LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkmobile dagkaart gedoe!

Andere onderwerpen over auto en vervoer
mieke1964
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mar 2018 18:39

Re: Parkmobile dagkaart gedoe!

Ongelezen bericht door mieke1964 »

Ongeveer hetzelfde gehad en inmiddels info ingewonnen. Een gemeente mag niet zulke bedragen rekenen.
Het staat ook slecht aangegeven.
Ik startte de app en zag de zone, wilde afbreken, maar was te laat. Dus voor 10 sec. 25 euro kwijt.
Ik laat het er zeker niet bij zitten. Zelfs politie Deventer is niet op de hoogte van deze belachelijke zone regeling.

Om auto's te weren is het een slecht excuses. Gemeente Deventer wil gewoon veel geld innen. Anders hadden ze parkeerplekken wel weg gelaten.
Tot 1 maart kun je trouwens je geld van gemeente Deventer retour ontvangen!

Ronald Jan Veeneman
Berichten: 4
Lid geworden op: 06 feb 2018 17:24

Re: Parkmobile dagkaart gedoe!

Ongelezen bericht door Ronald Jan Veeneman »

Ik dacht, ik keer nog maar eens terug. Heb een verrassend verhaal. Jawel. Ik snap dat de beschreven bug in de Parkmobile app niet heel gemakkelijk te begrijpen is, maar hij zit er echt. Zoals jullie lazen heb ik het er maar bij laten zitten. Tot vandaag.

Inmiddels gebruik ik met veel plezier de EASYPARK app. Met je vinger draaiend aan een soort ronddraaiende tijdscarroussel kies je snel voor de eindtijd van je parkeeractie. Geen eindtijd gedoe, want de app waarschuwt zelf als je wegrijdt zonder de app te stoppen (eerlijk gezegd nog niet he-le-maal vlekkeloos)! EASYPARK is duidelijk nog niet heel bekend in ons land, maar ze lijken hun best te doen.

Afbeelding

Maar goed. Parkeer ik onlangs op de Zandpoort hier in Deventer wat volgens Parkmobile een dagkaart zone is. Nou, niet met Easypark, ik kon hier gewoon parkeren zonder dagkaart. Maar dat is nog maar de helft van het verhaal.
Parkeer ik gisteren op de Rijsterborgherweg, net buiten de centrum ring van Deventer. Ik activeer de EASYPARK app en parkeer er voor een minuut of 8.
Word ik vandaag aangeslagen voor een dagkaart van EURO 20,-!!!! NEE!!! Blijkbaar ook een bug want de EASYPARK app gaf geen dagkaart waarschuwing! Ik meteen gebeld met Easypark, en krijg keurig en direct de belofte dat ze het bedrag zullen terugstorten. Vervolgens heb ik meteen gebeld met Parkeerbeheer die mij bevestigde dat op de Rijsterborgherweg zich helemaal geen dagkaart zone bevindt. Wat ik al dacht.

Anders dan bij Parkmobile word ik nu eens niet van het kastje naar de muur gestuurd. Zo gemakkelijk kan het dus zijn. Ik heb de mensen van EASYPARK geduid op dit draadje opdat ze de actualiteit met de idioterie van het dagkaart circus hier in Deventer goed kunnen volgen. Tjonge, wat een verademing in vergelijking met Parkmobile! Nu maar hopen dat EASYPARK z'n app meteen controleert op de dagkaart waarschuwingen opdat ik niet elke week hier met een dagkaart bug te vinden ben.... :-).

Mark1992
Berichten: 548
Lid geworden op: 24 nov 2015 16:46

Re: Parkmobile dagkaart gedoe!

Ongelezen bericht door Mark1992 »

Ronald Jan Veeneman schreef:Ik dacht, ik keer nog maar eens terug. Heb een verrassend verhaal. Jawel. Ik snap dat de beschreven bug in de Parkmobile app niet heel gemakkelijk te begrijpen is, maar hij zit er echt. Zoals jullie lazen heb ik het er maar bij laten zitten. Tot vandaag.

