LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TomTom heft eenzijdig TimeLife update op

Andere onderwerpen over auto en vervoer
brink100
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jan 2018 16:10

TomTom heft eenzijdig TimeLife update op

Ongelezen bericht door brink100 »

Ik heb in voorjaar 2017 een nieuwe TomTom aangeschaft met daarbij gratis TimeLife update. Daar wordt zeer prominent mee geadverteerd en staat met een grote sticker op het product.
Maar TimeLife update duurt bij TomTom blijkbaar korter dan een jaar.
Ik krijg van de week een email dat de TimeLife update voor mijn product per 1-1-2018 is komen te vervallen.
Als tegemoetkoming mag ik een nieuwe TomTom kopen van bijna 300 euro met een paar tientjes korting.

Wat kan ik hieraan doen?

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: TomTom heft eenzijdig TimeLife update op

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Welk type Tom Tom heeft u gekocht?

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: TomTom heft eenzijdig TimeLife update op

Ongelezen bericht door mahadma »

Ik las bij de specs bij een advertentie, dat lifetime updates gelden voor de gebruiksduur van het ding, dus max 2 jaar.

Cro
Berichten: 2078
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: TomTom heft eenzijdig TimeLife update op

Ongelezen bericht door Cro »

mahadma schreef:Ik las bij de specs bij een advertentie, dat lifetime updates gelden voor de gebruiksduur van het ding, dus max 2 jaar.
Ik zou niet willen zeggen dat een Tom Tom, zeker de duurdere versie's, slechts een technische levensduur hebben van 2 jaar. Diensten mogen juridisch aangepast worden door de dienstverlener, maar korter dan een jaar voor een dienst die ze in eigen beheer hebben en redelijk essentieel is voor de werking van het apparaat vind ik toch wel erg kort als ik eerlijk moet zijn, zeker gezien de wijze waarop TomTom er zelf mee adverteert. Dat ze na 3-4-5 jaar de stekker eruit trekken mogelijk Ok. Dit wel er even vanuit gaande dat TS geen opruimingsmodel heeft gekocht dat begin 2017 al duidelijk enkele jaren end-of-life is geweest, dan is het namelijk beter te begrijpen vanuit TomTom gezien.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: TomTom heft eenzijdig TimeLife update op

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Ik kreeg de mail ook dat de ondersteuning van mijn apparaat weg is. Dit omdat men zich focust op een andere manier van kaarten maken, met realtime updates, wat niet alle apparaten aankunnen.

brink100
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jan 2018 16:10

Re: TomTom heft eenzijdig TimeLife update op

Ongelezen bericht door brink100 »

Het is een goedkoper type, een Start 20M Europa. Maar dat mag niet uitmaken, ik heb hem immers gekocht met een LifeTime aanbod. En volgens mij is dat echt meer dan een jaar.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: TomTom heft eenzijdig TimeLife update op

Ongelezen bericht door Moneyman »

brink100 schreef:Het is een goedkoper type, een Start 20M Europa. Maar dat mag niet uitmaken, ik heb hem immers gekocht met een LifeTime aanbod. En volgens mij is dat echt meer dan een jaar.
Die is zo te zien al vanaf medio 2013 op de markt, dus inderdaad een ouder type. Maar dan nog vind ik binnen een jaar nadat er nog mee geadverteerd werd de stekker eruit trekken erg kort.
Cro schreef:Dit wel er even vanuit gaande dat TS geen opruimingsmodel heeft gekocht dat begin 2017 al duidelijk enkele jaren end-of-life is geweest, dan is het namelijk beter te begrijpen vanuit TomTom gezien.
Overigens vind ik die korting van enkele tientjes dan weer geen slecht aanbod, gezien de huidige nieuwwaarde van de bewuste Tomtom van net € 100,00.

brink100
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jan 2018 16:10

Re: TomTom heft eenzijdig TimeLife update op

Ongelezen bericht door brink100 »

Het aanbod was een paar tientjes korting op 2 geselecteerde nieuwe modellen van bijna 300 euro per stuk.
Blijft nog steeds de kreet LifeTime. Blijkbaar is dat maar 11 maanden. Ik ga een formele klacht indienen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: TomTom heft eenzijdig TimeLife update op

Ongelezen bericht door sjohie »

Als de hardware te traag is voor die nieuwe updates, kan je klagen wat je wilt, maar dat zal niet ineens maken dat ze het dan spontaan wél aankunnen. :wink:

brink100
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jan 2018 16:10

Re: TomTom heft eenzijdig TimeLife update op

Ongelezen bericht door brink100 »

Dat snap ik allemaal heel goed.
Maar LifeTime blijft LifeTime.
Dan moeten ze dit product op een andere wijze in de verkoop zetten.

