LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Andere onderwerpen over auto en vervoer
wilvdwerf
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 okt 2017 10:35

Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door wilvdwerf »

Ruil je auto niet in bij wijkopenautos. Ze bieden hoog op internet, Maar als je met je auto komt en je hebt dan ook nog veel extra's bieden ze meer dan 40% lager. Dat riekt naar bedrog en oplichting! Bah! Geen fatsoenlijke firma doe er geen zaken mee!
Laatst gewijzigd door Radar op 28 okt 2017 10:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking onderwerp

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door mp2017 »

wilvdwerf schreef:Ruil je auto niet in bij wijkopenautos. Ze bieden hoog op internet, Maar als je met je auto komt en je hebt dan ook nog veel extra's bieden ze meer dan 40% lager. Dat riekt naar bedrog en oplichting! Bah! Geen fatsoenlijke firma doe er geen zaken mee!

Zelfde ervaring opgedaan.
Alle gegevens van de auto via de website ingevoerd.
Bod gekregen.

Afspraak gemaakt, maar dan plotseling was de auto maar de helft waard, omdat de motor teveel km gelopen heeft.

Had ik toch op de website vermeld, dus gewoon de auto weer meegenomen.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Goedemorgen,
Hoeveel topics moeten er nog geopend worden voordat mensen het eens gaan inzien. Verstandiger is om vooraf even op internet te kijken met welke partij u zaken gaat doen. En niet, zoals iedereen, achteraf. Had u een hoop ergernis bespaard.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door mp2017 »

NeoDutchio schreef:Goedemorgen,
Hoeveel topics moeten er nog geopend worden voordat mensen het eens gaan inzien. Verstandiger is om vooraf even op internet te kijken met welke partij u zaken gaat doen. En niet, zoals iedereen, achteraf. Had u een hoop ergernis bespaard.

Heb je wel mijn bericht gelezen? Pffff

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

mp2017 schreef:
NeoDutchio schreef:Goedemorgen,
Hoeveel topics moeten er nog geopend worden voordat mensen het eens gaan inzien. Verstandiger is om vooraf even op internet te kijken met welke partij u zaken gaat doen. En niet, zoals iedereen, achteraf. Had u een hoop ergernis bespaard.

Heb je wel mijn bericht gelezen? Pffff
Heb ik gelezen. Deze manier van werken is al zo oud als de weg naar Rome. Ik moet de eerste persoon nog spreken die bij dit soort sites wel het bod hebben gekregen wat er aangegeven is.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door mp2017 »

NeoDutchio schreef:
mp2017 schreef:
NeoDutchio schreef:Goedemorgen,
Hoeveel topics moeten er nog geopend worden voordat mensen het eens gaan inzien. Verstandiger is om vooraf even op internet te kijken met welke partij u zaken gaat doen. En niet, zoals iedereen, achteraf. Had u een hoop ergernis bespaard.

Heb je wel mijn bericht gelezen? Pffff
Heb ik gelezen. Deze manier van werken is al zo oud als de weg naar Rome. Ik moet de eerste persoon nog spreken die bij dit soort sites wel het bod hebben gekregen wat er aangegeven is.

Neen, je schrijft, dat de mensen eerst vooraf op internet moeten kijken en niet achteraf.

Dus wat heb ik geschreven?

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door mp2017 »

snuffel1 schreef:Het bod is bedoeld om u naar de vestiging te lokken en daar wordt uw auto daadwerkelijk bekeken want geen enkele auto inkoper koopt ongezien een auto. Eenmaal bij de vestiging aangekomen begint het afkraken van de auto en als de "keurmeester" geloofwaardig overkomt dan zal de auto ook wel minder waard zijn dan de verkoper in kwestie eigenlijk verwacht. Veel verkopers gaan toch overstag want de afstand die gereden wordt en direct geld geven de doorslag.
Ik heb gewoon mijn ervaring gedeeld en weet wel dat op internet het gewoon een offerte is.

Dat dan de geboden prijs om 50 % afwijkt geeft dan dat slechte gevoel om het niet te doen.

Trouwens dit bedrijf heeft in ieder grote stad een keurstation, dus ver reizen is niet noodzakelijk .

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

mp2017 schreef:Neen, je schrijft, dat de mensen eerst vooraf op internet moeten kijken en niet achteraf.

