LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Parkeerprobleem Groningen, boete > E1

Andere onderwerpen over auto en vervoer
Groningen90
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 feb 2018 16:01

Parkeerprobleem Groningen, boete > E1

Ongelezen bericht door Groningen90 »

Hallo,

Ik zou graag uw advies willen hebben. Ik woon in de binnenstad in Groningen en hier heerst een groot parkeerprobleem. Opzicht logisch want je woont in de stad! Daar ben ik mij bewust van. Nu is het zo dat ik en mijn buren allemaal netjes een parkeer vergunning hebben, maar er te weinig parkeerplaatsen zijn in de gehele wijk! Omdat ik mijn auto steeds na het werken niet kwijt kon, heb ik contact opgezocht met de gemeente. Zij hebben mij geprobeerd te helpen met het probleem. Oplossingen vanuit hun:

- Parkeertijden verhogen. t/m 18:00 uur betalen naar 21:00 uur.
- Het stopzetten van vergunningen.

Meer konden ze helaas niet voor mij betekenen. Alleen... daar was mijn probleem niet direct mee opgelost. Nu hebben wij in de buurt een klein straatje met een stuk gras. Hier stonden altijd al eens wat auto's maar voor veel mensen was het niet duidelijk of je hier mag parkeren of niet. Voor mij dus ook niet. Er staat aan het begin van de doodlopende weg wel een E1 parkeersverbod zone bord. Omdat ik niet goed wist wat dit nu inhield en verschillende agenten mij dit ook niet konden vertellen. (jaja achteraf gezien, lang leven google). Heb ik de vraag aan de gemeente gesteld. Zij hebben mij uitgelegd dat de weg, omdat hij doodlopend was, blabla, ik hier wel mijn auto neer kon zetten zonder dat ik een boete kon krijgen. Hij gaf aan dat dit niet legaal was maar ook niet illegaal. Op de vraag "kan ik een boete krijgen?" gaf hij als antwoord NEE.

Nu is het dus zover... blijkbaar wist een politie agent wel van de wet af en heeft mij een boete gegeven. Opnieuw contact opgezocht met de gemeente, omdat ik vind dat ik verkeerd geïnformeerd ben door hun en graag meer duidelijkheid wil hebben. Nu is hij het één en ander aan het uitzoeken. Maar nu wil hij opeens niet meer direct toezeggen dat hij mij dat verteld heeft.

Nu zit ik met de boete. Bedankt Gemeente Groningen! Dus toen ben ik zelf maar op onderzoek gegaan naar wat het bord allemaal betekend. En er zijn nogal wat vragen over het bord. Iedereen weet dat een E1 aan de zijde van de weg betekend.. maar het woord zone? Uiteindelijk gevonden dat het dus eigenlijk aan beide zijde van de weg dan geldt. Nogmaals bedankt gemeente Groningen... Ik had toch verwacht van afdeling verkeer dat zij dit wel van te voren konden vertellen.

Maar nu ben ik verder gaan zoeken en staat er dat er aan het einde van de weg altijd een einde zone moet staan... Maar dat staat hier niet. Kan ik hier misschien nog bezwaar opmaken? Of heeft dit dan weer te maken met dat het een doodlopende weg is?

In ieder geval, ik voel me best wel naar.... ik probeerde het goed te doen en om advies te vragen.. en pas na een glasharde goedkeuring met de gemeente, heb ik mijn auto er neergezet. En nu.... nu mag ik de boete betalen.

Kan iemand mij misschien verder helpen? Het gaat trouwens om de marwixkade in Groningen en ik heb hem in de berm gezet.
Bedankt!!

R. Proctor
Berichten: 200
Lid geworden op: 01 feb 2018 13:48

Re: Parkeerprobleem Groningen, boete > E1

Ongelezen bericht door R. Proctor »

Wie parkeert daar juist U Zelf dus wie moet de verkeersregels en borden kennen juist U ZELF.
Dat de gemeente een fout antwoord geeft doet niet terzake u had zelf moeten weten wat dat bord betekende als automobilist.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Parkeerprobleem Groningen, boete > E1

Ongelezen bericht door kweenie »

Vrij simpel, lijkt mij dat je je auto niet zomaar in de berm hoort te parkeren, maakt daarbij niet uit of er nu een parkeerverbod in de straat is of niet.

Daarnaast dien je als bezitter van een rijbewijs de verkeersborden te kennen en dus ook te weten dat een E1-zone betekent dat je in dat gebied niet mag parkeren, behalve op plekken die expliciet als parkeerplaats zijn aangegeven.

De straat heeft trouwens wel gewoon ook een einde-zone bord. Dus daarin zit geen mogelijkheid om onder de boete uit te komen.

stofzuigertje

Re: Parkeerprobleem Groningen, boete > E1

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vraag of ze dat bord even weghalen omdat er tekort plaats is en zo het probleem kleiner word.

De boete is terecht en foute antwoorden, mondeling jammer maar per Email heb je bewijs voor seponeren!

yan
Berichten: 681
Lid geworden op: 24 okt 2017 11:54

Re: Parkeerprobleem Groningen, boete > E1

Ongelezen bericht door yan »

Aanwijzingen van een bevoegd ambtenaar gaan altijd vóór borden of elektronische maatregelen.

Als een verkeersregelaar of agent zegt dat je door rood moet rijden, kan je daarvoor niet bekeurd worden.
Hier is dus hetzelfde van toepassing: als de gemeente zegt dat je mag parkeren, ondanks het verbodsbord, dan mag je hier parkeren.

Boete gewoon betalen en met begeleidende brief en je rekeningnummer doorsturen naar de gemeente.

stofzuigertje

Re: Parkeerprobleem Groningen, boete > E1

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Hoe bewijs je dat wie welke fouten heeft uitgesproken?

Bij telefoon is opname mogelijk maar toch liever Email....

Gesloten