LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Navigatie update

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Hansw
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:01

Navigatie update

Ongelezen bericht door Hansw »

Ik heb nu enige maanden de Garmin 50 in gebruik en constateer nu dat de navigatie soms verkeerd gaat
omdat hij bepaalde wegwijzigingen en straten in nieuwbouwwijken niet kent.
Vooral bij Amsterdam gaat het fout op de snelweg.
Nu wil ik het systeem updaten maar als ik de Garmin aansluit op de USB aansluiting van mijn computer
krijg ik geen melding dat er een nieuwe update kaart klaar staat bij GARMIN EXPRESS
Er stond wel een andere update klaar maar die had geen invloed op de kaartwijzigingen.

Kan ik nu de Europa kaart weer in zijn geheel opnieuw inlezen of heeft dat geen zin omdat daar nog geen
wijzigingen zijn.
Mvg Hans

Moneyman
Berichten: 29996
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Navigatie update

Ongelezen bericht door Moneyman »

Heb je de oude kaarten verwijderd dan?

En: wat zegt Garmin?

Hansw
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:01

Re: Navigatie update

Ongelezen bericht door Hansw »

Neen , maar dat hoeft niet volgens de gebruiksaanwijzing. Er staat in de handleiding dat als je de GARMIN DRIVE 50 aansluit op de computer en GARMIN EXPRESS hebt geinstalleerd je automatisch een melding krijgt als er een card update is .
Garmin Express vermeld dat versienummer 5.30 is geinstalleerd op mijn GARMIN DRIVE 50
Maar hoe weet ik nu dat dit de laatste versie is voor de Europa kaart.
Ik kan wel de Europa kaart weer opnieuw installeren maar dat geeft waarschijnlijk geen wijzigingen
Mvg Hans

Nijogeth
Berichten: 9954
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Navigatie update

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Even contact opnemen met Garmin en vragen wat de laatste versie van de kaart van Europa is.

Wees je ervan bewust, dat niet alle veranderingen er binnen het jaar inkomen. Garmin is ook afhankelijk van het doorgeven van wijzigingen en dit gebeurt niet altijd bijtijds.

stofzuigertje

Re: Navigatie update

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als ze beloven dat de eerst volgende update gratis is maar die komt pas jaren later als je een andere gekocht hebt?

Ja, zij houden zich aan de voorwaarden, niet wekelijks om over enkele jaren een groot pakket.
Anders moet je wekelijks doen en dat kost te veel.

NeoDutchio
Berichten: 12303
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Navigatie update

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De wegen rondom Amsterdam zijn nog niet eens klaar, hoe kunnen ze dan al op software beschikbaar zijn denkt u? Elk jaar wordt elke weg bereden met een camera auto. Op het moment dat er een nieuwe weg aangelegd is moet deze ingepland worden om bereden te worden. In het geval van Amsterdam is het eerst afwachten tot alle werkzaamheden afgerond zijn. Dit zal eind 2018 zijn. Daarna zal deze weg meegenomen worden in de planning om bereden te gaan worden. Nadat alle wegen in Nederland bereden zijn (duurt een jaar) zal dit omgezet worden in kaarten. Reken dus minimaal op eind 2019 voordat deze kaarten er zijn. Dan moet het nog online gezet worden en verkoop klaar gemaakt worden. Voor de zomer van 2020 heeft u dus niet de hele situatie van Amsterdam up to date. Met een beetje geluk zat er bij een eerdere update al een beetje beschikbaar zijn (a2), maar de a9 gaat nog jaren duren.

stofzuigertje

Re: Navigatie update

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

En dan nog de tijdelijke wegen......
Nadat die aangepast waren in mijn navigatie gingen ze weer terug!
Ja ik rij weer via weide en sloten!

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Navigatie update

Ongelezen bericht door Dirkie »

Hansw schreef:Ik heb nu enige maanden de Garmin 50 in gebruik en constateer nu dat de navigatie soms verkeerd gaat
omdat hij bepaalde wegwijzigingen en straten in nieuwbouwwijken niet kent.
Zolang als de navigatie het fout aangeeft en U uw gezonde verstand gebruikt, goed naar de borden kijkt dan is er geen probleem. Dat is met de meeste navigatie systemen zo.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Navigatie update

Ongelezen bericht door sjohie »

In het menu van je Garmin kan je bij instellingen, en kaartdetails zien welke versie kaarten je hebt. De actuele versie, die ik toevallig v/h weekend op onze iets oudere Garmin heb gezet, is 2018.30. Dat laatste cijfertje doe ik even uit mijn hoofd, dat kan ook .20 zijn geweest, maar het jaartal ervoor moet iig 2018 zijn. Jouw update kan ook een update van de navigatiesoftware geweest zijn, en dat is niet hetzelfde als het kaartmateriaal, dat zijn aparte updates. Vaak krijg je ze beide als je je apparaat weer eens aan de computer hangt, maar deze updates lopen niet altijd synchroon.

taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: Navigatie update

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Kleine tip: Installeer Waze op je smartphone.
Is geheel gratis en kaarten worden meestal weekelijks ge-update (soms zelfs vaker)
Bovendien zit er een heel team van vrijwillige weggebruikers aan te werken om de kaart zo goed mogelijk bij te werken.
En gebruikers van het programma kunnen ook snel fouten melden

Hansw
Berichten: 155
Lid geworden op: 20 apr 2004 12:01

Re: Navigatie update

Ongelezen bericht door Hansw »

Beste , bij mij staat versie 2018.10

Mvg

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Navigatie update

Ongelezen bericht door sjohie »

Hansw schreef:Beste , bij mij staat versie 2018.10

Mvg
Als je het apparaat opnieuw aan je computer hangt, zal Garmin Express wel aangeven of er nog een update is. Wij hebben een Garmin nüvi 2545LMT uit 2012, en die heeft oudere hardware dan de jouwe, mogelijk dat die op een ander update-spoor zit, maar het is 2018.10 zie ik nu. Dan heb je de nieuwste dataset al. (deed het de eerdere posts uit mijn hoofd, volgens mij is het flitspalenbestand 2018.20 of 30 oid)

Mijn ervaring de afgelopen 5 jaar met Garmin is dat grote wijzigingen, dus nieuwe wegen of wijken, er naar 1 kalenderjaar wel in staan, en dan na nog een jaar ook met alle huisnummers op de goede plek, en foto's van de borden etc. Dat laatste omdat de camera-auto''s die die foto's maken, 1x per jaar heel Nederland rijden, en dat dus pas kunnen als de nieuwe weg/wijk gereden kan worden.

gemist
Berichten: 584
Lid geworden op: 13 mar 2016 00:32

Re: Navigatie update

Ongelezen bericht door gemist »

Hansw schreef:Beste , bij mij staat versie 2018.10

Mvg
Beste , onze Tesla's maken gebruik van Google Maps. Gratis.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Navigatie update

Ongelezen bericht door bprosman »

De wegen rondom Amsterdam zijn nog niet eens klaar, hoe kunnen ze dan al op software beschikbaar zijn denkt u?
Kaartmakers werken ook met informatie vanuit de gemeenten niet alleen de camera wagens.
Hier in Den Bosch had ik een rotonde op een kaart (TomTom) die een maand of 6 later pas aangelegd werd, tot die tijd was het een gewoon kruispunt.

Gesloten