Dus wat heb ik geschreven?
Als mensen op voorhand eerst online kijken bij wie ze allerlei gegevens achterlaten, zijn deze topics niet meer nodig. Pas nadat men ervaring heeft, gaat men deze ventileren op internet. Fora wordt overspoeld met waarschuwingen en ervaringen. Dus ja, kijk eerst online met welk bedrijf u zaken wilt gaan doen en dus niet achteraf mensen gaan waarschuwen. Het waarschuwen is enkel voor uw eigen gemoed, een ander leest het toch te laat.

mp2017
Berichten: 474
Lid geworden op: 25 jul 2017 21:23

Re: Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door mp2017 »

NeoDutchio schreef:
mp2017 schreef:Neen, je schrijft, dat de mensen eerst vooraf op internet moeten kijken en niet achteraf.

Dus wat heb ik geschreven?
Als mensen op voorhand eerst online kijken bij wie ze allerlei gegevens achterlaten, zijn deze topics niet meer nodig. Pas nadat men ervaring heeft, gaat men deze ventileren op internet. Fora wordt overspoeld met waarschuwingen en ervaringen. Dus ja, kijk eerst online met welk bedrijf u zaken wilt gaan doen en dus niet achteraf mensen gaan waarschuwen. Het waarschuwen is enkel voor uw eigen gemoed, een ander leest het toch te laat.

Kijk hier, dat lees ik voor ik actie onderneem!


Als u een taxatie aanvraagt van uw auto op Wijkopenautos.nl, dan krijg je een indicatie waarde. Op basis van deze waarde kan je er voor kiezen om je auto te laten taxeren op één van de vestigingen. De indicatie waarde die je krijgt is dus geen gegarandeerd bod zoals veel andere auto inkoop sites werken, het is mogelijk dat het bedrag dat op locatie wordt geboden lager is dan de waarde indicatie. Als je tevreden bent kan je het bod accepteren en de auto ter plekke verkopen. Het geld wordt dan overgemaakt of je krijgt het contant.




Dat de taxatie minder is dan het bod, was mij al duidelijk?

Als je mijn bericht goed had gelezen, dan zie je, dat ik niet zo zeer over het bedrag (minder dan de helft) val, maar over de argumentatie, dat de motor teveel kilometer gelopen heeft, wat ik toch op internet al duidelijk geschreven heb.

Andere aftrekpunten worden en zijn niet vermeld.

stofzuigertje

Re: Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Je kunt er beter andersom heen gaan....
Als ze weer eens iemand krijgen die voor half geld of minder deze mag achter laten, kun je iets meer bieden voor koopje....
Als ze van €3000,- naar €1200,- gaan en ik bied €1600,- worden ze meestal boos, maar heb wel een voordelige auto.

Als ik enkele weken later nogmaals kom bellen zij de Politie maar vanaf de openbare weg mag ik bieden!
Zij wilde mijn weg hebben maar dan bereik je juist het tegenovergestelde....
Zij boos, ik blij en weer een voordelige aankoop die ik met winst kwijt kan na enig herstel.

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

mp2017 schreef:Als je mijn bericht goed had gelezen, dan zie je, dat ik niet zo zeer over het bedrag (minder dan de helft) val, maar over de argumentatie, dat de motor teveel kilometer gelopen heeft, wat ik toch op internet al duidelijk geschreven heb.

Andere aftrekpunten worden en zijn niet vermeld.
Als u van te voren referenties had gelezen over de manier van werken was u er niet aan begonnen.
Maar even een andere vraag: heb ik op uw inbraak van deze topic gereageerd, of op de Topic Starter?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

rooie60 schreef:Mijn God mensen!!! **** onderling niet zo!! ga anders eerst naar n plaatselijke dealer en rij anders wat dealers af van merk dat je vervolgens wilt hebben .....ipv 'zei ik toch!...lees jij wel!!?? wat zeg ik nu hierboven!!! mannen zeker allemaal he??? d8 ik al!!! julle zijn oud en wijs genoeg. Een waarschuwing van de oplichter is genoeg...................blagen!!!!
Huh wat? Waar reageer je op?

rooie60
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 feb 2007 11:12

Re: Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door rooie60 »

...Als je dát niet snapt moneyman........ga dan nog maar eens fijn de boel overlezen........

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

rooie60 schreef:...Als je dát niet snapt moneyman........ga dan nog maar eens fijn de boel overlezen........
Gedaan. En dan snap ik nog steeds niet waarom je vraagt "of we je tekst hierboven wel gelezen hebben", terwijl je uberhaupt nog niet eerder gereageerd hebt in het topic...

atlas1302

Re: Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door atlas1302 »

mannen zeker allemaal he??? d8 ik al!!! julle zijn oud en wijs genoeg.
U heeft veel verstand van auto`s kopen dat blijkt wel uit uw commentaar. Als je het niet met elkaar eens bent mag je dicuseren, en dat doen ze nu eenmaal graag...het is een dicussie forum voor jong en oud.

