LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Schade aan huurauto van Rentalcars

Andere onderwerpen over auto en vervoer
dickcos
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 apr 2017 04:59

Schade aan huurauto van Rentalcars

Ongelezen bericht door dickcos »

Wij hebben een windstoot gehad in IJsland waardoor van 38 auto's op een parkeerplaats een of meerdere ramen werden uitgeslagen, waaronder de onze. Schade veroorzaakt door zand en as is kennelijk niet gedekt in de CDW borg van 2300 Euro, waardoor we de kosten van 12.500,= (twaalfduizend vijfhonderd) Euro moesten betalen. Dat bedrag stond niet op onze visa bankrekening, maar toen men 1.000.000,= ISK (één miljoen ISK) probeerde kregen ze wel 8.600,= Euro, n.l. ons positief saldo en de limiet die we rood mochten staan. Kassa! Direct een claim ingediend bij Rentalcars, maar die kan je pas indienen aan het einde van de huurperiode. Daar onze rekening geplunderd was heeft onze familie gezorgd dat we geld kregen voor de rest van de vakantie. Na thuiskomst alle papierwerk afgehandeld en gesmeekt snel geld over te maken, al is het maar een deel, zodat ik brood kan kopen. Maar nu, na meer dan een week, met veel mailverkeer en smeek telefoontjes is er nog geen cent binnen en leven we van het geld van onze familieleden. Schandalig een ander woord heb ik niet. Oh ja in de voorwaarden van Rentalcars staat volgens mij nergens het woord zand, as of stormschade. De vraag wordt door Rentalcars niet beantwoord.
Wat wel in hun voorwaarden staat is:
Indien het Volledige beschermingsproduct aangeschaft wordt (en dat hebben wij) vóór het ophalen van de auto zult u het volgende terug krijgen:
• Kosten voor schade aan de buitenkant van de auto of mechanische onderdelen, inclusief: carrosserie, dak, onderstel, windscherm, ramen, spiegels, sloten, wielen, banden, velgen, motor, koppeling, accu.

Dick Cos; vakantie IJsland eind maart 2017.
Laatst gewijzigd door Radar op 08 apr 2017 12:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Schade aan huurauto van Rentalcars

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ergens ontgaat mij iets. Een schade van €12.500 voor kapotte ramen? En omdat u dat niet kon betalen is er een bedrag van €8.600 betaald. Heeft u de auto moeten kopen?

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Schade aan huurauto van Rentalcars

Ongelezen bericht door john18 »

Kun je de betaling niet betwisten bij visa? Ik geloof dat je binnen 15 dagen het geld kunt terugboeken via de klantenservice van visa.
Dan kun je daarna het eventueel met rechtsbijstand of juridische loket de vordering {schade/dekking} aanvechten.

stofzuigertje

Re: Schade aan huurauto van Rentalcars

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hou rekening met foute antwoorden, ze hebben daar andere voorwaarden dan hier.

Was het een volledige verzekering en heb je de voorwaarden gekregen.
Ook twijfel ik aan de schade, je mag een andere garage vragen wat herstel gaat kosten want dit lijkt me misbruik.
Helaas heb je al betaald en dat zou ik in een gelijk geval nooit zomaar doen.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Schade aan huurauto van Rentalcars

Ongelezen bericht door john18 »

stofzuigertje schreef: Helaas heb je al betaald en dat zou ik in een gelijk geval nooit zomaar doen.
???
Word afgeschreven vanwege borg. Je geeft je visa gegevens als borg voor eventuele schade enz.
Moet ik een borg achterlaten bij het ophalen van mijn auto?



Ja. Bij het ophalen zal het autoverhuurbedrijf een borg vereisen voor het geval dat de auto beschadigd raakt of gestolen wordt tijdens uw huurperiode. De borgsom wordt tijdelijk geblokkeerd op/genomen van, de credit- debitcard van de hoofdbestuurder tijdens de gehele huurperiode.

Zolang u de auto onbeschadigd terug brengt aan het einde van uw huur, zal het bedrag worden gedeblokkeerd/geretourneerd binnen zeven werkdagen.

Indien de kaart van de hoofdbestuurder niet over genoeg middelen beschikt voor het blokkeren van de borg, kunt u de auto niet meekrijgen - of het baliepersoneel kan erop aandringen dat u een aanvullende dekking van hen koopt.

