ?? In de OP staat toch duidelijk - Ik heb een volkswagen passat die nu nog geen 2jaar oud is -

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Verlengde garantie volkswagen niet meer mogelijk.

Ongelezen bericht door kokka »

Verlengde garantie is een product. TS heeft dit blijkbaar niet gekocht toen hij zn passat twee jaar terug kocht. Verlengde garantie is overigens gewoon een verzekering

Teunbosseman
Berichten: 4368
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Verlengde garantie volkswagen niet meer mogelijk.

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

cornevw schreef:Ik heb een volkswagen passat die nu nog geen 2jaar oud is.Wil graag door rijden en de garantie verlengen.vanaf 1 jan 2017 is verlenging niet meer mogelijk in nederland bij volkswagen.Het vreemde is dat wij van niets wisten en niet op de hoogte waren gebracht door volkswagen.Nu heb ik gekeken om mij heen en zie ik dat duitsland,belgie,frankrijk dit nog steeds aanbied.

Hier dan de vragen.
1. Kan dit zomaar?
2. Moet volkswagen niet met een regeling komen voor de bestaande vw klant?
3.Is dit misschien nog mogelijk via vw duitsland?

Graag zie ik een reactie tegemoet met iemand die het zelfde probleem heeft.

Over wat soort garantie hebben wij het ? Je hebt gewoon de fabrieksgarantie of max km stand.
Ik vermoed dat jij doelt op de extra verzekering welke je afsluit welke dure reparaties dekt....klopt dit ? En die is inderdaad voor 2 jaar.

beusen
Berichten: 342
Lid geworden op: 18 sep 2016 22:55

Re: Verlengde garantie volkswagen niet meer mogelijk.

Ongelezen bericht door beusen »

cornevw schreef:Ik heb een volkswagen passat die nu nog geen 2jaar oud is.Wil graag door rijden en de garantie verlengen.vanaf 1 jan 2017 is verlenging niet meer mogelijk in nederland bij volkswagen.Het vreemde is dat wij van niets wisten en niet op de hoogte waren gebracht door volkswagen.Nu heb ik gekeken om mij heen en zie ik dat duitsland,belgie,frankrijk dit nog steeds aanbied.

Hier dan de vragen.
1. Kan dit zomaar?
2. Moet volkswagen niet met een regeling komen voor de bestaande vw klant?
3.Is dit misschien nog mogelijk via vw duitsland?

Graag zie ik een reactie tegemoet met iemand die het zelfde probleem heeft.

Moet je een verlengde garantie niet meteen bij de koop afsluiten?

Op de website staat het dan duidelijk, zoals ik al vermoede.
Voordelen Volkswagen Extra Garantie

U neemt Volkswagen Extra Garantie af bij uw Volkswagen dealer tegen een zeer aantrekkelijk tarief.

Dekking in binnen- en buitenland.

Geen eigen risico, onderdelen en loonkosten worden 100% vergoed.

Volkswagen Extra Garantie is eenvoudig af te sluiten op het moment van aankoop van een nieuwe Volkswagen.

cornevw
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 okt 2007 22:18

Re: Verlengde garantie volkswagen niet meer mogelijk.

Ongelezen bericht door cornevw »

We praten over een garantie verzekering van vw waar je deze nog met 2 jaar kan verlengen.
Voor wat betreft de reactie dat je dit gelijk moet doen bij de aankoop.Klopt dat is vanaf 1 jan 2017 veranderd.

Bij de aankoop werd er in het verleden vrolijk gezegd dat dit kon.
Sterker nog ik heb ook nog een vw bus rijden waar wel een verlengde garantie op zit.
Dit is alleen voor 1jan 2017 gebeurd.

Aan de reacties tezien heeft hier niemand iets mee temaken gehad.

Nu de vraag is iemand hiermee bekend en is iemand bekend met het verzekeren via de volkswagenbank duitsland.

Gesloten