Inmiddels gebruik ik met veel plezier de EASYPARK app. Met je vinger draaiend aan een soort ronddraaiende tijdscarroussel kies je snel voor de eindtijd van je parkeeractie. Geen eindtijd gedoe, want de app waarschuwt zelf als je wegrijdt zonder de app te stoppen (eerlijk gezegd nog niet he-le-maal vlekkeloos)! EASYPARK is duidelijk nog niet heel bekend in ons land, maar ze lijken hun best te doen.

Afbeelding

Maar goed. Parkeer ik onlangs op de Zandpoort hier in Deventer wat volgens Parkmobile een dagkaart zone is. Nou, niet met Easypark, ik kon hier gewoon parkeren zonder dagkaart. Maar dat is nog maar de helft van het verhaal.
Parkeer ik gisteren op de Rijsterborgherweg, net buiten de centrum ring van Deventer. Ik activeer de EASYPARK app en parkeer er voor een minuut of 8.
Word ik vandaag aangeslagen voor een dagkaart van EURO 20,-!!!! NEE!!! Blijkbaar ook een bug want de EASYPARK app gaf geen dagkaart waarschuwing! Ik meteen gebeld met Easypark, en krijg keurig en direct de belofte dat ze het bedrag zullen terugstorten. Vervolgens heb ik meteen gebeld met Parkeerbeheer die mij bevestigde dat op de Rijsterborgherweg zich helemaal geen dagkaart zone bevindt. Wat ik al dacht.

Anders dan bij Parkmobile word ik nu eens niet van het kastje naar de muur gestuurd. Zo gemakkelijk kan het dus zijn. Ik heb de mensen van EASYPARK geduid op dit draadje opdat ze de actualiteit met de idioterie van het dagkaart circus hier in Deventer goed kunnen volgen. Tjonge, wat een verademing in vergelijking met Parkmobile! Nu maar hopen dat EASYPARK z'n app meteen controleert op de dagkaart waarschuwingen opdat ik niet elke week hier met een dagkaart bug te vinden ben.... :-).
Fijn om te lezen dat EASYPARK hun zaakjes beter voor elkaar heeft. Wanneer zij hun laatste bugs hebben verwijderd kunt u met een gerust hart de EASYPARK gebruiken en Parkmobile achter u laten.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Parkmobile dagkaart gedoe!

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik zie je op allemaal plekken parkeren die op loopafstand van een parkeergarage zijn, en/of prima te befietsen zijn, is het misschien makkelijker om zeg de banden van je fiets op te pompen, ipv die tijd en moeite te steken in het zoeken van de perfecte parkeer-app? :wink:

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: Parkmobile dagkaart gedoe!

Ongelezen bericht door renewouters »

sjohie schreef:Ik zie je op allemaal plekken parkeren die op loopafstand van een parkeergarage zijn, en/of prima te befietsen zijn, is het misschien makkelijker om zeg de banden van je fiets op te pompen, ipv die tijd en moeite te steken in het zoeken van de perfecte parkeer-app? :wink:
[off topic] Parkeren op straat zou sowieso sterk ontmoedigd moeten worden ten gunste van parkeren in garages. Als die geparkeerd auto's op straat zien er toch ook niet uit, zeker niet in oude steden. En als je parkeert in garages hoef je ook niet meer moeilijk te doen om halverwege bij te betalen.

Erthanax
Berichten: 9680
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Parkmobile dagkaart gedoe!

Ongelezen bericht door Erthanax »

En gaat het nou om een bug in de app of om een onnauwkeurige plaatsbepaling door de telefoon? Ik voer het zonenummer meestal met de hand in. En in Deventer heb ik onlangs probleemloos geparkeerd in een parkeergarage. Prima te lopen allemaal, zo groot is het centrum nou ook weer niet; wel heel leuk.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Parkmobile dagkaart gedoe!

