LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NS klantenservice wat is dat?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
dogsbodylanguage
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 jan 2018 13:41
Contacteer:

NS klantenservice wat is dat?

Ongelezen bericht door dogsbodylanguage »

Sinds een paar jaar reis ik met de NS voor mijn werk op Schiphol. Ik woon in de omgeving van Hoorn, en reis dan vanaf Hoorn Kersenboogerd. Dit station ligt met de trein 5 minuten vanaf station Hoorn ( erg ruim genomen ). Ik heb een daluren kaart omdat wij ploegendiensten draaien en dus niet in de spitsuren reizen. De eerste periode gebeurde het om de haverklap dat de trein te laat aankwam op Schiphol, dan denk je eerst nog van dat halen ze op dit traject wel weer in. Niet dus. Met als gevolg dat ze niet verder gingen dan station Hoorn en je eruit moest en ruim en kwartier moest wachten op de trein naar Enkhuizen. Terwijl de trein maar 5 minuten later was. Daarna kregen we een periode dat er treinen om de haverklap uitvielen. Daarna kregen we dat er op zaterdag wel een trein vanaf Hoorn Kersenboogerd om 05.00 ging, daar kon ik wel mee leven. Maar nu gaat hij zaterdag pas om 05.49 dan ben ik te laat op mijn werk. Maar wat blijkt hij gaat wel om 05.07 vanaf Hoorn, dit is dus de trein die normaal op zaterdag begon op Kersenboogerd. De zondag was hij nooit op Kersenboogerd maar nu wel ineens wel op Hoorn. Dus van mijn abonnement heb ik in de weekenden weinig plezier. Heb hier diverse emails over verzonden naar de 'klantenservice' van de NS, krijg je antwoord als "kijk op de website wat voor gevolgen de nieuwe dienstregeling voor u heeft" dan heb ik zoiets van lezen jullie daar wel bij de NS? Wat me ook "dwars"zit is, is dat het abonnement omhoog gaat en de service omlaag. Is dit normaal tegenwoordig? Ik heb nog een tijdje zit nadenken om NS-Business Card te gaan gebruiken voor de hondenschool, maar daar zie ik nu dus vanaf. I hoop dat ik de NS via dit kanaal een beetje wakker kan schudden.

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: NS klantenservice wat is dat?

Ongelezen bericht door witte angora »

Kennelijk heb je 'last' van de nieuwe dienstregeling...

Als de stations Hoorn en Hoorn-Kersenboogerd zo dicht bij elkaar liggen, is het dan een idee om met de fiets naar station Hoorn te gaan? Dan heb je de trein die je wilt.

Maar even een aanvullende tip, ik begrijp dat je veel in het weekend reist? Is een weekendvrij-abonnement dan niks voor je? Kost je 33 euro per maand, vrijdag vanaf 18.30 uur heb je verder geen kosten, en door de week krijg je buiten de spits 40% korting. Dat laatste is net als nu dus.

taxikemperman
Berichten: 632
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: NS klantenservice wat is dat?

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Dit is om vragen te stellen.
De NS zit hier niet en zal het niet lezen.
Dat de reistijden niet naar uw zin zijn daar kunnen wij niets aan doen

stofzuigertje

Re: NS klantenservice wat is dat?

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Sinds de nieuwe dienst regeling staan er meer fietsen op Hoorn dan Kersenboogerd.

Geen enkele minuten meer wachten en nauwelijks langer want ook vroeger was in Centrum uitstappen voor vele sneller.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: NS klantenservice wat is dat?

Ongelezen bericht door Brahms »

.....Terwijl de trein maar 5 minuten later was....
En die 5 minuten zijn nu net nodig om de trein te keren op Kersenboogaart.
Komt de trein aldaar te laat aan dan vertrekt deze ook weer te laat en rijdt hij op de route naar Hoofddorp ook te laat of is er moeilijk tussen te plannen rond Schiphol, met als gevolg ook andere treinen te laat.

Verder op zaterdagochtend gewoon die paar minuten fietsen naar Hoorn.
Daar kan de NS klantenservice weinig aan veranderen.

Gesloten