Ervaring met Wijkopenautos.nl

Andere onderwerpen over auto en vervoer
muziekbezeten
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 dec 2017 20:07

Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door muziekbezeten »

heb een kia rio taxatierapport opgevraagd bij wijkopenauto's .kreeg een bod van 7599 zonder dat ze de auto hadden gezien. de prijs kon hoger zijn als er meer opties aanwezig waren,- kia rio is van 2014. afspraak gemaakt in goes bij wijkopenauto's.
na een rondje door de medewerker kwam er een bod uit van 6300,- rara is een verschil van 1200,-.
ben rechtsom gekeerd en had me dit ritje kunne bespaen van ruim 40 minuten rijden. wijkopenautos zijn gewoon een lokkertje. trap er niet in.
Laatst gewijzigd door Radar op 15 dec 2017 10:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel door Moderatie aangepast

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Wie denkt u te bereiken met deze waarschuwing? Heeft u zelf namelijk voordat u een prijs opvroeg gezocht op ervaringen?

viewtopic.php?f=76&t=154201
viewtopic.php?f=95&t=177183&hilit=Wijkopenautos
https://kassa.bnnvara.nl/vraag-beantwoo ... ?id=589732

Fora wordenoverspoeld met ervaringen en waarschuwingen, maar helaas weet deze men pas te vinden nadat er mensen ingetrapt zijn.

Bablo
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 feb 2018 22:26

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Bablo »

@NeoDutchio: mea culpa, mea maximo culpa ... nog eentje hier die inderdaad niet eerst een forum zoals deze raadpleegt, maar direct 'blind' naar zo'n partij als wijkopenautos.nl of ikwilvanmijnautoaf.nl gaat en erachter komt dat beide organisaties geen enkele waarde toevoegen voor de klant, maar vooral er zijn voor zichzelf (1) en daarna voor de handelaren (een beetje). Ik kreeg een offerte van 27,000 euro voor een auto, waarna er 5,000 euro in rook opging nadat de auto 'geïnspecteerd' was. Het grappige was dat ik al een bieding had van een dealer op het niveau van 28,000 ... ik heb ze heel hard uitgelachen - gelukkig was het voor mij een 10min rijden, zonder afspraak trouwens (dat kon wel toen ze zagen met welke auto ik kwam). Beter eerst even wat research doen inderdaad, de beste tip!

IkBenObjectief
Berichten: 21
Lid geworden op: 21 nov 2015 12:11

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door IkBenObjectief »

Bablo schreef:@NeoDutchio: mea culpa, mea maximo culpa ... nog eentje hier die inderdaad niet eerst een forum zoals deze raadpleegt, maar direct 'blind' naar zo'n partij als wijkopenautos.nl of ikwilvanmijnautoaf.nl gaat en erachter komt dat beide organisaties geen enkele waarde toevoegen voor de klant, maar vooral er zijn voor zichzelf (1) en daarna voor de handelaren (een beetje). Ik kreeg een offerte van 27,000 euro voor een auto, waarna er 5,000 euro in rook opging nadat de auto 'geïnspecteerd' was. Het grappige was dat ik al een bieding had van een dealer op het niveau van 28,000 ... ik heb ze heel hard uitgelachen - gelukkig was het voor mij een 10min rijden, zonder afspraak trouwens (dat kon wel toen ze zagen met welke auto ik kwam). Beter eerst even wat research doen inderdaad, de beste tip!
Desalniettemin ben je er zelf ook langs gereden. :lol: Ironisch.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door vroem »

Bablo schreef:@NeoDutchio: mea culpa, mea maximo culpa ... nog eentje hier die inderdaad niet eerst een forum zoals deze raadpleegt, maar direct 'blind' naar zo'n partij als wijkopenautos.nl of ikwilvanmijnautoaf.nl gaat en erachter komt dat beide organisaties geen enkele waarde toevoegen voor de klant, maar vooral er zijn voor zichzelf (1) en daarna voor de handelaren (een beetje). Ik kreeg een offerte van 27,000 euro voor een auto, waarna er 5,000 euro in rook opging nadat de auto 'geïnspecteerd' was. Het grappige was dat ik al een bieding had van een dealer op het niveau van 28,000 ... ik heb ze heel hard uitgelachen - gelukkig was het voor mij een 10min rijden, zonder afspraak trouwens (dat kon wel toen ze zagen met welke auto ik kwam). Beter eerst even wat research doen inderdaad, de beste tip!
zal wel aan mij liggen, maar ik snap niet dat je met een bod van 28.000 op zak nog achter een bod van 27.000 aangaat. tenzij het bod van de dealer niet zo hard was als je hier stelt.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar als je een nieuwe auto koopt zonder iets in te ruilen, kan je weer een flinke korting bedingen op de aankoop.