Ongelezen bericht door sjohie »

renewouters schreef:
sjohie schreef:Ik zie je op allemaal plekken parkeren die op loopafstand van een parkeergarage zijn, en/of prima te befietsen zijn, is het misschien makkelijker om zeg de banden van je fiets op te pompen, ipv die tijd en moeite te steken in het zoeken van de perfecte parkeer-app? :wink:
[off topic] Parkeren op straat zou sowieso sterk ontmoedigd moeten worden ten gunste van parkeren in garages. Als die geparkeerd auto's op straat zien er toch ook niet uit, zeker niet in oude steden. En als je parkeert in garages hoef je ook niet meer moeilijk te doen om halverwege bij te betalen.
Da's helemaal niet off topic, want dat is precies de reden van de gemeente om dit zo in te richten. Deze dagkaarten zijn namelijk onderdeel van een herziening van het parkeerbeleid, waar meer onder valt dan dit alleen. Reden van de introductie van deze dagkaarten is het afschaffen van vaste parkeerplekken voor vergunninghouders in het centrum. Door dagkaarten verplicht te stellen, blijven er voor die mensen nog genoeg plekken over, want oplettende parkeerders kiezen eieren voor hun geld, en parkeren de auto in een van de garages rondom het centrum, of op een plek waar je wel per uur kan betalen, net buiten deze zones, maar ook op prima loopafstand van het centrum.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Parkmobile dagkaart gedoe!

Ongelezen bericht door kweenie »

Ik vraag mij vooral af waar het mis gaat. Is niet het juiste zonenummer en de juiste straat geselecteerd? Of hangt het verkeerde tarief achter het zonenummer? En zit de fout in dat geval bij de gemeente of bij het betaalbedrijf? Ik maak ook regelmatig gebruik van een parkeer-app, maar ben nooit tegen zulke problemen aangelopen.

(Ook begrijp ik eigenlijk niet dat je met een parkeer-app een eindtijd invoert. Één van de grote voordelen van een parkeer-app is nu nu juist dat je niet van tevoren een eindtijd hoeft aan te geven.)

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Parkmobile dagkaart gedoe!

Ongelezen bericht door sjohie »

kweenie schreef:Ik vraag mij vooral af waar het mis gaat. Is niet het juiste zonenummer en de juiste straat geselecteerd? Of hangt het verkeerde tarief achter het zonenummer? En zit de fout in dat geval bij de gemeente of bij het betaalbedrijf? Ik maak ook regelmatig gebruik van een parkeer-app, maar ben nooit tegen zulke problemen aangelopen.

(Ook begrijp ik eigenlijk niet dat je met een parkeer-app een eindtijd invoert. Één van de grote voordelen van een parkeer-app is nu nu juist dat je niet van tevoren een eindtijd hoeft aan te geven.)
Het is nieuw voor deze stad en diens bezoekers, en wat TS wilde, was het parkeren verlengen vanaf een terras, of iig plek, anders dan waar de auto zich fysiek bevond. TS was dus niet in de buurt van de auto, en bevond zich itt het voertuig, ook niet in de dagkaart zone. Dáármee kon de app, of de locatiebepaling en daaropvolgende selectie van de parkeerzone, niet helemaal goed omgaan, waardoor TS onbedoeld/onbewust een dagkaart kocht à 25 euro. En dat ligt aan alles en iedereen behalve TS zelf.

Anchel39
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 mei 2018 14:50

Re: Parkmobile dagkaart gedoe!

Ongelezen bericht door Anchel39 »

Heb dit probleem ook zelf gehad in Deventer. Ik heb paal voor een parkeerautomaat gestaan maar besloot toch parkmobile te gebruiken. Na 7 minuten was ik weer terug en kreeg inderdaad de melding dat ik EUR 25,00 mag betalen. Direct melding hiervan gemaakt. Ook telefonisch met hen gebeld en uiteindelijk een mail gestuurd. Kreeg een soortgelijke mail terug. Heb via de officiële weg (digid) bezwaar ingediend bij de gemeente (reactie tijd 6 weken). Inmiddels is reactie termijn voorbij maar nog steeds geen reactie. Ga ervan uit dat deze wel komt. Begreep dat de EUR 25,00 voor de vergunningsplaatsen geldt. Je mag tegenwoordig op de vergunningshouders plaatsen je auto parkeren maar betaal dus EUR 25,00 ongeacht hoe lang je geparkeerd staat/blijft. Denk dat de zones niet goed ingesteld stonden. Heb afgelopen week op de dezelfde plek (voor de dalton basisschool midden in het centrum) geparkeerd en nu ging het wel goed. Heb nu maar EUR 0,45 betaald.

Gesloten