LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tranzer niet eerlijk? (Nieuwe OV App.)

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Ronald2211
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2017 17:12

Tranzer niet eerlijk? (Nieuwe OV App.)

Ongelezen bericht door Ronald2211 »

Als sporadische gebruiker van het OV blij met de nieuwe Tranzer App.
Blijkt echter dat hun prijzen, en de rit prijs betaal je vooraf, over het algemeen (veel) duurder zijn.
€0,50 meer betalen voor het gebruik van de app per transactie is mooi, maar 50% meer betalen voor een rit lijkt mij niet een eerlijk verdien model.
Een ritje van mijn huis naar het centrum van mijn woonplaats kost bij "9292" €1,46, Tranzer vraagt €3,25!

Ik heb meerdere ritten vergeleken. De meeste komen hoger uit bij Tranzer op een uitzondering na.

Op mijn vraag aan Tranzer hoe dit zit verwijst men mij naar de vervoerders.
Men gebruikt nl. de prijzen die de vervoeders hun heeft doorgegeven. Het lijkt mij dat niet een consument, maar dat TRanzer zelf met de vervoerders moet gaan praten.

Jammer van zo'n mooie app.
Als het te mooi is om war te zijn is dat meestal ook zo.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Tranzer niet eerlijk? (Nieuwe OV App.)

Ongelezen bericht door Brahms »

Ronald2211 schreef:Als sporadische gebruiker van het OV blij met de nieuwe Tranzer App.
Blijkt echter dat hun prijzen, en de rit prijs betaal je vooraf, over het algemeen (veel) duurder zijn.
€0,50 meer betalen voor het gebruik van de app per transactie is mooi, maar 50% meer betalen voor een rit lijkt mij niet een eerlijk verdien model.
Een ritje van mijn huis naar het centrum van mijn woonplaats kost bij "9292" €1,46, Tranzer vraagt €3,25!

Ik heb meerdere ritten vergeleken. De meeste komen hoger uit bij Tranzer op een uitzondering na.

Op mijn vraag aan Tranzer hoe dit zit verwijst men mij naar de vervoerders.
Men gebruikt nl. de prijzen die de vervoeders hun heeft doorgegeven. Het lijkt mij dat niet een consument, maar dat TRanzer zelf met de vervoerders moet gaan praten.

Jammer van zo'n mooie app.
Als het te mooi is om war te zijn is dat meestal ook zo.
Ik.heb deze app niet, dus even een vraagje ter info: Moet je in tegenstelling tot 9292 de ritprijs dan betalen aan/via Tranzer ?
Aan 9292 hoef je niets te betalen, is slechts een dienstregelingsite, waarbij prijzen genoemd worden.

En waar is je ritje dan van huis nasr centrum ?

Ronald2211
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2017 17:12

Re: Tranzer niet eerlijk? (Nieuwe OV App.)

Ongelezen bericht door Ronald2211 »

Bij Tranzer betaal je vooraf via Ideal of Creditcard aan Tranzer.
Ondersteuning van de vervoerders; op de site van Connexxion zelfs een aanprijzing!
En het "dorp" waar we het over hebben is Hoofddorp.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Tranzer niet eerlijk? (Nieuwe OV App.)

Ongelezen bericht door Brahms »

Maar wat is dan het voordeel van Tranzer, dat je schijnbaar kan reizen zonder OV Chipkaart te bezitten.
Alles van te voren uitzoeken en betalen is ook een flink gedoe, doe dan maar een OV Chipkaart en betaal de ritprijs vermeld op bv. 9292.

Ronald2211
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 dec 2017 17:12

Re: Tranzer niet eerlijk? (Nieuwe OV App.)

Ongelezen bericht door Ronald2211 »

Het voordeel van Tranzer is dat je alleen hoeft te betalen voor de rit die je gaat maken.
Geen saldo verplichting op een OV Chipkaart die je ook niet hoeft te hebben.
Plannen reis is i.m.o. bij elke app. hetzelfde dus even veel werk.
Maar prijzen per rit moet dan wel kloppen!

Nijogeth
Berichten: 9968
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Tranzer niet eerlijk? (Nieuwe OV App.)

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ronald2211 schreef: Op mijn vraag aan Tranzer hoe dit zit verwijst men mij naar de vervoerders.
Men gebruikt nl. de prijzen die de vervoeders hun heeft doorgegeven. Het lijkt mij dat niet een consument, maar dat TRanzer zelf met de vervoerders moet gaan praten.
Het lijkt me niet de zaak van Tranzer als u dit wilt weten. Men rekent de prijzen die de vervoerders aan hen doorgeven. Wilt u weten waarom de vervoerders andere prijzen doorgeven dan de prijzen direct bij hen zijn, dan zult u dit dus zelf moeten vragen.

Ik denk overigens dat er nog wel een percentage bij zit, zodat Tranzer zelf ook wat kan overhouden.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Tranzer niet eerlijk? (Nieuwe OV App.)

Ongelezen bericht door renewouters »

Ronald2211 schreef:Het voordeel van Tranzer is dat je alleen hoeft te betalen voor de rit die je gaat maken.
Met de OV Chipkaart betaal je alleen maar voor de reis die je gemaakt hebt :-)

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Tranzer niet eerlijk? (Nieuwe OV App.)

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Deze incidentele reiziger zou ook die app wel willen hebben... maar alwéér is dit een app die niet beschikbaar is voor Windows. En ik ga toch echt niet honderden euro's uitgeven voor een nieuwe telefoon als de oude perfect is. Het blijft zorgwekkend. Als niet-bezitter van Apple of Android krijg je geen apps meer, steeds meer bedrijven/instellingen hebben geen website meer maar kan je alleen benaderen via Facebook (en dat vertik ik)...

