LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Fout aantal schadevrije jaren

Andere onderwerpen over auto en vervoer
fdegrijs
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 aug 2017 18:34

Fout aantal schadevrije jaren

Ongelezen bericht door fdegrijs »

Ik heb een probleem met mijn ex-autoverzekeraar, Volkswagen Financial Services.
Ik het kort geschetst:
Offerte ontvangen van VFS vanwege gewenste overgang van all risk naar beperkt casco met 9 schadevrije jaren 'casco' en 15 schadevrije jaren 'aansprakrlijkheid'. Beperkt casco verzekering afgesloten bij andere verzekeraar met 15 schadevrije jaren, immers: aantal schadevrije jaren 'casco' voor nieuwe verzekering van geen belang. VFS zet desondanks 9 jaren in Roy data en is daarvan niet af te brengen. Dit kost mij, alleen al het eerste jaar €.40,-, dus komt mij dit op een schade te staan van minstens €.100,- !
Gaarne uw advies.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Fout aantal schadevrije jaren

Ongelezen bericht door Frantic2 »

we worden geen aparte jaren voor casco en WA aangeleverd aan Roy Data. Uw denkwijze klopt dus niet.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Fout aantal schadevrije jaren

Ongelezen bericht door witte angora »

fdegrijs schreef:Ik heb een probleem met mijn ex-autoverzekeraar, Volkswagen Financial Services.
Ik het kort geschetst:
Offerte ontvangen van VFS vanwege gewenste overgang van all risk naar beperkt casco met 9 schadevrije jaren 'casco' en 15 schadevrije jaren 'aansprakrlijkheid'. Beperkt casco verzekering afgesloten bij andere verzekeraar met 15 schadevrije jaren, immers: aantal schadevrije jaren 'casco' voor nieuwe verzekering van geen belang. VFS zet desondanks 9 jaren in Roy data en is daarvan niet af te brengen. Dit kost mij, alleen al het eerste jaar €.40,-, dus komt mij dit op een schade te staan van minstens €.100,- !
Gaarne uw advies.
Wat bedoel je nu met 9 schadevrije jaren 'casco' en 15 schadevrije jaren 'aansprakelijkheid'? In het verlengde daarvan: waarom is het aantal jaren 'casco' bij de nieuwe verzekeraar van geen belang? Waarom denk je dat je recht hebt op 15 schadevrije jaren 'casco' bij een andere verzekeraar als het bij de eerste 9 is?

Ik volg het allemaal even niet.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Fout aantal schadevrije jaren

Ongelezen bericht door Jefdus »

Er worden niet apart schadevrije jaren bijgehouden voor eigen schade (casco) en schade aan anderen (aansprakelijkheid). Als je dus 9 jaar geleden tegen een paaltje bent aangereden en dit op je casco verzekering hebt geclaimd, gelden gewoon de 9 schadevrije jaren.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Fout aantal schadevrije jaren

Ongelezen bericht door renewouters »

En de logica waarom het zo is zoals het is: het aantal schadevrije jaren is een indicatie voor de kans dat een klant schade rijdt. Het is daarvoor niet relevant of je tegen een andere verkeersdeelnemer of tegen een paaltje aan rijdt.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Fout aantal schadevrije jaren

Ongelezen bericht door hänschen klein »

ff googlen bij de Consumentenbond, die óók verzekeringsadviseurs heeft, toont het volgende:
https://www.consumentenbond.nl/autoverz ... rije-jaren

stofzuigertje

Re: Fout aantal schadevrije jaren

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wegens No Claim beschermer heb ik bij eigen maatschappij 4 jaren meer dan als ik zou overstappen.

Op de Polis zijn de bescherm jaren vervallen, korting staat nog maximaal op 80% maar bij overstap vervalt die wegens laatste schade en zolang ik niet op maximale normale jaren zit.....
Dit komt vaker voor.
Ik heb dus ook 4 jaren overstap boete wegens de leuke no claim beschermer en de ooit krassen wegens vandalisme die ik liet herstellen.
Pas na 5 jaren zit ik weer op maximale jaren!

Gesloten