LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Vervang treinen door trolleybussen

Andere onderwerpen over auto en vervoer
John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Vervang treinen door trolleybussen

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

download (4).jpg
(6.99 KiB) 1806 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
De trein is eigenlijk een verouderd vervoermiddel.
In de herfst en winter is het weer wachten op vertragingen en uitvallen door boomblaadjes en sneeuw op het spoor.

Waarom vervangen we de spoorlijnen niet door gewone wegen met daarop trolleybussen zoals in Arnhem?
Ik woon vlak naast een spoorlijn en zie,dat deze "weg" niet efficiënt wordt gebruikt.
Als de spoorrails worden vervangen door asfalt dan kunnen er naast trolleybussen ook normale bussen en auto's overheen rijden.

Zo benutten we de ruimte beter,lossen we het fileprobleem op en kunnen we de NS opdoeken!

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Vervang treinen door trolleybussen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik zie het al helemaal voor me. Nu zitten de treinen in de spits al overvol. In de langste trein van de ns kunnen 1200 reizigers, een trolleybus met een beetje proppen 50. Lekker in de zomer klam tegen elkaar aan en met 24 bussen achter elkaar in de rij staan. Goede tip, meteen doen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Vervang treinen door trolleybussen

Ongelezen bericht door sjohie »

Trolleybussen zijn, net als treinen, fysiek gefixeerd, want ze hebben ook een bovenleiding nodig voor de stroom, en (asfalt ipv rails nodig om op te rijden. Ik zie even niet in wat je hiermee denkt te winnen?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Vervang treinen door trolleybussen

Ongelezen bericht door scontra »

John van Drongelen schreef:
download (4).jpg
De trein is eigenlijk een verouderd vervoermiddel.
In de herfst en winter is het weer wachten op vertragingen en uitvallen door boomblaadjes en sneeuw op het spoor.

Waarom vervangen we de spoorlijnen niet door gewone wegen met daarop trolleybussen zoals in Arnhem?
Nog nooit gehoord van filevorming en vertraging door sneeuwval, regenbuien met harde windvlagen, aanrijding(en) met overig wegverkeer, etc. waar bussen mee te maken hebben, nee natuurlijk heeft u dat niet !!
De bussen rijden altijd en onder alle omstandigheden toch punctueel op tijd volgens de dienstregeling., daar zijn nooit problemen mee, zeker niet in de wintermaanden.
Maar ook voor het oplossen van dit trein probleem kunt u toch ook uw alles oplossende voorstel dat u had uitgedacht voor het fileprobleem inzetten, nl. iedereen op de motorfiets laten stappen (waarvoor een rijvaardigheidsbewijs volgens u overbodig is) want die hebben zeker en vast geen problemen met het winterweer. :lol:

In Nederland ligt zo'n 7000 km. aan spoorlijnen en om die te vervangen door (troly)bussen geeft een aardige stimulans aan de werkgelegenheid, de Deltawerken en de dijkverzwaringsprojecten zullen er bij in het niet vallen. Er is echter één klein probleempje, nl. wie gaat dit hersenspinsel betalen ???

stofzuigertje

Re: Vervang treinen door trolleybussen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Trol met Trolly?

De normale bus staat in de file, diesel of Trolly maakt niets uit.
En bij gladheid, dan rijd half Nederland ook traag met flut beetje sneeuw of harde regen.....

Gebroken kabels, stroom storingen en in Sint Petersburg, Russia stonden vele Trolly's gewoon midden op weg of kruising en slepen duurde langer dan storing....
Daar rijden in tegenstelling tot ons Arnhem iets meer en het was een ramp.
De normale bussen en ook de tram omdat de trolly vast stonden!

Ik had hem graag op die dag ons kleine Nederland uitgestuurd.
Verder leuk maar Trolly is voor binnenstad, treinen niet en dat Amsterdammers soms de Trein als Metro gebruiken??????

Mucha

Re: Vervang treinen door trolleybussen

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Vervang treinen door trolleybussen

Ongelezen bericht door scontra »

Na het plaatsen van mijn eerste reactie, komt bij toch nog een volgende vraag aan @ John van Drongelen opborrelen.
Als de spoorrails éénmaal zijn vervangen door ik weet niet precies wat, hoe moet dan het vervoer van goederen dat nu via het spoor door heel Europa wordt vervoerd ??
Dan maar in heel Europa het spoor opheffen en vervangen door de trolyvrachtauto ???