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Tranzer niet eerlijk? (Nieuwe OV App.)

Ongelezen bericht door Brahms »

Miepje1 schreef: ......voor een nieuwe telefoon als de oude perfect is. Het blijft zorgwekkend.......
Schijnbaar een telefoon welke minder perfect is dan je denkt.......
Maar ook iemand welke zelden reist met het OV kan een OV chipkaart aanschaffen en overal in het Openbaar Vervoer er mee reizen. Niets kostbaars of ingewikkelds aan.
Wil je echt principieel geen OV Chipkaart, dan kan je altijd nog gewoon losse kaartjes kopen bij automaat, loket of chauffeur.

Tranzer lijkt leuk en handig, maar is op veel openbaar vervoer niet geldig, je krijgt geen kortingen en heb je eenmasl een kaartje gekocht, GEEN geld terug als je onverhoopt niet gaat, of anders reist dan eerst bedacht.......

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Tranzer niet eerlijk? (Nieuwe OV App.)

Ongelezen bericht door Lowieze »

Uit welk principe zou iemand geen OV-chipkaart willen? Je kunt toch een anonieme chipkaart kopen als je bang bent dat ze iets met je gegevens zouden doen?
Dat laatste vind ik trouwens onzin, zodra je je op internet gaat begeven is alles wat je daar doet toch al bekend.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Tranzer niet eerlijk? (Nieuwe OV App.)

Ongelezen bericht door Brahms »

Lowieze schreef:Uit welk principe zou iemand geen OV-chipkaart willen? Je kunt toch een anonieme chipkaart kopen als je bang bent dat ze iets met je gegevens zouden doen?
Dat laatste vind ik trouwens onzin, zodra je je op internet gaat begeven is alles wat je daar doet toch al bekend.
Ik had het slechts geschreven om diegene welke geen OV Chipkaart willen uit princippe, en dat zijn er meer dan menigeen denkt, voor te zijn........
Nergens op de site van Tranzer staat ook maar iets over de prijsstelling van Tranzer, dus of ze goedkoper of duurder zijn zal je eerst zelf, per reis afzondelijk, moeten nakijken.

Tranzer kan echter als organisatie niet van lucht alleen bestaan, dus er zit zeker een verdienmodel achter.

Miepje1
Berichten: 1742
Lid geworden op: 22 feb 2005 15:12

Re: Tranzer niet eerlijk? (Nieuwe OV App.)

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Ik héb een OV-kaart, een anonieme. Het gaat mij er om dat als er leuke handige technische nieuwe snufjes zijn, die het leven simpeler maken, die voor iedereen bereikbaar moeten zijn.
Overigens ís mijn telefoon perfect hoor. Hij kan fantastisch bellen en gebeld worden, ik maak er mooie foto's mee, kan mijn bankzaken er op doen, appen, kijken hoe laat de bus gaat, bekijken waar ik heen wil, wat het weer wordt en noem maar op. Talloze handigheidjes/apps.
Ik fulmineer alleen tegen het feit dat als er echt handige nieuwe apps gebouwd worden ze voor mij niet beschikbaar zijn. En ik het vertik om hónderden euro's uit te moeten geven aan een telefoon met een ander besturingssysteem die net zoveel doet als mijn telefoon nu, alleen om één appje te kunnen gebruiken. Ik heb het niet over talloze onzin-apps.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Tranzer niet eerlijk? (Nieuwe OV App.)

Ongelezen bericht door Brahms »

Miepje1 schreef:.......Ik héb een OV-kaart, een anonieme. Het gaat mij er om dat als er leuke handige technische nieuwe snufjes zijn, die het leven simpeler maken, die voor iedereen bereikbaar moeten zijn.......
Het is echter in dit geval even de vraag of zo'n app als Tranzer nu echt zo handig is.
Mij lijkt het altijd nog handiger om gewoon een OV Chipkaart voor de lezer of het poortje te houden bij in- en uitstappen, en klaar is het. Instappen en reizen maar :D

Tranzer_nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 jan 2018 18:13

Re: Tranzer niet eerlijk? (Nieuwe OV App.)

Ongelezen bericht door Tranzer_nl »

Beste Ronald,

Om verwarringen even uit de lucht te halen wil ik je graag uitleggen hoe onze prijsconstructie in elkaar zit, hier zitten geen vervelende bedoelingen bij en dit gaat volstrekt eerlijk. Dit is waarvoor je betaald wanneer je een kaartje aanschaft via Tranzer:

- Ritprijs: die wij van de vervoerder aangeleverd krijgen, deze prijzen bepalen wij niet zelf.
- Servicekosten: van 0,50 cent of 0,75 cent, dit hangt af met welk betaalmiddel je betaald. Kies je voor iDeal dan betaal je 0,50 cent servicekosten en betaal je met creditcard dan betaal je 0,75 cent servicekosten.

Dat de prijs van de rit waar jij het over hebt verschilt met wat er in 9292ov staat, is niet iets wat met opzet is ingeregeld. Het prijsbeleid van de ritprijzen blijft bij de vervoerder liggen. Tranzer is enkel een facilitatie middel om kaartjes te kunnen kopen van alle vervoerders en vervoersmiddelen in 1 app. Dit zorgt ervoor dat je jouw volledige route van A naar B in 1 keer kan boeken en mee kan reizen vanuit 1 app, zo hoef je niet voor iedere vervoerder of ieder vervoersmiddel een andere app te gebruiken.

Kan je mij laten weten om welke rit het precies gaat? Dan kan ik de prijsverschillen voorleggen aan de vervoeder, als je wilt dan mag je dit mailen naar: [email protected]. Alvast bedankt.

Groet,
Team Tranzer

Gesloten