Maar als ik het goed begrijp moet je eerst het hele land door crossen om een fijne gezellig goed betalende autohandelaar te treffen die u de hoofdprijs geeft. Geeft u eens een tip waar ik die kan vinden?? :D

Agnes Jongeriussen
Berichten: 23
Lid geworden op: 23 okt 2017 15:04

Re: Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Agnes Jongeriussen »

ha ha met die oplichters en het zijn er veel hoor, behoren tot een groep die samenwerken zelfs autoslopers behoren bij die groep, hebben wij eens te maken gehad, bijna elke week kreeg mijn schoonvader wel een kaartje onder zijn ruitenwisser geschoven, wij geven de hoogste prijs "ongezien!!" jawel ongezien dus, maar als je een kaartje onder de ruitenwisser legt dan heb je die auto toch gezien? wellicht was de kaartjesschuiver wel een familielid van VIncent Bijlo o.i.d.
Maar goed we hebben een aantal mal contact opgenomen met die lui en het gekke is ze geven achteraf allemaal minstens €250 tot wel €500 minder dan ze eerder hadden beloofd en dat doen ze allemaal dus ze werken allemaal samen, oplichters dus.
En sommige worden nog kwaad ook als je zegt dat je de auto voor veel meer net hebt verkocht, lachem man om die lui in de **** te nemen, geweldig!!!
Overigens heeft mijn schoonvader dat wagentje nog altijd en het rijdt nog perfect en wegdoen? welnee die rijdt hij helemaal op!!

NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Agnes Jongeriussen schreef:ha ha met die oplichters en het zijn er veel hoor, behoren tot een groep die samenwerken zelfs autoslopers behoren bij die groep, hebben wij eens te maken gehad, bijna elke week kreeg mijn schoonvader wel een kaartje onder zijn ruitenwisser geschoven, wij geven de hoogste prijs "ongezien!!" jawel ongezien dus, maar als je een kaartje onder de ruitenwisser legt dan heb je die auto toch gezien? wellicht was de kaartjesschuiver wel een familielid van VIncent Bijlo o.i.d.
Maar goed we hebben een aantal mal contact opgenomen met die lui en het gekke is ze geven achteraf allemaal minstens €250 tot wel €500 minder dan ze eerder hadden beloofd en dat doen ze allemaal dus ze werken allemaal samen, oplichters dus.
En sommige worden nog kwaad ook als je zegt dat je de auto voor veel meer net hebt verkocht, lachem man om die lui in de **** te nemen, geweldig!!!
Overigens heeft mijn schoonvader dat wagentje nog altijd en het rijdt nog perfect en wegdoen? welnee die rijdt hij helemaal op!!
Dus omdat ze allemaal minder bieden werken ze allemaal samen? Wonderlijke gedachtenkronkel. En minder dan een prijs is geen oplichting hoor.

stofzuigertje

Re: Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Die briefjes op het binnenhof eens tussen hun wissers doen!

A.L.
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 jun 2015 18:00

Re: Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door A.L. »

Mij precies hetzelfde overkomen. Kreeg maar 1/4 deel van het aanbod via internet. De verkoper zei zelfs voordat hij het bod doorgaf; don't shoot the Messenger!! Dat zegt genoeg lijkt me. Daarop gewoon met auto huiswaarts gekeerd.
Ze hebben zelfs nog diverse nieuwe aanbiedingen gedaan per mail, is gewoon een lachertje dit bedrijf.

honza23
Berichten: 43
Lid geworden op: 06 jan 2017 13:04

Re: Verkoop gebruikte auto bij Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door honza23 »

1) dit 'bedrijf' biedt niets. Het zijn aangesloten handelaren welke bieden.
2) de meeste mensen weten niet wat de handelsprijs van hun auto is (en die is veel lager dan ze denken)
3) dit 'bedrijf' werft handelaren (welke hun weer moeten betalen om mee te mogen bieden) met de slogan dat ze laag kunnen inkopen want de mensen moeten van hun auto af
4) die handelaren moeten hun inschrijfgeld terug verdienen, en ze moeten winst maken; dan kan de inkoopprijs nooit hoog zijn.
5) dit heeft niets met oplichting te maken maar met gezond verstand

Gesloten