MarvR
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2018 13:49

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door MarvR »

Kom ook net terug van de taxatie. Ik heb een Audi uit 2001 en ben 3de eigenaar. De auto is binnen als nieuw (zonder te overdrijven) en op een piepklein sterretje in de voorruit en een licht krasje op de voorbumper van buiten ook. Staat prima glanzend in de lak en wordt met liefde onderhouden. Online taxatie was €2024. Vond ik redelijk aangezien de auto top onderhouden en voor een 17 jaar oude auto ook technisch in goede staat is.
Natuurlijk ging ik naar de taxatie met een lager prijs in mijn hooft aangezien handelaarsmarge en dit en dat.
Opvallend was dat 3 andere klanten die voor mijn aan de beurt waren al zo maar weg liepen naar dat ze de eindprijs te horen kregen. Op het
terrein van Wka. stonden ook echt alleen maar sloopauto's geen een nette auto wat ze daar ingekocht hadden- ten minste niet op het terrein.
Ik had al onraad geroken maar wilde toch nog effen wachten op mijn rapport en hier schrok ik echt van: €564 !?!
Voor een technisch zo als optisch goede auto met niet een parkeerplaats deukje en complete onderhoudshistorie. Goed, hij is 17 jaar oud maar dat wisten ze al met de online taxatie.
Mijn mening over Wijkopenautos.nl : Lekker maken met een prijsje en dan hopen dat er iemand op intrapt.
Mijn advies: Niet doen, het is verspilling van je tijd. Ten zij je echt een wrak heb waar je van af moet.

MarvR
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2018 13:49

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door MarvR »

Update: Uiteindelijk hebben wij de Audi waar Wijkopenautos.nl slechts €564 voor wilde geven bij een dealer aangeboden en hebben er naar aftrek van de marge €1400 voor gekregen.

olaf1606
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2018 17:39

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door olaf1606 »

Wat een malafide tent. Alleen als je echt in nood zit, direct geld nodig hebt en er nergens legaal aan kunt komen, moet je daar naar toe. Een waarde bepaling van €39870 met een hogere motorisering als bij hen bekent, met ca. €5000,- meer opties als bij hen bekent, met nog ruim 2 jaar volledige fabrieks garantie en ruim 24 maanden fabrieksgarantie, ter plekke een bod uitbrengen van €31.000,- !!! Laat helder zijn, dat mijn auto in showroomstaat was en is. Wat een tijdverspilling. [Ongefundeerde bewering door Moderator verwijderd]
Laatst gewijzigd door Radar op 09 jun 2018 09:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering door Moderator verwijderd

Stekel99
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 aug 2018 19:19

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Stekel99 »

Hallo,
Ook ik heb mijn auto aangeboden via Wijkopenautos.nl.
Taxatieprijs online € 9500,-
Na live taxatie op afspraak € 5400,- Schandalig! Zonde van mijn tijd.

Opmerking: ik werd keurig bediend door alle drie de taxateurs. Zij vonden de auto een plaatje en beoordeelden hem zowel uiterlijk als technisch in 100% staat.

Goede toneelspelers hebben ze in de tv reclames.

KeesvdBrink
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 sep 2018 19:30

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door KeesvdBrink »

Een tegengeluid.
Met veel scepsis ging ik naar WijKopenAutos, en die scepsis was voor een flink deel veroorzaakt door de recensies op deze site.
Ik ben positief over WijKopenAtos. En Nee, ik ben geen medewerker, heb geen aandelen en ondervind er geen voordel van dat ik dit nu schrijf. De deal is helemaal afgerond.
Wat gegevens, ik verkocht een Peugeot stationcar uit 2008 met 180000 km op de teller.
Het digitale bod wat ik kreeg bedroeg € 3800, en ik heb er uiteindelijk € 2800 voor gekregen.
Natuurlijk wist ik dat het digitale bod een lokkertje is, en ik was er ook op voorbereid dat er minder geboden zou gaan worden. Maar men wist mij het verschil goed uit te leggen, en ik vond de opmerkingen reëel. Ik ben netjes behandeld door een vriendelijke medewerker, heb een keurige prijs gekregen waar ik tevreden mee ben en het geld is netjes binnen de afgesproken drie werkdagen op mijn rekening gestort.
Misschien had ik geluk, maar het zal toch niet zo zijn dat alle andere mensen pech hebben? Mijn tip: bereid je goed voor, wees reëel en ga gewoon kijken hoe het loopt. Als het je niet bevalt kun je gewoon weglopen. Succes!

Feebee2015
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 okt 2018 14:32

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Feebee2015 »

Als ik goed gelezen heb is dit een van de weinige zo niet enige positieve reactie. Bij mij was het verschil 4000,- . Lager wel te verstaan. Je kunt inderdaad gewoon weglopen, maar het blijft voor 99% van het aantal mensen dat er na toe gaat natuurlijk zonde van de tijd en moeite.