Dit is gebruikelijk bij alle autoverhuurbedrijven.
zie bron: http://www.rentalcars.com/nl/help/

dickcos
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 apr 2017 04:59

Re: Schade aan huurauto van Rentalcars

Ongelezen bericht door dickcos »

Ja de schade is groot, ze claimen ook lakschade en de auto was gloednieuw (Madza CX5). Het betaalde bedrag zal wel komen via Rentalcars, maar mijn probleem is hoelang duurt dat nog?? Ik heb Rentalcars gevraagd voorlopig 1000,- Euro te storten zodat ik de maand kan doorkomen en daarna handelen ze alles maar af. Nou ik hoor niets en zie ook niets op mijn rekening. Normaal is (in IJsland) 2300 Euro borg dus dat staat al geblokkeerd.
Er is bij Radar, een paar jaar geleden, een programma geweest van een meneer die, ook in IJsland, weigerde 5000,- Euro te betalen. Op het vliegveld werd zijn paspoort ingenomen en kon hij met het vliegtuig mee nadat het bedrag gestort was, dus je komt zonder betalen niet weg!
Bij Visa is niets te halen, het is geen fraude, het komt door mijn limiet dat ze zoveel eraf konden plukken. Ik heb visa gebeld, er kan in één keer 10.000,= Euro afgeschreven worden en dat vind ik zeer hoog, nooit geweten.

Dick Cos

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Schade aan huurauto van Rentalcars

Ongelezen bericht door sylvesterb »

dickcos schreef:Ja de schade is groot, ze claimen ook lakschade en de auto was gloednieuw (Madza CX5)
Lakschade van € 12.500 bij een auto die nieuw rond de € 30-35k kost. Lijk mij erg veel voor enkel lak schade. Auto overspuiten is niet zo duur.

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: Schade aan huurauto van Rentalcars

Ongelezen bericht door john18 »

Ik bedoel betwisten want het is geen fraude.
Heeft u een onbekende, te hoge of onterechte transactie op uw rekeningoverzicht ontdekt? U kunt het volgende doen:
Bron: https://www.icscards.nl/ics/faq/overboe ... n-241.page

Daar staat tevens een formulier. Persoonlijk vind ik de schadebedrag veel te hoog. Je hebt toch een verzekering voor de auto. Probeert rentelcars niet dubbel te incasseren? Probeer direct bij de verzekeraar info te halen of het uiteindelijk te betalen bedrag daar terug te vorderen. Maar betwist gewoon het bedrag dan zal de verhuurder dus met specificatie moeten komen. Die kun je dan weer gebruiken met rechtsbijstand om het te verhalen bij de verzekeraar. Je moet nu wel zorgen dat je alles bewaart, kopieert en gesprekken opnemen. Vooral als je naar rentalcars belt om b.v. naar specificatie van schade te vragen en reden waarom het niet onder de verzekering valt enz. Als je dat allemaal hebt kan rechtsbijstand of juridische loket kijken of ze iets kunnen betekenen. Voor nu zul je niks terug krijgen als het betwisten niet lukt {denk dat het niet lukt}. Maar je vergaart eventueel wel bewijs en niet geschoten is altijd mis.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Schade aan huurauto van Rentalcars

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

sylvesterb schreef:
dickcos schreef:Ja de schade is groot, ze claimen ook lakschade en de auto was gloednieuw (Madza CX5)
Lakschade van € 12.500 bij een auto die nieuw rond de € 30-35k kost. Lijk mij erg veel voor enkel lak schade. Auto overspuiten is niet zo duur.
Nieuwprijs in Nederland, Engeland is nog een stuk goedkoper. De meest luxe uitvoering daar ligt op 24.000 pond (€ 27.500). De schade die opgegeven is zou gewoon de helft van de nieuwprijs zijn. Dan zou er ontzettend veel schade aan zijn. Hier in Nederland zou het zelfs een total loss zijn.

dickcos
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 apr 2017 04:59

Re: Schade aan huurauto van Rentalcars

Ongelezen bericht door dickcos »

Misschien is het hier niet duur, maar in IJsland hanteren ze andere prijzen. Vergeet niet alles moet per boot of vliegtuig het land binnenkomen. Hoe en wie de schade berekend heeft is mij volkomen onduidelijk, maar dat is iets van Rentalcars en de onderverhuurder in ons geval Thrifty. Voor alle duidelijkheid, je huurt een auto via Rentalcar.com met kantoor in Manchester. Jij kiest uit hun aanbod een auto van de plaatselijke autoverhuur maatschappijen op IJsland. Je weet van te voren bij Rentalcars dat je eerst zelf betaald en dan kan claimen, maar zoals al eerder geschreven dat is gelijk aan de borg van 2300,- Euro. Onze schade valt daar niet onder volgens Thirfty omdat dat veroorzaakt is door zand en as. Rentalcars.com vermeld dat niet in hun voorwaarden. Deze voorwaarden zijn in het Nederlands.

