LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Samenreiskorting NS extra activeren?

Andere onderwerpen over auto en vervoer
FerryTiel
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 apr 2017 21:14

Samenreiskorting NS extra activeren?

Ongelezen bericht door FerryTiel »

Vorige week reisden mijn partner en ik naar Nijmegen met de pas voor samenreiskorting -40%.
Via de Ns kaartverkoopautomaat op het station in Tiel activeer ik mijn anonieme ov kaart voor de samenreiskorting.
Op het scherm zie ik, dat de korting voor de gehele dag geldig is.
We gaan met de Arriva trein naar Elst waar we moeten overstappen naar een NS trein richting Nijmegen. Tijdens het uitchecken zag ik dat mijn korting op de NS reis niet de korting berekend maar Arriva wel.
Vreemd dacht ik nog.
Voordat de dag om was willen we terugreizen en ik zie weer dat de NS reis zonder korting is.
Later in de Arriva trein vroeg ik de conducteur of je voor de terugreis de samenreiskorting weer moet activeren.
“Nee hoor” zei hij. “Geef de kaart maar eens en zal het controleren” Nadat hij dit had gedaan zei hij,” ja, de korting wordt berekend”.
Heel erg vreemd dat ik via een NS kaartverkoopautomaat wel de korting van Arriva krijg en niet als ik reis met de NS. Nadat ik met de klantenservice van de NS had gebeld, deelde een medewerker me mee dat ik dan voor de NS opnieuw de samenreiskorting moet activeren. Nou dan moet je, je wel haasten omdat de aansluiting niet te missen.
Zouden ze dit niet makkelijker kunnen maken? Waarom extra moeten activeren? Want het was toch de hele dag geldig volgens het NS kaartverkoopautomaat?
Bijlagen
declaratieoverzicht_22032018112524.pdf
(156.03 KiB) 145 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Samenreiskorting NS extra activeren?

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als u bij Arriva incheckt, checkt u niet bij de NS in. Bij arriva kunt u dan de hele dag met korting reizen, met de NS niet. Is het omslachtig? Geen idee. Maar als u met verschillende vervoerders rijdt zal u elke keer opnieuw moeten activeren.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Samenreiskorting NS extra activeren?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Als ik u was zou ik dit probleem eens op het forum van NS aankaarten. Grote kans dat ze hier een antwoord hebben.
https://forum.ns.nl

Vos58
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 okt 2018 19:44

Re: Samenreiskorting NS extra activeren?

Ongelezen bericht door Vos58 »

Zoek even op samenreiskorting bij de NS. Staat het duidelijk vermeld. Als U ook op uw terugreis gebruik maakt van de samenreiskorting moet U bij het opladen ervan voor “2” kiezen. Dan gaat het automatisch.

Beertje1975
Berichten: 142
Lid geworden op: 12 apr 2018 11:59

Re: Samenreiskorting NS extra activeren?

Ongelezen bericht door Beertje1975 »

Na het uitchecken vervalt na 35 minuten je samenreiskorting, behalve als je binnen 35 minuten weer gaat inchecken. Indien je samen heen- terugreis wilt reizen met de samenreiskorting. Kies je in de NS automaat het aantal en 2 x laden. Dit stat ook vermeldt op de website van de NS.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Samenreiskorting NS extra activeren?

Ongelezen bericht door Student90 »

Dat is het probleem niet dat TS aankaartte. TS gaf aan dat de samenreiskorting zowel op de heen- als de terugreis werkte, echter alleen bij Arriva en niet bij NS.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Samenreiskorting NS extra activeren?

Ongelezen bericht door Ivo.w »

De grootste vraag is: waarom ziet u dit pas achteraf? Bij inchecken wordt immers ook al aangegeven van welk reisproduct gebruik gemaakt wordt.

Voor elke keer dat u incheckt, moet u de samenreiskorting activeren. De enige uitzondering hierop is wanneer u in korte tijd uitcheckt én weer incheckt bij dezelfde vervoerder

Gesloten