Robbels813
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2018 18:26

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Robbels813 »

Ik kreeg een bod van 11800 op mijn bmw 1 serie uit 2012. Ik kreeg ter plaatsen een beter bod van 12500! Dus het kan wel👍

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Robbels813 schreef:
09 nov 2018 18:30
Ik kreeg een bod van 11800 op mijn bmw 1 serie uit 2012. Ik kreeg ter plaatsen een beter bod van 12500! Dus het kan wel👍
Een beter bod? Verbijsterend. :mrgreen:

thecure
Berichten: 2705
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door thecure »

En speciaal registreren om dit te vertellen? Heeeeel geloofwaardig

Erthanax
Berichten: 9617
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Erthanax »

Zevenhonderd euro meer bieden, die hij gewoon zelf had kunnen opstrijken? Hoe onnozel denkt u dat forumbezoekers zijn?

smhfba
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 dec 2018 23:44

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door smhfba »

Net als alle andere die een review over wijkopenautos.nl achter gelaten, ik kreeg ook een mooi indicatiebod online: ruime 10000 Euro voor mijn VW transporter van 2009. Dit was duidelijk boven prijzen die ik op internet kon vinden. Ik moet zeggen ik had de reviews over wijkopenautos.nl nog niet gelezen.
Ik heb dus een afspraak gemaakt en langs gegaan. Daar ging het heel soepel. Er was een vriendelijke medewerker. Die ging een ritje met de auto maken en dan buiten mijn zicht de auto nagelopen. Binnen een half uur was ik klaar. Eenmaal thuis kreeg ik een aankoopbod dat ook net boven 10000 Euro was. Dat had ik niet verwacht. Ik zou met 8000 Euro al blij gewest zijn. Ik vond het toch te mooi om waar te zijn. Toen heb ik online reivews gelezen en kwam ik de ervaring van iemand tegen die de auto via wijkopenautos.nl verkocht had maar moest 'ie heel lang op zijn geld wachten (ivp beloofde 2 a 3 dagen).
Ik heb een online afspraak gemaakt om de auto's bij hun langs brengen om te verkopen. Toen ik een bevestigingstelefoon van wijkopenautos.nl kreeg heb ik de medewerker gevraag of de overmaking van geld snel gebeurt en die zei oh het kost 2 a 3 dagen. Als reden gaf ze aan omdat het geld uit Duitsland moet komen. Ik vroeg: maar hoe kan een bedrijf met zoveel filialen in Nederland en zoveel medewerkers geen Nederlandse bankrekening hebben? Daar had zij geen antwoord op. Ik zei dat ik mijn auto wil aan hun verkopen en bij hun achter laten maar ik wil de tenaamstellingspapier bij me houdt totdat geld op mijn rekening staat. Toen zij ze gelijk dat meld ik u hierbij af. Dus het is duidelijk waar die mensen er op uit zijn. Ze willen helpen je van je auto af te zijn zonder veel te betalen.

eiliyah
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jan 2009 13:47

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door eiliyah »

Ook ik ging vandaag naar wij kopen auto’s, online een taxatie van 3000 voor een Opel Astra 1.7 cdti uit 2009.
Natuurlijk in het achterhoofd gehouden dat dit altijd minder word want hier teren ze op en de reviews al gelezen te hebben.
Aangekomen rondje om de auto en een proefrit en dan is het 15 minuten wachten tot het definitieve bod van het hoofdkantoorkomt.
Ben heel hard lachend weg gelopen van deze mensen (zal mijn ware gedachte maar voor me houden om het netjes te houden) maar ze kwamen met een bod van 215 euro.
Dit was nog niet alles want een half uur later kreeg ik een bericht via sms dat ik alsnog wel 595 kon krijgen van ze.
Ze moeten hun naam veranderen in wij willen gratis auto’s.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door Lady1234 »

U had zich de rit kunnen besparen, maar ja, dan had u niet gelachen.

lotten62
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2018 19:57

Re: Ervaring met Wijkopenautos.nl

Ongelezen bericht door lotten62 »

Had ook via wij kopen autos gebruik gemaakt van de gratis taxatie. De prijs die zij gaven was goed. Afspraak gemaakt, en moesten voor de dichtsbijzijnde vestiging naar Groningen. Had reviews gelezen, en collegas attendeerden mij erop dat zij al op het programma Radar geweest zijn. Voor ons bezoek toch even gebeld met hun, en de info kwam wel goed over.
Tijdens de proefrit waarbij hij onbesuisd accelereerde en hard reed, kreeg ik al een negatieve indruk. Dit werd na de proefrit nog versterkt op kantoor. Alles werd negatief belicht, en zouden uiteindelijk de prijs op internet krijgen via de mail.
Ze creeren echt een zodanig negatief beeld van je auto dat je er met een naar gevoel weggaat. Mijn wagen verkeerd in absolute nieuwstaat, en mankeert echt niets, alleen omdat zij een hoger bod op internet gaven dan bij een dealer, ben ik gegaan.
Echter het ontvangen bod lag 6000 euro lager dan hun indicatie. Wilde het zelf testen, en inderdaad, dit bedrijf verdient om hier nooit meer heen te gaan. Of ze laten de biedingen en wat ze taxeren in de pas lopen, en ze moeten eens leren netjes met klanten om te gaan,

Plaats reactie