dickcos
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 apr 2017 04:59

Re: Schade aan huurauto van Rentalcars

Ongelezen bericht door dickcos »

Ik ben het met je eens dat het schadebedrag te hoog is, maar dat is tussen Rentalcars.com en Thrifty. Ik heb daar niets mee van doen. Het is dus Thrifty die mogelijk te veel wil incasseren en niet Rentalcars, daar ben ik verzekerd. Wat ik Rentalcars verwijt is dat ze mij niet betalen en vermoedelijk eerst de zaken met Thrifty willen regelen. Direct na de schade heb ik al geprobeerd geld te krijgen van Rentalcars, dat is dus nu al meer dan twee weken geleden. Het aantal mails is gigantisch en idem de telefoontjes. Ik maak me geen zorgen dat ik het geld niet krijg, alleen ik heb nu geld nodig en als Rentalcars een beetje klantvriendelijk denkt dan zouden ze in mijn situatie in ieder geval al een deel kunnen uitbetalen. Hun mensen aan de telefoon tonen wel begrip, maar het zijn de managers die moeten beslissen of een voorschot mag en die zeggen of nee, of ze houden je aan het lijntje.

dickcos
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 apr 2017 04:59

Re: Schade aan huurauto van Rentalcars

Ongelezen bericht door dickcos »

13 april, net voor Pasen, eindelijk per mail bericht gekregen dat de schade binnen 7 werkdagen op de visa zal worden bijgeschreven. Door de koerswisseling schiet ik er wel 120 Euro bij in, maar dat staat nu eenmaal in hun voorwaarden dus daar kan je neits aan doen, maar wel weer een punt om over na te denken als je met Rentalcars in zee gaat. Mocht het inderdaad nog 7 werkdagen duren, dan trekken ze nog even flink wat rente, terwijl wij, door hun toedoen, over het negatieve saldo flink rente moeten betalen. Ik laat het hier maar bij en zal zoveel als mogelijk anderen willen aanraden HUUR NIET BIJ Rentalcars ook al zijn ze veel goedkoper. Heb je geen schade dan werkt het prima, maar heb je wel schade dan wordt je gepakt.

dickcos
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 apr 2017 04:59

Re: Schade aan huurauto van Rentalcars

Ongelezen bericht door dickcos »

Rentalcars heeft 18 april 650 Euro overgemaakt. Maar eens gebeld waar die Euro 7990 blijven en wanneer dat komt. U wilt het niet geloven wat ik schrijf. Zij kunnen zo'n hoog bedrag niet in één keer uitbetalen. Ze hebben hun limiet moeten verhogen en over 5-7 werkdagen kan de rest op mijn bankrekening staan. Ik zou het prettig gevonden hebben als Visa mijn limiet niet had "afgepakt"!
MENSEN GA NIET IN ZEE MET RENTALCARS!!
ZORG dat uw limiet LAAG is!!

dickcos
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 apr 2017 04:59

Re: Schade aan huurauto van Rentalcars

Ongelezen bericht door dickcos »

Eindelijk heb ik op 26 april al het geld binnen. Voor mij is de affaire afgesloten. Voor anderen die met Rentalcars.com in zee willen gaan kan ik alleen maar zeggen. Lees mijn hele verhaal en denk goed na wat je doet. Het is niet allemaal niet zo mooi zoals het in hun voorwaarden staat, wij hebben dat helaas ervaren.
Ik ga alleen nog huren bij plaatselijke firma's en betaal dan maar wat meer.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Schade aan huurauto van Rentalcars

Ongelezen bericht door Radar »

Dit onderwerp is afgelopen zaterdag besproken in onze radio-uitzending: https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... et-letten/

dickcos
Berichten: 8
Lid geworden op: 06 apr 2017 04:59

Re: Schade aan huurauto van Rentalcars

Ongelezen bericht door dickcos »

Bovenstaand artikel van de radio uitzending is niet helemaal juist weergegeven, Trifty claimt € 12.500,- maar daar dit bedrag niet op mijn visa saldo stond kregen ze "maar" € 8600, terwijl ik uit de voorwaarden van Rentalcars lees dat ze nooit meer dan € 2300 bij de huurder kunnen claimen. Maar Thrifty heeft zijn eigen voorwaarden, die laat de huurder de schade door zand en as betalen en die moet dat dan maar terugvragen bij Rentalcars. Daar ben je dan 6 weken mee bezig.

Dick Cos

Gesloten