LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VAYS BEGELEID

Andere onderwerpen over auto en vervoer
sociaal makelaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 nov 2017 10:53

VAYS BEGELEID

Ongelezen bericht door sociaal makelaar »

Geregeld spreek ik ouderen die graag met Valys begeleid (willen) reizen, met name naar familie buiten de gemeente.
Deze vorm van reizen is vooral voor ouderen die niet meer goed ter been zijn uitstekend geschikt, om met behulp van een Valys-vrijwilliger, zonder problemen van a naar b te komen.
Nu heb ik begrepen dat als iemand een Valys begeleid reis boekt ze de volle mep moeten betalen voor deze reis. Ze kunnen dus geen gebruik maken van welke kortingskaart dan ook. Veel van deze ouderen hebben het al niet breed en leven naast de AOW van een klein- of geen pensioentje.
Onlangs heb ik Valys benaderd waarom dit zo is en hen gevraagd of er toch geen mogelijkheid bestaat om gebruik te maken van een kortingskaart in combinatie met Valys begeleid.
Daarop heb ik van hen als reactie ontvangen:

“ Het is helaas niet mogelijk om een Valys Begeleid reis te boeken met een eigen (daluren-)kaart. Dit is wel mogelijk wanneer u een Valys Vrij reis boekt. Het verschil is dat bij Valys Begeleid onze Reisassistenten u assisteren van de taxi naar het juiste perron en u in de trein helpen. Dit is een dienst die wij aanbieden, maar hiervoor rekenen wij wel een vol NS-tarief treinkaart. “

Valys werkt met vrijwillige reisassistenten, een dienst die dus naar mijn mening niets extra’s kost. Waarom vraagt Valys dan toch dat volle bedrag?
Bij “Valys vrij” reizen is dat dus wel mogelijk, maar daar zit dus voor veel ouderen nu net het probleem. Ze kunnen vaak niet meer alleen een reis ondernemen. Gevolg is dat ze door de hogere kosten besluiten van ’n reis af te zien.

Ik heb me dit ter harte genomen en hoop dat u als belangenorganisatie voor ouderen mij hierin kunt ondersteun.
Laten we afrekenen met eenzaamheid! Ons leven draait toch om verbinding, als die verbindingen wegvallen is eenzaamheid vaak het gevolg.
DIT MOET TOCH ANDERS KUNNEN

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: VAYS BEGELEID

Ongelezen bericht door yan »

sociaal makelaar schreef: DIT MOET TOCH ANDERS KUNNEN
Nee dus...

overigens: een vrijwilliger werkt misschien vrijwillig, maar is toch niet gratis.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: VAYS BEGELEID

Ongelezen bericht door mahadma »

DIT MOET TOCH ANDERS KUNNEN

Zou fijn zijn, volgende keer op de juiste partij stemmen dat dit idee omarmt.

Gesloten