Of ze moeten in voorkomend geval een zeer aantrekkelijke aanbieding geven ter vervanging.
En niet een paar tientjes op een product van bijna 300 euro.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: TomTom heft eenzijdig TimeLife update op

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

brink100 schreef:Het is een goedkoper type, een Start 20M Europa. Maar dat mag niet uitmaken, ik heb hem immers gekocht met een LifeTime aanbod. En volgens mij is dat echt meer dan een jaar.
Lifetime betekend de levensduur van het apparaat. Gemiddeld gaat een navigatie 5 tot 7 jaar mee, dus zo lang blijven udates komen. Als het een oud model is uit 2013 stoppen de updates dus tussen 2018 en 2020.

brink100
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jan 2018 16:10

Re: TomTom heft eenzijdig TimeLife update op

Ongelezen bericht door brink100 »

Maar ja, ik koop het apparaat begin 2017.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: TomTom heft eenzijdig TimeLife update op

Ongelezen bericht door olaf79 »

Life Time suggereert dat je gedurende de levensduur van het apparaat er gratis kaart updates voor mag verwachten. Nu het product niet die eigenschappen bezit die je er van mag verwachten omdat de fabrikant met die eigenschap heeft geadverteerd, is het product non conform geworden en mag je dus van de verkoper een nieuw exemplaar verwachten die wel voldoet aan de verwachting of je geld terug.

Een minimale korting met verplichting een nieuw apparaat te kopen terwijl de oude nog prima voldoet is van de zotte.

stofzuigertje

Re: TomTom heft eenzijdig TimeLife update op

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Dom - Dom !

Als je voor €100,- niet aan de verpakking houd van life time update, koop ik van zelfde meer zeker geen €300,- versie.

Wel is mijn Lenovo / kijkshop aanbieding van Lenovo B telefoon waar ik gratis 6 gratis navigatie programma's kon downloaden.
Nu er 2 redelijk werkende over en die hebben updates en werken voor maar €49,- gratis thuis bezorgd prima.

Ja, een simpele Android telefoon die wel update kreeg en ik hoef niet meer tussen de koeien door of zwemmend het IJ over omdat de 2e Coen niet klaar was... ja, de telefoon met navigatie vrij via download werkte perfect.

Als ze bij Dom - Dom geen coulance tonen of gewoon voor deze voordeliger toestellen iets minder vaak update geven dan behoud je de naam en klant.
Goed en gratis erbij kan dus wel, mits je het snoertje van de lader mee neemt want anders worden het met telefoon & navigatie erg korte ritjes!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: TomTom heft eenzijdig TimeLife update op

Ongelezen bericht door sjohie »

brink100 schreef:Maar ja, ik koop het apparaat begin 2017.
Kan je dan niet beter bij die verkoper vragen waarom ze van die oude end-of-life restanten verkopen? Als Tom-Tom die modellen al een poosje niet meer nieuw levert, wat ik meen af te kunnen leidden aan het summiere aantal grote winkels in de tweakers pricewatch, zijn zij in mijn ogen verantwoordelijk voor het blijven verkopen van die oude meuk.

brink100
Berichten: 7
Lid geworden op: 29 jan 2018 16:10

Re: TomTom heft eenzijdig TimeLife update op

Ongelezen bericht door brink100 »

Goeie tip.
Ga ik proberen.

Yvean
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 feb 2018 18:17

Re: TomTom heft eenzijdig TimeLife update op

Ongelezen bericht door Yvean »

Heb een TomTom Navigatie Go400 aangeschaft daar TomTom een levenslange garantie voor kaartupdates garandeert. Vandaag (01-02) op CNN het bericht dat TomTom zich niet meer aan de aankoopbelofte zal houden. Voel me (met velen) bedonderd en vraag me af of hier spraken is van misleiding en contractbreuk!

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: TomTom heft eenzijdig TimeLife update op

Ongelezen bericht door Radar »

Topics samengevoegd door moderatie.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: TomTom heft eenzijdig TimeLife update op

Ongelezen bericht door sjohie »

Yvean schreef:Heb een TomTom Navigatie Go400 aangeschaft daar TomTom een levenslange garantie voor kaartupdates garandeert. Vandaag (01-02) op CNN het bericht dat TomTom zich niet meer aan de aankoopbelofte zal houden. Voel me (met velen) bedonderd en vraag me af of hier spraken is van misleiding en contractbreuk!
Da's een model van vier jaar oud, wanneer heb je deze gekocht? En heb je, net als de starter van dit topic, ook een aanbieding van Tom Tom gekregen om een courant model te kunnen kopen met korting?

Aad van Hoorn
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 apr 2016 15:01

Re: TomTom heft eenzijdig TimeLife update op

Ongelezen bericht door Aad van Hoorn »

Mijn GO 910 van april 2006 werkt nog steeds met de nieuwste kaarten
i.v.m. leesfouten van de HDD heb ik deze wel vervangen door een SD slot met SDHC kaartje van 32GB.
Zo werkt mijn Rider v2 ook nog steeds en nog een paar van de oudste modellen.
Veelal ligt het probleem in de krapte van het geheugen, kaarten worden alsmaar groter en groter.
Een apparat met een SD kaartje kan je met de juiste aanpassing van de zogenaamde Bootloader (BIOS voor PC) bepalen welke kaartjes er in kunnen.
Hier is Mr. Google uw beste vriend met b.v update "mijn XXXXXX" en u komt een scaht aan informatie tegen, dat is dus het voordeel van Internet.
Lifetime is een eng begrip die eenzijdig door de fabrikant wordt bepaald, hoe kunnen ze het verzinnen en wie laat dat allemaal toe ?
Hebben wij daar geen toezichthouder voor ?
Bij wijze van spreken worden de knikkers van onze kinderen gecontroleerd op zuiver rond zijn en hier kijkt niemand naar om ?

Gesloten