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Vervang treinen door trolleybussen

Ongelezen bericht door scontra »

stofzuigertje schreef:Trol met Trolly?

en dat Amsterdammers soms de Trein als Metro gebruiken??????
Nederland is groter dan Amsterdam alleen, maar daar denken ze in 020 heel anders over en de eerste Metro van Nederland ging wel Met een t..... gang Rotterdam onderdoor en niet in eeeeeehh. :?

En ik woon niet eens in 010. :lol:

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Vervang treinen door trolleybussen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Wist je dat de wissels in de bovenleidingen van de trollie ook kunnen bevriezen ,en de kabelboom dan losschiet . Dat zegt een geboren Arnhemmer . :o

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Vervang treinen door trolleybussen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Waarom gebruiken we niet de reeds bestaande infrastructuur en schieten iedereen die zich wil verplaatsen liggend in een capsule door de al bestaande riolen? Goedkoop, onzichtbaar en alle bovengrondse wegen kunnen groententuintjes worden. Of zijn er nog regio's zonder rioolaansluiting?

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: Vervang treinen door trolleybussen

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Ik bedoel natuurlijk niet de hoge snelheidslijnen (HSL).
Voor de HSL zie ik nog wel toekomst.
Vooral als je kijkt naar de drukte van Schiphol.
Een snelle treinverbinding naar Berlijn en Brussel zou een goed alternatief zijn voor het vliegtuig.
Het voordeel van een trolleybus,is dat bij een stroomstoring ze nog kunnen doorrijden op een ingebouwde dieselmotor.

Zijn er misschien Arnhemmers,die positieve ervaringen hebben met hun trolleybus?

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Vervang treinen door trolleybussen

Ongelezen bericht door BL2 »

Ik zie me al, met de Internationale trolleybus naar Zwitserland.
Dat is nog eens wat anders dan met de ICE welke flinke stukken 250 tot 300 km/h rijdt......

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Vervang treinen door trolleybussen

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ook heel erg handig voor al die ladingen zand, grint, cement, beton, nieuwe auto's, kernafval, bananen etc die over het spoor gaan. Kan allemaal in een trolliebus. Ik heb de NS vanmiddag gebeld en "ze gaan er naar kijken".

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Vervang treinen door trolleybussen

Ongelezen bericht door Costnix »

Die dieselmotor in de trolleybus is een noodaggregaat. Deze is er alleen maar voor om de bus een stukje te verplaatsen, wanneer de trolley van de bovenleiding is geschoten.

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: Vervang treinen door trolleybussen

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Hallo BL2,

Ik bedoel niet de ICE-treinen,die zijn juist een goed alternatief voor de vervuilende vliegtuigen.
Op de binnenlandse treintrajecten kunnen heel goed trolleybussen rijden.

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Vervang treinen door trolleybussen

Ongelezen bericht door BL2 »

Ook dat nog, moet ik overstappen bij de grens.
Welkom terug in Nederland........

De trein is een prima vervoermiddel. Helaas door de enorm toegenomen gecompliceerde hedendaagse technologie wat kwetsbaarder geworden dan in de analoge jaren '90.
Dat zie je vooral op de Hogesnelheidslijn.
Zo'n hi-tech en zo ingewikkeld dat er haast geen trein op tyd rijd.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Vervang treinen door trolleybussen

Ongelezen bericht door kuklos »

John van Drongelen schreef:Hallo BL2,

Ik bedoel niet de ICE-treinen,die zijn juist een goed alternatief voor de vervuilende vliegtuigen.
Op de binnenlandse treintrajecten kunnen heel goed trolleybussen rijden.
Geen eens in op de gegeven commentaren in plaats van jouw eerste comment te herhalen.
Trolleybussen hebben een lagere capaciteit aangaande het aantal passagiers; spoor heeft ook goederenvervoer. Om er maar twee te noemen.

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: Vervang treinen door trolleybussen

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Weet iemand toevallig wat de NS kost per jaar aan overheidsgeld (lees : belastinggeld)?

Hoeveel winst maakt de NS per jaar?

Ik denk 0.

Nijogeth
Berichten: 9920
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Vervang treinen door trolleybussen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Niet denken (dat is niet je sterkste punt), nakijken. Afgelopen jaar heeft men 212 miljoen winst gemaakt.

kuklos
Berichten: 9738
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Vervang treinen door trolleybussen

Ongelezen bericht door kuklos »

Jaaaa, zo komen we er wel. Vooral niet ingaan op de ingebrachte bezwaren en weer van de hak op de tak springen.
Hoeveel winst maken die trolleybussen per jaar?

Gesloten